Het grote muziektopic

Wat leuk een muziek topic!

Ik ben nu een tijd al ziek, dus ik rij niet meer elke dag naar het kantoor, maar op de heenweg heb ik altijd Radio 10 aan, heerlijk naar Gerard Ekdom luisteren. Ik word allergisch van zomertijd, dus dan heb ik vaak radio 1 aan of een podcast of Old-school een cd.

Ik hou heel erg van oude muziek, de oude soul (met een vleugje Disco) van Diana Ross bijvoorbeeld (ja ik ga bijna haar live zien) . Diana staat nu vanwege het concert veel aan, tijdens de vakantie zei mijn moeder vaak "Moet Diana geen pauze?" Mijn vader en ik beantwoorden dit standaard met dat de radio een tandje harder ging. (Ja ik ga met pap naar Diana)

Ik heb vooral wat standaard verzamel cd's in de auto, ABBA, Tina Turner, Madonna en Diana dus. Plus een cd van de James Bond theme's. En AHA. Ookluister ik graag naar Pete Murray, een singer songwriter uit Australië. Oh en Rhythms of Belmundo ofzo, dat is een verzamel album waarop allerlei bekende bands hun hits zingen op zijn Cubaans, Dido, Coldplay en nog wat artiesten staan er op. Mijn Rover heeft maar ruimte voor 3 cd's per deur, plus 1 cd extra in de kaartenbak

Ook sluit ik mijn oude iPod nog aan, vol met de eerder genoemde artiesten. Daar luister ik ook graag naar een paar modernere artiesten. De gekke muziek van Imani Coppela, en haar gelegenheids bandje. De Zweedse Jenny Wilson vind ik ook erg goed, de Zweedse elektro band The Knife ook. Tracy Bonham en ook Sheryl Crow vind ik goed.

Ook luister ik graag naar het Back to Brodway concert van Barbara Streisand, omdat ik daar bij ben geweest. En ook mijn jeugdhelden, de zusjes Klemann ofwel de Nederlandse band Loïs Lane. Het blijft toch eeuwig zonde dat zij niet meer hebben gedaan met hun prachtige stemmen, die hadden na een cd met/van Prince toch wel veel groter kunnen zijn.

Daarnaast luister ik ook nog altijd graag naar Roxette, Gloria Estefan en ook naar de Vlaamse band Vaya Con Dios.

En mijn guilty plessures zijn Donna Summer, ze is al wel een tijdje in de hemel, maar die vrouw was toch echt veel beter dan een een suffe Disco zangeres, en Grace Jones, die vrouw vind ik zo bizar. Ik heb haar 2x live gezien, maar wat heeft zij een goede stem zeg. Ik dacht vooral "we zien wel, het is een icoon, maar best is het vast niet", maar zij heeft me toen 1000% verrast, zo goed bij stem nog.

Op de iPod staat ook een van alles lijstje, dat moet ik nog meer uitwerken en wat meer splitsen. 10 uur muziek is vooral leuk voor Ayo (mijn poes) om geen stilte te hebben.

Leuke topic! Als "muzikant" leuk om te lezen.
Als ik met de "kids" in de auto zit is K3 dominant. Of de Disney afspeellijst. Maar 2u lang 'let it go' is heftig...

Bij korte ritjes woon-werk vooral radio 2. Heb ik de telefoon verbonden voor Android Auto dan is het ook weleens even goed hard lekkere rockmuziek. Of als er een concertbezoek aankomt, zoals Rammstein, Coldplay of Acda en De Munnik. Overigens vindt mijn oudste dochter (5) het ook leuk om stevige muziek te luisteren samen in de auto, als ze voorin mag.
Pearl Jam, Rammstein, Metallica, Queens of the Stone Age, enzovoort.

Gelukkig hebben we de fase lang huilen op de achterbank gehad!

Als ik met de "kids" in de auto zit is K3 dominant. Of de Disney afspeellijst. Maar 2u lang 'let it go' is heftig...

