• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
wibi zei:
Clignoteur zei:
Wat is het verschil tussen nutsvoorzieningen of spoorwegen aan de ene kant en supermarkten of papierfabrieken aan de andere kant? Ook qua maatschappelijk belang? Ze voorzien alle in een levensbehoefte. Je zou een supermarkt of spruitjesboer nog eerder maatschappelijk essentieel kunnen noemen dan de spoorwegen. Wat mij betreft kan elke leverende taak (dienst én product) weg bij de overheid.

Klopt Clignoteur. Maar de vraag is welke levensbehoefte ? Zal het anders formuleren. De overheid moet zich bezighouden met primaire levensbehoeften. Alle anderen mogen bedrijven voor hun rekening nemen.

Ik begrijp wel dat je primaire levensbehoeften bedoelt. Maar dat is voedsel ook. Of water. En dat kunnen we gewoon in de supermarkt kopen. En gezondheidszorg is gewoon op de vrije markt te koop. De zorg wordt niet door de overheid geleverd, alleen gereguleerd. En dat kunnen/doen ze dus ook met de oude nutsdiensten, postdienst (postwet), telefoondienst (Opta), etc. Dus nogmaals: wat maakt de primaire levensbehoeften zo bijzonder dat alleen de overheid ze kan leveren?

Clignoteur zei:
wat maakt de primaire levensbehoeften zo bijzonder dat alleen de overheid ze kan leveren?

Eerst lezen, want veel wat jullie roepen staat er niet ! Ik zou graag zien dat de overheid die op zich neemt. Dat staat er !
De supermarkten geven je een vrije keus. Zo kan je naar AH, Jumbo, Lidl, Spar etc. gaan voor je eten e.d. Zou je ook andere nutsbedrijven kunnen tolereren ? Andere NS ? Andere politie ? Ja, dat kan misschien in een ideaal verwesterde (lees USA) wereld, maar dat is niet mijn wereld..

Note: als iemand weer de behoefte heeft om hierop te reageren lees dan eens goed en roep niet zomaar wat. Erg vervelend !!!

wibi zei:
R-W zei:
@wibi, toenemende vergrijzing ontkennen omdat jij toevallig 3 mensen kent die nog fit zijn? Tsss.
WAAR STAAT HET DAT IK DE VERGRIJZING ONTKEN ? Vergrijzing is NIET het probleem bij van de hogere zorgkosten. Is er een moment dat jullie dat gaan begrijpen of ben ik roepende ?

'Vergrijzing', m.a.w. meer oudere mensen, is dus een feit. Nog een feit is dat oudere mensen gemiddeld meer zorg nodig hebben. Conclusie: zorgkosten zullen gaan stijgen. Het feit dat iedereen ooit dood zal gaan, betekent niet dat er in de tussentijd geen zorg nodig is. Ook in de toekomst zal de zorg duurder blijven, omdat er dan veel meer mogelijk is, waar nu wordt gezegd dat "alleen de pijn te verzachten is".

En nog even over het SP-plan (en PvdA) om de zorpremie inkomensafhankelijk te maken. Slecht plan, omdat je dan voor dezelfde zorg dan méér moet gaan betalen omdat je meer verdient. Nee, dat is niet alleen maar solidair (hogere inkomens dragen al bijna exponentioneel meer af). Het is pure prijsdiscriminatie. Waar is de grens? Dan kun je dat principe ook gaan toepassen op de benzineprijs. Vroeger was het in ieder geval nog zo dat als je meer verdient en je particulier moest verzekeren, je ook 'betere' zorg kreeg op bepaalde punten.

Het valt me nu meer op dan ooit, dan heel veel mensen gewoon niet weten waar ze op gaan stemmen! Toch wel een teken, lijkt me, dat het vertrouwen in een regering drastisch geslonken is!

wibi zei:
Clignoteur zei:
wat maakt de primaire levensbehoeften zo bijzonder dat alleen de overheid ze kan leveren?

Eerst lezen, want veel wat jullie roepen staat er niet ! Ik zou graag zien dat de overheid die op zich neemt. Dat staat er !
De supermarkten geven je een vrije keus. Zo kan je naar AH, Jumbo, Lidl, Spar etc. gaan voor je eten e.d. Zou je ook andere nutsbedrijven kunnen tolereren ? Andere NS ? Andere politie ? Ja, dat kan misschien in een ideaal verwesterde (lees USA) wereld, maar dat is niet mijn wereld..

Note: als iemand weer de behoefte heeft om hierop te reageren lees dan eens goed en roep niet zomaar wat. Erg vervelend !!!

Ik lees heel goed wat je schrijft, maar je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt welke de primaire levensbehoeften zijn, die alleen door de overheid kunnen worden geleverd. Andere nutsbedrijven tolereren? Doen we al, er zijn al tientallen leveranciers van gas en elektriciteit. PostNL had als TNT Post in ieder geval twee concurrenten, maar dat is er nu geloof ik nog maar één. In ieder geval is het een privaat bedrijf, allang geen staatsbedrijf meer. Zelfde geldt voor PTT Telecom. Telefoneren is ook geen primaire levensbehoefte. En wat maakt de spoorwegen anders dan busmaatschappijen, luchtvaartmaatschappijen, rederijen en noem maar op wat er allemaal aan transportbedrijven zijn? In andere landen (nee, niet per se de VS) rijden er ook treinen van andere maatschappijen op het spoor. Bijvoorbeeld in Engeland. Of Frankrijk. Niets bijzonders dus. En daar kun je kiezen met welke je reist, de een heeft schone treinen, de andere goedkopere kaartjes, of gratis snoep, of noem maar op.

