Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Wat een waanzinnig (en xenofoob) regeerakkoord zeg. Maar goed, dit is wat de kiezer gestemd heeft. Dit wordt nog een hele saga met rechtszaken op zoveel vlakken; de voorgestelde milieumaatregelen (of ja, de afschaffing ervan) en de migratiemaatregelen mogen helemaal niet. Ik vind het persoonlijk heel jammer om te zien hoe een prachtig, welvarend en progressief land zichzelf zo snel een compleet andere kant op kan sturen. Maar goed, ik neem het 'links' ook zeer zeker kwalijk dat ze niet voldoende konden bieden.

Dat 'memorabele' debat (Timmermans-Wilders); wat een farce. Er komt helemaal geen eens een afschaffing en de verlaging duurt nog jaren. Echt ongelofelijk.

Het wordt tijd dat er eens wat gedaan wordt aan de asiel problemen, je kop in het zand steken wat de laatste jaren gebeurt biedt ook geen oplossing. De achterhaalde afspraken met Europa moeten ook eens herzien worden.
Het hele milieu sprookje is ook al achterhaald en kost een hoop geld en levert niks op.

Zeker, er moet wat veranderd worden aan de asielprocedures, maar ze moeten efficiënter en humaner worden. Mensen op straat laten slapen lost niets op en ik vind het persoonlijk heel mensonterend.
De klimaatcrisis is allesbehalve achterhaald, dat je dat zegt neemt eigenlijk elk beetje interesse bij me weg om met je in discussie te gaan.

Zeker, er moet wat veranderd worden aan de asielprocedures, maar ze moeten efficiënter en humaner worden. Mensen op straat laten slapen lost niets op en ik vind het persoonlijk heel mensonterend.
De klimaatcrisis is allesbehalve achterhaald, dat je dat zegt neemt eigenlijk elk beetje interesse bij me weg om met je in discussie te gaan.
Dat moet jij weten, je slikt alles als zoete koek en dan valt er weinig te discussieren

Dit toont zo aan hoe gepolariseerd alles is geworden. Ik doe al jaren onderzoek naar (mentaal welzijn) en de klimaatcrisis, ik slik niet bepaald iets als zoete koek. Maar goed, dat soort kreten (en 'word wakker') hoor ik vooral van mensen die alternatieve feiten opzoeken. Dit heeft inderdaad geen zin, ik ga aan de koffie.

Ik vind het regeerakkoord eigenlijk helemaal niet zo verrassend, het is wat je kon verwachten. In alle westerse democratieën is een vergrijzingsproces aan de gang en in toenemende mate zijn ouderen (of 55+ers) electoraal getalsmatig de grootste groep. Laat dat nu de groep zijn met gevestigde belangen die helemaal geen behoefte hebben aan enige vorm van verandering. En dit regeerakkoord is precies wat die electorale groep wil: voorspelbaarheid, weinig verandering en ach, als het ergens een puinhoop is dan is dat prachtig zo lang zij daar zelf geen last van hebben (1 op de 3 kinderen functioneel analfabeet, voedselbanken groeien, steeds minder mensen komen aan een betaalbare woning). De electorale groep ouderen heeft zijn politieke en maatschappelijke voorkeuren gevormd in de jaren tachtig, de jaren van Reagan en Tatcher, de steeds verder gaande individualisering nemen we nu overal waar en begint zo langzamerhand karikaturale vormen aan te nemen.

Het wordt tijd dat er eens wat gedaan wordt aan de asiel problemen, je kop in het zand steken wat de laatste jaren gebeurt biedt ook geen oplossing. De achterhaalde afspraken met Europa moeten ook eens herzien worden.
Het hele milieu sprookje is ook al achterhaald en kost een hoop geld en levert niks op.