Waarom zou je je muziek 2 uur lang volledig aanpassen aan je kids kinderen...? Leer ze ook aanpassen aan anderen en sowieso luisteren naar andere muziek (zeker muzikant zijnde) . Deden mijn ouders ook en je leert als kind juist meerdere soorten muziek waarderen en oudere liedjes te herkennen. Of zijn Sterre, Sem en Maan anders niet te handelen? :ROFLMAO:

Waarom zou je je muziek 2 uur lang volledig aanpassen aan je kids kinderen...? Leer ze ook aanpassen aan anderen en sowieso luisteren naar andere muziek (zeker muzikant zijnde) . Deden mijn ouders ook en je leert als kind juist meerdere soorten muziek waarderen en oudere liedjes te herkennen. Of zijn Sterre, Sem en Maan anders niet te handelen? :ROFLMAO:
Misschien was het grappig bedoeld? Maar bedankt voor het advies, zelf echt nooit kunnen bedenken.
Ow en ik heb 5 kinderen. Wolk, Wolf, Maan, Roos en Vis.

Wat leuk een muziek topic!

Ik ben nu een tijd al ziek, dus ik rij niet meer elke dag naar het kantoor, maar op de heenweg heb ik altijd Radio 10 aan, heerlijk naar Gerard Ekdom luisteren. Ik word allergisch van zomertijd, dus dan heb ik vaak radio 1 aan of een podcast of Old-school een cd.

Ik hou heel erg van oude muziek, de oude soul (met een vleugje Disco) van Diana Ross bijvoorbeeld (ja ik ga bijna haar live zien) . Diana staat nu vanwege het concert veel aan, tijdens de vakantie zei mijn moeder vaak "Moet Diana geen pauze?" Mijn vader en ik beantwoorden dit standaard met dat de radio een tandje harder ging. (Ja ik ga met pap naar Diana)

Ik heb vooral wat standaard verzamel cd's in de auto, ABBA, Tina Turner, Madonna en Diana dus. Plus een cd van de James Bond theme's. En AHA. Ookluister ik graag naar Pete Murray, een singer songwriter uit Australië. Oh en Rhythms of Belmundo ofzo, dat is een verzamel album waarop allerlei bekende bands hun hits zingen op zijn Cubaans, Dido, Coldplay en nog wat artiesten staan er op. Mijn Rover heeft maar ruimte voor 3 cd's per deur, plus 1 cd extra in de kaartenbak

Ook sluit ik mijn oude iPod nog aan, vol met de eerder genoemde artiesten. Daar luister ik ook graag naar een paar modernere artiesten. De gekke muziek van Imani Coppela, en haar gelegenheids bandje. De Zweedse Jenny Wilson vind ik ook erg goed, de Zweedse elektro band The Knife ook. Tracy Bonham en ook Sheryl Crow vind ik goed.

Ook luister ik graag naar het Back to Brodway concert van Barbara Streisand, omdat ik daar bij ben geweest. En ook mijn jeugdhelden, de zusjes Klemann ofwel de Nederlandse band Loïs Lane. Het blijft toch eeuwig zonde dat zij niet meer hebben gedaan met hun prachtige stemmen, die hadden na een cd met/van Prince toch wel veel groter kunnen zijn.

Daarnaast luister ik ook nog altijd graag naar Roxette, Gloria Estefan en ook naar de Vlaamse band Vaya Con Dios.

En mijn guilty plessures zijn Donna Summer, ze is al wel een tijdje in de hemel, maar die vrouw was toch echt veel beter dan een een suffe Disco zangeres, en Grace Jones, die vrouw vind ik zo bizar. Ik heb haar 2x live gezien, maar wat heeft zij een goede stem zeg. Ik dacht vooral "we zien wel, het is een icoon, maar best is het vast niet", maar zij heeft me toen 1000% verrast, zo goed bij stem nog.

Op de iPod staat ook een van alles lijstje, dat moet ik nog meer uitwerken en wat meer splitsen. 10 uur muziek is vooral leuk voor Ayo (mijn poes) om geen stilte te hebben.
Wat een heerlijke muziek smaak, van links naar rechts. Héél erg herkenbaar !

Die van de oude iPod ken ik, ik slinger die van mij nog wel eens aan. Fantastisch gevoel van nostalgie, al moet die van mij wel permanent aan het infuus … accu is kapot.

Grace Jones heeft echt lekkere stem en hele aparte muziek stijl : ska gemixt met Bob Marley haha.

gerard Ekdom luisterde ik altijd naar op NPO2, maar vind m toch te commercieel en flauw geworden.. Rob Stenders hield wat dat betreft z’n eigen persoon wat meer vast.

Vind ik beide wel geweldige DJs - die weten zo enorm veel van muziek , niet normaal. Door hen ben ik ook achter young gun silver fox gevonden. Heerlijke mellow Eagles muziek

Leuke topic! Als "muzikant" leuk om te lezen.

