Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Potvolblommen! Wel 300Nm? Sowee!MissionPhailed zei:Hierop zette ik mijn 300NM maar aan het werk om tijdelijk tot 100 km/u te versnellen
Geelhoed zei:Potvolblommen! Wel 300Nm? Sowee!MissionPhailed zei:Hierop zette ik mijn 300NM maar aan het werk om tijdelijk tot 100 km/u te versnellen
Dus stel dat je 205/55/16 onder je auto van 1300 kg hebt, dan kom je dus op de weg aan een kracht van 950N op de weg, dat geeft voor 1300kg een versnelling van 1,37m/s/s en zit je aan de 100km/h in 20,3 seconden! Rap bakkie!
Jij bent zeker nieuw hier?IdeJ zei:Volgens mij klopt je rekensom ergens niet.
Mijn auto heeft 2300 Nm en doet er 6 seconden over.Mijn auto heeft 320 Nm koppel en gaat in 7.9 s naar de 100 km/h...
Zevens zei:Wij wouden /quote]
In normale spreektaal heet dat toch 'wilden'?![]()
speedtouch zei:
Shady zei:Had vanmiddag bijna een jongen voor z'n sokken gereden, omdat hij zo het kruispunt opfietste terwijl hij geen voorang had! En bij een uitrit wordt ik geblokkeerd, omdat meneer in de rij staat voor het groene licht. Ja, ga dan maar voor de inrit staan!
Vervolgens overduidelijk kenteken noteren
Als hij op een meter achter je rijdt ziet hij dat wel? Idiote actie om op zo'n moment te gaan schrijven.double fiat coupe zei:Kenteken noteren deed ik trouwens vóór de vrachtauto.. niet erachter. (anders ziet ie t ook niet toch).
Het gaat niet om tijdswinst maar om je veiligheid waar jij je zogenaamd druk over maakt. Als je de truck voor je even ingehaald had en daar voor 88km/h was gaan rijden was er niks aan de hand geweest.@Geelhoed: het verbruik is een stuk lager en de tijdwinst die ik anders zou hebben echt minimaal. Heb er juist niets aan om op de linker strook telkens te moeten gassen en gas lossen soms remmen e.d. Niets mis met een gangetje van 90kmh..

Natuurlijk, die vrachtwagenchauffeur was gewoon idioot bezig. En ja, ik snap best dat je hem zijn zin niet wilde geven. De vraag is echter waar je meer ergenis aan had beleefd: dat doen en een paar km verderop aansluiten bij de volgende vrachtwagen of wat je nu hebt gedaan.double fiat coupe zei:@bat: Ja, is waar.. maar me op laten jagen doe ik gewoon niet. Als je 140 rijdt en er komt een bumperklever aan die 180 wil is 180 gaan rijden ook een manier om ergenis te ontlopen, of ontrijden eigenlijk. Het was ook duidelijk zijn bedoeling om mij weg te jagen. Ik ben me er van bewust dat ik de mogelijkheid had om het te ontvluchten maar dat maakt zijn actie niet minder idioot.
Geelhoed zei:Jij bent zeker nieuw hier?IdeJ zei:Volgens mij klopt je rekensom ergens niet.
Mijn auto heeft 2300 Nm en doet er 6 seconden over.Mijn auto heeft 320 Nm koppel en gaat in 7.9 s naar de 100 km/h...
Mogen, mogen. Het was meer een kwestie van moeten.adinsx zei:Heerlijk... Mag je alweer op FS trouwens? :T
Zeg overigens niet dat alle motorrijders dit doen, maar wel het grootste deel. Sterker nog, kan een motorrijder goed waarderen wanneer deze juist netjes in de rij met auto's blijft staan.
Nou nee, dat mag dus niet van de VN. Het wordt door de wetgever gedoogd.Gerwin zei:Prima toch dat motoren naar voren kunnen kruipen en tussen files door crossen,
ik heb er eigenlijk nooit last van.

Motorrijders die wat vlotter rijden zijn vaak ook wat voorspelbaarder dan de extreem defensieve types die in iemands dode hoek op de middelste strook van een snelweg gaan rijden.

