Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Scheur-ijzer zei:Pechtold vond ik trouwens ook een vrij sneue debatmanier hebben, leek een beetje op die van Rutte: terwijl Roemer zijn betoog houdt hem met een zelfverzekerd en meelevend glimlachje aankijken.![]()
wibi zei:Uitslag 2e debat:
Samsom winnaar van het #kvdb debat (40%). Rutte 23%, Pechtold 12%, Roemer 11%, Wilders 10%, Buma 4%
Daewoo-Chevrolet zei:Scheur-ijzer zei:Pechtold vond ik trouwens ook een vrij sneue debatmanier hebben, leek een beetje op die van Rutte: terwijl Roemer zijn betoog houdt hem met een zelfverzekerd en meelevend glimlachje aankijken.![]()
Ik vermoed dat je kritiek wel het een en ander te maken heeft met het feit dat VVD en D66 nogal ver van SP afstaan, de partij die volgens mij jou voorkeur heeft. Het klinkt een beetje alsof ze toch nooit goed kunnen doen. Een zelfverzekerd en meelevend glimlachje, beter dan een arrogant en ongeïnteresseerd lachje toch?
Twingo1 zei:Wibi, heeft de SP ook lekkere diertjes?
wibi zei:Uitslag 2e debat:
Samsom winnaar van het #kvdb debat (40%). Rutte 23%, Pechtold 12%, Roemer 11%, Wilders 10%, Buma 4%
wibi zei:Bij gebrek aan beter vind ik dit ook goed. Stel je eens voor...PvdA, SP en PVV in de regering. Zou mooi zijn !
GOOOOAAAAL!R-W zei:Zal ik hem even inkoppen dan? Waarom zou jij voor een bijbaan gratis moeten mogen reizen?
Daewoo-Chevrolet zei:wibi zei:Bij gebrek aan beter vind ik dit ook goed. Stel je eens voor...PvdA, SP en PVV in de regering. Zou mooi zijn !
SP en PVV in de regering, dat zou een ramp voor het land zijn. De staatsschuld loopt dan de komende decennia tot enorme hoogten toe, de berekeningen van het CPB tot 2017 lieten dat eigenlijk al zien.
Twingo1 zei:Dat graaien zie je verkeerd. Dat zijn mensen die jaren achter mekaar dankzij hard werken en gezond financieel nadenken een leuk spaarcentje bij mekaar hebben gekregen. En die dit niet kwijt willen raken. Die willen houden wat ze met veel pijn, moeite en discipline hebben verworven. En die nu aasgieren op hun dak zien. Als je veel geld hebt, heb je ineens ook veel vrienden. Jammer dat de aasgieren al tot de politiek zijn doorgedrongen.
Kan alleen niet zo tegen egoistische mensen en opmerkingen dan kom ik altijd even op voor de zwakkeren onder ons. Ik weet nog wel waar ik vandaan kom en hoe ik hier gekomen ben en daar zal ik altijd rekening mee blijven houden, blijkbaar in tegenstelling tot anderen. ( of die kwamen ergens vandaan waar ze nu nog steeds zijn en weten dus niet hoe het is om in redelijke armoe op te groeien, iets met een gouden paplepel / gespreid bedje ).
SVF zei:Het typische stokpaardje van de VVD: altijd maar klagen over te veel belasting betalen maar vervolgens vergeten dat hoogvliegers ook hard kunnen vallen, waarvoor we in een beschaafd land gelukkig een sociaal vangnet hebben. Maar mensen die daar gebruik van maken zijn natuurlijk domme armoedzaaiers en profiteurs die hard moeten worden aangepakt, en alle rijken zijn natuurlijk keurige beschaafde mensen...
Voor je de loftromper over Zweden gaat steken zal ik je even van die roze wolk afduwen. Of in jouw geval de rode wolk.SVF zei:Twingo1 zei:Dat graaien zie je verkeerd. Dat zijn mensen die jaren achter mekaar dankzij hard werken en gezond financieel nadenken een leuk spaarcentje bij mekaar hebben gekregen. En die dit niet kwijt willen raken. Die willen houden wat ze met veel pijn, moeite en discipline hebben verworven. En die nu aasgieren op hun dak zien. Als je veel geld hebt, heb je ineens ook veel vrienden. Jammer dat de aasgieren al tot de politiek zijn doorgedrongen.