Wat Wilders en de andere partijen voorstellen is: migranten over onze grens kieperen. Dat gaan landen als België en Duitsland natuurlijk niet slikken." Ook binnen de Europese Commissie is er kritiek. (...) "Waarom worden er dingen beloofd die bij voorbaat kansloos zijn? (...) Ook Wilders lijkt te beseffen dat een afwijkend beleid niet haalbaar is. De PVV-leider zei tegen het Franse persbureau AFP dat het jaren kan duren voor een opt-out realiteit is, "als het er al van komt."

Dit akkoord en nu ook weer dat geneuzel over die dienstauto waarbij Pietertje ook niet echt vrijuit gaat doet mijn vertrouwen in de politiek dalen tot een nulpunt.

Migratie is keihard nodig om banen te vullen die wij jit meer kunnen of willen vullen. Asielzoekers? Ga die mensen eens deel laten nemen aan de maatschappij. Dat wil ook zeggen aan het werk. En niet jaren laten wachten. Aan de gang, laten integreren en dan hou je er waardevolle burgers aan over. Schrikt misschien ook die lui af die voor de verzorgingsstaat komen. Heb je misschien ook wat minder verveling en bijkomende gevolgen.

Wij gaan Rutte nog missen, let maar op. Niet voor niets dat de NATO hem op die plek wil.

Dit akkoord en nu ook weer dat geneuzel over die dienstauto waarbij Pietertje ook niet echt vrijuit gaat doet mijn vertrouwen in de politiek dalen tot een nulpunt.

Migratie is keihard nodig om banen te vullen die wij jit meer kunnen of willen vullen. Asielzoekers? Ga die mensen eens deel laten nemen aan de maatschappij. Dat wil ook zeggen aan het werk. En niet jaren laten wachten. Aan de gang, laten integreren en dan hou je er waardevolle burgers aan over. Schrikt misschien ook die lui af die voor de verzorgingsstaat komen. Heb je misschien ook wat minder verveling en bijkomende gevolgen.

Wij gaan Rutte nog missen, let maar op. Niet voor niets dat de NATO hem op die plek wil.
Een ding weet ik zeker en dat is dat we Rutte echt niet gaan missen.14 jaar wanbeleid en leugens, daar heeft de bevolking genoeg van.
Mensen die hier komen werken zijn welkom, maar een heel groot deel van de asielzoekers wil helemaal niet werken en alleen hun hand op houden.

Een ding weet ik zeker en dat is dat we Rutte echt niet gaan missen.14 jaar wanbeleid en leugens, daar heeft de bevolking genoeg van.
Mensen die hier komen werken zijn welkom, maar een heel groot deel van de asielzoekers wil helemaal niet werken en alleen hun hand op houden.
Dat zijn grote woorden zonder gedegen onderbouwing. Alsof ik Wilders een tekst zie schrijven zeg maar.

Remkes heeft zich ook uitgesproken over Plassterk. De spijker op de kop wat mij betreft en in mijn ogen is zijn positie onhoudbaar zo. Ik vraag mij wel af wie het dan moet worden. Grote schoenen om te vullen en niet iedereen wil met Wilders in zee.

Ik weer niet waarom, maar ik denk sowieso niet dat Plassterk deze rol aan kan. Ik zou dan liever Remkes zien. Je moet iemand hebben die voor de duvel nie bang is. Plassterk is al bang voor Omtzigt.

Aboutaleb komt vrij. Maar die gaat nooit met Wilders in zee gok ik. Adema heeft zich ook best staande gehouden in een zware tijd. Van de Burg heb ik ook respect voor hoe hij zich voor zijn zaak inzet.

Is het uniek dat een premier niet bij de formatieonderhandelingen is betrokken en pas achteraf gekozen wordt? Het begint in elk geval al met een valse start net zoals de formatie begon met Gom van Strien. En dan moet de ministersploeg nog worden samengesteld. Ik geef het nog geen half jaar voor de boel definitief klapt.

