Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Anderson zei:Wat ik zoals zie zijn burgers die zelf hun plasje onverholen doen.
De media is er om dingen te belichten.
Ik hoor ze vaak genoeg, maar die worden weggezet door die ketelmuzikanten als policolor politiek correct multicul.Boppie zei:Ik mis dat wel eens, beetje positieve signalen.
Boppie zei:Maar dat lijkt soms wel het meetpunt te zijn om die anderen ook in een hoek te zetten. Zelfde met de Marokkanen. Hoeveel draaien er niet gewoon mee in de maatschappij, die hoor of zie je niet. Ik mis dat wel eens, beetje positieve signalen.
Boppie zei:Anderson zei:Wat ik zoals zie zijn burgers die zelf hun plasje onverholen doen.
De media is er om dingen te belichten.
Dat zijn er een paar duizend. Hoeveel miljoen hoor je niet? En ik denk dat er genoeg op het net zitten om gewoon een potje te rellen, of aandacht zoeken.
Maar dat lijkt soms wel het meetpunt te zijn om die anderen ook in een hoek te zetten. Zelfde met de Marokkanen. Hoeveel draaien er niet gewoon mee in de maatschappij, die hoor of zie je niet. Ik mis dat wel eens, beetje positieve signalen.
FH126560 zei:De problemen met bepaalde bevolkingsgroepen zijn veel en veel groter dan naar buiten wordt gebracht door de daarvoor verantwoordelijke instanties.
FH126560 zei:Als je als Amsterdammer naar Rotterdam gaat heb je dat ook dat mensen je wantrouwend aankijken. Of een Limburger in Utrecht. Ik was onlangs paar weken in Paramaribo. Er zijn daar mensen die zitten je alleen maar aan te staren. Tja, dat heb je altijd. Als je dat niet wil moet je in je eigen kringetje blijven. Overigens, daar in Paramaribo diverse keren tot in de vroege ochtend op stap geweest. Totaal relaxte sfeer, geen grimmigheid, nooit gevoel van onveiligheid. Ik besprak dat met mijn zakenrelatie daar die hotels bezit. Zijn antwoord was: "tja, wij hebben hier geen Marokkanen he...."
FH126560 zei:We zullen er nog wel eens aan terugdenken over 10-15 jaar als wij gedomineerd worden door de islam. Eurabië, dat wordt onze toekomst.
Boppie zei:Ik zie meer gevaar in de verhuftering van de maatschappij. De probleemjongeren met Marokkaanse achtergrond zijn hier een uitwas van.
Ik denk dat dat komt door een gebrek aan toezicht, zie de berichtgeving over het politieapparaat. Mensen krijgen te weinig op hun kloten als ze het fout doen.
Alles kan en mag en als iemand commentaar heeft dan is het een moraalridder en kan hij beter zijn bek houden.
herman m zei:Boppie zei:Ik zie meer gevaar in de verhuftering van de maatschappij. De probleemjongeren met Marokkaanse achtergrond zijn hier een uitwas van.
Ik denk dat dat komt door een gebrek aan toezicht, zie de berichtgeving over het politieapparaat. Mensen krijgen te weinig op hun kloten als ze het fout doen.
Dan is het toch een goeie zaak dat Geert W. van de rechter op zijn kloten heeft gekregen?
Alles kan en mag en als iemand commentaar heeft dan is het een moraalridder en kan hij beter zijn bek houden.
Mensen eisen dus - in jouw redenering - teveel vrijheid voor zichzelf op, die ze anderen ontzeggen. Daar is de PVV dan een symptoom van.
Boppie zei:Zoals Geeft Wilders een symptoom is van de verhuftering. Ook daar speelt hij handig op in.
Herman, als je de PVV wil bestrijden dan zal je ook moeten begrijpen waarom Wilders het zo goed doet. Alleen maar zeggen dat ze slecht zijn heeft geen zin. Aangifte doen? Ondanks dat die mensen in de rechtbank gewonnen hebben, hebben ze eigenlijk al verloren op het moment dat ze de aangifte deden. Je moet naar het waarom gaan, waarom is Wilders zo groot en waarom weet hij zoveel mensen te bereiken. Door die redenen weg te nemen zal je Wilders wind uit de zeilen nemen. Ik denk dat dat de enige weg is, een taak weggelegd voor de politiek.