Je hebt mijn vraag dus nog steeds niet beantwoord. En ik heb goed gelezen.

wibi zei:
Van nu.nl 4-4-2012:

De vergrijzing is niet de oorzaak van de explosieve stijging van de kosten in de zorg. Deze ontwikkeling verklaart maar 15 procent van de kostentoename.

Overtuigd ?

Zelfs een onderzoek heeft geen nut om het te overtuigen. Sorry hoor, maar dan houdt een discussie met ongelovigen op.

(dit i.i.t. DC die wel een inzag dat een recent onderzoek aantoonde dat hij geen gelijk had. waarvoor dank !(y))

Clignoteur zei:
Ik lees heel goed wat je schrijft, maar je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt welke de primaire levensbehoeften zijn,

Dat je goed gelezen heb waardeer ik zeer, maar dan ontbreekt het bij de kennis wat primaire levensbehoeften zijn. (Tip: Google !)
Dit is een zeer belangrijk gegeven in mijn stelling. Evenals secundaire of zelfs tertiaire voorzieningen. Als je weet wat dit is dan is dit niet zo moeilijk meer. BTW: ik verzin geen primaire behoeften. Dat hebben andere economen al meer dan 100 jaar geleden voor mij ons gedaan...

Hallo, hoe is het hier? Na een dag van huishouden kom ik hier effe kijken. Zo te zien leeft het hier nog steeds en het gaat al weer wat beter met de PvdA, dat doet me goed.:T

Soloman zei:
Hallo, hoe is het hier? Na een dag van huishouden kom ik hier effe kijken. Zo te zien leeft het hier nog steeds en het gaat al weer wat beter met de PvdA, dat doet me goed.:T

Jij spreekt nogal veel mensen, Jan. Ervaar jij ook dat mensen een twijfelend stemgedrag hebben op dit moment, meer dan voorheen? Of weten de meesten in jouw kringen wel wat ze gaan stemmen?

Zat er aan te denken om zelf ook een prognose te geven. Deze uitslag is zo ongeloofwaardig (als ik andere peilingen moet geloven) dat ik daar maar niet aan begin. De AW-stemmer is duidelijk niet representatief voor de Nederlandse bevolking....

Nee, ik zat net te kijken. VVD is wel heel erg oververtegenwoordigd. Heel apart. Gelukkig niet zoveel PVV-ers, dus enig denkvermogen is wel aanwezig hier.:T Als ik zelf een PVV-stemmer tegenkom, heb ik altijd zoiets van "tja", ga maar even ergens anders zitten, vriend. Ik vind het namelijk een erg oneerlijke partij.

Het is al over iets meer dan anderhalve week. Ik verheug me er nu al op. Gaat echt spannend worden. Vind te interviews bij de partijplekken "on spot" met de kopstukken ook altijd erg leuk. Voor mij echt een leuk avondje, of PvdA nou succes boekt of nog kleiner wordt. Links gaat wel succes boeken, daar ben ik al wel aardig van overtuigd. De verschillende soorten sfeer bij de bijeenkomsten van de partijen op zo'n avond, de soorten mensen "ja, daar heb je weer zo'n echte cda-er" dat is echt een genot om naar te kijken.:T

wibi zei:
Zat er aan te denken om zelf ook een prognose te geven. Deze uitslag is zo ongeloofwaardig (als ik andere peilingen moet geloven) dat ik daar maar niet aan begin. De AW-stemmer is duidelijk niet representatief voor de Nederlandse bevolking....

vreemd he, je hebt hier een redelijk afgebakend gezelschap zitten.

Links (met de SP voorop) moeten hun eigen geluid laten horen. Vertel de mensen dat ze moeten kiezen ! Er is geen midden meer en Roemer is wat dat betreft goed begonnen vandaag...

speedtouch zei:
Het valt me nu meer op dan ooit, dan heel veel mensen gewoon niet weten waar ze op gaan stemmen! Toch wel een teken, lijkt me, dat het vertrouwen in een regering drastisch geslonken is!

Ik zat net op uitzendinggemist.nl te kijken en luisteren naar een Vlaamse politicus bij Knevel en van de Brink, die vertelde dat hij Nederland vroeger een baken van rust vond, politiek gezien. En nu huppelen we achter de ene populist na de andere aan. De ene keer rechts, de andere keer links.