Je moet wel erg machtsg**l zijn om je als premier voor dit wankele karrertje te laten spannen. Brussel ziet je al komen om dit beleid te verdedigen en voor van alles en nog wat opnieuw te onderhandelen of een uitzonderingspositie te bedwingen.

Zit Fred Teeven nog steeds op de bus? Die heeft denk ik wel het juiste profiel en achtergrond om dit clubje te leiden maar of hij het zelf wil...

Laatst bewerkt:
De eerste premier met een dubbele nationaliteit aangedragen door Wilders. Dat zou wat zijn.

We zullen zien wat er gaat gebeuren.
Gezien zijn Hongaarse vrouw ook weer niet heel verrassend.

@SVF; Fred en zijn bus was een slim politiek spelletje. Hij is lobbyist en klust soms wat bij als buschauffeur en zeker niet andersom.

Ik weer niet waarom, maar ik denk sowieso niet dat Plassterk deze rol aan kan. Ik zou dan liever Remkes zien. Je moet iemand hebben die voor de duvel nie bang is. Plassterk is al bang voor Omtzigt.
Even los daarvan (hij heeft zich nu toch al terug getrokken): was nu eigenlijk al bevestigd door iemand dat hij een kandidaat was voor die rol? Ik heb alleen geruchten gehoord, en vervolgens het nieuws dat Plasterk zich terug trekt. Heb ik iets gemist?

Asielzoekers zijn maar een klein deel van de mensen die naar Nederland komen en die laaste paar woorden zeggen vooral veel over jouw domheid dan over asielzoekers. Doe zelf eens onderzoek zeggen jullie idiote domrechtsen altijd en dan zal je er achter komen dat je BS schrijft.

Dat moet jij weten, je slikt alles als zoete koek en dan valt er weinig te discussieren
Zegt iemand die zich heeft laten brainwashen door extreem-rechts. Je hoeft wetenschappers niet te geloven maar je hebt toch ook zelf ogen in je hoofd? Dan zie je toch gewoon dat dingen niet goed gaan. Of ben je echt zo'n wegkijker? En later als het echt fout gaat ben je zeker zo'n jankerd die klaagt dat de overheid maatregelen had moeten nemen. En hoe ga je het je kinderen en kleinkinderen vertellen dat je er zo'n klerezooi van hebt gemaakt?

En als je wetenschap niet gelooft, dan geloof je waarschijnlijk ook niet dat auto's kunnen rijden. Want alles maar dan ook alles waardoor auto's kunnen rijden is gebaseerd op wetenschap.

Heerlijk, het volk krijgt vanzelf de regering die het verdient..... De problemen worden niet opgelost... De overheidsinstellingen krijgen boetes van inspectiediensten of rechtbanken. Waarom bestaat er geen "Groen Rechts"?

@Twix: de verkiezingen bij jullie zal ook het nodige gestrijd op gaan leveren... waar moet je nu banger voor zijn?

Zegt iemand die zich heeft laten brainwashen door extreem-rechts. Je hoeft wetenschappers niet te geloven maar je hebt toch ook zelf ogen in je hoofd? Dan zie je toch gewoon dat dingen niet goed gaan. Of ben je echt zo'n wegkijker? En later als het echt fout gaat ben je zeker zo'n jankerd die klaagt dat de overheid maatregelen had moeten nemen. En hoe ga je het je kinderen en kleinkinderen vertellen dat je er zo'n klerezooi van hebt gemaakt?

En als je wetenschap niet gelooft, dan geloof je waarschijnlijk ook niet dat auto's kunnen rijden. Want alles maar dan ook alles waardoor auto's kunnen rijden is gebaseerd op wetenschap.
Heerlijk die onzin, zoals ik al aangaf slik je alles als zoete koek en leg je de problemen die er niet zijn neer bij iemand die een andere mening heeft.
Blijf er lekker in geloven, maar ik doe niet mee aan die onzin.

