Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Idefiqs zei:
Leg het dan nog eens uit Herman, en neem dan gelijk de regeringen van de noord europese regeringen mee. Die snappen het volgens jou ook niet.o_O

Dat klopt, die snappen het niet.
Is dat zo vreemd dan, volgens jou? In 2007 hoorden we overheden en economen ook nog zeggen dat de economie kerngezond was.
En nu zijn ze opeens onfeilbaar? Economen die 'het snappen' zijn idd. nog steeds in de minderheid.

Ik ben wel klaar met je.

Een beetje een vreemde manier van discussieren.

@Anderson
Wynne Godley, Warren Mosler, Bill Mitchell, Steve Keen, Stephanie Kelton, L. Randall Wray, Marshall Auerback, James Galbraith, Scott Fullwiler, Michael Hudson, Pavlina R. Tcherneva, Eric Tymoigne, Jan Kregel

Dank!

[...] stated the energy crisis could be solved by lowering the speed limit nationally to 30 mph. According to [...], this would cut gasoline consumption and pollution since automobiles run more efficiently at slower speeds, while also greatly increase the demand for public transportation. He states that such an initiative would eventually lead to a supply shock forcing prices down, and improve real terms of trade.

:)
Dat was een puur theoretische exercitie voor de vrijdagmiddag, uiteraard.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mosler_Automotive

Wat is de wereld toch vreselijk simpel voor sommigen.....als je iets positiefs zegt over allochtonen ben je een wereldvreemde linkse r*kker en als je iets negatiefs zegt ben je een boze blanke PVV-ert......
Beetje schelden op elkaar, vooral niet luisteren naar argumenten en het eigen bekrompen wereldje aan beide kanten is weer prima in orde en we kunnen weer met een tevreden gevoel over onze volstrekt niet vooringenomen opinie gaan slapen.....gewoon naar de feiten en cijfers kijken is natuurlijk niet aan te bevelen....je zou er maar eens achter komen je ongelijk had.....schiet je nachtrust er ook nog bij in.....o_O

Heerlijk nieuws:

AD.nl zei:
[size=large]Samsom toch aan de haal met prijs 'politicus van het jaar'[/size]

Diederik Samsom mag na zijn nederlaag in de lijsttrekkersverkiezing de politiek hebben verlaten, hij kan toch pronken met de trofee van de parlementaire pers voor de politicus van het jaar. Zijn medewerkers sleepten stiekem de prijs voor hem in de wacht toen die door de persvereniging, die dit jaar maar geen keuze kon maken, werd geveild.

'Team Doorknokken', dat de gewezen PvdA-voorman Samsom de trofee vandaag overhandigde, moest daarvoor diep in de buidel tasten. Zij ging uiteindelijk voor 1175 euro van de hand. De persvereniging schonk de opbrengst aan Serious Request.

De parlementair journalisten besloten de verkiezing een jaar over te slaan omdat er in 2016 geen enkele politicus bijzonder zou zijn uitgeblonken. Samsom kreeg na zijn geforceerde vertrek van het Binnenhof echter veel lof van vriend en vijand, van collega-politici én pers.
Bron: https://www.ad.nl/nieuws/samsom-toch-aan-de-haal-met-prijs-politicus-van-het-jaar~a19d50d7/

Dat dóe je Samsom toch niet aan?

Verkiezingspraat :T

16179072_1430204053657040_6994659293175799303_o.jpg

P. Klieder zei:
Carfanatic zei:
gelukkig zijn er geen autochtone aso's (y)

? waar slaat dit op?

my bad, had er wat context bij moeten plaatsen.

Sven Kockelmann spreekt met:
Halbe Zijlstra, VVD-fractieleider
‘We zijn een ontzettend gaaf land, maar we moeten met z’n allen wel een beetje normaal doen’, dat zei premier Rutte vanmorgen in het Algemeen Dagblad. Hij roept iedereen op tot een fatsoensoffensief. Normen en waarden zijn weer in de mode.“Normaal. Doen.”, is de nieuwe verkiezingsleus van de VVD.

De vraag is: Wat voor een land willen we zijn? In ieder geval geen land voor mensen die zich niet willen aanpassen en afgeven op Nederlandse gewoontes en waarden. En geen land voor mensen die homo’s lastigvallen en vrouwen in korte rokjes uitjouwen, aldus de premier.

