• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Renault Grand Scenic zei:
Herkennen jullie dit ook, ik vind het een vreemd en onnodig verschijnsel maar de maatschappij verhard en de politiek zou ervoor moeten zorgen dat het zooitje bij elkaar blijft:rolleyes:

Ja, dit herken ik. Niet alleen in Nederland overigens. Maar het is niet een taak van de politiek. Dat is ieders taak. Dat is mijn taak. Dat is jouw taak. En jij hebt dasr netjes en correct op gereageerd, zonder het te laten escaleren. Chapeau!

wibi zei:
Clignoteur zei:
Ik lees heel goed wat je schrijft, maar je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt welke de primaire levensbehoeften zijn,

Dat je goed gelezen heb waardeer ik zeer, maar dan ontbreekt het bij de kennis wat primaire levensbehoeften zijn. (Tip: Google !)
Dit is een zeer belangrijk gegeven in mijn stelling. Evenals secundaire of zelfs tertiaire voorzieningen. Als je weet wat dit is dan is dit niet zo moeilijk meer. BTW: ik verzin geen primaire behoeften. Dat hebben andere economen al meer dan 100 jaar geleden voor mij ons gedaan...

Jij verzint ze niet, maar je checkt ook niet. Kijk zelf eens op https://nl.wikipedia.org/wiki/Primair_goed en je ziet dat het meeste waarvan jij wilt dat de overheid het regelt, geen primaire levensbehoefte is, en dat wat wel primaire levensbehoeften zijn, al jaren lang door particuliere bedrijven worden geregeld (of ze komen gewoon uit de natuur, want hoe moet de overheid ons van lucht voorzien?).

Maar goed, lang verhaal, maar mijn punt is dit:
Het lijkt steeds normaler te worden dat mensen extreem reageren op iets heel gewoons en ik begin mij soms af te vragen waar we heen gaan met de maatschappij, het moet grover, harder, met wat gevloek en gescheld en middelvingers en ook ik moet bekenen dat ik het vaker zie dan vroeger en dat is jammer. Herkennen jullie dit ook, ik vind het een vreemd en onnodig verschijnsel maar de maatschappij verhard en de politiek zou ervoor moeten zorgen dat het zooitje bij elkaar blijft:rolleyes:

Zo raar is het niet. De hele wereld draait om geld. Dat deed hij altijd al, maar nu (logisch) meer dan ooit tevoren. Nog nooit waren er zo veel oppermachtige en megagrote bedrijven, en zo weinig "kleintjes". Dat brengt automatisch een instelling met zich mee, dat het meer en groter moet. Er moet meer geld verdiend worden, meer macht verworven. Dat dat ten koste gaat van de "kleintjes", blijkt wel uit de regelmatige voorbeelden van grote bedrijven die het topmanagement miljoenen aan boni uitkeert, maar ondertussen wel weer tig man uit de onderste regionen op straat zet. Sociaal maatschappelijke verantwoordelijkheid raakt steeds meer op de achtergrond, omdat het geld steeds belangrijker wordt.

En dat werkt door naar de rest van de maatschappij omdat steeds meer mensen onderdeel zijn van die grote concerns, omdat de kleinere bedrijven steeds minder worden. En die top-managers zitten in de positie om rijker te worden, dus zullen dat niet nalaten. Zij zijn immers degenen die die mentaliteit bij de bedrijven vast houden, en zijn zelf ook op zoek naar meer (macht en geld). De subtop ruikt de kans om met de grote jongens mee te doen en pakt ook wat ze pakken kunnen. Tot slot kom je bij alles wat daar onder zit, en dat zijn hoofdzakelijk mensen die het (net) niet gaan halen. Die zullen altijd in de marge rommelen en het redelijk tot slecht hebben. Aangezien de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt, zullen er dus steeds meer mensen komen die het moeilijk hebben. En dat leidt tot frustratie en spanning. Men gedraagt zich zoals dat van bovenaf wordt voorgedaan - ik eerst, de rest ziet maar hoe ze het doen - en langzaam maar zeker worden "oer" principes weer actief. Het recht van de sterkste. En dat kan twee kanten op: de daadwerkelijk fysiek sterkste of de verbaal sterkste. Bij honden zie je dat ook erg mooi: zo'n köttenlikkertje dat een Rottweiler afbluft.