Bij korte ritjes woon-werk vooral radio 2. Heb ik de telefoon verbonden voor Android Auto dan is het ook weleens even goed hard lekkere rockmuziek. Of als er een concertbezoek aankomt, zoals Rammstein, Coldplay of Acda en De Munnik. Overigens vindt mijn oudste dochter (5) het ook leuk om stevige muziek te luisteren samen in de auto, als ze voorin mag.
Pearl Jam, Rammstein, Metallica, Queens of the Stone Age, enzovoort.

Gelukkig hebben we de fase lang huilen op de achterbank gehad!
Je hebt je kinderen goed opgevoed ;)!

Ik ben overigens ook bij acda en de Munnik te vinden, stukje jeugd sentiment en al paar keer geweest.

Als muzikant vind ik hun akkoorden altijd prachtig opgebouwd. Het verdient niet altijd de schoonheidsprijs maar klopt wel en zitten stiekem hele lekkere jazz en blues stukjes in, zeker het oudere werk

Kan je trouwens ergens meldingen instellen? Of een overzicht zien waar je qua topics op hebt gereageerd ? Ik moest best goed zoeken om deze weer terug te vinden :)

Ik ben nog wat verder de Apple-wolk ingedoken en heb nu ook Apple Music, voor het hele gezin.
Bij mij draait eigenlijk meestal de playlist “Todays Hits”, waarbij van alles voorbij komt, maar wel recent.
Enige die ik persoonlijk skip op die lijst is de “maroc-rap”. Verder ben ik overal voor in.

De kinderen zijn er ook blij mee. Hebben hun eigen homepod en ook hun eigen playlist, al kopiëren ze veel van wat ze bij mij in de auto horen. :p

En als ze dan eens wat anders kiezen, merk ik dat ook weer in de auto, omdat Apple Music dat overneemt in de keuze van random muziek. Zitten soms verrassend leuke nummers tussen. En als het niet bevalt, skip je het net zo makkelijk.

Flemming heb ik zolangzamerhand wél genoeg gehoord.:ROFLMAO:

Bij ons in de radio vaak gaan op een country-zender. Met moderne countrymuziek. Erg fijn om naar te luisteren.
Anders dan dat luister ik graag naar de Counting Crows. Ook Acda en de Munnik vind ik nog altijd erg relaxed om naar te luisteren. Net als De Dijk, Solomon Burke, sommige albums van Bløf en zelfs Toots Thielemans. Overigens kan je al deze artiesten aan elkaar linken. Iemand?

Speciaal voor jou aangepast :)
Als je toch bezig bent, mag speciaal voor mij dan de topictitel aangepast worden naar "Het grote muziekforum" (dus zonder die spatie)? :)

Wat voor muziek zet jij het liefst op bij jouw epische road-trip om je tank en/of laadstress te overbruggen?
Gepuberd in de jaren '90, dus uiteraard is wat mij betreft in dat decennium de beste muziek gemaakt. Met wat uitschieters naar de jaren '80 en '00.