Maar wat is normaal? Wie bepalen de fatsoensnormen in ons land? Wie gaat daar op toezien? En wie moeten straks hun koffers pakken?
https://www.stand.nl/stellingen/Binnenland/Doe-normaal-ga-weg

Rutte is tegen verandering van dingen in ons land, terwijl hij de laatste 6 jaar bezig is geweest dingen te veranderen (onder de noemer "hervormen")

Waar het om gaat is dat als je iets wil veranderen in dit land, wil dat dingen anders gaan, of op een andere manier, dan zul je daarvoor draagvlak moeten vinden of creëren. Het debat aanjagen. Als daaruit komt dat iets breed gedragen wordt zal iets kunnen veranderen, en als dat draagvlak er niet is dan heb je je maar te voegen naar die "nederlaag". Zomaar iets opleggen wat buiten de huidige norm ligt (of dat nu wettelijk is geregeld of een omgangsnorm betreft) heeft geen pas. Zowel niet voor "echte" Nederlanders (wie zijn dat?) als voor nieuwe Nederlanders of mensen die hier slechts een verblijfsvergunning hebben. Dan heb je je te conformeren naar de bestaande normen.

Kortom, wil je wat veranderen, zul je dat niet via de oplegging moeten doen, maar via de (democratische en maatschappelijke)tradities die we hier kennen: dialoog, overleg, en draagvlak.

Anderson zei:
Kortom, wil je wat veranderen, zul je dat niet via de oplegging moeten doen, maar via de (democratische en maatschappelijke)tradities die we hier kennen: dialoog, overleg, en draagvlak.

En aanvullend gebruik maken van alternative facts...:)

Zo. Weekend. Ik ben wel toe aan wat politiek gezwets.

De VVD & PvdA krijgen duidelijk niet meer voldoende steun, maar hoe zit het met de huidige regering? Heeft de pandemie de kaarten anders geschud?

Welk fake news heb je gelezen? Gelukkig is Rutte daadkrachtig gebleken en stevenen we af op een stabiele regering, opnieuw(y).

Haha goede discussie dit. Oké, mooi dan!
Ik ga maar geen deuren openen wat we van de demonstratie in Amsterdam vonden, dan zit ik de rest van dit weekend vast aan m'n computer. :T

Buiten dat het lekker handig is om in deze tijd zo bij elkaar te komen ongeacht het doel ben ik er wel klaar mee. Weer een stel van die beroepsjankers die deze gelegenheid aangrijpen om hun zin erdoor te drukken. Met de demonstraties tonen ze in mijn ogen aan dat ze verder volkomen maling hebben aan de rest. Niet alleen op het corona vlak. KOZP, BLM, De Grauwe Eeuw en noem maar op. Het zijn allemaal doodenge clubjes die hun waarheid als De Waarheid zien. Denk je er anders over dan ben je niet inclusief, dan kan je beter je kop houden.

We zijn op weg naar een samenleving waarin een deel permanent beledigt is als je al moet kakken (het kleurtje hè) en een deel waar men alleen met zichzelf bezig is. De rest kan barsten. Dat zie je in het gedrag terugkomen in winkelstraten en op de weg.

Het mooiste van alles vind ik dat de demonstranten van de Dam klagen dat "het in het nieuws nu steeds over het zich niet houden aan de corona-regels gaat, in plaats van waar de demonstratie echt om ging." Ze hebben niet door dat dat hun eigen schuld is: als ze zich wel aan de regels hadden gehouden, hadden we het daar niet over gehad. Nu wordt bij elke demonstratie sowieso genoemd dat men zich niet of juist wel aan de corona-regels houdt.

Tydelyck zei:
Het mooiste van alles vind ik dat de demonstranten van de Dam klagen dat "het in het nieuws nu steeds over het zich niet houden aan de corona-regels gaat, in plaats van waar de demonstratie echt om ging." Ze hebben niet door dat dat hun eigen schuld is: als ze zich wel aan de regels hadden gehouden, hadden we het daar niet over gehad. Nu wordt bij elke demonstratie sowieso genoemd dat men zich niet of juist wel aan de corona-regels houdt.