Maar dat klopt ook wel met mijn algemene opvatting dat niemand tegenwoordig meer visie heeft voor de lange termijn. En waarom het vertrouwen in een regering zo geslonken is? Ik denk dat wij daar zelf de oorzaak van zijn. Wij willen niet inzien dat wanneer je bepaalde problemen moet oplossen, dat niet altijd even leuk is. Daarbij, wij hebben het zo goed in Nederland, dat het het van pure armoede niet eens meer zien.

wibi zei:
Links (met de SP voorop) moeten hun eigen geluid laten horen. Vertel de mensen dat ze moeten kiezen ! Er is geen midden meer en Roemer is wat dat betreft goed begonnen vandaag...

Het "midden" is groter dan je denkt : wanneer Rutte & Roemer beiden niet mee zouden doen aan een coalitie omdat ze elkaar uitsluiten blijven er altijd nog ca. 90 zeteltjes over - genoeg voor een riante coalitie van een bij elkaar geraapt zooitje .
Belangrijk is dat er zoals Roemer ook zegt een flinke links/midden inbreng inzit om in ieder geval het verder kapotbezuinigen van de economie wat af te remmen. Mocht de SP weer buitenspel komen te staan zal de PvdA weer rap teruggaan naar rechtser beleid in een coalitie met de VVD , het links praten nu is alleen om verloren stemmen bij de SP terug te halen . Sommige mensen vergeten dan even dat Wim Kok zo'n 20 jaar geleden al de ideologische linkse veren heeft afgeschud (is dan nu ook één van die grootgraaiers).
Met een SP-loze nieuwe coalitie zal de onvrede onder de mensen sterk toenemen en hebben we in 't voorjaar van 2014 wéér verkiezingen , op die manier halen we België en Italië nog in met aantallen kabinetten :). Misschien betaalt Europa daar wel een vette bonus voor....
Een grote SP houdt de PvdA links en biedt de kans op een socialer Nederland ipv de nu heersende ieder-voor-zich mentaliteit .

speedtouch zei:

Ik denk dat het eerder een gevolg is van de crisis. Die geeft een stuk onzekerheid. Heb ik volgend jaar mijn baan nog wel? Wat wordt er allemaal duurder? Of juist niet? Is een korte termijn beleid nuttig (iedereen alles gratis) of moeten wij rekening houden met onze kinderen (dus toch maar onder de 3%-norm blijven)?

De politiek faalt juist nu aan alle kanten. Gezeur over gezondheidszorg, belasten woon/werk-verkeer, hypotheekrente-aftrek en andere triviale zaken. Hebben zij (+ jullie) niet in de gaten dat het MKB (incl. mijn bedrijfje) massaal aan het ontstlaan is geslagen!!! Terwijl het MKB voor (veel) meer dan 50% van de werkgelegenheid en de belastinginkomsten in NL zorg!. Lees het Haarlems Dagblad van gisteren maar eens (voorpagina). Een partij die zorgt dat het daar wat beter gaat zorgt ook voor een gezonde toekomst voor ons allen. Er is echter nog niets geregeld om kleine bedrijven met liquiditeitsproblemen te helpen. De k*tbanken lopen alleen te zeiken over de kredieten, ook al staat er 500% dekking (eigen ervaring) tegenover. Subsidie? Heb ik in 30 jaar tijd nog nooit gehad. En ambtenaren? Die weten niet eens wat MKB betekent.

Mensen, maak je borst maar nat. De crisis is nog niet voorbij. Er gaan nog tienduizenden of meer MKB-banen verloren, laten wij dan ook maar meteen een overeenkomstig aantal ambtenaren eruit schoppen (wie moet ze anders nog betalen?). De bijstand halveren om de extra ww te betalen.

En dan hoor ik nog dat Roemer niet de VVD aan een meerderheid wil helpen. Roemer heeft liever dat het land nog een half jaar plat ligt. OF een coaltie met de DiErenpartij? Hij wilde toch regeringsverantwoordelijkheid dragen? Wat een sukkel om dat nu te zegen. Kan idd maar beter niet regeren. Geef mij dan de PvdA maar. SP terug naar 15 zetels en een sterke PvdA op 30 zetels waardoor je een redelijk gelijkwaardige partner voor de VVD hebt, + wat partijen in het midden om een ruime meerderheid te realiseren (hoeft niet steeds iedereen mee te stemmen).

Hij is altijd overal, en altijd maar weer die lachkop van hem (Nep!!!!)

Rutte_1048043q.jpg

michel1975 zei:
wibi zei:
michel1975 zei:
wibi zei:
michel1975 zei:
Wake up call!!!!!! Zorg is gewoon erg duur en wordt alleen maar duurder door vergrijzing.

Fout ! Geen onwaarheden vertellen a la jouw politiek leider. Zorg is zo duur, omdat wee steeds meer kunnen en andere mogelijkheden blijven onderzoeken. Als we daar mee ophouden is zorg ongeveer 50% goedkoper...
Dus jij zegt dat er geen sprake is van vergrijzing??
Dus ga jij nu maar de ethische discussie voeren wanneer het genoeg is???

Gewetensvraag. Dus als jouw zoon/dochter een zeldzame aandoening heeft hoeft daar geen onderzoek naar plaats te vinden???

