Idefiqs x
Startmotor
herman m zei:-op verzoek gekuist-
Dank.
Ik begrijp dat je het met de beste bedoelingen voor de discussie inbracht, maar dat ligt toch wel - in ieder geval bij mij - gevoelig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
herman m zei:-op verzoek gekuist-
Dat heeft te maken met invloedssferen en macht. Gewoon het ouderwetse spel der imperiums. Zo gedraagt het Russische regime zich ook.Boppie zei:Zoals jij het omschrijft is het Kremlin bezig om Europa te destabiliseren. Dan vraag ik mij af waarom die moeite genomen wordt. Dat doe je niet om er niets mee te bereiken. Dan moet er toch ergens iets zijn waar Poetin zijn gang wil gaan zonder de NAVO aan zijn kont.
R-W zei:Lappen tekst maareh 'en nu?'. Het kan allemaal prima benoemd kennelijk worden maar oplossingen aandragen... Maar laten we vooral verder discussiëren en debatteren, dan lijkt het iig wat.
R-W zei:Lappen tekst maareh 'en nu?'. Het kan allemaal prima benoemd kennelijk worden maar oplossingen aandragen... Maar laten we vooral verder discussiëren en debatteren, dan lijkt het iig wat.
Boppie zei:R-W zei:Lappen tekst maareh 'en nu?'. Het kan allemaal prima benoemd kennelijk worden maar oplossingen aandragen... Maar laten we vooral verder discussiëren en debatteren, dan lijkt het iig wat.
De oplossing is in mijn ogen simpel: zorg dat je een mogendheid bent om rekening mee te houden als Europa zijnde.
Maar om tot die oplossing te komen...dat is andere koek.
herman m zei:Dat Griekenland zo "veel" uit lijkt te geven komt vooral doordat het BBP in opdracht van de trojka zo gekrompen is.
Erdogan dreigt grens te openen na 'EU-dreigement'
Als de Europese Unie ''nog verder gaat'', zal Turkije de grenzen openstellen. Dat zei de Turkse president Recep Tayyip Erdogan vrijdag.
Als Erdogan de daad bij het woord voegt, betekent dat het einde van de vluchtelingendeal tussen Turkije en de EU.
Erdogan uit het dreigement een dag nadat in het Europese Parlement is gestemd om de toetredingsgesprekken met Turkije te bevriezen. Het parlement vindt dat Turkije ''disproportionele onderdrukkende maatregelen" heeft genomen sinds de verijdelde staatsgreep in juli.
"Noch ik, noch mijn volk zal zich laten beïnvloeden door deze bedreigingen", zei de Turkse president op een bijeenkomst in Istanbul, die live werd uitgezonden.
De oproep van het parlement is niet bindend. De meeste lidstaten en de Europese Commissie willen de toetredingsgesprekken met Turkije vooralsnog niet stopzetten. In december staat de kwestie op de agenda.
https://www.nu.nl/onrust-turkije/4356146/erdogan-dreigt-grens-openen-eu-dreigement.html
R-W zei:vreemd hè, wat moeten zij met Europa, voor zover dat nog bestaat over een paar jaar.
Blackadder the 5th zei:herman m zei:Dat Griekenland zo "veel" uit lijkt te geven komt vooral doordat het BBP in opdracht van de trojka zo gekrompen is.
Griekenland had er ook voor kunnen kiezen om de uitgaven voor defensie in te krimpen,
zoals de andere landen in Europa wel hebben gedaan toen het even wat minder ging met de economie.
herman m zei:Blackadder the 5th zei:herman m zei:Dat Griekenland zo "veel" uit lijkt te geven komt vooral doordat het BBP in opdracht van de trojka zo gekrompen is.
Griekenland had er ook voor kunnen kiezen om de uitgaven voor defensie in te krimpen,
zoals de andere landen in Europa wel hebben gedaan toen het even wat minder ging met de economie.
Dat is niet zo makkelijk. Daarbij mocht het ook niet, want de Duitsland industrie verdient aardig aan de Griekse defensie-uitgaven.
Naast dat het erg dom is om in een recessie te bezuinigen.
Blackadder the 5th zei:herman m zei:Dat Griekenland zo "veel" uit lijkt te geven komt vooral doordat het BBP in opdracht van de trojka zo gekrompen is.
Blackadder the 5th zei:herman m zei:Blackadder the 5th zei:herman m zei:Dat Griekenland zo "veel" uit lijkt te geven komt vooral doordat het BBP in opdracht van de trojka zo gekrompen is.
Dat is niet zo makkelijk. Daarbij mocht het ook niet, want de Duitsland industrie verdient aardig aan de Griekse defensie-uitgaven.