Hoewel ik up-to-date blijf qua releases, zullen de albums uit de tijd altijd speciaal voor me blijven. Soms wil je wat nieuws voorgeschoteld krijgen, maar het is ook heel fijn om iets te luisteren wat je al kent en goed vindt. Dus wat zou er tijdens zo'n rit voorbij kunnen komen (ik rij een 1.0 benzine, dus één tank duurt nog redelijk lang ;) )?
- The Lemonheads - Come on feel ; misschien wel de perfecte niets-aan-de-handliedjesplaat?
- Daryll-Ann - Seaborne West ; of is dit de perfecte niets-aan-de-handliedjesplaat? Iig wel van Nederlands bodem.
- Daryll-Ann - Renko ; Hun eerste album, en dat hoor je aan de productie en de niet zo lekkere zangstem. Maar de liedjes zijn perfect en er zit een enorm aanstekelijke energie in
- Alice in Chains - Dirt: Grunge topper, zwaarmoediger wordt het niet in dit genre. Jar of Flies is dan weer lekker luchtig daarbij vergeleken, ook een erg fijne plaat;
- Iron Maiden - Seventh Son of A Seventh Son: Van jongs af aan ben ik groot metalfan, en hoe harder hoe beter (liefst death metal). Maiden houdt echter een speciaal plekje, en deze plaat wordt volgens mij nogal eens verguisd, maar ik vind 'm fantastisch. Heerlijk energiek, neigt hier en daar naar die 80's stadionrock (Can I play with Madness?), gevoelsmatig wordt ieder nummer twee keer zo snel beëindigd als-ie gestart was. Maar eigenlijk heeft Maiden in de jaren '80 weinig verkeerd gedaan, Powerslave, Piece of Mind en natuurlijk de klassieker Number of the Beast vind ik ook nog steeds heerlijke albums.
- Machine Head - Burn My Eyes: Monumentale plaat, uit de tijd dat metalbands gas terugnamen, meer mid-tempo nummers gingen maken, meer grooven. Dat is waar Machine Head begon, misschien hadden ze daarom een voorsprong. De drumfill waarmee hij start tekent het album, wat een kracht!
- Bad Religion - Stranger than fiction: Met de liefde voor metal kwam in het kielzog ook punk en hardcode mee, bands als NOFX, Lagwagon, Biohazard (State of the World Adress!), Madball, etc. Deze van Bad Religion is echt een meezinger, eerlijkheidshalve denk ik dat ze nog wel een dozijn in dezelfde stijl uitgebracht hebben, maakt me niet uit. Recipe for Hate was net een stukje feller, ook een favoriet.

Maar goed, het kan ook goed zijn dat ik gewoon mijn favorietenlijstje op Deezer aanslinger, en dan gaat het werkelijk alle kanten op, ik ben absoluut niet eenkennig. Ik vind de huidige jaren '80/elektro-vibe in de mainstream pop erg aanstekelijk bijvoorbeeld. Zoiets als Purple Disco Machine, maar je kunt daar tig verschillende namen invullen.

Wat er absoluut niet opgezet zal worden is Kane. Ik was er helemaal niet zo ongelukkig mee dat ze ermee stopten, zeg maar. Sindskort dus weer best wel ongelukkig ;) Al heb ik om mezelf te teisteren dat nieuwe nummer toch maar even geluisterd. En ik vind het ergens wel een prestatie, hoe zo'n Dinand of Dennis er telkens weer in slaagt zoveel hooks in een nummer te stoppen, en er beklijft -laat staan: boeit- er werkelijk geen één. Wat een zouteloze, zielloze, futloze ellende. Lekker Woezel & Pip - boekjes blijven maken.

Zijn er hier ook mensen die naar de nieuwe radiozender Joe luisteren? Aangezien ik in mijn auto geen DAB+ of Android Auto heb, ben ik aangewezen op de ouderwetse radio. Ik luisterde altijd Veronica maar die beginnen mij teveel moderne muziek te draai en daar zit ik niet op te wachten. Dus sinds een paar dagen luisteren ik nu naar Joe.
Tot nu toe niet ontevreden, jaren 70,80 en 90 muziek en weinig geouwehoer tussen doen.

Zijn er hier ook mensen die naar de nieuwe radiozender Joe luisteren? Aangezien ik in mijn auto geen DAB+ of Android Auto heb, ben ik aangewezen op de ouderwetse radio. Ik luisterde altijd Veronica maar die beginnen mij teveel moderne muziek te draai en daar zit ik niet op te wachten. Dus sinds een paar dagen luisteren ik nu naar Joe.
Tot nu toe niet ontevreden, jaren 70,80 en 90 muziek en weinig geouwehoer tussen doen.
Interessant, ben ik ook benieuwd naar.
Is die al wel te ontvangen via DAB+? Zal eens zoeken binnenkort. Radio 2 vind ik opzich prima qua muziek, maar De Wild in de middag vind ik teveel circus. Daarvoor ook veel Veronica geluisterd.

Alice in Chains - Dirt
Heeel erg Nice! Ik zit in fases ook enorm in deze hoek. Ik luister ook veel naar Jerry Cantrell, vind Degradation Dip een waanzinnig album met favoriet Castaway, heerlijk opbouwend, heel diepe gitaar riffs. Die gaat héél hard op in de auto :).