Gewetensvraag ? DAT staat er toch niet ? Er staat niet dat we er mee op moeten houden, maar als we er mee op zouden houden is zorg 50% goedkoper. En er staat nergens dat we er mee op moeten houden. Dat verzin je zelf weer. De vergrijzing heeft er weinig mee te maken. De 'baby-boomers' zijn rond de 70 jaar oud en gaan allemaal (bijna) tegelijkertijd dood. Probleem opgelost..
Waar haal jij vandaan dat de vergrijzing wel meevalt?? Overigens is de gemiddelde leeftijd inmiddels wat hoger dan 70.

Wel grappig als ik wat roep dan verzin ik het en jouw bijdrages zijn op feiten berust!!
Hier de ijskoude feiten. Bron CBS:
Vergrijzing
Met de term vergrijzing wordt bedoeld dat het aantal ouderen in de bevolking stijgt. De vergrijzing wordt bepaald door het aantal AOW-gerechtigden af te zetten tegen de omvang van de totale bevolking. Op 1-1-2010 telde Nederland circa 2,54 miljoen 65-plussers. Dit aantal zal stijgen tot 3,36 miljoen in 2020 en tot 4,10 miljoen in 2030 (prognoses: CBS).

Jouw partij wil terug naar het oude stelsel met oplopende wachtlijsten en oplopende zorgkosten die straks voor niemand meer op te brengen zijn.

wibi zei:
Feiten ? En afsluiten met een 'prognose' van het CBS. Zelfs het CBS denkt dat. (Nogmaals vergrijzing is niet het grootste probleem. Mijn ouders horen ook in het staatje van het CBS, maar zijn nog geheel zelfstandig. Ook hun buurman van 85 heeft geen hulp nodig. Het feit dat mensen ouder worden betekent niet automatisch meer hulp alhowel jij dat doet geloven).

wibi zei:
WAAR STAAT HET DAT IK DE VERGRIJZING ONTKEN ? Vergrijzing is NIET het probleem bij van de hogere zorgkosten. Is er een moment dat jullie dat gaan begrijpen of ben ik roepende ?

Van nu.nl 4-4-2012:

De vergrijzing is niet de oorzaak van de explosieve stijging van de kosten in de zorg. Deze ontwikkeling verklaart maar 15 procent van de kostentoename.

Overtuigd ?

XP06 zei:
'Vergrijzing', m.a.w. meer oudere mensen, is dus een feit. Nog een feit is dat oudere mensen gemiddeld meer zorg nodig hebben. Conclusie: zorgkosten zullen gaan stijgen. Het feit dat iedereen ooit dood zal gaan, betekent niet dat er in de tussentijd geen zorg nodig is. Ook in de toekomst zal de zorg duurder blijven, omdat er dan veel meer mogelijk is, waar nu wordt gezegd dat "alleen de pijn te verzachten is".

En nog even over het SP-plan (en PvdA) om de zorpremie inkomensafhankelijk te maken. Slecht plan, omdat je dan voor dezelfde zorg dan méér moet gaan betalen omdat je meer verdient. Nee, dat is niet alleen maar solidair (hogere inkomens dragen al bijna exponentioneel meer af). Het is pure prijsdiscriminatie. Waar is de grens? Dan kun je dat principe ook gaan toepassen op de benzineprijs. Vroeger was het in ieder geval nog zo dat als je meer verdient en je particulier moest verzekeren, je ook 'betere' zorg kreeg op bepaalde punten.

wibi zei:
Zelfs een onderzoek heeft geen nut om het te overtuigen. Sorry hoor, maar dan houdt een discussie met ongelovigen op.

Wibi,

jij zegt altijd dat we goed moeten lezen wat er staat, dat heb ik bij dit onderwerp maar eens uitgebreid gedaan.

Michel zegt, het wordt duurder door vergrijzing. Jij stelt het is duurder door nieuwe technieken etc. Dat sluit elkaar niet uit.

Over de vergrijzing, cijfers, feiten en prognoses:
In 2000 was het aandeel 65-plus 13,6%
In 2010 was het aandeel 65-plus 15,3%
Uit deze tabel te halen. Dat zou je idd nog meevallend kunnen noemen. Echter voor 2030 is de prognose circa 27%.

Dat dit een prognose genoemd wordt en geen feit lijkt mij duidelijk. Het ligt immers in de toekomst. Maar denk jij dat al die 47-plussers plotseling sneller dood gaan?

Jouw eigen citaat van nu.nl, waarvan ik de link heb toegevoegd, geeft aan dat de relatief beperkte vergrijzing (aandeel 65-plus 1,7% hoger) een kostenstijging geeft van 15%. Wat denk je dat een sterkere vergrijzing met ruim 10% tot gevolg heeft?

Voor je reageert raad ik je aan dit nog eens goed door te lezen ;). Dan hoor ik graag geargumenteerd waar wij fout zitten dat:
- Nederland vergrijst.
- Vergrijzing extra zorgkosten met zich mee brengt.

Overigens: eerder heb je beweert dat verder vooruit kijken dan 4 jaar zinloos was. Dit lijkt mij bij uitstek een voorbeeld waarbij verder vooruit kijken wel raadzaam is.

Soloman zei:
Hij is altijd overal, en altijd maar weer die lachkop van hem (Nep!!!!)