Ligt de verantwoordelijkheid daarvoor bij de politiek? Ja en nee. Zoals Twingo al schrijft is de politiek een afspiegeling van de maatschappij, van het volk. Niet vreemd dus dat je het daar ook terugziet. Ik geloof niet dat het een gevolg is van de "alles moet kunnen" mentaliteit is de 60-70ies, dit heeft gewoon te maken met geld en macht. Steeds meer mensen staan onder druk, de druk wordt steeds groter en mensen worden ongelukkiger. Het is dan ook niet raar dat steeds meer partijen en personen opduiken en aan populariteit winnen, die aan die gevoelens appelleren. Rechts en extreem rechts is een gevolg en een extreme uiting van het "ik eerst" principe en is een fase vóór een maatschappelijk recht van de sterkste. Wat er gebeurt als het zo ver komt weten we allemaal want de geschiedenisboeken staan er vol mee. En het is niet te stoppen, tenzij we die "ik-eerst" mentaliteit laten gaan. Het probleem daarbij is, dat niet "wij" daar de macht in hebben, maar degenen met de macht en dus het geld. Zolang die vast houden aan hun macht zal er niets veranderen tot het escaleert. Dan krijgen we weer een stevige globale oorlog en daarna mogen we het opnieuw opbouwen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf? Tuurlijk, maar als niet iedereen mee gaat doen, gebeurt er niets. Druppel op een gloeiende plaat. Ja, maar veel druppels.... Klopt, en toch verdampen de eerste druppels genadeloos. Pas als de vloed komt heeft het impact. En wie wil zich opofferen? Precies. Niemand.

Oplossing: allemaal boeddhist worden. Één van de belangrijkste lessen van het boeddhisme: eigen je niets toe, want alles wat je bezit kan je kwijtraken en dat bezorgt je leed. Wij leven in een wereld van hebben of willen hebben en dat gaat steeds meer ten koste van al het andere. De geschiedenis gaat zich herhalen en iedereen kan het aan zien komen, maar niemand kan het stoppen.

In Nederland valt het allemaal nog reuze mee, want het gaat er verhoudingsgewijs gewoon nog heel goed. De armen zijn nog redelijk rijk als je ze vergelijkt met andere landen en daardoor klaagt men "op hoog niveau". Hier gaat het om het niet meer kunnen betalen van de zorgpremie waar elders gevochten wordt om een zak rijst om na dagen weer eens wat te kunnen eten. Maar hoe lang duurt dat nog?

De politiek is niet zozeer een afspiegeling van het volk, maar veel meer van de maatschappij. En de grote, machtige bedrijven maken ook deel uit van die maatschappij en hebben dus ook hun duidelijke invloed in de politiek. Begrijpelijk dus dat ook de politiek niet zo maar het roer om kan gooien. En al helemaal niet in de patstelling die democratie heet - zeker in de vorm waarin die in Nederland functioneert.

Naar mijn mening kan je twee dingen doen. Je kan je verzetten, vechten tegen de bierkaai, je voorbereiden op het moment dat het kaartenhuis instort en daarbij ongelukkig zijn omdat je niets teweeg brengt. Of je drijft mee met de stroom naar die onvermijdelijke waterval en geniet van de weg er naartoe. Loslaten kan heel bevrijdend zijn...

Soloman zei:
Hij is altijd overal, en altijd maar weer die lachkop van hem (Nep!!!!)

Rutte_1048043q.jpg
Dus omdat hij lacht is hij nep???

Ik ben ik je even kwijt hoor. Daxht altijd dat jij zo verdraagzaam was:).
Nu kan ik wat lelijke dingen roepen over Spekman en truien of over de activist Samsom maar dat ga ik niet doen.
Ik hoorde vandeweek op BNR een mooie opmerking hierover. Het gaat helemaal niet meer om de inhoud. Die debatten hebben meer weg van Idols.
Ik vind dat je moet stemmen voor een partijprogramma. Fractievoorzitters/lijsttrekkers komen en gaan maar als het goed is is wat er in het partijprogramma een stuk consistenter.

Twingo1 zei:
Wat is je bezwaar om zelf geld weg te zetten voor onvoorzien?