Machine Head - Burn My Eyes: Monumentale plaat, uit de tijd dat metalbands gas terugnamen, meer mid-tempo nummers gingen maken, meer grooven. Dat is waar Machine Head begon, misschien hadden ze daarom een voorsprong. De drumfill waarmee hij start tekent het album, wat een kracht!
Was je vorig jaar ook naar het concert? Ik kende het niet, maar had m’n auto laten detailleren bij iemand via het BMW forum en via hem beetje gaan luisteren, erg fijne muziek ook.

ik ben absoluut niet eenkennig. Ik vind de huidige jaren '80/elektro-vibe in de mainstream pop erg aanstekelijk bijvoorbeeld. Zoiets als Purple Disco Machine, maar je kunt daar tig verschillende namen invullen.
Ja 100% eens, ik ben heel groot fan van de synthesizers uit de 80s en blij dat die weer terug zijn in de muziek. Ik ken purple disco machine al heel lang, ooit in Italië opgepikt en voorspelde toen bij maatjes let op, 80s tunes komen helemaal terug ook door bijv stranger things serie.

Zo te zien hebben wij een aardig overeenkomende muziek smaak :).

Ik ben nog wat verder de Apple-wolk ingedoken en heb nu ook Apple Music, voor het hele gezin.
bevalt dat ? Ik heb alles Apple behalve dat, te gehecht aan m’n spotify lijstjes en vooral ook heel erg lui om die over te zetten.

Heb een country afspeellijst van ik geloof 550 nummers ‍

Wat er absoluut niet opgezet zal worden is Kane. Ik was er helemaal niet zo ongelukkig mee dat ze ermee stopten, zeg maar. Sindskort dus weer best wel ongelukkig ;) Al heb ik om mezelf te teisteren dat nieuwe nummer toch maar even geluisterd. En ik vind het ergens wel een prestatie, hoe zo'n Dinand of Dennis er telkens weer in slaagt zoveel hooks in een nummer te stoppen, en er beklijft -laat staan: boeit- er werkelijk geen één. Wat een zouteloze, zielloze, futloze ellende. Lekker Woezel & Pip - boekjes blijven maken.
Lol. Ik moet zeggen er zit wel wat aardigs tussen, en de docu vond ik wel interessant. verder blijft dat de Nickelback van NL…

bevalt dat ? Ik heb alles Apple behalve dat, te gehecht aan m’n spotify lijstjes en vooral ook heel erg lui om die over te zetten.

Heb een country afspeellijst van ik geloof 550 nummers ‍

Ja, maar ik luisterde al voornamelijk naar mijn eigen “iTunes” lijst en heb nu alles in de cloud.
Wat ik leuk vind is dat als eens iemand wat anders aanvraagt (op de homepods) dat hij dat meeneemt in de keuzes bij random muziek (bv bij einde aangevraagd nummer gaat ie zelf muziek bij elkaar zoeken op basis van je historie). Daardoor krijg je muziek voorgeschoteld die je nog nooit gehoord hebt, maar wel bij je smaak past.
Daar zit bij mij momenteel veel Flemming tussen omdat die favoriet is bij de kinderen, maar ach, zelfs die kan ik wel hebben.

Nooit Spotify gebruikt, dus ik weet niet of er handige manieren zijn om dat makkelijk in Music te krijgen. Mijn dochter heeft het volgens mij handmatig gedaan, maar die zal nog niet zo’n lange lijst gehad hebben.

Zojuist de autoradio op JOE gezet, benieuwd of het bevalt. Coen en Sander in de ochtend toch?

Ik ben ook wel benieuwd, maar luister overdag geen radio, eigenlijk alleen in de ochtend. Morgen maar even aan slingeren over de DAB+

Heeel erg Nice! Ik zit in fases ook enorm in deze hoek. Ik luister ook veel naar Jerry Cantrell, vind Degradation Dip een waanzinnig album met favoriet Castaway, heerlijk opbouwend, heel diepe gitaar riffs. Die gaat héél hard op in de auto :).
Tsja, ik moet bekennen dat ik het nieuwere werk van Alice in Chains (zeer goede vervanger van Layne Staley hebben ze trouwens, die stem komt angstig dichtbij) dan wel Cantrell wel volg maar het me niet echt heeft weten te pakken, al was ik wel enthousiast van Black Gives Way to Blue.

Heb ze overigens een paar jaar geleden wel live gezien in de 013.