Asielzoekers zijn maar een klein deel van de mensen die naar Nederland komen en die laaste paar woorden zeggen vooral veel over jouw domheid dan over asielzoekers. Doe zelf eens onderzoek zeggen jullie idiote domrechtsen altijd en dan zal je er achter komen dat je BS schrijft.
Dat is dat mooie staaltje framen waar o.a. de PVV zo goed in is. We rammen net zo lang met oneliners tot mensen het gaan geloven. Terwijl het onzin is, de migranten en asielzoekers zijn niet de schuld van de woningnood. Te weinig bouwen en een huizenmarkt die uit wordt gewoond door investeerders zijn de problemen. Daar had het over moeten gaan en vooral het laatste is Hugo de Jonge al stappen aan het zetten.

Even dit topic weer een schopje geven.

Dus... Aboutaleb is niet de premier geworden, maar een ander voormalig PvdA-lid is naar voren geschoven (pun intended).

Een interessant experiment en als je het mij vraagt neemt de oppositie, die gevormd lijkt te worden door 150 Kamerleden, het iets te serieus nemen op dit moment.

Er is één man blij, dat is Rutte. Zijn populariteit zal met terugwerkende kracht groter worden.

Het is om te janken. Wilders die daar even staat te dicteren, Dassen staat zowat te schreeuwen. Agema die niet even het twitteren kan laten. Mensen die de meest achterlijke uitspraken hebben gedaan en nu minister zijn...

Mensen uit een Boerenpartij die de natuur moeten gaan beschermen.....dan gaan we toch in Brussel eisen stellen?

Het is een grote luchtfietserij. Dit kabinet gaat niets oplossen. Misschien dat mensen nu beter snappen waarom Rutte nooit iets met de PVV wou en waarom er functie elders voor Omtzigt stond.

Rutte was zelf geen haar beter en heeft het land ook alleen maar achtergelaten met meer problemen.
Het mooiste is dat de oppositie losse flodders staat te schieten maar op geen enkele manier kiezers aan het winnen zijn.

Rutte was zelf geen haar beter en heeft het land ook alleen maar achtergelaten met meer problemen.

Haha, misschien dat je er wat meer tijd voor nodig hebt om het in te zien. Rutte is niet voor niets naar de NAVO.

Het mooiste is dat de oppositie losse flodders staat te schieten maar op geen enkele manier kiezers aan het winnen zijn.
Benoem die problemen even. Want ik krijg wel eens het idee dat 7 procent die problemen heeft en de overige 93 procent er vooral over loopt te praten.

Agema die niet even het twitteren kan laten.

Ach, denk dat zij nog even haar oude gewoonten moet afleren na haar promotie. Is niet makkelijk voor sommige mensen. ;)

Ik vond wel dat ze een triomfantelijke blik had, zo naast de nieuwe MP gezeten en de kamer inkijkend.

Tuurlijk, als je met enkel dom verstand vice-premier wordt is dat uiteraard iets triomfantelijks, vanuit persoonlijk oogpunt.

Ik zal vast een paar inkoppers doen. Migratie is een Europees "probleem". Waar een aantal ellendelingen gebruikt worden om de gehele groep tot zondebok voor alles te maken. Want dat is precies wat er nu gebeurd. We zouden ook kunnen kijken, aangezien er overal een chronisch gebrek is aan handen op de werkvloer, of we die mensen zo snel mogelijk kunnen laten integreren.

Woningmarkt: zou het in de omringende landen veel beter zijn? Ik denk dat het net zo duur en net zo schaars is. En laten we niet vergeten dat er ook een groep is die enorm profiteert van de torenhoge huizenprijzen. Mag je drie keer raden wie.

Ik zal vast een paar inkoppers doen. Migratie is een Europees "probleem". Waar een aantal ellendelingen gebruikt worden om de gehele groep tot zondebok voor alles te maken. Want dat is precies wat er nu gebeurd. We zouden ook kunnen kijken, aangezien er overal een chronisch gebrek is aan handen op de werkvloer, of we die mensen zo snel mogelijk kunnen laten integreren.

