Z
Zemelaar
Guest
Lompe kracht is dan ook vaak het moeilijkst aan te pakken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
GeenPeil faq zei:GEENPEIL FAQ
Steun de GEENPEIL actie
Wat hebben jullie nodig?
300.000 ondertekende formulieren om een referendum aan te vragen.
Voor wanneer hebben jullie dit nodig?
28 september presenteren we de handtekeningen aan de Kiesraad.
Waar gaat het referendum over?
Over het associatieverdrag dat de EU namens haar lidstaten tekent met Oekraïne. Dat verdrag zuigt.
Waarom zuigt dat verdrag?
Nog meer EU-grenzen vervagen. De EU wordt groter, maar gekozen politici krijgen minder mogelijkheid om allerlei instanties te controleren die worden opgericht om het associatieverdrag in praktijk te brengen. Er gaat een hoop geld van ons naar Oekraïne. Bovendien brengen we een oorlog met Poetin binnen onze invloedssfeer.
Nog meer redenen om het referendum te ondertekenen?
Ja, een referendum aanvragen is een unieke manier om gebruik te maken van ons democratisch recht. Ook als je voor het associatieverdrag bent, is het een eerlijke manier om je stem te laten horen.
Ik zit tussen die 14.441 helden die het inleidend verzoek hebben getekend. Ben ik nu klaar?
Nee, helaas niet: we beginnen weer helemaal overnieuw. Dus ook die 14.441 krabbels moeten weer opnieuw gezet worden. Tot we er 300.000 hebben.
Kan ik nu al tekenen?
Ja. Dat kan online. Teken hier.
En wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
We slaan het zwaar beveiligd op. Encrypted. Slechts twee personen kunnen het ontsleutelen en doen dat enkel en alleen om uw formulier uit te printen en naar de Kiesraad te brengen.
Ik wil toch niet online. Kan het ook analoog?
Dat mag. Vul het formulier hierrr in en print het uit. Envelop met postzegel er op naar:
GEENPEIL
POSTBUS 37743
1030 BG AMSTERDAM
Ik woon in het buitenland. En nu?
Je moet het formulier op de analoge manier invullen. Dus printen en in een envelop naar bovenstaand adres van GeenPeil sturen. DOE HIER OOK EEN KOPIE VAN EEN IDENTITEITSBEWIJS BIJ. Anders is het formulier niet rechtsgeldig.
En wat kan ik in de tussentijd doen?
Je kunt je als vrijwilliger aanmelden op democratie@geenstijl.nl. Ook mag je daar je campagne-ideeën dumpen. We hebben alle massa nodig. Kun jij een hoop mensen bereiken? Meld het ons.
Ik wil een GeenPeil-alliantie vormen in mijn stad/regio. Kan dat?
Verzamel eens wat mensen en meld je clan aan op democratie@geenstijl.nl. Dan buigen wij ons er eens over. Wie weet kunnen we bruggen slaan.
Godver. 300.000 is toch wel echt heel erg veel eigenlijk.
We weten het. Democratie wordt je niet makkelijk gemaakt in de EU. Maar we gaan nu niet meer stoppen natuurlijk. We gaan er alles aan doen om dat welverdiende EU-referendum te krijgen. Over het associatieverdrag met de Oekraïne. Voor u. Voor Pechtold. Voor iedereen. Opdat we ons zegje mogen doen. En omdat het kan.
Gaan jullie de 300.000 halen?
Ja.
R-W zei:Zal wel meevallen, we hebben hier al voldoende eigen onderbuikers.
Zemelaar zei:R-W zei:Zal wel meevallen, we hebben hier al voldoende eigen onderbuikers.
Ik hoor mijn naam?![]()
herman m zei:En waarom zou je niet mogen zeggen dat Wilders een bondgenoot is van de "Islamitische Staat"? Ze willen toch allebei hetzelfde: haat, verdeeldheid en chaos zaaien.
O nee de vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk alleen voor PVV-aanhangers.
herman m zei:Misschien heb je meegekregen dat er in Nederland de laatste tijd in verschillende moskeeën e.d. brand werd en wordt gesticht en meer van dat soort fratsen.
Daar speelt zo'n demagoog zeker een rol bij.
Rob0032 zei:Euh Joachim, hou eens op met praten. We zijn het steeds vaker eens met elkaar...
Rob0032 zei:Overigens zou ik zeer graag zien dat Wilders aan de macht komt. Hij vertegenwoordigt een groot deel van de maatschappij. Nou, laat die groep maar zien wat er gebeurt met het land als een dergelijke populist aan de macht is.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Overigens zou ik zeer graag zien dat Wilders aan de macht komt. Hij vertegenwoordigt een groot deel van de maatschappij. Nou, laat die groep maar zien wat er gebeurt met het land als een dergelijke populist aan de macht is.
Goed, maar niet te lang alsjeblieft....
Rob0032 zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Overigens zou ik zeer graag zien dat Wilders aan de macht komt. Hij vertegenwoordigt een groot deel van de maatschappij. Nou, laat die groep maar zien wat er gebeurt met het land als een dergelijke populist aan de macht is.
PVV kan geen kabinet vormen, en als het dan uiteindelijk lukt, dan ontstaat er iets zoals destijds bij de LPF. Veel chaos en van zeer korte duur.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Overigens zou ik zeer graag zien dat Wilders aan de macht komt. Hij vertegenwoordigt een groot deel van de maatschappij. Nou, laat die groep maar zien wat er gebeurt met het land als een dergelijke populist aan de macht is.
PVV kan geen kabinet vormen, en als het dan uiteindelijk lukt, dan ontstaat er iets zoals destijds bij de LPF. Veel chaos en van zeer korte duur.
Het gevaar van het niet kunnen vormen van een kabinet is dat ze nog groter worden, als reactie op de versplintering en onmacht van het politiek establishment aangevuld met opportunisten en avonturiers als Bram Moskowitz, ex PVV'ers en afvallige PvdA' ers etc.
Maar ach, een volk krijgt de politici die zij verdiend.
Zemelaar zei:Ik vraag mij af waarom de doelwitten de doelwitten waren.
the Fox zei:Zemelaar zei:Ik vraag mij af waarom de doelwitten de doelwitten waren.
Ik had ergens gelezen dat de doelwitten door IS bewust waren gekozen omdat ze door IS als verwerpelijk worden beschouwd: westerse muziek, vermaak, drank.
Zemelaar zei:En de rest van de wereld is al hier.
Rob0032 zei:Ik neem aan dat je nu doelt op de pro-Zwarte Pieten groep, die met veel agressie, geroeptoeter en weinig inhoud een kinderfeestje omzet naar middel om racistische politiek te bedrijven?