Ik zag overigens ook nog iemand Faith No More noemen. Hoe kon ik ze vergeten?
Was je vorig jaar ook naar het concert? Ik kende het niet, maar had m’n auto laten detailleren bij iemand via het BMW forum en via hem beetje gaan luisteren, erg fijne muziek ook.
Helaas niet. Stonden ze in TivoliVredenburg toevallig? Was aanvankelijk van plan naar 'An Evening With Machine Head' te gaan, maar toen kwam corona en ging dat niet door. Het is wel een wens van. Overigens vind ik van de nieuwere albums Bloodstone & Diamonds ook erg goed, en uit de jaren '00 Through the Ashes of Empires. Nieuwste plaat vind ik qua productie niet prettig, die drums komen erg kunstmatig over.

Zo te zien hebben wij een aardig overeenkomende muziek smaak :).
Oh maar er is veel meer hoor. Ik draai ook techno enzo, hiphop, veel popmuziek (nieuw en oud), maar metal blijft wel de hoofdmoot. De laatste van Revocation bijvoorbeeld vind ik echt briljant. En Vomitory. Anderzijds draai ik vrij veel Finse melodieuze death, met name Insomnium, Amorphis, Omnium Gatherum, ,maar da's eigenlijk allemaal vrij gelikt eigenlijk voor mijn doen. Progressive metal van bijvoorbeeld Textures (briljante band, zo jammer dat ze gestopt zijn). Als je dat ook allemaal goed vindt, dan kan ik je gelijk geven ;-)

Lol. Ik moet zeggen er zit wel wat aardigs tussen, en de docu vond ik wel interessant. verder blijft dat de Nickelback van NL…
Ik heb hun eerste album op CD. Ergens. Ik was nog jong enzo.

Wat ook leuk is om random iets aan te zetten en gewoon luisteren wat volgt. Zo ben ik vandaag begonnen met Redbone - Come and get your love. Want had Guardians of the Galaxy voor een of andere manier in m’n hoofd. Daarna volgde Banda zoals Toploader - Dancing in the Moonlight, Onerepublic - I ain’t Worried, Sting, Coldplay, Bee Gees, Tears for Fears, Earth, Wind & Fire etc.

Ik ben opgegroeid in de Seattle grunge-tijd: Soundgarden, Green River -> Mudhoney, TED, Malfunktion -> Mother Love Bone -> Pearl Jam, Screaming Trees, Alice in Chains, L7, Nirvana en natuurlijk The Melvins.

Die periode was snel voorbij. Daarna werd het stonerrock. Kyuss -> Queens of the Stone Age, Earthless, Monster Magnet, Motorpsycho, Fatso Jetson, Fu Manchu, Nebula, My Dying Bride, etc. Hield ook van de net iets hardere variant: Neurosis, Isis, Nine Inch Nails, Goatsnake. Maar ook de meer melodieuze versies: Sigur Ros, Arcade Fire.

Daartussenin zat overigens een compleet vergeten band (ze hebben misschien 10.000 cdtjes verkocht in hun hele carriere), die twee van de beste albums uit de jaren '90 maakten: The God Machine. De zanger vormde later de band Sophia, iets totaal anders, maar heeft met z'n perfect gestileerde melancholiek tenminste nog 1 heel klein hitje gehad.

Inmiddels draai ik nooit meer muziek, niet thuis, niet in de auto. De behoefte is totaal verdwenen. Heb ook geen spotify o.i.d. Ik ga jaarlijks nog naar Roadburn Festival in Tilburg en een vriend (met dezelfde smaak, die wel de muziek is blijven volgen) neemt me af en toe mee naar een concertje. Dat is voldoende.

[Edit]
Ik realiseer me net dat het precies 30 jaar geleden is dat The God Machine hun eerste (van twee) albums lanceerde. Tijd voor een kleine appreciatie van deze band.

"Purity"
De bandleden zijn Amerikanen, maar ze kochten met hun laatste centen een ticket naar Engeland. In London probeerden ze door te breken in het live circuit. Uiteindelijk kregen ze de kans om 1 nummer op te nemen. Wat doe je dan? Een 9 minuten durende rocksong met een acoustisch intro van meer dan 4 minuten natuurlijk. Het werkte wel, later mochten ze dus 2 albums opnemen.

"Painless"
You said life could be painless, I'm sorry, but that's not what I found. Dat is het refrein van het nummer en min of meer de essentie van alle teksten van de zanger, Robin Proper Sheppard.

"The Hunter"
Heel veel stonerrock songs volgen de blauwdruk van dit nummer. Een rustig begin, een gestage opbouw en dan een oorverdovende climax, gevolgd door een gevoelig einde.