Het typische stokpaardje van de VVD: altijd maar klagen over te veel belasting betalen maar vervolgens vergeten dat hoogvliegers ook hard kunnen vallen, waarvoor we in een beschaafd land gelukkig een sociaal vangnet hebben. Maar mensen die daar gebruik van maken zijn natuurlijk domme armoedzaaiers en profiteurs die hard moeten worden aangepakt, en alle rijken zijn natuurlijk keurige beschaafde mensen...
Ben het volledig eens met forumer Total Loss die in dit topic het volgende schreef:
Kan alleen niet zo tegen egoistische mensen en opmerkingen dan kom ik altijd even op voor de zwakkeren onder ons. Ik weet nog wel waar ik vandaan kom en hoe ik hier gekomen ben en daar zal ik altijd rekening mee blijven houden, blijkbaar in tegenstelling tot anderen. ( of die kwamen ergens vandaan waar ze nu nog steeds zijn en weten dus niet hoe het is om in redelijke armoe op te groeien, iets met een gouden paplepel / gespreid bedje ).
Overigens loog Rutte in het debat zondag ook over de Nederlandse belastingdruk die hij de hoogste van Europa noemde, maar in Zweden is dat nog hoger. Ik snap natuurlijk wel dat Zweden niet zo'n gelukkig voorbeeld is voor Rutte, want een linkse verzorgingstaat met de hoogste economische groei van Europa! Als het aan de VVD ligt dan worden we een verloederende cowboystaat ala Verenigde Staten: ieder voor zich en god voor ons allen!
Scheur-ijzer zei:Twingo1, jij veronderstelt de hele tijd dat je onder Roemer meer belasting over je spaargeld moet betalen, maar volgens mij is dat alleen gegrond op vooroordelen. Ik ben benieuwd naar iets uit het SP verkiezingsprogramma of CPB cijfers waar het daadwerkelijk uit blijkt.
michel1975 zei:En dan hier maar volhouden dat de zorg hier slecht en best betaalbaar is en dat dit louter en alleen door die vermadelijde managers komt dat alles zo duur is.
Twingo1 zei:Scheur-ijzer zei:Twingo1, jij veronderstelt de hele tijd dat je onder Roemer meer belasting over je spaargeld moet betalen, maar volgens mij is dat alleen gegrond op vooroordelen. Ik ben benieuwd naar iets uit het SP verkiezingsprogramma of CPB cijfers waar het daadwerkelijk uit blijkt.
Ik spreek meer in het algemeen. Ik ben voor meer beroep op de eigen verantwoordelijkheid. Wat ik zei, eigen boontjes doppen. Geldt ook voor je gezondheid. Ik hoor en zie ze nu wel, 75 en stijf en stram. Dan denk ik had 30 jaar terug maar naar een sportschool gegaan. Maar toen lagen ze liever op de bank Willem Ruis Lottoshow te kijken. Dan moet je nu niet zeuren, vind ik. Vooruitkijken en eigen boontjes doppen.
michel1975 zei:Wake up call!!!!!! Zorg is gewoon erg duur en wordt alleen maar duurder door vergrijzing.
Programma's als Zembla neem ik al helemaal niet meer serieus nadat er een aantal topics uitgezonden zijn waar ik redelijk in thuis was en waar alles behalve de waarheid werd blootgelegd. Maar als je mijn posting goed door had gelezen is het besparen op managers zeker een onderdeel.Scheur-ijzer zei:michel1975 zei:En dan hier maar volhouden dat de zorg hier slecht en best betaalbaar is en dat dit louter en alleen door die vermadelijde managers komt dat alles zo duur is.
Zembla: wie verschoont mijn moeder (gisterenavond), hoe managers de extra 1 miljard euro die het afgelopen kabinet uittrok voor zorg in bejaardentehuizen vooral aan zichzelf besteedde.