En zoals ik al eerder heb gezegd, "sinterklaas bestaat niet!". Het is in ons belang dat onze begroting op orde is. Dat staat helemaal los van de muntunie. In ons land heeft de begrotingsdiscipline van de afgelopen 20 jaar (samen met een periode van economische voorspoed) ons een enorme buffer gegeven tegen de crisis die we zijn tegengekomen.herman m zei:Zoals ik al eerder heb gezegd begint "de oplossing" met flink investeren in de maatschappij, iets wat bijna bij wet verboden is omdat we geen eigen munt meer hebben en van de neoliberalen moeten streven naar een begrotingsevenwicht. Door dat "ideaal" gaat Europa naar de kloten, dat is inmiddels wel duidelijk.
Anderson zei:En zoals ik al eerder heb gezegd, "sinterklaas bestaat niet!". Het is in ons belang dat onze begroting op orde is. Dat staat helemaal los van de muntunie. In ons land heeft de begrotingsdiscipline van de afgelopen 20 jaar (samen met een periode van economische voorspoed) ons een enorme buffer gegeven tegen de crisis die we zijn tegengekomen.herman m zei:Zoals ik al eerder heb gezegd begint "de oplossing" met flink investeren in de maatschappij, iets wat bijna bij wet verboden is omdat we geen eigen munt meer hebben en van de neoliberalen moeten streven naar een begrotingsevenwicht. Door dat "ideaal" gaat Europa naar de kloten, dat is inmiddels wel duidelijk.
Met of zonder muntunie was dit absoluut noodzakelijk. Als je ziet hoe andere landen omgegaan zijn met hun economisch voorspoedige tijden, die hebben nu het water al jaren aan de lippen staan. Enorme sociale problemen, mede veroorzaakt door het achterwege blijven van het op orde brengen van de staatsboekhouding in tijden dat het geld tot aan de hemelen reikte.
Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
herman m zei:Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Dat is niet de oorzaak van de problemen daar.
Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Idefiqs zei:herman m zei:Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Dat is exact het probleem van de betreffende landen, de euro is voor hen een corset. Vroeger konden ze schulden maken, en als deze ze boven het hoofd groeiden devalueerden ze gewoon de munt. Weg schulden, maar ook weg spaartegoeden van de burgers. En dat willen ze nu met onze pensioenen doen, zij potverteren en wij bloeden. Draghi is helaas een echte Italiaan gebleken, je kunt niet straffeloos de geldpers aanzetten. Eens komt de rekening.
Natuurlijk dient er geïnvesteerd te worden in de economieën, maar niet overmatig. Zuid Europa moet hervormen, zo niet dan voorspel ik het einde van de euro. En dat is dan maar zo.
Idefiqs zei:2 miljoen mensen schijnen op hem te willen stem zegt Wilders, dat betekent dat 11 miljoen niet op hem zullen stemmen.
Dan claimen dat je "het volk" vertegenwoordigt is een gotspe.
Graag geen woorden in mijn mond leggen die ik niet zeg.herman m zei:Idefiqs zei:herman m zei:Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Dat is exact het probleem van de betreffende landen, de euro is voor hen een corset. Vroeger konden ze schulden maken, en als deze ze boven het hoofd groeiden devalueerden ze gewoon de munt. Weg schulden, maar ook weg spaartegoeden van de burgers. En dat willen ze nu met onze pensioenen doen, zij potverteren en wij bloeden. Draghi is helaas een echte Italiaan gebleken, je kunt niet straffeloos de geldpers aanzetten. Eens komt de rekening.
Natuurlijk dient er geïnvesteerd te worden in de economieën, maar niet overmatig. Zuid Europa moet hervormen, zo niet dan voorspel ik het einde van de euro. En dat is dan maar zo.