"Pictures of a bleeding boy"
Dit is slechts een B-kantje, volgens de verhalen opgenomen in een take als jam/probeersel.

"So slow"
Dit is van Proper-Sheppard's latere band Sophia. The God Machine wordt opgeheven vlak voor de release van hun tweede album, omdat de bassist was overleden aan een hersentumor. De tekst van dit liedje klinkt misschien als gebroken hart muziek, maar ik denk dat het stiekem gaat over die bassist.

Laatst bewerkt:
Anderzijds draai ik vrij veel Finse melodieuze death, met name Insomnium, Amorphis, Omnium Gatherum, ,maar da's eigenlijk allemaal vrij gelikt eigenlijk voor mijn doen.
Mag ik je dan Be'lakor aanbevelen? Dat is echt wel de topper in dat genre naar mijn bescheiden mening. (is niet Fins maar klinkt wel zo).

Mag ik je dan Be'lakor aanbevelen? Dat is echt wel de topper in dat genre naar mijn bescheiden mening. (is niet Fins maar klinkt wel zo).
Die heb ik in augustus live gezien:cool: Ik moest ervoor naar Frankfurt, maar dat kwam sowieso niet slecht uit. Een band van dat kaliber uit Australië ga je niet heel snel weer live zien in onze regionen, schat ik zo.

In de auto luister ik naar radio 10, thuis naar internetradio, Mix 724, een zender die diverse liedjes van vroeger tot nu draait, met soms een nederlandse artiest of lied er tussen. Zelf ben ik meer van de jaren 60 tot 00 muziek, het hedendaagse muziek spreekt mij minder aan, al zitten daar ook wel wat leuke liedjes tussen.

Wat leuk dit soort topics! Mijn Spotify gaat komende week overuren draaien met alle ideeën hier, leuk!

Mijn muzieksmaak is erg breed en ik voeg graag nieuw (oud) spul toe. Ik luister nu o.a.:
Above & Beyond (wekelijks nieuwe mix, lekker voor op de achtergrond), Hans Zimmer en andere filmmuziek (af en toe lekker dramatisch), Pink Floyd, John Mayall, random jazz, Editors, ZZ Top, Empire of the Sun, Stevie Ray Vaughan, Darell Mansfield, John Mayer, Coldplay, Union Station, Snow Patrol, verschillende 70s-90s (meeste rock), blues, Rammstein, Robert Plant.
Zal na het doorstruinen van dit topic wel nieuw spul aan toegevoegd worden.

Mijn Spotify gaat komende week overuren draaien met alle ideeën hier, leuk!
Kijk daar is het ook een beetje voor ! Leuk om te lezen!

Pink Floyd, John Mayall, random jazz, Editors, ZZ Top, Empire of the Sun, Stevie Ray Vaughan, Darell Mansfield, John Mayer, Coldplay, Union Station, Snow Patrol, verschillende 70s-90s (meeste rock), blues, Rammstein, Robert Plant.
Ook weer lekker divers zo te lezen. Zelf ook echt een groot fan van SRV

Zijn er hier ook mensen die naar de nieuwe radiozender Joe luisteren? Aangezien ik in mijn auto geen DAB+ of Android Auto heb, ben ik aangewezen op de ouderwetse radio. Ik luisterde altijd Veronica maar die beginnen mij teveel moderne muziek te draai en daar zit ik niet op te wachten. Dus sinds een paar dagen luisteren ik nu naar Joe. Tot nu toe niet ontevreden, jaren 70,80 en 90 muziek en weinig geouwehoer tussen doen.

Toevallig gisteravond vanaf Eindhoven kwam deze zender voorbij op mijn autoradio. Hele plezierige zender inderdaad!

Tijd om dit muziekitem eens weer tot leven te wekken. Muziek is nl mijn grootste passie.
Ik ben opgegroeid in de Grunge periode, vandaar waarschijnlijk mijn voorliefde voor gitaren.
Ik ben gek op Neil Young (en zijn crazy horse), mijn favoriete album: Ragged glory.

Niet zijn beste nummer, maar ik vind de lyrics wel passend hier:
It's too dark to put the keys in my ignition
And the mornin' sun is yet to climb my hood ornament
But before too long I might see those flashing red lights
Look out, mama, 'cause I'm comin' home tonight

Wat ik zo mooi vind aan muziek is dat de muziekcultuur, hoe rijk die ook is, zich gemakkelijk vermengt met de alledaagse omgeving. Grote artiesten zoals Bruno Mars hebben ervoor gezorgd dat modepraktijken zijn ontstaan.