Er zijn mensen in Nederland die €950,- hebben en niet veel weg kunnen zetten voor het postje 'onvoorzien'. Daar hebben we dan ons sociaal vangnet voor. Natuurlijk zijn er mensen die daar weer misbruik van maken, maar dat heb je overal waar dit soort voorzieningen zijn. Bij u moeten de goeden onder de kwaden lijden...

TYN zei:
@wibi

Waarom reageer je nou niet even op de post van DF van 22:25. Iemand doet een uitspraak, jij gaat daar bruusk tegen in, maar als iemand vervolgens met gedegen tegenargumenten komt geef je niet thuis. Jammer.

Daar is wel een zijn reden voor te verzinnen: uit een officieel onderzoek is aangetoond dat de toename van de zorgkosten met meer dan 100% NIET komt door de vergrijzing. Dat is maar 15%. Gelukkig worden mensen ouder en dat komt omdat we steeds meer kunnen. Dat kost veel geld voor onderzoeken e.d.
Daarnaast wordt dit onderzoek niet erg serieus genomen. Dan houdt voor mij iedere vorm van discussie op. Dat heb ik al aangegeven en verder zeuren heeft geen nut.

wibi zei:
TYN zei:
@wibi

Waarom reageer je nou niet even op de post van DF van 22:25. Iemand doet een uitspraak, jij gaat daar bruusk tegen in, maar als iemand vervolgens met gedegen tegenargumenten komt geef je niet thuis. Jammer.

Daar is wel een zijn reden voor te verzinnen: uit een officieel onderzoek is aangetoond dat de toename van de zorgkosten met meer dan 100% NIET komt door de vergrijzing. Dat is maar 15%. Gelukkig worden mensen ouder en dat komt omdat we steeds meer kunnen. Dat kost veel geld voor onderzoeken e.d.
Daarnaast wordt dit onderzoek niet erg serieus genomen. Dan houdt voor mij iedere vorm van discussie op. Dat heb ik al aangegeven en verder zeuren heeft geen nut.
Sorry hoor Wibi maar hier maak je jezelf compleet belachelijk.
Alles wat jij aandraagt moeten we serieus nemen maar alle argumenten van anderen kan jij wel terzijde schuiven.

Het lijkt steeds normaler te worden dat mensen extreem reageren op iets heel gewoons en ik begin mij soms af te vragen waar we heen gaan met de maatschappij, het moet grover, harder, met wat gevloek en gescheld en middelvingers en ook ik moet bekenen dat ik het vaker zie dan vroeger en dat is jammer. Herkennen jullie dit ook, ik vind het een vreemd en onnodig verschijnsel maar de maatschappij verhard en de politiek zou ervoor moeten zorgen dat het zooitje bij elkaar blijft:rolleyes:

Schandalig dat iemand zich zó asociaal kan gedragen maar dit is weer zo'n typisch voorbeeld van de ieder-voor-zich mentaliteit die de laatste 20 jaar door de liberalisering is opgekomen : egoïsme en het elkaar niets gunnen en elkaar vooral niet helpen , zoek het maar uit !
Links pleit voor eerlijk delen en ervoor zorgen dat de mensen weer wat voor elkaar over hebben ipv dat ikke,ikke en de rest....natuurlijk kan ook links dat niet 1-2-3 voor elkaar krijgen maar er zal wél aangewerkt worden . Een stem op rechts vergroot de verschillen en daarmee ook dergelijke misstanden .

Kizashi zei:

Schandalig dat iemand zich zó asociaal kan gedragen maar dit is weer zo'n typisch voorbeeld van de ieder-voor-zich mentaliteit die de laatste 20 jaar door de liberalisering is opgekomen : egoïsme en het elkaar niets gunnen en elkaar vooral niet helpen , zoek het maar uit !
Links pleit voor eerlijk delen en ervoor zorgen dat de mensen weer wat voor elkaar over hebben ipv dat ikke,ikke en de rest....natuurlijk kan ook links dat niet 1-2-3 voor elkaar krijgen maar er zal wél aangewerkt worden . Een stem op rechts vergroot de verschillen en daarmee ook dergelijke misstanden .
Dit heeft echt niets, noppes, nada, niente met rechts danwel links te maken. Wat een klinklare onzin. Zowel op rechts als links heb je onaangepasten.

michel1975 zei:
Kizashi zei:

Dit heeft echt niets, noppes, nada, niente met rechts danwel links te maken. Wat een klinklare onzin. Zowel op rechts als links heb je onaangepasten.