Waar bestaan die hervormingen uit?
Je doet alsof Zuid-Europese landen (en bijv. Ierland) geïsoleerde economieën zijn.
Je kunt het niet los zien van de andere economieën (de handelsbalans dus). Het tekort van bijv. Italië is het overschot van Duitsland.
Ook ga je er blijkbaar vanuit dat (bijv.) Nederlandse pensioenfondsen recht hebben op aanzienlijke rendementen op Zuid-Europees staatspapier, terwijl elke rente boven 0% in feite kunstmatig hoog is. Een monetair soeverein land bepaalt zelf de rente die het betaalt en of er überhaupt obligaties worden uitgeschreven.
Idefiqs zei:Graag geen woorden in mijn mond leggen die ik niet zeg.herman m zei:Idefiqs zei:herman m zei:Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Je doet alsof Zuid-Europese landen (en bijv. Ierland) geïsoleerde economieën zijn.
Je kunt het niet los zien van de andere economieën (de handelsbalans dus). Het tekort van bijv. Italië is het overschot van Duitsland.
Ook ga je er blijkbaar vanuit dat (bijv.) Nederlandse pensioenfondsen recht hebben op aanzienlijke rendementen op Zuid-Europees staatspapier, terwijl elke rente boven 0% in feite kunstmatig hoog is. Een monetair soeverein land bepaalt zelf de rente die het betaalt en of er überhaupt obligaties worden uitgeschreven.
Ze moeten hervormen, overheidsuitgaven naar beneden, arbeidsmarkt hervormen en de pensioenleeftijd omhoog. Natuurlijk is het tekort van het zuiden het overschot van het noorden, hoe zou dat nu komen?![]()
FH zei:Het gaat mij in de discussies teveel over Wilders. We hebben en krijgen in Nederland en West Europa een gigantisch probleem met islam, extremisme, migratie en dat moet worden opgelost, al vrees ik dat we al veel te laat zijn. Het probleem is namelijk veel groter dan de meesten denken.
herman m zei:@FH126560
Ik loop/fiets elke avond in Rotterdam-Zuid over straat. Dan kom ik namelijk uit mijn werk... in Rotterdam-Zuid.
En daarvoor woonde ik in West en in het centrum.
Maar toch weten de mensen uit Blaricum en Lelystad die nooit in Rotterdam komen beter dan de mensen hier hoe verschrikkelijk het hier allemaal is.
FH126560 zei:Ik heb nieuws voor je: ik werk in Rotterdam.
Bovendien gaat het niet alleen om de problemen nu, maar ook om de problemen die er nog gaan komen daardoor. Ik zou zeggen praat eens met politiefunctionarissen, advocaten, mensen van V en J, mensen die achter loketten zitten, ziekenhuispersoneel, mensen die op een ambulance rijden.
Migratie wordt een groot probleem, zeker, maar dat los je niet op door conflictpreventie af te schaffen, door "de grenzen te sluiten". Dat gaat je niet lukken rond ons continent. Migratie trekt zich niets aan van grenzen. Als je begrijpt waarom grote groepen mensen op trek slaan, zou je ook een begin kunnen maken met (deel)oplossingen te definiëren. Als grote groepen mensen migreren naar een andere regio (zelfs als dat niet ver weg is) dan brengt dat bijna altijd sociale spanningen met zich mee. Dat is vaak de basis voor conflicten. En van conflicten gaan mensen weer migreren, naar verder weg.FH zei:Het gaat mij in de discussies teveel over Wilders. We hebben en krijgen in Nederland en West Europa een gigantisch probleem met islam, extremisme, migratie en dat moet worden opgelost, al vrees ik dat we al veel te laat zijn. Het probleem is namelijk veel groter dan de meesten denken.
Majortom zei:herman m zei:@FH126560
Ik loop/fiets elke avond in Rotterdam-Zuid over straat. Dan kom ik namelijk uit mijn werk... in Rotterdam-Zuid.
En daarvoor woonde ik in West en in het centrum.