Naast het diepgaande aspect van muziek, houd ik van alles wat de muziekcultuur omringt! :)

Tijd om dit muziekitem eens weer tot leven te wekken. Muziek is nl mijn grootste passie.
Ik ben opgegroeid in de Grunge periode, vandaar waarschijnlijk mijn voorliefde voor gitaren.
Ik ben gek op Neil Young (en zijn crazy horse), mijn favoriete album: Ragged glory.

Niet zijn beste nummer, maar ik vind de lyrics wel passend hier:
It's too dark to put the keys in my ignition
And the mornin' sun is yet to climb my hood ornament
But before too long I might see those flashing red lights
Look out, mama, 'cause I'm comin' home tonight
Leuk! Ik hou ook erg van grunge, ga steevast naar Pearl Jam concerten. Stone Temple Pilots mooi, Nirvana uiteraard. Ook heel groot fan van Jerry Cantrell (oud gitarist Alice in Chain).

Neil young medium enthousiast , qua teksten wel maar muziek niet gevoel bij.

Leuk topic idd. Heb op Spotify ook de playlist 'driving songs' aangemaakt. Uiteraard ook met de Earring, another 45 miles. Maar ook Fred Eaglesmith, water in the fuel; Eddy Berman, easy rider; Scott Biram, swift drifin; Hendrix, cross town traffic & highway chile. En natuurlijk Neil Young, crime in the city & eldorado. Die laatste 2 zijn heerlijke nummers om kms te maken.

Leuk topic idd. Heb op Spotify ook de playlist 'driving songs' aangemaakt. Uiteraard ook met de Earring, another 45 miles. Maar ook Fred Eaglesmith, water in the fuel; Eddy Berman, easy rider; Scott Biram, swift drifin; Hendrix, cross town traffic & highway chile. En natuurlijk Neil Young, crime in the city & eldorado. Die laatste 2 zijn heerlijke nummers om kms te maken.
Met driving songs heb ik altijd het probleem dat het pedaal wat verder ingetrapt wordt . Pas dus op wat je op die lijst zet

Die periode was snel voorbij. Daarna werd het stonerrock. Kyuss -> Queens of the Stone Age, Earthless, Monster Magnet, Motorpsycho, Fatso Jetson, Fu Manchu, Nebula, My Dying Bride, etc.
Ik neem aan dat je My Dying Bride niet onder de stonerrock schaart? Zij horen samen met Paradise Lost en Anathema toch bij de iconen van de Doom metal. Heel andere koek. Wel drie bands waar ik ook veel naar geluisterd heb, al vond ik PL en Anathema net wat beter te verteren dan MDB. Zoals je andere metalgenres de strijd had wie de snelste was, kon het bij Doom niet traag genoeg...

edit: óf MDB moet net als Paradise Lost een fase hebben gehad waarin ze een ander genre zijn gaan verkennen?

Op dit moment luister ik veel naar Post Malone. Ik houd erg van de sfeer die hij uitstraalt en zijn kledingstijl. Een van de clips die ik momenteel leuk vind en vaak luister is Wow.

In België (en Nederland) luister ik graag naar Studio Brussel (StuBru), leuke rockmuziek. In midden en zuid - Duitsland altijd Radio Regenbogen. Verder houd Ik van verschillende soorten muziek, van Purple Disco Machine, Foo Fighters, Daft Punk tot Abba en Roger Whitaker. Sommige Nederlandstalige muziek kan ik ook zeer waarderen.

Het is vandaag (1 oktober) Wereld Muziekdag! Dit muziektopic hoort daar natuurlijk helemaal bij. Tijdens het rijden luister ik graag naar Jean-Michel Jarre (vooral de meer symfonische creaties als Oxygene, Equinoxe, Magnetic Fields en dergelijke klassieke lijnen, Revolutions en Zoolook spreken me wat minder aan maar zal ze niet doorspoelen als ze voorbij komen), smooth jazz (als station/playlist in een streaming service - lekker relaxed) en de jaren '70/'80/'90 muziek als JOE.
Wellicht goed om te weten:

Leuk!

Ik luister laatste tijd vooral naar ‘Yacht Rock’. Eagles, Christopher Cross, Ambrosia, Billy Ocean etc

Terug
Bovenaan