Je wou toch niet zeggen dat het neoliberalisme mensen bij elkaar brengt ?:confused: onaangepasten heb je zéker in alle kringen maar door de verschillen doelbewust nog verder te willen vergroten tussen mensen kweek je ook meer onvrede wat weer uitloopt op niet zulke fijne reacties .
De mensen dichter bij elkaar brengen ipv allemaal in een individueel afgebakend hokje - daar gaat het om !

michel1975 zei:
Alles wat jij aandraagt moeten we serieus nemen maar alle argumenten van anderen kan jij wel terzijde schuiven.

Belachelijk ? Grote woorden ! Ik schuif alle argumenten terzijde omdat ze niet (of nauwelijks) waar zijn. Er is een onderzoek gedaan die aantoont dat de zorgkosten niet zozeer oplopen door vergrijzing, maar door meer kennis. Natuurlijk willen jullie niet zien dat wibi wel eens gelijk kan hebben. Dat kan. Blijf er niet over door-emmeren...

Wantrouwende kiezer naar SP en PVV

(verwacht wel een reactie van een goed-gelovige VVD'er)

wibi zei:

Mensen die op de SP en de PVV stemmen, staan over het algemeen meer argwanend tegenover politici dan mensen met een andere politieke voorkeur.
https://www.nu.nl/nieuws/2899028/wantrouwende-kiezer-sp-en-pvv.html

Carfanatic zei:
wibi zei:

Mensen die op de SP en de PVV stemmen, staan over het algemeen meer argwanend tegenover politici dan mensen met een andere politieke voorkeur.
https://www.nu.nl/nieuws/2899028/wantrouwende-kiezer-sp-en-pvv.html

Tja, wat zijn mogelijke oorzaken? Misschien dat wantrouwige stemmers zich niet zo goed in de politiek verdiepen? Mensen die denken dat "die hoge heren alleen maar zichzelf willen verrijken"? (onzin natuurlijk, als je dat echt wilt wordt je geen lijsttrekker) M.a.w. vaak niet goed onderbouwde keuzes dus. Dat zal het hoge aantal SP'ers en PVV'ers verklaren.

Misschien zijn wantrouwende kiezers wel door schade wijs geworden i.t.t. de beloofde hypotheekrente-aftrek bij de VVD en stemmen juist die mensen op hun geld, dus de VVD. Ikzelf heb ook een koopwoning en profiteer van de aftrek. Schandalig ! Want ik kan het best missen, dus ben groot voorstander van de (eventuele) plannen van de SP.
Om nu te zeggen dat SP'ers en PVV'ers hun keuzes niet goed onderbouwen is een vorm van een 'übermensch' waar Hitler lang geleden ook mee kwam. Gevaarlijk hoor... Jullie doen iets goed en deze mensen kunnen niets.

Houd verder op met een discussie met jullie. Ik heb, per saldo, toch geen gelijk (Ook niet als ik het wel heb. Alleen DC kwam er op terug !) en dat maakt communiceren wel razend moeilijk. Ook het beledigende (wat ik soms lees) vind ik veel te ver gaan...Succes met anderen en lees wel mee...

wibi zei:
Om nu te zeggen dat SP'ers en PVV'ers hun keuzes niet goed onderbouwen is een vorm van een 'übermensch' waar Hitler lang geleden ook mee kwam. Gevaarlijk hoor... Jullie doen iets goed en deze mensen kunnen niets.

Je leest zelf ook niet goed. Misschien moet je zelf ook maar eens "terug naar school".
Ik heb het over (een deel van) de 'wantrouwige kiezers', niet over alle SP'ers en PVV'ers.

Daar had enkelen moeten staan..sorry hoor ! Maar dan blijft het nog een walgelijke uitspraak...

Dutch Finnatic zei:
Citaten zei:
Samenvatting onder deze link

Wibi,

jij zegt altijd dat we goed moeten lezen wat er staat, dat heb ik bij dit onderwerp maar eens uitgebreid gedaan.