Rutte_1048043q.jpg

Het is net, alsof hij steeds onzekerder wordt, maar dat is zo maar een indruk van mij (ben verder geen Rutte-fan meer).

meeuw zei:
En dan hoor ik nog dat Roemer niet de VVD aan een meerderheid wil helpen. Roemer heeft liever dat het land nog een half jaar plat ligt. OF een coaltie met de DiErenpartij? Hij wilde toch regeringsverantwoordelijkheid dragen? Wat een sukkel om dat nu te zegen. Kan idd maar beter niet regeren. Geef mij dan de PvdA maar. SP terug naar 15 zetels en een sterke PvdA op 30 zetels waardoor je een redelijk gelijkwaardige partner voor de VVD hebt, + wat partijen in het midden om een ruime meerderheid te realiseren (hoeft niet steeds iedereen mee te stemmen).

Wat Roemer heeft gezegd was een reactie op wat Rutte zei: die gaat links niet aan een meerderheid helpen.

Van beiden onverstandig. Rutte lijkt zich te realiseren dat zo roeptoeteren niet zo zinvol is, hij gaat zijn eigen campagne voeren. Ik hoop dat de rest dat ook gaat doen, zal goed zijn voor de opkomst.

Van Rutte wist ik het niet. Net zo onverstandig. Denk dat de verhoudingen zo zijn dat links en rechts niet zonder elkaar kunnen. Vind ik ook niet verkeerd; een regering is er immers voor het hele land, dus liever een brede vertegenwoordiging.

Zeg Wieb, weet jij misschien wanneer het volgende debat is tussen VV-nee, Pvd-ja, Yes-P en Nee-66 is?:T

:)Nee. Helaas niet bekend. Weet wel dat er iets is op 4 september 16.15 uur op RTLZ. Zal wel over de economie gaan en wie meedoet is mij ook onbekend.

't wil nog niet zo vlotten met de stemmen [size=x-small][sub]op mijn partij[/sub][/size], daarom nog maar eens de link

Oh nee, natuurlijk noet, je hebt zelf al gestemd. Christenunie dus :D

Nee, D66. Zit overigens wel op ongeveer het landelijk gemiddelde, maar goed. Er kan altijd meer bij.

[size=x-small]Disclaimer: dat ik daar op stem wil niet zeggen dat ik het bij voorbaat eens ben met alles wat in het verkiezingsprogramma staat[/size]

Tjonge, een stukje bekeken op youtube van een debat uit de jaren 90 met Paul Rosenmuller zelfs, en dan mens van D66, wauw, wat ging dat anders, uitgeblust oud zooitje, wat een oude mensen bij elkaar!

Nu ben ik een debat aan het kijken van de landelijke verkiezingen van twee jaar geleden. Wilders heeft het continu over de islam, daar hoor je hem nu helemaal niet meer over. bizar!

Vandaag wel iets meegemaakt wat ik graag even kwijt wil, het valt mij op dat dit steeds vaker schijnt voor te komen. Ik ging vandaag op bezoek bij mijn zieke moeder en vlak voor de parkeerplaats waar ik kan parkeren zette ik de richtingaanwijzer naar links en wachtte even op de tegenliggers, in tegengestelde richting kwam een oude Volvo 850 aanrijden die moest stoppen bij een oversteekplaats voor een oud dametje, dat net het zebrapad opliep, de Volvo remde laat en bruusk en de bestuurder claxoneerde en stak zijn middelvinger naar het dametje op, afijn. Vervolgens draai ik achter hem de parkeerplaats op, ik zag hem zitten, een man, type Johnny, een matje in zijn nek, snor, tatoeages in zijn nek en heel wat kettingen om zijn nek, ik draaide het derde ´laantje´ in opzoek naar een plek, ik zag er geen maar mijn zoon wees mij erop dat ik er net twee aan de rechterkant voorbij was gereden dus ik rijd met een rustig vaartje achteruit met rechterknipperlicht aan en weer hoor ik een claxon, maar dit keer van achteren, ik hoorde de parkeersensoren piepen(nog niet constant dus nog een stukje over) en keek naar achter, het was dezelfde vent die als een debiel het laantje in kwam rijden en mij dus laat zag, weer middelvingers en gescheld door de bestuurder, stapt vloekend uit en klopt boos op mijn zijruit, dus ik laat die zakken:

''Of ik wel goed bij mijn k*nkerhoofd was om achteruit te rijden en dat IK HEM bijna ramde en of hij mij soms klap voor mijn bek moest geven.''

Ik zei: ''Nee, geen van allen''. En liet mijn raam weer dichtgaan, geen zin in discussie met dat figuur. Hij loopt terug naar zijn Volvo, maar niet zonder nog een flinke tik met zijn handpalm op de linkerachterruit te geven Hij staptein en bleef staan en weigerde ruimte te maken, ik zag gelukkig genoeg ruimte om het vak in te draaien(centimeterwerk) en klaar was ik. Op weg naar het apartement van mijn moeder kwam ik de man nog op de parkeerplaats weer tegen, toen zei hij: ''Voor mensen die zo k*nkerbijdehand doen maak ik geen ruimte''. Opnieuw keek ik hem even aan en liep zwijgend door. Toen ik weer huiswaarts ging was mijn auto gelukkig nog heel, hij had er niet aangezeten, waar ik wel bang voor was, evenals mijn zoon, die af en toe heen en weer liep om door het raam in het trappenhuis te kijken of de man nog in de buurt was.