Tsja, de Duitse minister van economische zaken houdt de Grieken in zijn houdgreep met het dreigen met contractbreuk,
terwijl zijn collega die over de centjes gaat, klaagt, dat diezelfde Grieken zich niet aan de begrotingsdiscipline houden ...![]()
Boppie zei:Blackadder the 5th zei:herman m zei:Dat Griekenland zo "veel" uit lijkt te geven komt vooral doordat het BBP in opdracht van de trojka zo gekrompen is.
Griekenland en Turkije ligt elkaar ook niet zo, goede motor voor Defensie.
En het bezuinigen op Defensie dreunt door in de zin van legers die bijna niet in te zetten zijn doordat er geen of defect materiaal is. In Nederland in ieder geval, uit Duitsland komen niet veel betere berichten.
Idefiqs zei:R-W zei:vreemd hè, wat moeten zij met Europa, voor zover dat nog bestaat over een paar jaar.
Zo snel zal de zeespiegel niet stijgen hoor.
R-W zei:Idefiqs zei:R-W zei:vreemd hè, wat moeten zij met Europa, voor zover dat nog bestaat over een paar jaar.
Is ook niet nodig,weik verzuipenwel in de azijn.
Marokkaan = rasherman m zei:Er zijn bijv. ook veroordelingen uitgesproken voor antisemitisme, t/m de Hoge Raad.
Idefiqs zei:R-W zei:Idefiqs zei:R-W zei:vreemd hè, wat moeten zij met Europa, voor zover dat nog bestaat over een paar jaar.
Bijna goed.![]()
herman m zei:Daarom moeten we dus stoppen met de euro, ieder land z'n eigen munt terug, dan ben je ook van die begrotingsonzin af.
Het was een pijnlijke les maar we hebben weer wat geleerd.
R-W zei:Idefiqs zei:R-W zei:Idefiqs zei:R-W zei:vreemd hè, wat moeten zij met Europa, voor zover dat nog bestaat over een paar jaar.
Bijna goed.![]()
Zelfkennis, heel goed![]()
Zijn dit serieuze vragen?RoadJunk zei:Marokkaan = rasherman m zei:Er zijn bijv. ook veroordelingen uitgesproken voor antisemitisme, t/m de Hoge Raad.
Toch?
Alles is er al over gezegd, elke letter van Knoops/Wilders in zijn verdediging.
Dit is zo zwak. Kom eens met iets beters? Bijvoorbeeld met een idee hoe we de problemen en gigantische oververtegenwoordiging van Marokkanen in alle negatieve statistieken kunnen oplossen.
Of laten we bij het begin beginnen zoals met de vraag: is het een probleem dat Marokkanen zwaar oververtegenwoordigt zijn in de misdaadstatistieken?
Deels correct. Griekenland is teruggefloten omtrent het updaten van hun Russische S300 wapensystemen. Ze wilden een contract twv enkele honderden miljoenen euro's met Rusland tekenen hiervoor. De S300 staat op Kreta en is voortgekomen uit een misgelopen deal van Cyprus met Rusland (Turkije was daar niet happy-de-pappy mee, enorme rel) waar uiteindelijk is uitgekomen dat Cyprus ze aan Griekenland heeft gedoneerd.herman m zei:Dat is niet zo makkelijk. Daarbij mocht het ook niet, want de Duitsland industrie verdient aardig aan de Griekse defensie-uitgaven.
Onze munt was de afgelopen decennia een filiaal van de Deutsche Mark. We hadden 30 minuten de tijd om nieuwe rente percentages etc te communiceren, koers was gekoppeld. Wat er bij de Duitse Bank werd besloten (zonder dat er wat aan ons gevraagd werd) werd hier overgenomen . Tot zover soevereiniteit en inspraak (0,0). Inspraak die we nu dus wel hebben.herman m zei:Daarom moeten we dus stoppen met de euro, ieder land z'n eigen munt terug, dan ben je ook van die begrotingsonzin af.
Ik heb er wel wat ideeën bij.R-W zei:Lappen tekst maareh 'en nu?'. Het kan allemaal prima benoemd kennelijk worden maar oplossingen aandragen... .
Anderson zei:Ik kan me nog een Premier herinneren die Sinterklaas genoemd werd. Niet omdat ie zoveel winst kon draaien op de begroting.
Als Fin vind ik dit wel een goede. Hier te lande geldt: een geloofwaardige verdediging is de hoeksteen van onafhankelijkheid. Dat heeft 100 jaar onafhankelijkheid naast Rusland wel geleerd.Anderson zei:Tot 2014 is er geen NAVO infrastructuur in de "nieuwe" lidstaten gekomen, en zijn er ook geen troepen gestationeerd geweest . Dat heeft de oostflank enorm zwak gehouden in defensief opzicht. Daar moet mee gebroken worden omdat Rusland openlijk lidstaten en partnerstaten bedreigt, en landen in onze periferie binnenvalt en delen bezet houdt c.q. annexeert. Al dan niet via "proxies".
