Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
michel1975 zei:Ik weiger om me weg te laten zetten als de boze blanke man. Maar ik voel me niet meer thuis in mijn eigen land. Ik kan het niet meer opbrengen om zonder irritaties naar Pauw, DWDD of RTL Late Night te kijken. Ik ben geen PVV'er maar het onbehagen bekruipt me wel. Een persoon als sylvana Simons is de verpersoonlijking van dat onbehagen. Ik zit mijn tijd wel uit maar vraag me wel af waarom ik kinderen genomen heb. Ik voel mij gediscrimineerd in mijn eigen land.Idefiqs zei:Ik denk dat het niet zozeer ZP is, maar een veel breder maatschappelijk onbehagen die gevoeld wordt door de niet autochtone Nederlander, om dat andere woord maar even te vermijden. Het gevoel nog steeds een tweederangs burger te zijn die te maken heeft, of denkt te hebben (!) met discriminatie op de arbeidsmarkt en in het sociale leven. Op de Golfbaan en het hockeyveld lopen immers weinig minderheden rond, ook op de skipiste zie je ze niet, een enkeling daargelaten.
Dit in combinatie met de problematiek rondom de (politieke) Islam en de marginalisering van de autochtone witte man, vertegenwoordigd door de destructieve toon van onze geblondeerde agitator, zorgt voor een steeds verder gaande polarisering in het publieke debat. Aan de ene kant dus de PVV c.s.. en nu is er dan aan de andere kant van het spectrum DENK, waar ik ook weinig goeds van verwacht op het gebied van verzoening en wederzijds begrip.
Vergeet ook niet dat activisme van alle tijden is en per definitie schuurt. Denk aan de jaren '60 hippies, jaren '80 demonstraties e.d. Die werden indertijd eveneens verguisd.
Boppie zei:Wat wordt er gezaaid dan? En wie gaat er oogsten.
P. Klieder zei:De media is doorgaans heel links georiënteerd. Juist omdat het heel salonfähig is om je linksheid naar buiten uit te dragen. Linkse mensen buitelen bijkans over elkaar heen om maar te laten zien dat ze links zijn.
Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
herman m zei:P. Klieder zei:De media is doorgaans heel links georiënteerd. Juist omdat het heel salonfähig is om je linksheid naar buiten uit te dragen. Linkse mensen buitelen bijkans over elkaar heen om maar te laten zien dat ze links zijn.
Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
?
Russia Today is juist vaak veel linkser dan "de media". Daar zie je bijv. juist vaak linkse economen opduiken.
Je kunt je mening niet onderbouwen met feiten, geef maar eens een paar goede voorbeelden van hoe "links" de media dan zogenaamd zijn.
Het omgekeerde is zelfs waar. Uit angst voor "links" uitgemaakt te worden doen journalisten er alles aan om maar zo nietszeggend mogelijk te zijn.
Deze discussie stamt al uit de jaren '90 of eerder, en zelfs toen was het al dubieus.
Door deze onzin er maar in te blijven rammen worden de media juist steeds rechtser, totdat alles op Fox News lijkt.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik luister onderweg veel NPO1 en ik kijk thuis ook veel actualiteitenprogramma's. Als je hier met droge ogen beweert dat mainstreammedia niet links zijn, dan kan ik per direct niet meer serieus nemen. Ik ga er al helemaal geen argumenten voor aandragen. Een dagje kritisch luisteren en kijken lijkt mij voldoende.
P. Klieder zei:Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
herman m zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik luister onderweg veel NPO1 en ik kijk thuis ook veel actualiteitenprogramma's. Als je hier met droge ogen beweert dat mainstreammedia niet links zijn, dan kan ik per direct niet meer serieus nemen. Ik ga er al helemaal geen argumenten voor aandragen. Een dagje kritisch luisteren en kijken lijkt mij voldoende.
Inderdaad, ik beweer dat de mainstream media niet links zijn maar conformistisch. Ze zitten dus veilig in het midden, als het midden het voor het zeggen heeft. En als rechts aan de macht is schuiven ze ook op naar rechts.
Maar ik begrijp dus dat je geen voorbeeld(en) kunt aandragen, jammer dat je je er zo makkelijk vanaf maakt.
Je luistert blijkbaar erg selectief naar NPO1, want gisteravond mocht bijv. Arend-Jan Boekestijn daar zoals wekelijks uitgebreid zijn zegje doen tegen Tijs vd Brink, die ook rechts van het midden staat, een conservatieve christen.