Maar goed, lang verhaal, maar mijn punt is dit:
Het lijkt steeds normaler te worden dat mensen extreem reageren op iets heel gewoons en ik begin mij soms af te vragen waar we heen gaan met de maatschappij, het moet grover, harder, met wat gevloek en gescheld en middelvingers en ook ik moet bekenen dat ik het vaker zie dan vroeger en dat is jammer. Herkennen jullie dit ook, ik vind het een vreemd en onnodig verschijnsel maar de maatschappij verhard en de politiek zou ervoor moeten zorgen dat het zooitje bij elkaar blijft:rolleyes:

In theorie is je punt heel simpel en duidelijk, in de praktijk zijn er ook zaken waar je zelf geen invloed op hebt. Als ik bijvoorbeeld in de sportschool een 30 kilo dumb[size=large]b[/size]ell van iemand naast me op mijn voet krijg en daarna een periode niet kan werken, wil ik graag even kunnen terugvallen op de overheid ipv mijn eigen boontjes doppen.winking smiley

Wat is je bezwaar om zelf geld weg te zetten voor onvoorzien?

Helemaal mee eens. Ik begrijp ook niet dat het nog steeds mogelijk is dat (in meerdere opzichten) gemiddelde managers in de gezondheidszorg jaarlijks tonnen in hun zak steken. Is ook geen goed signaal.

Klopt. Maar dat is meer een Raad van Bestuur aan te rekenen. Die nemen die dure managers in dienst.

Veel te simplistisch gedacht wat mij betreft. Ik waardeer jouw zelfdiscipline en zelfredzaamheid, maar zo werkt het bij heel veel mensen nu eenmaal niet. Mijns inziens is het ook te gemakkelijk om alles maar te wijten aan een lakse instelling. Een lakse instelling zal toch ook vaak achterliggende oorzaken hebben.

Schop onder de kont. Links is veel te soft. Met misbruik als gevolg.

Ik heb ook steeds sterker het gevoel dat normale mensen niet meer normaal zijn, maar dat de norm is dat je voor "kanker" wordt uitgemaakt. In deze maatschappij gaan we die kant op. De PVV heeft daar een begin mee gemaakt. Met onverdraagzaamheid. Met onmenselijkheid. Daarom is Wilders een groot gevaar. Het enige wat telt dat ben je zelf. Eens zal dat het einde van de mensheid betekenen.

Ik heb nu dik 10 jaar mijn eigen bedrijf, daar heb ik heel hard voor moeten werken en zeker in de eerste 5 jaar heel veel voor moeten laten, daar is niets zieligs aan maar als ik dat kan, kunnen anderen dat ook en ik voel me nu niet meteen geroepen om mijn zuur verdiende centjes weer met bakken tegelijk te gaan verdelen onder mensen die het niet eens nodig vinden om wat te proberen.

Mensen die rechts stemmen denken alleen aan hun eigen geld!

Is ook logisch als je daar heel hard voor moet werken. Ik sta 's ochtends om half vijf niet te juichen hoor. Ben echt niet vrolijk op zaterdagavond om negen uur net voor de nachtdienst. En als mijn (fictieve) werkloze buurman verwijtbaar werkloos is stemt mij dat niet vrolijk. Logisch toch?

Sorry Twingo, je zeurt.
Ik werk ook hard, ik ga zelfs nu nog teksten schrijven voor mijn werk. Hoor je mij klagen? Hou toch op man!
Je hebt het hier hartstikke goed in dit land.

Soloman zei:
Twingo, je zeurt.
Soloman zei:
Hou toch op man!

Twingo1 heeft net zoveel gelijk als jij. Alleen hebben jullie een andere levensinstelling. Dat moet je erkennen en je moet er begrip voor hebben. Een andere visie afdoen als gezeur is niet passend.

Renault Grand Scenic zei:
Maar goed, lang verhaal, maar mijn punt is dit:
Het lijkt steeds normaler te worden dat mensen extreem reageren op iets heel gewoons en ik begin mij soms af te vragen waar we heen gaan met de maatschappij, het moet grover, harder, met wat gevloek en gescheld en middelvingers en ook ik moet bekenen dat ik het vaker zie dan vroeger en dat is jammer. Herkennen jullie dit ook, ik vind het een vreemd en onnodig verschijnsel maar de maatschappij verhard en de politiek zou ervoor moeten zorgen dat het zooitje bij elkaar blijft:rolleyes:

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Deze man heeft een draadje los, die had je vroeger ook wel. Het verschil is dat ze nu vaker autorijden. De politiek kan er middels toegankelijk geestelijke gezondheidszorg het goede voorbeeld en campagnes (SIRE*) wel wat aan doen maar uitbannen lukt je niet.