Michel zegt, het wordt duurder door vergrijzing. Jij stelt het is duurder door nieuwe technieken etc. Dat sluit elkaar niet uit.

Over de vergrijzing, cijfers, feiten en prognoses:
In 2000 was het aandeel 65-plus 13,6%
In 2010 was het aandeel 65-plus 15,3%
Uit deze tabel te halen. Dat zou je idd nog meevallend kunnen noemen. Echter voor 2030 is de prognose circa 27%.

Dat dit een prognose genoemd wordt en geen feit lijkt mij duidelijk. Het ligt immers in de toekomst. Maar denk jij dat al die 47-plussers plotseling sneller dood gaan?

Jouw eigen citaat van nu.nl, waarvan ik de link heb toegevoegd, geeft aan dat de relatief beperkte vergrijzing (aandeel 65-plus 1,7% hoger) een kostenstijging geeft van 15%. Wat denk je dat een sterkere vergrijzing met ruim 10% tot gevolg heeft?

Voor je reageert raad ik je aan dit nog eens goed door te lezen ;). Dan hoor ik graag gbeargumenteerd waar wij fout zitten dat:
- Nederland vergrijst.
- Vergrijzing extra zorgkosten met zich mee brengt.

Overigens: eerder heb je beweert dat verder vooruit kijken dan 4 jaar zinloos was. Dit lijkt mij bij uitstek een voorbeeld waarbij verder vooruit kijken wel raadzaam is.

michel1975 zei:
wibi zei:
TYN zei:
@wibi

Sorry hoor Wibi maar hier maak je jezelf compleet belachelijk.

wibi zei:
Belachelijk ? Grote woorden ! Ik schuif alle argumenten terzijde omdat ze niet (of nauwelijks) waar zijn. Er is een onderzoek gedaan die aantoont dat de zorgkosten niet zozeer oplopen door vergrijzing, maar door meer kennis. Natuurlijk willen jullie niet zien dat wibi wel eens gelijk kan hebben. Dat kan. Blijf er niet over door-emmeren...

Ik emmer nog even door, vooral omdat je zelf zo onverzettelijk bent.

Je geeft zelf al aan dat de stijging toch wel voor 15% door vergrijzing komt. Of komt dat nu uit hetzelfde onderzoek dat "niet serieus genomen wordt"?

Ik ben erg benieuwd welke argumenten, door mij in deze post genoemd, je nu terzijde schuift.

Zal ik je op een punt gelijk geven: de grootste stijging van de zorgkosten van de afgelopen tijd komt niet door de vergrijzing, maar door andere oorzaken. Maar dat betekent niet dat vergrijzing geen rol speelt. En gezien de sterkere vergrijzing is het aannemelijk* dat de invloed van de vergrijzing groter wordt. En dus dat je er rekening mee moet houden.

[size=x-small]*aannemelijk, hier te lezen als "als zekerheid grenzend waarschijnlijk"[/size]

wibi zei:
michel1975 zei:

wibi zei:

Houd verder op met een discussie met jullie. Ik heb, per saldo, toch geen gelijk (Ook niet als ik het wel heb. Alleen DC kwam er op terug !) en dat maakt communiceren wel razend moeilijk. Ook het beledigende (wat ik soms lees) vind ik veel te ver gaan...Succes met anderen en lees wel mee...
Lees nu je eigen bijdrages eens terug en laat dan deze zin even op je inwerken.

Misschien moet je zelf eens ergens op terugkomen. Kan echt geen kwaad. Misschien lucht het op want je zet je zelf helemaal klem met dit soort uitspraken.

D66-leider Alexander Pechtold daagt VVD en SP uit voor de verkiezingen duidelijk uit spreken wat ze straks willen met Europa. In het tv-programma Nieuwsuur wees Pechtold erop dat al volgende maand besloten moet worden over verdere financiële steun en hardere afspraken over economisch beleid in Europa.

wibi zei:
Er zijn mensen in Nederland die €950,- hebben en niet veel weg kunnen zetten voor het postje 'onvoorzien'. Daar hebben we dan ons sociaal vangnet voor. Natuurlijk zijn er mensen die daar weer misbruik van maken, maar dat heb je overal waar dit soort voorzieningen zijn. Bij u moeten de goeden onder de kwaden lijden...