Wat dat laatste betreft zullen we deze landen actief moeten steunen in het pad dat ze zelf willen volgen, en niet de desillusie in het westerse baken voeden.
Anderson zei:Betreffende Wilders / marrokanen = geen ras.
Oh we zijn op het semantische deel belandt, dat 'minder minder' niet racistisch is omdat Marokkanen geen ras zijn. Tja, dat iis natuurlijk ook gewoon een politieke correcte benadering he. Beetje selectief allemaal weer. Iedereen voelt aan wat er bedoeld wordt met 'minder minder' en of iemand daar nou racisme of vreemdelingenhaat van maakt, dat doet geen afbreuk aan de achterliggende gedachte en de oplossingsrichting van de betreffende opmerking.
Het is een beetje vals ontkennen door het over semantiek te hebben. Politiek correct geneuzel die om de poep heen praat. Het gaat erom dat Wilders een hele gemeenschap zonder condities (ja, die heeft ie er heel villein eerst uitgelaten om een rel te veroorzaken en daarna doet ie alsof ie het even af met een mea culpa 'zo had ik het niet bedoeld' - heel zwak en heel laf) wegzet en vervolgens er bij uitlokt en bevestigt dat de gemeenschap er maar even uit gebonjourd moet worden. Een willekeurige moslim was niet zo makkelijk weggekomen met een 'minder minder' uitspraak voor de ingang van een synagoge, dus laten we even kappen met de hypocriete verontwaardiging.
Het is duidelijk welk effect Wilders wilde creëren, en je ziet het al bij Simons: 'je flikkert maar op' als antwoord op oneningheid tav mensen met een ander kleurtje.
Anderson zei:Verder zal het Europese deel van de NAVO werk moeten maken van het op orde brengen van de defensie en haar afspraken na moeten komen. Nederland: dus niet 1 miljard euro aan een totaal overbodig vliegdekschip verspillen zoals VNL voorstelt. We hebben een enorme vervangingsgolf bij de marine voor de deur staan (onderzeeboten, mijnenjagers en de M-fregatten), en daar wordt nauwelijks over gesproken. Maak daar eerst maar eens keuzes over en als er dan nog geld over is, wie weet.
/quote]
Laat ze maar beginnen te bouwen met die schepen. Nederlandse fregatten en onderzeeboten zijn van hoge kwaliteit, laat die kennis niet verloren gaan. Het OPV is een gemiste kans. Vanwege budget volledig uitgekleed. Mooie gelegenheid om de werven weer wat werk te bezorgen. Ik gok zo dat de Marine al wel weet wat ze graag willen qua schepen.
Zelfde voor de landmacht, ga de huidige eenheden eerst weer eens goed uitrusten. Dan kan je weer wat bijdragen aan de NAVO.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Anderson zei:Betreffende Wilders / marrokanen = geen ras.
Oh we zijn op het semantische deel belandt, dat 'minder minder' niet racistisch is omdat Marokkanen geen ras zijn. Tja, dat iis natuurlijk ook gewoon een politieke correcte benadering he. Beetje selectief allemaal weer. Iedereen voelt aan wat er bedoeld wordt met 'minder minder' en of iemand daar nou racisme of vreemdelingenhaat van maakt, dat doet geen afbreuk aan de achterliggende gedachte en de oplossingsrichting van de betreffende opmerking.
Het is een beetje vals ontkennen door het over semantiek te hebben. Politiek correct geneuzel die om de poep heen praat. Het gaat erom dat Wilders een hele gemeenschap zonder condities (ja, die heeft ie er heel villein eerst uitgelaten om een rel te veroorzaken en daarna doet ie alsof ie het even af met een mea culpa 'zo had ik het niet bedoeld' - heel zwak en heel laf) wegzet en vervolgens er bij uitlokt en bevestigt dat de gemeenschap er maar even uit gebonjourd moet worden. Een willekeurige moslim was niet zo makkelijk weggekomen met een 'minder minder' uitspraak voor de ingang van een synagoge, dus laten we even kappen met de hypocriete verontwaardiging.
Het is duidelijk welk effect Wilders wilde creëren, en je ziet het al bij Simons: 'je flikkert maar op' als antwoord op oneningheid tav mensen met een ander kleurtje.
Ik wil het geen vreemdelingenhaat noemen. Marokkanen zijn toch te goed vertegenwoordigd in allerlei Nederlandse statistieken om over vreemdelingen te spreken. Racisme is het ook al niet.