Woningmarkt: zou het in de omringende landen veel beter zijn? Ik denk dat het net zo duur en net zo schaars is. En laten we niet vergeten dat er ook een groep is die enorm profiteert van de torenhoge huizenprijzen. Mag je drie keer raden wie.

De achterban van de VVD........

Ik begrijp werkelijk niet wat iemand als Dick Schoof bezielt om zich voor dit karretje te laten spannen. Ik ken hem niet zo goed maar hij komt op mij over als een intelligente en volgens mij best integere man die oprecht probeert te verbinden ipv mensen te verdelen en mijlenver afstaat van het PVV profiel!

Om nu al meteen de handdoek in de ring te gooien zou kunnen worden opgevat als een teken van zwakte: hij zou toch moeten weten waaraan hij is begonnen? Maar ik kan me wel voorstellen dat na het vurige en bizarre debat van gisteren waarin hij van alle kanten wordt aangevallen en niemand het voor hem opneemt hij gaat evolueren of dit nou is wat hij wil? Eerst maar eens een pittig gesprek met de 4 partijen (en vooral met Geert!) alvorens de eer aan zich zelf te houden...

Het was weer de Haagse kaasstolp in optima forma. Al dat larmoyante, moralistische gezever van bijna de voltallige oppositie. Al die doorzichtige pogingen tot karaktermoord, al het vliegen afvangen. Denken ze nu werkelijk dat Nederlanders hierop zitten te wachten? De tweede kamer is een sneu debatingclubje, waar het niet draait om iets oplossen. Omtzigt merkte heel terecht op dat het land geen dienst bewezen is met deze shitshow. Maar wat mij betreft bewijst het gros van die debatten het land geen dienst.

Misschien dat mensen nu beter snappen waarom Rutte nooit iets met de PVV wou en waarom er functie elders voor Omtzigt stond.
Wow, gaan we werkelijk zo snel vergeten & vergeven? Rutte verdient echt geen veer in zn achterste. Sowieso, dat laatste kabinet van hem was echt een aanfluiting en de manier waarop dat van start ging idem.

Je kunt niet 'niks doen met de PVV' want het is de grootste partij. Omtzigt snapt dit al is het duidelijk tegen zijn zin. Hij doet nu iets waar al zijn opponenten hun vingers niet aan willen branden, maar wel van hem verwachten.

Na deze debatten kan het niet veel slechter, dus good moment om even bij zinnen te komen voor zowel de oppositie, coalitie en regering.

Dan kunnen ze na het zomerreces fris en fruitig aan de slag. Hopelijk constructief, want uiteindelijk kom je dat toch verder mee. Helaas hebben veel mensen dat moeite mee. Zo vind ik ook Timmermans erg tegenvallen. Na MH17 had ik hem erg hoog zitten, maar na een jaar just Brussel komt hij erg vervelend over. Bontebal daarentegen vind ik erg fijne insteek hebben.

• Leuk
Waarderingen: SVF
Je kunt niet 'niks doen met de PVV' want het is de grootste partij. Omtzigt snapt dit al is het duidelijk tegen zijn zin. Hij doet nu iets waar al zijn opponenten hun vingers niet aan willen branden, maar wel van hem verwachten.
Op zich vind ik de vorm nu best goed gekozen. Meer dualisme is ook fijn, maar gisteren was iets teveel van het goede.

Bovendien vind ik dat de coalitiepartijen, en zeker de ministers van die partijen, de taak hebben Schoof te ondersteunen en verdedigen waar het kan. Als ware het en partijgenoot. Schoof dus meer support moeten krijgen dan andere premiers ooit hebben gehad. Niet minder.

Bontebal daarentegen vind ik erg fijne insteek hebben.
Grappig. Tot dusver vind ik 'm het charisma van een versleten deurmat hebben, en inhoudelijk heb ik alleen de gebruikelijke platitudes voorbij zien komen. Maar misschien heeft hij allerlei scherpe momenten die ik nog niet voorbij heb zien komen.