Dat "de Nederlander" minder beleefd is (in het verkeer) klopt denk ik wel. Dit jaar op vakantie geweest in Oostenrijk. Zebra's (de oversteekplaatsen..) zonder verkeerslicht, toch stopten alle auto's keurig. Mensen liepen ook zo door, gingen er zonder meer vanuit dat de auto's stopten. Dat durfde ik pas tegen het einde van de vakantie. Misschien wel verschil in boete of zo, maar zeker ook verschil in fatsoen.

[size=x-small]* Ik dacht dat SIRE wel overheidssubsidie zou krijgen maar nee dus. Op de site staan ook de financiële jaarverslagen. Een begroting van niet meer dan € 150.000, ongelofelijk.[/size]

up! zei:
Soloman zei:
Twingo, je zeurt.
Soloman zei:
Hou toch op man!

Twingo1 heeft net zoveel gelijk als jij. Alleen hebben jullie een andere levensinstelling. Dat moet je erkennen en je moet er begrip voor hebben. Een andere visie afdoen als gezeur is niet passend.

Twingo en ik kennen elkaar goed en we respecteren elkaar, maar dat terzijde.

Dat er mensen zijn in dit land die misbruik maken van voorzieningen, dat kom je in ieder land tegen. Als je loopt te zeuren dat je vroeg op moet staan of omdat je nachtdiensten moet draaien, moet je een andere baan nemen.

Ook ik denk vaak op maandagochtend: gadverredamme, en dat is niet zelden, maar het hoort erbij.

Als ik Twingo zeg dat het niet persoonlijk is bedoelt, dan denk ik dat hij dat weet, want hij weet ook dat ik hem heel erg mag.:T
Dat is met andere forummers wel anders, beste up. (maw. bemoei je er niet mee, en ga lekker terug naar je up)

Soloman zei:
Ik heb ook steeds sterker het gevoel dat normale mensen niet meer normaal zijn, maar dat de norm is dat je voor "kanker" wordt uitgemaakt. In deze maatschappij gaan we die kant op. De PVV heeft daar een begin mee gemaakt. Met onverdraagzaamheid. Met onmenselijkheid. Daarom is Wilders een groot gevaar. Het enige wat telt dat ben je zelf. Eens zal dat het einde van de mensheid betekenen.

De PVV blinkt niet uit in respect voor een ander en hanteert niet de normen en waarden die wij graag zien. Maar Wilders is hier echt niet de aanstichter van. Dat speelt al veel langer. Ik stel dat de cultuuromslag in de late jaren 60 het begin was. Er is toen een generatie ontstaan waarin alles moest kunnen. Waarin ouders hun kinderen lieten meebeslissen. De hiërarchie was weg. Iedereen was gelijk. Dat had best in de kiem kunnen worden gesmoord. Maar er stonden lieden op die begrip hadden voor deze nieuwe situatie. En uitwasem en excessen ook begrepen. Een lakse instelling zal toch ook vaak achterliggende oorzaken hebben, hoorde ik iemand in dit topic nog zeggen. Mijn vader, ik heb 'm vaak vervloekt, heeft mij achteraf bekeken toch hele nuttige levenslessen bijgebracht. Een schop onder de kont. Niet zeuren maar aanpakken. Het zal het nuchtere Noorden zijn. Daar kan de rest van Nederland nog wat van leren.

Renault Grand Scenic, verstijfd van angst? Geen adrenalinestoot die je kwaad maakte? Een man, type Johnny, een matje in zijn nek, snor, tatoeages in zijn nek en heel wat kettingen om zijn nek maakt hem nog geen krachtpatser, geen bodybuilder, geen kickbokser hoor. Grote bek en bluffen. Maar bij jouw eerste de beste agressieve (verbale) tegenactie was hij afgedropen. En het lef voor zo'n actie ontwikkel je door zelfvertrouwen te kweken. Bij voorkeur in de sportschool. Dan heb je ook de fysieke kracht om de daad bij het woord te voegen. Heb je niet alleen de bluf maar ook de kracht om die man even op z'n plek te zetten.
Ik merk aan mezelf dat ik, sinds mijn borstspieren en biceps duidelijk door mijn t-shirt te zien zijn, zelfverzekerder in het leven sta. Het klinkt banaal maar het recht van de sterkste geldt nog steeds. Nu zelfs meer dan tevoren.

Dat er mensen zijn in dit land die misbruik maken van voorzieningen, dat kom je in ieder land tegen. Als je loopt te zeuren dat je vroeg op moet staan of omdat je nachtdiensten moet draaien, moet je een andere baan nemen.

Mee eens. Maar ik bedoel te zeggen, ik moet echt wel een drempel over om geld te verdienen. Heb niet het gevoel dat ik het makkelijk krijg. En daarom koester ik het. En wil daarom pertinent niet dat het aan mensen wordt besteed die laks zijn. En het leven en inkomen met een lachertje nemen.

Soloman, no offense uiteraard. Daarvoor kennen en respecteren wij mekaar te veel. (y)

Soloman zei:
up! zei:
Soloman zei:
Twingo, je zeurt.
Soloman zei:
Hou toch op man!