Ook andere rechtse geluiden kunnen uitgebreid hun zegje doen, meer dan ooit zelfs. Thierry Baudet bijvoorbeeld, die heeft vele tientallen malen op diezelfde zender reclame mogen maken voor zijn conservatieve nationalistische ideeën.
Maar goed, ieder zijn illusies.
Idefiqs zei:P. Klieder zei:Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
Als jij Russische staatspropaganda verfrissend noemt...![]()
Jij moet eens ophouden met mensen in een hoek te zetten door te beweren dat ze niet met argumenten komen. En hou op met dat hautaine gedrag. Hoezo ieder zijn illusies. Je komt namelijk zelf helemaal niet met argumenten. Net wat eenvrijeusernaamiserbijnaniet zegt kan je niet met droge ogen beweren dat de media conformistisch is. Bijna alle tafelgasten bij eerder genoemde media zijn links danwel links georiënteerd. Ruimte voor een andere mening is er bijna niet. Hier heb je even de voorbeelden die je zo graag wilt zien. Een enkele keer mag een Wierd Duk aanschuiven of zoals vorige week een Joram van Klaveren. Maar de tafelzetting daarnaast is volledig links georiënteerd. De enige die selectief hier is dat ben jij.herman m zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik luister onderweg veel NPO1 en ik kijk thuis ook veel actualiteitenprogramma's. Als je hier met droge ogen beweert dat mainstreammedia niet links zijn, dan kan ik per direct niet meer serieus nemen. Ik ga er al helemaal geen argumenten voor aandragen. Een dagje kritisch luisteren en kijken lijkt mij voldoende.
Inderdaad, ik beweer dat de mainstream media niet links zijn maar conformistisch. Ze zitten dus veilig in het midden, als het midden het voor het zeggen heeft. En als rechts aan de macht is schuiven ze ook op naar rechts.
Maar ik begrijp dus dat je geen voorbeeld(en) kunt aandragen, jammer dat je je er zo makkelijk vanaf maakt.
Je luistert blijkbaar erg selectief naar NPO1, want gisteravond mocht bijv. Arend-Jan Boekestijn daar zoals wekelijks uitgebreid zijn zegje doen tegen Tijs vd Brink, die ook rechts van het midden staat, een conservatieve christen.
Ook andere rechtse geluiden kunnen uitgebreid hun zegje doen, meer dan ooit zelfs. Thierry Baudet bijvoorbeeld, die heeft vele tientallen malen op diezelfde zender reclame mogen maken voor zijn conservatieve nationalistische ideeën.
Maar goed, ieder zijn illusies.
Hij heeft een punt weet je.herman m zei:@michel
Ben je weer even uitgeraasd?
Ehm pardon..herman m zei:Saluut en de kost, groeten uit Rotterdam-Zuid.
herman m zei:..... bij ons in de straat in Delfshaven werd in de fik gestoken
Carfan#1 zei:Hij heeft een punt weet je.herman m zei:@michel
Ehm pardon..herman m zei:Saluut en de kost, groeten uit Rotterdam-Zuid.
herman m zei:..... bij ons in de straat in Delfshaven werd in de fik gestoken
Delfshaven is GEEN Rotterdam Zuid. Als je dat wel denkt ben je duidelijk niet thuis in je eige stad![]()
Jij wilt argumenten. Krijg je antwoord met voldoende argumenten is het weer niet goed. Wellicht is het de toon die de muziek maakt Herman. Iets met een spiegel voorhouden en dan je eigen zin "wie zaait zal oogsten".herman m zei:@michel
Laatste keer dat ik vriendelijk een beleefde vraag stel, en dan zo'n antwoord.
Saluut en de kost, groeten uit Rotterdam-Zuid.
herman m zei:Ik hoop dat ik dat van de gedachtepolitie nog wel mag zeggen straks.
michel1975 zei:Wellicht is het de toon die de muziek maakt Herman
michel1975 zei:Jij moet eens ophouden (...)
michel1975 zei:En hou op met (...)
michel1975 zei:Dus @#$%& niet met je gezwets dat (...)
michel1975 zei:Ik weet niet waar je woont maar kennelijk in een of ander reservaat (...)
herman m zei:Maar misschien zie ik in het dagelijks leven teveel "Marokkanen" (of Algerijnen of Afghanen of Turken of Egyptenaren die er ook een beetje ongeveer zo uitzien, maar ja dat is allemaal hetzelfde toch?) die gewoon een normaal saai leven leiden?