Wow, gaan we werkelijk zo snel vergeten & vergeven? Rutte verdient echt geen veer in zn achterste. Sowieso, dat laatste kabinet van hem was echt een aanfluiting en de manier waarop dat van start ging idem.

Er zijn ongetwijfeld ingen fout gegaan onder Rutte, je hoeft hem niet alle lof te geven, maar dat tot de grond toe afbranden zoals nu gebeurt is de andere uiterste. En feit blijft dat de PVV door de standpunten het zich heel lastig heeft gemaakt. Zoals Wilders het door zijn houding zichzelf ook onmogelijk gemaakt heeft om premier te worden. En ik denk dat hij dat eigenlijk niet zo erg vindt. Nu kan hij zijn partij blijven besturen en anders wordt dat erg lastig

Grappig. Tot dusver vind ik 'm het charisma van een versleten deurmat hebben, en inhoudelijk heb ik alleen de gebruikelijke platitudes voorbij zien komen. Maar misschien heeft hij allerlei scherpe momenten die ik nog niet voorbij heb zien komen.
Het is in ieder geval geen schreeuwer zonder fatsoen. Zouden mensen als Wilders, Dassen en Ouwehand een voorbeeld aan kunnen nemen.

Het was weer de Haagse kaasstolp in optima forma. Al dat larmoyante, moralistische gezever van bijna de voltallige oppositie. Al die doorzichtige pogingen tot karaktermoord, al het vliegen afvangen. Denken ze nu werkelijk dat Nederlanders hierop zitten te wachten? De tweede kamer is een sneu debatingclubje, waar het niet draait om iets oplossen. Omtzigt merkte heel terecht op dat het land geen dienst bewezen is met deze shitshow. Maar wat mij betreft bewijst het gros van die debatten het land geen dienst.
Moeten de oppositiepartijen met enig fatsoen, hetzij vanuit kosmopolitische of egalitaire (van links tot middenpartij D66) of religieuze overtuigingen (ChristenUnie, CDA), het dan aan zich voorbij laten gaan dat een rechtsradicale partij tot het centrum van de macht is toegetreden? Een kabinet dat door Yeşilgöz gespind is tot een centrumrechts kabinet (maar dan een met heel weinig centrum), daarmee verder witwassend dat de grootste partij een rechtsradicale partij is. Een kabinet met een partijleider, met Agema en twee racistische PVV-ministers die al binnen de eerste twee dagen weinig blijk van besef geven van de ernst die hun nieuwe rol met zich meebrengt.

Je hebt het nu over het "gezever" van de oppositie, maar je kunt de oppositie toch moeilijk het amateurisme en geruzie van de coalitie verwijten?

Zie deze column:
PVV-leider Wilders die NSC-voorman Omtzigt toesnauwt dat die niet moet zeuren over het gebrek aan democratie in de PVV: ‘Waar bemoei je je mee?’

Wilders die premier Schoof de maat neemt omdat die niet duidelijk genoeg naar zijn zin uitspreekt dat er ‘geen racisten’ in het kabinet zitten: ‘Slappe hap!’

NSC-leider Omtzigt die zich door de ontstane onduidelijkheid gedwongen ziet van Schoof te eisen dat hij bevestigt ‘dat er vrijheid van religie’ is in Nederland en dat het héle kabinet daar achter staat.

Vice-premier Fleur Agema die tijdens het debat via X impliceert dat zij een tegenstander blijft van vrouwen met hoofddoekjes, terwijl Schoof net heeft gezegd dat iedereen voor het kabinet gelijk is.

Wilders die vindt dat coalitiepartner Dilan Yesilgöz een ‘vuile, valse beschuldiging’ doet als zij suggereert dat hij achter Agema’s tweet zit.