Denk je nou echt dat de kleur van Sylvana het onderliggende probleem is van de acties aan haar adres? Dan noem ik je echt heel naïef. Het gaat hier natuurlijk om het feit dat zij overal de zaag in wil/moet zetten, ook in zaken waar de gewone Nederlander helemaal geen moeite en/of bijbedoelingen mee heeft. Sylvana brengt geen racisme aan het licht, ze creëert zelf racisme door continu zaken te benadrukken.
die oververtegenwoordiging is al lang bekend en benoemd. Ook op minder politiek correcte wijze. Los van het (recht op het) vrije woord van Wilders of iedere andere burger hierin is de vraag ook wat hij of ieder ander wil bereiken met de wijze van retoriek bedrijven. Die lost niets op. Sterker, die werkt contraproductief als het gaat om het praten over het werkelijk oplossen van maatschappelijke problemen. Een misdaad door jou, mij of iemand met een ander paspoort gepleegd is dezelfde misdaad. En dient op dezelfde wijze bestraft te worden.Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik wil het geen vreemdelingenhaat noemen. Marokkanen zijn toch te goed vertegenwoordigd in allerlei Nederlandse statistieken om over vreemdelingen te spreken. Racisme is het ook al niet.
Gario is net als vele blanken een betweter van het onaangename type. Sylvana mag ik ook niet, maar wat zij wel heeft bewezen is hoe racistisch Nederland werkelijk is. Niet via Zwarte Piet, die was slechts instrumenteel, maar via de reactie op haar. Ik durf de stelling wel aan dat zij Zwarte Piet alleen maar gebruikt heeft om een reactie uit te lokken, precies om haar punt te maken: namelijk aantonen hoe racistisch Nederland is, om de diepe volksaard uit de gesloten kast te gooien.Denk je nou echt dat de kleur van Sylvana het onderliggende probleem is van de acties aan haar adres? Dan noem ik je echt heel naïef. Het gaat hier natuurlijk om het feit dat zij overal de zaag in wil/moet zetten, ook in zaken waar de gewone Nederlander helemaal geen moeite en/of bijbedoelingen mee heeft. Sylvana brengt geen racisme aan het licht, ze creëert zelf racisme door continu zaken te benadrukken.
Overdrijven is ook een vak. Je hebt er gewoon klootzakken tussen zitten, die hebben (te) vaak een kleurtje (feit maar benoemen wordt te vaak weggezet als racistisch of discriminatie) maar regelmatig ook een witte melksmoel (ook racistisch?). Beiden dienen hard te worden aangepakt imo, niet dat eeuwige pappen en nathouden, dat geeft alleen maar grond voor ontevredenheid (wit over kleur) en klagers (kleur over wit).En wat doet blank Holland massaal?
FH126560 zei:Een vreedzame multiculturele samenleving is een utopie.
Anderson zei:Onze munt was de afgelopen decennia een filiaal van de Deutsche Mark. We hadden 30 minuten de tijd om nieuwe rente percentages etc te communiceren, koers was gekoppeld. Wat er bij de Duitse Bank werd besloten (zonder dat er wat aan ons gevraagd werd) werd hier overgenomen . Tot zover soevereiniteit en inspraak (0,0). Inspraak die we nu dus wel hebben.herman m zei:Daarom moeten we dus stoppen met de euro, ieder land z'n eigen munt terug, dan ben je ook van die begrotingsonzin af.
Ik kan me nog een Premier herinneren die Sinterklaas genoemd werd. Niet omdat ie zoveel winst kon draaien op de begroting.
edit: ik wil maar zeggen - als je oproep er op uit is om begrotingsdiscipline af te schaffen dan snap ik waar die vandaan komt.
Boppie zei:Je hoeft niet bij elkaar op de koffie te komen. Het gaat er denk ik om dat je gewoon moet kunnen functioneren in de maatschappij. Naast elkaar leven zeg maar.
RoadJunk zei:We hebben als zachte heelmeesters stinkende wonden veroorzaakt.
Dat is toch echt de opkomst van de autocraten met hun disrespect voor alles wat met democratie en rechtstaat te maken heeft. Dat zijn degenen met de werkelijk toenemende politieke macht in het westen, of die pogingen ondernemen gelijkgezinde groeperingen in het westen te steunen, en die liberale verworvenheden ter discussie stellen. Die persvrijheid ter discussie stellen, die de legitimiteit van de rechtsspraak ter discussie stellen, die de autoriteit van de politiek ter discussie stellen. Moslims hebben in Europa geen enkele politieke inspraak van betekenis.FH126560 zei:De invloed van de islam met de uitwassen is de grootste bedreiging voor de westerse samenleving.
Anderson zei:Enkele tientallen jaren terug was het net zo ongehoord dat een katholiek meisje met een gereformeerde jongen ging trouwen, als een islamitisch meisje heden ten dage.