Ik hoop dat ik dat van de gedachtepolitie nog wel mag zeggen straks.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Misschien moet je dit eens lezen: https://www.frontpagemag.com/fpm/59591/among-criminal-muslims-jamie-glazov
Anderson zei:Oh joy, er is hier weer keven in de brouwerij. Als een vlieg kom ik op de stront... afijn. Even lezen.
Ah ja, het gaat natuurlijk over Wilders. En eigenlijk dus ook over de manier waarop mevrouw SS behandeld wordt. Maar dat is "anders". Want de vrijheid van meningsuiting beperkt zich tot de dingen die niet onze tradities aangaan ofzo. Afijn, deze twee personen illustreren precies hoe gekleurd Nederland er op staat. Compleet ontspoord en vastgebeten in eigen kokers.
Deze rechtszaak had er niet moeten komen, maar een rechtstaat is ook niets waard als er met aangiftes niets gedaan wordt. Volgens mij is dat ook een van de grootste klachten als het gaat over gestolen fietsen. Wij, de burgers, zijn daarnaast niet in staat om gezamenlijk het morele kompas te gebruiken "tot hier en niet verder" en dus komt er een rechter aan te pas. Deze zaak is eigenlijk gewoon een teken van het falen van het publieke debat in Nederland en het falen van de maatschappelijke controle en capaciteiten elkaar collectief terug te fluiten of corrigeren.
Vergelijk het met de angst die vele mensen hebben om sociaal onacceptabel gedrag in de publieke ruimte te corrigeren door elkaar ergens op aan te spreken. Daar wordt nu of het onacceptabele gedrag kniesorend gedoogd bij gebrek aan bv een agent of andere autoriteit, of daar wordt de politie bijgehaald.
R-W zei:Idefiqs zei:P. Klieder zei:Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
Jeuj, de afdeling selectief quoten en reageren is weer wakker. Punt is dat wat geluiden uit andere hoeken best verfrissend is idd, NOS laat bijv heel wat liggen aan berichtgeving en is daarmee net zo (niet) serieus te nemen als een GS, Joop of voor mijn part RT. Waarbij een GS bijv dan nog het voordeel heeft dat ze ook niet politiek correct hoeven te zijn en alles en iedereen kunnen aanpakken. Denk maar aan Ruttes' geklooi rondom de uitslag van het referendum bijv.
Idefiqs zei:R-W zei:Idefiqs zei:P. Klieder zei:Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
Jeuj, de afdeling selectief quoten en reageren is weer wakker. Punt is dat wat geluiden uit andere hoeken best verfrissend is idd, NOS laat bijv heel wat liggen aan berichtgeving en is daarmee net zo (niet) serieus te nemen als een GS, Joop of voor mijn part RT. Waarbij een GS bijv dan nog het voordeel heeft dat ze ook niet politiek correct hoeven te zijn en alles en iedereen kunnen aanpakken. Denk maar aan Ruttes' geklooi rondom de uitslag van het referendum bijv.
Stel je niet zo aan, RT is immers staatspropaganda. Heeft dan ook niets met selectief quoten of reageren te maken.![]()
R-W zei:Idefiqs zei:R-W zei:Idefiqs zei:P. Klieder zei:Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
Stel je niet zo aan, RT is immers staatspropaganda. Heeft dan ook niets met selectief quoten of reageren te maken.![]()
Wat dacht je, "ik bevestig zijn punt gewoon nog eens en voeg meteen een schoolvoorbeeld toe van hoe lastig 'begrijpend lezen' voor me is"? Goed hoor![]()
Anderson zei:Ah ja, het gaat natuurlijk over Wilders. En eigenlijk dus ook over de manier waarop mevrouw SS behandeld wordt. Maar dat is "anders". Want de vrijheid van meningsuiting beperkt zich tot de dingen die niet onze tradities aangaan ofzo. Afijn, deze twee personen illustreren precies hoe gekleurd Nederland er op staat. Compleet ontspoord en vastgebeten in eigen kokers.
Anderson zei:Deze rechtszaak had er niet moeten komen, maar een rechtstaat is ook niets waard als er met aangiftes niets gedaan wordt. Volgens mij is dat ook een van de grootste klachten als het gaat over gestolen fietsen. Wij, de burgers, zijn daarnaast niet in staat om gezamenlijk het morele kompas te gebruiken "tot hier en niet verder" en dus komt er een rechter aan te pas. Deze zaak is eigenlijk gewoon een teken van het falen van het publieke debat in Nederland en het falen van de maatschappelijke controle en capaciteiten elkaar collectief terug te fluiten of corrigeren.