Yesilgöz die Wilders, via X, laat weten dat hij zijn rol als regeringspartner ‘onverantwoord invult’.

De premier die probeert de orde in zijn ploeg te herstellen: ‘Het geëmmer is nu klaar.’

Yesilgöz die iedereen in het kabinetsvak oproept zich ‘vanaf nu verantwoordelijk te gedragen’.

Schoof die duidelijk maakt dat Agema haar tweet niet schrapt. ‘Op dit moment wordt die niet verwijderd.’
Over Schoof:
Maar hij had toch een heel andere dag gehad als hij zich alleen de oppositie van het lijf had hoeven houden en niet op alle mogelijke manieren was ondermijnd vanuit zijn eigen coalitie. De oppositie hoefde er zelf weinig voor te doen om het kabinet neer te zetten als een daverend politiek ongeluk in wording.
Maar goed, Wilders heeft nooit oplossingen gebracht en heeft ook nooit blijk gegeven werkelijk interesse te hebben in regeringsverantwoordelijkheid, wat de laatste dagen, weken en maanden ook weer is gebleken door PVV-hardliners aan te stellen voor dit "extraparlementaire" kabinet, zijn social media-uitlatingen, bezoekjes aan zijn illiberale, rechtsradicale vrienden in Hongarije, zijn gedrag ten aanzien van de kersverse premier etc. Die man wil lekker weer vanaf de zijlijn gaan roeptoeteren en twitteren.

Moeten de oppositiepartijen met enig fatsoen, hetzij vanuit kosmopolitische of egalitaire (van links tot middenpartij D66) of religieuze overtuigingen (ChristenUnie, CDA), het dan aan zich voorbij laten gaan dat een rechtsradicale partij tot het centrum van de macht is toegetreden?
Deze schrijfwijze an sich is al dermate gekleurd dat ik vermoed dat wij het nooit eens gaan worden. Je suggereert een beetje dat er iets is gebeurd wat niet mág.

Maar er is niks gebeurd wat niet mag. De PVV heeft gewoon deelgenomen aan de verkiezingen, is daar als winnaar uitgekomen en het is dus niet meer dan logisch dat zij nu deel uitmaakt van de regering.
Dat hebben al die verondersteld "fatsoenlijke" partijen te accepteren.

Je hebt het nu over het "gezever" van de oppositie, maar je kunt de oppositie toch moeilijk het amateurisme en geruzie van de coalitie verwijten?
Waar ik op doel is al dat moralistische gevingerwapper van de Timmermansen, Dassens, Jettens, etc. Over wat voor woordjes gebruikt zijn en of daar wel voldoende afstand van is genomen door Jan Piet of Klaas. En al dat herkauwen van wat Wilders ooit gezegd heeft over bevolkingsgroepen. De oppositie kan dat allemaal uitentreure blijven herhalen, ze gaan er nooit een bevredigende reactie op krijgen, en dat weten ze zelf ook wel. Beetje gratuit deugen voor eigen achterban, meer is het niet. Dus kap met ieders energie en geduld te verspillen en ga het debat op inhoud aan.

En ja het gedrag van Wilder richting zijn coalitie was ook achterlijk inderdaad. Ook dat tweetje, maar ook de diverse maiden speeches en dergelijke die de afgelopen tijd de revue passeerden. Maar had je wat anders verwacht van zo'n stel dombo's?

Nee je kan ze dat niet verwijten, maar ze doen zelf net zo hard mee. Ze zijn goed in het uit de sloot halen van oude koeien, maar ook zelf komen ze niet met oplossingen die gaan werken.
Daarbij moeten ze echt eerst eens bij zichzelf gaan kijken, het is makkelijk afgeven op een ander maar als ze nou eens de hand in eigen boezem zouden steken, ze hebben gefaald bij de verkiezingen dus ipv van af te geven op een ander, eerst eens te gaan kijken waar ze het zelf verkeerd doen.

Terug
Bovenaan