DeeTwee zei:
Joris 6091088 zei:
DeeTwee zei:
Is het officieuze scenario niet dat verwacht wordt dat Biden ergens in zijn regeerperiode omvalt en Harris het stokje dan overneemt? Hebben 'we' meteen de eerste vrouwelijke en licht getinte gekleurde POTUS.
Dat denk ik ook. Er wordt nogal naar kleur gekeken. Opgetekend moet worden dat Harris gewoon tot de elite behoort en niet uit een of andere slump komt hoor.
Net als Obama, toch? Maar goed, voor nu is dit voor veel mensen kennelijk een enorme opsteker, een dame met een gezonde teint als nr2. In een tijd van hysterisch doordraaiend hokjesdenken (zie alle gender en race issues) echter lijkt het mij een kwestie van tijd tot ook Harris afgeserveerd zal worden voor niet donker genoeg zijn ofzo. Of omdat ze te cisgender is of weet ik veel wat.
In een land waar de BLM-beweging naar verluidt vele malen groter is dan hier begrijp ik dat velen dit als een succes zien. Schreeuwers aan de andere kant zouden kunnen zeggen dat juichen omdat er nu een donkere vrouw de positie wint net zo discriminerend is als andersom, en zouden daarin niet per definitie ongelijk hebben.
Hopelijk komt ooit de dag dat het, zelfs in de politiek, echt niet uitmaakt welke kleur; geslacht of (mits moreel) seksuele voorkeur iemand heeft. Dan moeten we eerst het stadium van, zoals jij mooi verwoordt, hysterisch doordraaiend hokjesdenken achter ons laten. Daaronder schaar ik zowel bijvoorbeeld de Bij1-stromingen van deze wereld als hun exacte tegenbeelden.