En hoe had je dat willen doen, met 10.000 man 1,5 meter afstand houden op de Dam?

die hadden kunnen bedenken dat dat misschien niet helemaal goed zou gaan en daar iets mee kunnen doen. Beetje eigen verantwoordelijkheid is zo gek nog niet soms.

BenzTown zei:
Precies, daar kunnen de aanwezige demonstranten niks aan doen;)

Omdaaien omdat het te druk was? Of was dat teveel gevraagd van de aanwezigen. Op het strand werkt het ook niet.

BenzTown zei:
Precies, daar kunnen de aanwezige demonstranten niks aan doen;)

Die zijn gedwongen naar Amsterdam gekomen? En verder kan je mij niet wijsmaken dat in de overige steden het wel waargemaakt is, die 1,5 meter. Onmogelijk. In mijn ogen een groep mensen die zich verheven voelen om hun dierbare principes te verdedigen. Maar daarmee vol over die van anderen heen walsen.

Tsja..wat hij nu doet vind ik niet helemaal kunnen zeg maar.

Maar als het aankomt op landen als Iran en China, zijn standpunt over de NAVO, het handelen van China aan het begin van de COVID19 crisis en forse kritiek op de WHO lofzang naar China over de aanpak van de crisis heeft hij aardig gelijk.

Ja, ik ga hier toch even een GODWIN'etje doen: Hitler had ook best een paar interessante standpunten, maar dat maakte Hitler nog geen goede leider.

Trump is een fascist en ik zie liever geen fascisten die aan de touwtjes trekken. :)

Tsja, daar kan je een discussie over voeren. Mijn punt is dat hij zeker ook wel op een aantal vlakken gelijk had en daar ook wel wat teweeg gebracht heeft. Soms is het best goed om eens achter je principes te gaan staan in plaats van altijd maar te buigen. Om in de WO2 sferen te blijven.....dan had Hitler misschien niet de ruimte gekregen die hij nu had om al die ellende te veroorzaken. Met die kanttekening dat het Europese beleid van voor Hitler wat meer het beleid van de VS van net na de oorlog had mogen zijn. Maar dat is achteraf makkelijk lollen.

Och, Trump is nog niet weg. Hij kan het over vier jaar weer proberen. Hij heeft ook niet weinig kiezers achter zich gekregen. Die aanhang kan hij blijven voeden, over 2 jaar begint het nieuwe verkiezingscircus daar al weer. Hebben de Republikeinen dan al een nieuwe kandidaat klaar staan nu kans maakt op een even groot deel van de stemmen als Trump nu gekregen heeft?

Het wordt wel een stuk minder vermakelijk, denk ik. Jammer.

der Magistrat zei:
Ja, ik ga hier toch even een GODWIN'etje doen: Hitler had ook best een paar interessante standpunten, maar dat maakte Hitler nog geen goede leider.
Nee maar hij heeft er wel voor gezorgd dat Duitsland staat waar het nu is: Volkswagen, Porsche, Mercedes Benz, Hugo Boss etc.... dat zijn allemaal merken die heel toevallig door het nazi regime gefinancierd werden.

Dat het ontwerp van de eerste Volkswagen van een Joodse ingenieur werd gestolen, die moest vluchten voor zijn leven doet er schijnbaar niet toe. Want ondanks dat deze merken hun bestaan te danken hebben aan het nazi regime, bestaat ze vandaag de dag nog steeds.

En ondanks dat het Duitse volk de daden van het nazi regime afschuwen, hebben ze schijnbaar geen problemen met de (technologische) erfenis die het voortgebracht heeft. Misdaad loont zeggen ze weleens.... maar oorlog ook voor de technologische ontwikkelingen.

der Magistrat zei:

Trump is een fascist en ik zie liever geen fascisten die aan de touwtjes trekken. :)

De wereld is van die debiel af zo het nu lijkt. Als de democraten een goede kandidaat vooruit geschoven hadden zouden ze dik gewonnen hebben.

Niet te vroeg juichen. Nu zal eerst het juridisch steekspel volgen.