Maar toch weten de mensen uit Blaricum en Lelystad die nooit in Rotterdam komen beter dan de mensen hier hoe verschrikkelijk het hier allemaal is.
Helemaal mee eens, voor een deel bestaat het hele gevoel van angst uit opgeklopte berichtgeving, die niet gebaseerd is op feiten en/of statistieken, maar op geroeptoeter op internet.....En als het niet klopt met de werkelijkheid zeg je "ja, maar de mensen (wie dat dan ook mogen zijn...) voelen het wel zo" en dat is het toch waar.... Volgens mij is het verschil met 20 jaar geleden dat er toen ook onderwereldfiguren vermoord werden (en volgens de statistieken vonden er toen meer moorden plaats dan nu...), maar dat het niet vijf minuten later live op Radio 538 is, zoals van de week. De Nederlandse oudere is zowat de rijkste van de hele EU, maar klaagt voor een deel onophoudelijk, omdat een oplichter als Henk Krol, weet dat hij bij een gevoel van ontevredenheid garen spint....
Het is dus langzamerhand nog meer dan vroeger, strategie geworden om, los van feiten of ideologie, beelden in de media te creëren, die alleen het doel hebben om stemmen te trekken. Deze democratisering van informatie, waarbij iedereen maar iets kan roepen, zonder ooit verantwoording af te hoeven leggen (zoals journalisten dat uiteindelijk wel moeten doen...) over de onderbouwing, is volgens mij ook gelijk een gevaar voor de democratie....
Aan de andere kant vind ik wel dat teveel partijen (sommige nog steeds...) te lang de andere kant hebben opgekeken bij het accepteren van eigenlijk onacceptabel ongewenst gedrag.....Bolkestein werd, nog vóór Pim Fortuyn, door links voor fascist uitgemaakt, omdat hij het afwijkende gedrag van sommige groeperingen durfde te benoemen. Daar zit wel een groot probleem, dat door Wilders handig is uitgespeeld de afgelopen jaren en sommige politici schijnen zo dom te zijn dit te ontkennen en elke week nog een handje te helpen bij het vergroten van zijn aanhang....
FH126560 zei:@herman m: jij hoeft mij niet af te zeiken.
Jij bent zelf volkomen wereldvreemd en blind als je het probleem niet ziet en onderkend. Jij hebt t over "wat Marokkanen" (??) in Rotterdam? Dan kom jij in een ander Rotterdam dan ik blijkbaar.
Als ik in Rotterdam ben en ik kijk naar de mensen om mij heen ben ik vaak de enige autochtoon.
herman m zei:Idefiqs zei:Graag geen woorden in mijn mond leggen die ik niet zeg.herman m zei:Idefiqs zei:herman m zei:Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Ze moeten hervormen, overheidsuitgaven naar beneden, arbeidsmarkt hervormen en de pensioenleeftijd omhoog. Natuurlijk is het tekort van het zuiden het overschot van het noorden, hoe zou dat nu komen?![]()
Sorry, maar je begrijpt de economische basis niet goed.
FH126560 zei:Ik heb nieuws voor je: ik werk in Rotterdam.
Bovendien gaat het niet alleen om de problemen nu, maar ook om de problemen die er nog gaan komen daardoor. Ik zou zeggen praat eens met politiefunctionarissen, advocaten, mensen van V en J, mensen die achter loketten zitten, ziekenhuispersoneel, mensen die op een ambulance rijden.
Idefiqs zei:herman m zei:Idefiqs zei:Graag geen woorden in mijn mond leggen die ik niet zeg.herman m zei:Idefiqs zei:herman m zei:Anderson zei:Geld werkt al helemaal niet door structureel over te spenderen (tezamen met een slechte belastingvordering). Zie Griekenland, Italië, etc.
Sorry, maar je begrijpt de economische basis niet goed.
Leg het dan nog eens uit Herman, en neem dan gelijk de regeringen van de noord europese regeringen mee. Die snappen het volgens jou ook niet.
Ik ben wel klaar met je.