@Twingo1: Mocht je meer belasting moeten gaan betalen, dan betaal je niet alleen voor uitkeringstrekkers die jaren boven hun stand hebben geleefd. Je betaalt ook voor bejaarden die voorheen urenlang in hun urine moesten zitten wachten op een verzorger, omdat de zorgorganisatie het geld gebruikte om een in 2010 vertrokken manager in 2011 weer te betalen. (hij was nog niet van de loonlijst afgehaald)
Dus jij zegt dat er geen sprake is van vergrijzing??wibi zei:michel1975 zei:Wake up call!!!!!! Zorg is gewoon erg duur en wordt alleen maar duurder door vergrijzing.
Fout ! Geen onwaarheden vertellen a la jouw politiek leider. Zorg is zo duur, omdat wee steeds meer kunnen en andere mogelijkheden blijven onderzoeken. Als we daar mee ophouden is zorg ongeveer 50% goedkoper...
michel1975 zei:Dus jij zegt dat er geen sprake is van vergrijzing??wibi zei:michel1975 zei:Wake up call!!!!!! Zorg is gewoon erg duur en wordt alleen maar duurder door vergrijzing.
Fout ! Geen onwaarheden vertellen a la jouw politiek leider. Zorg is zo duur, omdat wee steeds meer kunnen en andere mogelijkheden blijven onderzoeken. Als we daar mee ophouden is zorg ongeveer 50% goedkoper...
Dus ga jij nu maar de ethische discussie voeren wanneer het genoeg is???
Gewetensvraag. Dus als jouw zoon/dochter een zeldzame aandoening heeft hoeft daar geen onderzoek naar plaats te vinden???
Waar haal jij vandaan dat de vergrijzing wel meevalt?? Overigens is de gemiddelde leeftijd inmiddels wat hoger dan 70.wibi zei:michel1975 zei:Dus jij zegt dat er geen sprake is van vergrijzing??wibi zei:michel1975 zei:Wake up call!!!!!! Zorg is gewoon erg duur en wordt alleen maar duurder door vergrijzing.
Dus ga jij nu maar de ethische discussie voeren wanneer het genoeg is???
Gewetensvraag. Dus als jouw zoon/dochter een zeldzame aandoening heeft hoeft daar geen onderzoek naar plaats te vinden???
Gewetensvraag ? DAT staat er toch niet ? Er staat niet dat we er mee op moeten houden, maar als we er mee op zouden houden is zorg 50% goedkoper. En er staat nergens dat we er mee op moeten houden. Dat verzin je zelf weer. De vergrijzing heeft er weinig mee te maken. De 'baby-boomers' zijn rond de 70 jaar oud en gaan allemaal (bijna) tegelijkertijd dood. Probleem opgelost..
wibi zei:DAT staat er toch niet ? Er staat niet dat we er mee op moeten houden, maar als we er mee op zouden houden is zorg 50% goedkoper. En er staat nergens dat we er mee op moeten houden. Dat verzin je zelf weer. De vergrijzing heeft er weinig mee te maken. De 'baby-boomers' zijn rond de 70 jaar oud en gaan allemaal (bijna) tegelijkertijd dood. Probleem opgelost..
michel1975 zei:Scheur-ijzer zei:Zembla: wie verschoont mijn moeder (gisterenavond), hoe managers de extra 1 miljard euro die het afgelopen kabinet uittrok voor zorg in bejaardentehuizen vooral aan zichzelf besteedde.
Maar als je mijn posting goed door had gelezen is het besparen op managers zeker een onderdeel.
Alleen wordt dat onderdeel van die managers altijd geroepen want dat scoort zo lekker en dan is de verontwaardiging meteen erg groot. Iets met angst zaaien!!!!
