Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die verzekeraar zit dan vast niet in Apeldoorn, anders had "Mockingbird Hill" er wel tussen gestaan. Hun spotje "Egel" uit de Even Apeldoorn bellen reeks liet immers ondubbelzinnig zien dat je daarbij én relaxed én alert bentHet is vandaag (1 oktober) Wereld Muziekdag! Dit muziektopic hoort daar natuurlijk helemaal bij. Tijdens het rijden luister ik graag naar Jean-Michel Jarre (vooral de meer symfonische creaties als Oxygene, Equinoxe, Magnetic Fields en dergelijke klassieke lijnen, Revolutions en Zoolook spreken me wat minder aan maar zal ze niet doorspoelen als ze voorbij komen), smooth jazz (als station/playlist in een streaming service - lekker relaxed) en de jaren '70/'80/'90 muziek als JOE.
Wellicht goed om te weten:
- uit onderzoek blijkt dat je met je favoriete muziek in de auto beter kunt concentreren
- HLN heeft een lijstje van 50 nummers die een verzekeraar heeft samengesteld als optimaal om bij te rijden. Take-aways daarbij zijn dat mensen met klassieke muziek onregelmatiger gingen rijden en met metal sneller.
Uit het gelinkte artikel:
- HLN heeft een lijstje van 50 nummers die een verzekeraar heeft samengesteld als optimaal om bij te rijden. Take-aways daarbij zijn dat mensen met klassieke muziek onregelmatiger gingen rijden en met metal sneller.
Er is dus een groot verschil tussen rock en klassieke muziek? “Inderdaad. Dat is nog eens aangetoond door een Londense psycholoog. Hij liet een aantal proefpersonen 250 mijl (meer dan 400 kilometer, red.) rijden terwijl ze naar een afspeellijst luisterden. De ene groep kreeg klassieke muziek te horen, de andere groep heavy metal. Zo werd ontdekt dat bestuurders die naar de klassieke afspeellijst luisterden onregelmatiger reden. Mannelijke bestuurders die naar heavy metal luisterden, reden dan weer veel sneller dan de rest. Conclusie? Muziek die luidruchtig en opzwepend is, en dus je hartslag verhoogt, is ronduit gevaarlijk. Eigenlijk is 55 tot 65 decibel het optimale muziekvolume in de auto.”
Ik heb een afspeellijst met 500+ nummers met Modern Country hitsToen ik in 2010 in een leenauto voor het eerst kennismaakte met moderne country muziek, was ik blij verrast. Het heeft een boel componenten die me aanspreekt in muziek.
Kenny Chessney is inderdaad erg goed. Een van de eerste nummers die we hoorden was A little more country than that van Easton Corbin. Een lekker nummer wanneer je op het punt staat te verhuizen naar Texas.Ik heb een afspeellijst met 500+ nummers met Modern Country hits.
Het is mijn favoriete genre voor lekker wegluisteren en in de auto.
Ik ga graag nog een keer naar Kenny Chesney maar die treedt nooit op in de EU.
Concert bij Flora-Bama lijkt mij echt waanzinnig
Novastar, The Best is Yet to Come... ik weet nog goed, fijne muziek.Een andere favoriete artiest is Novastar. Ik herinner me jaren terug. Hij trad op in Bibelot in Dordrecht. Ik kende zijn muziek, maar had hem bij wijze van spreken niet herkend op straat. En daar zat dus een gozer achter zijn piano on een, op zijn zachts gezegd, merkwaardige houding. En ik zou hem nog steeds niet herkennen. Maar wat een stem.
Helemaal mee eens over het bereik! Het is echt moeilijk om een zanger te vinden met zo'n krachtige energie als Chester. Zijn stem was gewoon uniek.Ze heeft ook een waanzinnig bereik! Ik ben wel content hoor met wat ze nu opleveren.
Het is ook erg lastig om een man te vinden die het bereik heeft van Chester. Die was wat dat betreft echt uniek. Vrouwen is toch makkelijker , in iedergeval in de hoogte Het is hier nog eenvoudiger
StuBru favootje hoor. Staat bij mij ook wel veel op.
En Pfoe Novastar is mij wel wat te soft, al staat never back down wel in m’n afspeellijstje van mooie nummers
Amen. Sowieso vind ik Zuiderwijk geweldig. Tijdje terug nog een show van hem gezien in Groningen. Klein zaaltje, beetje ouwehoeren over vervelende gitaristen en zo haha, heerlijk. Wat een techniek, gewoon met je hakken de kloppers bedienen.Één van de allerbeste drumsolo's allertijden:
Dan moet ik, als trotse Nederlander, ook nog een andere Nederlandse drummer hier "promoten": ander slag muziek, dat wel.Één van de allerbeste drumsolo's allertijden:
Toevallig gisteravond vanaf Eindhoven kwam deze zender voorbij op mijn autoradio. Hele plezierige zender inderdaad!
En Hagenees, altijd +1Amen. Sowieso vind ik Zuiderwijk geweldig
Ik vond het album Aenima eigenlijk perfect. Toen hadden ze nog wel de vaardigheid om drie- of vierkwartsmaten te spelen en nummers van minder dan 15 minuten lang. Die plaat telt ook de meeste iconische Tool-creaties wat mij betreft. De albums daarna zijn fantastisch maar ik heb er het geduld niet voor. Als ik graag muzikantenmuziek wil luisteren is er een heel aantal opties dat me meer aantrekt.Even onderbreking van de Top 2000, mijn dochters willen even een liedje kiezen. Zal maar niet zeggen wat het wordt...
Papa mocht even kiezen, ik koos voor TOOL - Schism, ben wel benieuwd of jullie dit kennen/kunnen waarderen.
Ik vond het album Aenima eigenlijk perfect. Toen hadden ze nog wel de vaardigheid om drie- of vierkwartsmaten te spelen en nummers van minder dan 15 minuten lang. Die plaat telt ook de meeste iconische Tool-creaties wat mij betreft. De albums daarna zijn fantastisch maar ik heb er het geduld niet voor. Als ik graag muzikantenmuziek wil luisteren is er een heel aantal opties dat me meer aantrekt.
Ik krijg "video niet beschikbaar"
CSNY, wil dat zeggen dat je Neil Young zelf ook leuk vindt?
TopZeker!
sombere dagen
Nee hoor, ik heb daar ook last van. Heerlijk is dat.En voor je het weet is het 01:00 en zit je nog van muziek te genieten. Ben vast niet de enige die dat heeft?