Het zou mij niet verbazen als het gaat zoals ik van de week hoorde bij Feit of Fictie:

Op 20 januari 2021, 12:01 loopt de militair het witte huis uit, met de koffer waarin de codes voor de atoombommen in ziten naar het Capitol Hill voor de beëdiging van Biden en wijkt dan niet meer van zijn zijde.

https://www.nporadio1.nl/radio-eenvandaag

Uitzending 5 november, vanaf minuut 41.

Zunigrijje zei:
En ondanks dat het Duitse volk de daden van het nazi regime afschuwen, hebben ze schijnbaar geen problemen met de (technologische) erfenis die het voortgebracht heeft. Misdaad loont zeggen ze weleens.... maar oorlog ook voor de technologische ontwikkelingen.

Och, de amerikanen hadden daar ook niet veel problemen mee.... Werhner von Braun ging ook over lijken in de nazi-periode maar werd na de oorlog maar al te graag binnen gehaald door de NASA zonder ook maar enige verantwoording af te moeten leggen voor z'n daden en de gevolgen daarvan.

R W xxx zei:
Boeiend, 75+ jaar geleden, toen waren deze presidenten net/net niet geboren.
Volgens mij zat Biden toen al in de luiers: kun je zien hoe oud die man is! In 1942 is hij geboren, dus tijdens de tweede wereld oorlog. En zo'n man moet dus het machtigste ( op papier ) gaan leiden o_O

Ben benieuwd of hij niet het loodje legt tijdens zijn president termijn, of dat hij al langzaam dement aan het worden is.

Zunigrijje zei:
R W xxx zei:
Volgens mij zat Biden toen al in de luiers: kun je zien hoe oud die man is! In 1942 is hij geboren, dus tijdens de tweede wereld oorlog. En zo'n man moet dus het machtigste ( op papier ) gaan leiden o_O

Ben benieuwd of hij niet het loodje legt tijdens zijn president termijn, of dat hij al langzaam dement aan het worden is.

Ik had liever een jonger persoon gezien, maar om iemand dan neer te zetten als dementerende bejaarde zegt meer over jou.

Carfanatic zei:
Zunigrijje zei:
R W xxx zei:

Ik had liever een jonger persoon gezien, maar om iemand dan neer te zetten als dementerende bejaarde zegt meer over jou.
Ik zeg niet dat hij dement is, maar hij heeft wel een leeftijd waarbij het maar de vraag is of hij überhaupt in staat is om zo'n groot land te leiden. Wat mij betreft zouden bejaarden mensen, niet over het leven van jongeren mensen moeten beslissen.

Geef het stokje maar mooi aan de jongere generatie over, bij voorkeur onder de 70 jaar. Lijkt wel China daar in Amerika, in China hebben ook bejaarden bestuurders het voor het zeggen in het land.

In Nederland hebben wij tenminste nog een fitte Minister President, die nog lange niet aan de pensioenleeftijd zit :D

Ach, iedereen in Nederland is weer blij. Ik zag van de week een in New York woonachtende Nederlandse actrice in Op1. Dat was echt tenenkrommend. Die had het erover dat ze Trump-supporters in het wild zag.

Twix zei:
Ach, iedereen in Nederland is weer blij. Ik zag van de week een in New York woonachtende Nederlandse actrice in Op1. Dat was echt tenenkrommend. Die had het erover dat ze Trump-supporters in het wild zag.

Haha. Ik heb de Nederlandse (en Vlaamse) talkshows bewust niet bekeken, net omwille van wat je schetst.

En hoe is het daar? In het blauwe hart in de nog steeds vrij rode regio?

Carfanatic zei:
Zunigrijje zei:
R W xxx zei:

Is het officieuze scenario niet dat verwacht wordt dat Biden ergens in zijn regeerperiode omvalt en Harris het stokje dan overneemt? Hebben 'we' meteen de eerste vrouwelijke en licht getinte gekleurde POTUS.

DeeTwee zei:
Is het officieuze scenario niet dat verwacht wordt dat Biden ergens in zijn regeerperiode omvalt en Harris het stokje dan overneemt? Hebben 'we' meteen de eerste vrouwelijke en licht getinte gekleurde POTUS.

Dat denk ik ook. Er wordt nogal naar kleur gekeken. Opgetekend moet worden dat Harris gewoon tot de elite behoort en niet uit een of andere slump komt hoor.

Terug
Bovenaan