Maar de besparing op die managers is slechts marginaal. Zorg wordt nu eenmaal duurder en willen we het toegankelijk houden zal er wat moeten gebeuren.
michel1975 zei:Hier de ijskoude feiten. Bron CBS:
Vergrijzing
Met de term vergrijzing wordt bedoeld dat het aantal ouderen in de bevolking stijgt. De vergrijzing wordt bepaald door het aantal AOW-gerechtigden af te zetten tegen de omvang van de totale bevolking. Op 1-1-2010 telde Nederland circa 2,54 miljoen 65-plussers. Dit aantal zal stijgen tot 3,36 miljoen in 2020 en tot 4,10 miljoen in 2030 (prognoses: CBS).
jaar links rechts
2010 67 83
2006 68 82
2003 65 85
2002 49 101
1998 75 75
1994 68 82
1989 67 83
1986 64 86
1982 62 88
1981 70 80
1977 67 83
1972 65 85
1971 60 90
1967 53 97
1963 51 99
Clignoteur zei:De verdeling links-rechts in de Tweede Kamer sinds 1963:
bron
Alleen in 1998 was het precies 50/50, in de rest van deze vijftig jaar waren de rechtse partijen altijd in de meerderheid. Dus wat is de kans dat links, ondanks die lijstverbinding waar Roemer over rept, echt aan de macht komt?
wibi zei:Logisch. Dat zal door de hypotheekrente-aftrek komen. Schaf je die af (of je doet er wat mee, zodat een gedeelte verdwijnd) zal links sterk in opmars komen. Niet voor niets dat rechtse partijen (een breekpunt van Bakellende)dat in stand proberen te houden. Zelfs de 'kleine' man wordt rechts als je aan zijn geld komt.
WAAR STAAT HET DAT IK DE VERGRIJZING ONTKEN ? Vergrijzing is NIET het probleem bij van de hogere zorgkosten. Is er een moment dat jullie dat gaan begrijpen of ben ik roepende ?R-W zei:@wibi, toenemende vergrijzing ontkennen omdat jij toevallig 3 mensen kent die nog fit zijn? Tsss.
Soloman zei:Daarnaast vind ik het communistische systeem ideaal, want iedereen is gelijk.
wibi zei:Volgens mij onjuist van DC. Hieronder de "waarheidsmeter volgens de VK":
Twingo1 zei:Nouja, het steekt mij wel dat ik jaren achtereen onder mijn stand, onder mijn inkomen heb geleefd - en daardoor nu lekker heb kunnen sparen - dat er dan iemand bij wijze van spreken aan mijn deur klopt en ook wat van mijn spaargeld wil. Dan denk ik, had ook discipline en beheersing getoond al die jaren. Dan had je nu niet de hand op hoeven te houden. Ik ben voor zelfredzaamheid. Een ieder, die maar enigszins bij machte is, moet zijn eigen boontjes doppen. Dat je met een lakse instelling dan door de mand valt is gevalletje eigen schuld, dikke bult. Voor die mensen geef ik niet thuis. Begrijpelijk toch?
Twingo1 zei:Ik spreek meer in het algemeen. Ik ben voor meer beroep op de eigen verantwoordelijkheid. Wat ik zei, eigen boontjes doppen. Geldt ook voor je gezondheid. Ik hoor en zie ze nu wel, 75 en stijf en stram. Dan denk ik had 30 jaar terug maar naar een sportschool gegaan. Maar toen lagen ze liever op de bank Willem Ruis Lottoshow te kijken. Dan moet je nu niet zeuren, vind ik. Vooruitkijken en eigen boontjes doppen.
wibi zei:Mijn ideaal is een gezonde mengeling tussen het communisme en het kapitalisme. Er zijn zaken die een overheid behoort te doen (denk aan NS, Nutsvoorzieningen en andere maatschappelijke belangen) en zaken die het bedrijfsleven, zonder bemoeienis van de overheid, prima zelf kan doe. (denk aan supermarkten, andere winkels enz.).
Dat hoop ik in Nederland ook nog mee te mogen maken. Daar hebben ze nog een jaartje of 20 de tijd voor.
Clignoteur zei:Wat is het verschil tussen nutsvoorzieningen of spoorwegen aan de ene kant en supermarkten of papierfabrieken aan de andere kant? Ook qua maatschappelijk belang? Ze voorzien alle in een levensbehoefte. Je zou een supermarkt of spruitjesboer nog eerder maatschappelijk essentieel kunnen noemen dan de spoorwegen. Wat mij betreft kan elke leverende taak (dienst én product) weg bij de overheid.