Als ik Twingo zeg dat het niet persoonlijk is bedoelt, dan denk ik dat hij dat weet, want hij weet ook dat ik hem heel erg mag.:T
Dat is met andere forummers wel anders, beste up. (maw. bemoei je er niet mee, en ga lekker terug naar je up)

Da's nou niet zo aardig Solo. Inderdaad, ik bemoei me er wel even lekker tegen aan. ;)

ja, ok.
(ik geef up alleen een koekje van zijn eigen deeg, that's all. Bij sommig mensen moet je zeggen "fl*kker op", dat heb ik wel geleerd na zoveel jaren leven)

De PVV, of Wilders (want PVV is maar een persoon), heeft onverdraagzaamheid in de politieke agenda getrokken. Iedereen ergert zich wel eens aan marokkanen of ander schorem. Maar om dat in de tweede kamer te gaan verkondigen vind ik veel te ver gaan. Dan moet je denken in oplossingen. Dat doet hij niet. Ergeren aan tuig is zo oud als de mensheid bestaat, maar als je van haat een politiek item maakt ga je een grens over, een grens die Hitler ook overging. Dat is iets wat nooit mag.

Mee eens. Maar ik bedoel te zeggen, ik moet echt wel een drempel over om geld te verdienen. Heb niet het gevoel dat ik het makkelijk krijg. En daarom koester ik het. En wil daarom pertinent niet dat het aan mensen wordt besteed die laks zijn. En het leven en inkomen met een lachertje nemen.

Ook mee eens. En geld waar voor je hebt gezweet moet je inderdaad koesteren.

Het gaat altijd om de reactie op verwerpelijk gedrag. Als dit niet direct in de kiem wordt gesmoord, gaat het ontspruiten. Iedere ouder weet dat. En iedere leidinggevende ook. Bepaal je grens. En wat daarbuiten valt niet tolereren. Geen uitzondering. Gewoon strak, zakelijk gedrag. Geen uitwasem toestaan.

Om weer even een goed beeld te krijgen waar iedereen voor staat, zat ik ook nog even Nieuwsuur te kijken. Zegt er een man dat de PVV staat voor 35% Nederlandse muziek. Ik heb even teruggespoeld om te checken of ik het goed heb gehoord...

Twix, jullie hebben geloof ik 7 uur tijdsverschil he? Ik ben nog aan het werk hier (teksten uitwerken die maandag af moeten zijn) om half drie 's nachts, omdat ik op zondag (overdag:)) niet wil werken. Heb deze site ernaast aanstaan.

on-topic over je opmerking: tja, dat zegt wat over het niveau, toch

@wibi

Waarom reageer je nou niet even op de post van DF van 22:25. Iemand doet een uitspraak, jij gaat daar bruusk tegen in, maar als iemand vervolgens met gedegen tegenargumenten komt geef je niet thuis. Jammer.

Renault Grand Scenic zei:

In mijn ogen draai jij, en een paar anderen na jou, oorzaak en gevolg om. De maatschappij verruwt niet omdat de politiek verruwt, maar juist andersom. De Tweede Kamer is en blijft een afspiegeling van het hele volk.

Daarbij, wat Twingo zegt ben ik het mee eens. Je oogst wat je zaait. Een mentaliteitsverandering gebeurt niet in een paar jaar, daar gaat een veel langere periode overheen. En dat zou inderdaad best wel eens met de 'alles moet kunnen'-generatie van de jaren '60 en '70 te maken kunnen hebben.

Maar laten we niet vergeten dat we het hier wel over uitzondering hebben. Het merendeel van 'de Nederlanders' is nog steeds hartstikke aardig.

Soloman zei:
Twix, jullie hebben geloof ik 7 uur tijdsverschil he? Ik ben nog aan het werk hier (teksten uitwerken die maandag af moeten zijn) om half drie 's nachts, omdat ik op zondag (overdag:)) niet wil werken. Heb deze site ernaast aanstaan.

on-topic over je opmerking: tja, dat zegt wat over het niveau, toch

Yep, 7 uur verschil. Hoop dat je ondertussen al ben gaan slapen.

Uitzendinggemist.nl is echt ideaal, al mis ik Nederlandse tv niet echt. Maar nu jullie al weer in deel 3 van het politieke topic zijn, werd het tijd me even te verdiepen in de laatste ontwikkelingen. En die vallen me niet mee. Balkenende noemde het ooit de VOC mentaliteit, en dat werd niet in dank afgenomen. Maar ik begrijp wel wat hij bedoelde. Niemand wil er de schouders meer onder zetten en iedereen vind dat hij of zij recht heeft op alles. Terwijl je alleen met hard werken iets kan bereiken.

Doet me altijd denken aan iemand die ook wel in het buitenland wou werken, net als ik. Dat leek hem wel wat. Ik moedigde hem uit dat te doen, er zijn zat kansen. Toen hij me vroeg hoelang ik altijd weg bleef, was hij genezen. Twee of drie weken was de max. Tsja, dan kom je er niet.

Om nog even terug te komen over die 35%, ik vind het bizar dat iemand dit met droge ogen kan vertellen.

Terug
Bovenaan