Anderson zei:Ik lees ook geregeld Russische staatspropaganda, dat doe ik bewust vanuit mijn interessegebied, maar wel met dat gegeven in het achterhoofd.
Er is op zich niets mis mee om dergelijke media te volgen. Ik zie alleen een hele grote groep mensen in Nederland die de pertinente verdraaiingen vanuit Russische propaganda kanalen, vooral de wat spectaculaire die heel duidelijk gericht zijn op beeldmanipulatie in het westerse publiek als het referentiepunt zien en gebruiken (ook van allerlei internet spin offs die op dezelfde golflengte opereren en nep denktanken zoals globalresearch.ca ). Welke ze gebruiken om de westerse media als onbetrouwbaar en niet onafhankelijk te bestempelen.
Het is niet verwonderlijk dat dit vooral onder groepen burgers gebeurt die sympathiseren met GS, Forum voor Democratie, en dergelijke platforms.
Baudet en Roos zijn al regelmatig betrapt op het letterlijk neerzetten als de "waarheid" van dingen die alleen in Russische (erkende) propagandamedia zijn gesteld. Zij gebruiken dat om onze nationale media van neoliberale gekleurdheid te betichten. Het is een vast patroon aan het worden om de legitimiteit en autoriteit van parlement, rechtbanken en media te betwisten en onderuit te halen. Wie zich enigszins verdiept in wat er werkelijk aan de hand is snapt het wel. Ik ga de puntjes niet aan elkaar knopen hier, dat mogen jullie doen.
Idefiqs zei:Anderson zei:Deze rechtszaak had er niet moeten komen, maar een rechtstaat is ook niets waard als er met aangiftes niets gedaan wordt. Volgens mij is dat ook een van de grootste klachten als het gaat over gestolen fietsen. [....]
Ook hiermee ben ik het zeer eens, het OM had de aangifte naast zich neer moeten leggen.
Nee, dat zie je heeeelemaal verkeerd. Dat komt door die halve paardenkop die NAVO nog naar de OstGrenze kan sturen.Idefiqs zei:Maar het werkt, Obama zag af van het raketschild in Polen (tegen Iran) onder druk van het Kremlin, maar er staan nu wel SS400 raketten en (nucleaire) Iskanders in Kaliningrad...
Idefiqs zei:R-W zei:Idefiqs zei:R-W zei:Idefiqs zei:P. Klieder zei:Daarom zijn kanalen als Infowars, RT en Geenstijl heel "verfrissend".
Wat dacht je, "ik bevestig zijn punt gewoon nog eens en voeg meteen een schoolvoorbeeld toe van hoe lastig 'begrijpend lezen' voor me is"? Goed hoor![]()
Gewoon rustig blijven ademen R-W, ik reageer alleen op je eersteaantijgingpunt, de rest is niet boeiend genoeg voor een reactie.
![]()
Anderson zei:Toch is de huidige propaganda en "informatie oorlog" uit Rusland anders dan in de Sovjet periode. Toen was het vooral het ophemelen van de (communistische) Sovjet doctrine als superieur voor de doelmaatschappij. Dat is nu verre van het geval. Er is geen ideologische export in de propaganda. Het is nu juist een negatieve propaganda door de westerse maatschappij, en vooral ook de westerse samenhang uit elkaar te trekken. Het betwisten van autoriteiten, geloofwaardigheid, het injecteren van allerlei ideeën dat het kwade westen Rusland agressief bejegend, dat het coups in haar periferie pleegt. Het zaait in bepaalde doelgroepen twijfel over de geloofwaardigheid van de (westerse) media en zo meer.
R-W zei:Ghehe, dat is pas volwassen reageren, knap hoorDat je jezelf erg goed vindt, hoef je niet zo te benadrukken, dat is dan wél weer duidelijk.
![]()
NIK zei:In de diverse e-mails schreef de veroordeelde onder meer:
-op verzoek gekuist-
Anderson zei:Dat nestelt zich dan in de rabiate anti-westerse groepen hier, en zo gaat de samenzwering verder, "doofpot" etc. Het is ziek, en het is nog ziekelijker om te zien dat eigen landgenoten blijkbaar hun patriottisme zo opvatten dat ze zich als dienstslaafjes van het Kremlin willen inzetten (uiteraard niet direct, maar via de anti-EU clubjes).