Files op de snelweg ja daar is het prima, zolang daar alle ruimte is om er tussendoor te kunnen. Gewoon in de stad voor een stoplicht waar geen ruimte is om er tussen te kunnen en toch proberen of bij groen stoplicht inhalen om er tussen te komen, is dus niet prima en gewoon artikel 5.Prima toch dat motoren naar voren kunnen kruipen en tussen files door crossen, ik heb er eigenlijk nooit last van.
Wrangler zei:En ik ga zeker geen gas terug nemen of extra rekening met ze houden, tis toch hun roekeloze actie?
LoveMyJeep zei:Wrangler zei:En ik ga zeker geen gas terug nemen of extra rekening met ze houden, tis toch hun roekeloze actie?
Anderen afstraffen voor hun "fouten" danwel overtredingen en daarmee bijdragen aan een gevaarlijke situatie maakt jou dan volgens mij net zo "fout"....
Ik heb nog geleerd dat je als verkeersdeelnemer moet anticiperen op fouten van de medeweggebruikers en zo mogelijk/nodig deze "opvangt" door je eigen gedrag aan te passen.... It takes 2 to tango, you know.
Dat maakt mij nieuwsgierig hoe je dat bericht getikt hebt.den Voetstuk zei:Vandaag voor het eerst door een agent erop gewezen dat zonder handen fietsen niet is toegestaan. Dus toch.
Wrangler zei:LoveMyJeep zei:Wrangler zei:En ik ga zeker geen gas terug nemen of extra rekening met ze houden, tis toch hun roekeloze actie?
Anderen afstraffen voor hun "fouten" danwel overtredingen en daarmee bijdragen aan een gevaarlijke situatie maakt jou dan volgens mij net zo "fout"....
Ik heb nog geleerd dat je als verkeersdeelnemer moet anticiperen op fouten van de medeweggebruikers en zo mogelijk/nodig deze "opvangt" door je eigen gedrag aan te passen.... It takes 2 to tango, you know.
Grappig, ik had al zo'n reactie verwacht. Jammer dat je zo denkt, dat is namelijk totaal niet mijn insteek.
Heeft helemaal niets met mijn bijdragen te maken en zeker niet fout, tis gewoon deelnemen aan het verkeer zoals ik ook doe zonder een dergelijk motorrijder actie. Tuurlijk moet je anticiperen op andermans acties in het verkeer, alleen jij hebt het over fouten. Fouten lijken me acties die per ongeluk on onbewust zullen plaatsvinden. Zoals jij ook snapt, zijn deze motoracties bewust en zeker niet per ongeluk.
Het heeft niets met afstraffen te maken, ik laat ze toch immers hun gang gaan (zoals dat ook niet eens zou kunnen).
LoveMyJeep zei:Dus als iemand met een bewuste actie gevaar veroorzaakt, dan mag jij gewoon je poot stijf houden en de situatie nóg gevaarlijker maken.

Moderator
https://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2457163/2011/06/24/Zwabberende-aanhanger-katapulteert-auto.dhtmlZwabberende aanhanger katapulteert auto
Te weinig gewicht op de kogel, slecht wegdek of verschil in bandenspanning. Het is niet bekend waarom de aanhanger in bovenstaande video gaat zwabberen.
https://www.youtube.com/watch?v=Is0h-IQE0_s&feature=player_embedded
Maar dat het goed misgaat op deze snelweg in Polen is duidelijk te zien. De bestuurder van de BMW is de controle over de aanhanger volledig kwijt en wordt met hoge snelheid stuurloos van links naar rechts geslingerd.
(Redactie)
LoveMyJeep zei:Wrangler zei:LoveMyJeep zei:Wrangler zei:En ik ga zeker geen gas terug nemen of extra rekening met ze houden, tis toch hun roekeloze actie?
Grappig, ik had al zo'n reactie verwacht. Jammer dat je zo denkt, dat is namelijk totaal niet mijn insteek.
Heeft helemaal niets met mijn bijdragen te maken en zeker niet fout, tis gewoon deelnemen aan het verkeer zoals ik ook doe zonder een dergelijk motorrijder actie. Tuurlijk moet je anticiperen op andermans acties in het verkeer, alleen jij hebt het over fouten. Fouten lijken me acties die per ongeluk on onbewust zullen plaatsvinden. Zoals jij ook snapt, zijn deze motoracties bewust en zeker niet per ongeluk.
Het heeft niets met afstraffen te maken, ik laat ze toch immers hun gang gaan (zoals dat ook niet eens zou kunnen).
Ah, zo bedoel je dat. Dus als iemand met een bewuste actie gevaar veroorzaakt, dan mag jij gewoon je poot stijf houden en de situatie nóg gevaarlijker maken. Want jij doet immers niks fout.....
Je laat trouwens precies zien waarom het verkeer steeds lastiger wordt. De beschikbare ruimte wordt steeds kleiner en mensen voelen zich onbewust steeds meer in hun vrijheid aangetast. Zodra iemand achter het stuur van een voertuig stapt, stappen ze in een soort koepel, een eigen wereld. En wee degene die daar iets verstoort! Dus gaat iedereen op zijn strepen staan en moet zijn gelijk hebben. Want een ander zijn "fout" mag jouw vrijheid natuurlijk niet beperken. Zo gunt niemand een ander het licht in de ogen en kan het alleen maar erger worden...
Maar je hebt gelijk hoor, jij doet immers niets fout...![]()
Ik zag hem wel, maar uit educatieve overwegingen kies ik ervoor de motorrijder op zijn kwetsbaarheid te wijzen. Tegen beter weten in eigenlijk, want in zijn beleving ben ik de boeman natuurlijk.Wrangler zei:En geloof ook niet dat GH gas terug neemt, want hij ziet het waarschijnlijk niet eens op tijd aankomen. (niet ten nadele van GH).