Ik pleit alleen voor een strenger Nederland. Misbruik moet strenger bestraft worden. Iemand die te goeder trouw is krijgt alle credits. Niks mis mee. Maar een werkloze ingenieur kan best bollen plukken. En dat gebeurt nu niet. Het is zelfs nog toegestaan ook om geen werk te hoeven accepteren onder je opleidingsniveau. En daar moeten we vanaf, van die regeling.

wibi zei:
D66-leider Alexander Pechtold daagt VVD en SP uit voor de verkiezingen duidelijk uit spreken wat ze straks willen met Europa. In het tv-programma Nieuwsuur wees Pechtold erop dat al volgende maand besloten moet worden over verdere financiële steun en hardere afspraken over economisch beleid in Europa.

Ik ben meer volger dan deelnemer in dit topic. Maar als jij op mij reageert, zal ik hier op reageren. Doe je dat niet, dan ben ik van mening dat je slechts roeptoetert. Meningen van anderen zijn kennelijk niet van belang, alleen jij hebt het grote gelijk.

Op 1 september het volgende geplaatst:

Van nu.nl 4-4-2012:

De vergrijzing is niet de oorzaak van de explosieve stijging van de kosten in de zorg. Deze ontwikkeling verklaart maar 15 procent van de kostentoename.

Overtuigd ?

En over Pechtold en de EU is een quote...

wibi zei:
Op 1 september het volgende geplaatst:

Van nu.nl 4-4-2012:

De vergrijzing is niet de oorzaak van de explosieve stijging van de kosten in de zorg. Deze ontwikkeling verklaart maar 15 procent van de kostentoename.

Overtuigd ?

En over Pechtold en de EU is een quote...

Dat bestrijd ik ook niet. Blijft mijn vraag, welk argument van mij je van tafel veegt.

Twingo1 zei:
Ik pleit alleen voor een strenger Nederland. Misbruik moet strenger bestraft worden. Iemand die te goeder trouw is krijgt alle credits. Niks mis mee. Maar een werkloze ingenieur kan best bollen plukken. En dat gebeurt nu niet. Het is zelfs nog toegestaan ook om geen werk te hoeven accepteren onder je opleidingsniveau. En daar moeten we vanaf, van die regeling.

En als je dan vrijwillig gaat solliciteren op werk onder je niveau, wordt je afgewezen wegens een te hoog niveau, of bang dat je zo gauw je de kans krijgt weer weg bent, of te eigenwijs bent, of dat je de werklozen onder je niveau hun het werk uit de mond stoot....

Het is ook nooit goed...

WOF

Twingo1 zei:
wibi zei:

Gebeurd wel, na een halfjaar. Lijkt mij ook redelijk.

Mensen krijgen in de gaten dat die Roemer premier dreigt te worden.
Dat is nou ook niet de bedoeling dus gaat de SP een duikeling maken

Kizashi zei:
Een stem op rechts vergroot de verschillen en daarmee ook dergelijke misstanden .

En een stem op Links vergroot het misbruik wegens te slap, te lief beleid.

flop zei:
Mensen krijgen in de gaten dat die Roemer premier dreigt te worden.
Dat is nou ook niet de bedoeling dus gaat de SP een duikeling maken

Als Roemer dat niet wordt zullen diezelfde mensen in de gaten krijgen dat ze meer van dezelfde ellende voorgeschoteld gaan krijgen , dus méér bezuinigingen -méér werkloosheid - méér geld naar Europa -méér eigen risico in de zorg - minder koopkracht - belasting op je vergoeding om op je werk te komen en ga zo maar door . Willen die mensen dat dan ?
Geef hem gewoon de kans om zich te bewijzen en oordeel dan na 4 jaar , die bangmakerijen van sommigen slaan werkelijk nergens op !

Trouwens een "duikeling" van nu 15 naar straks 25 lijkt me iets waar weinig partijen aan kunnen tippen.....

Als Roemer het nu niet wordt dan in 2014 wel bij de volgende verkiezingen:LOL:

Twingo1 zei:
Kizashi zei:
Een stem op rechts vergroot de verschillen en daarmee ook dergelijke misstanden .

Alweer ongefundeerd want zit toevallig "rechts " de laatste 40 jaar niet in meerderheid aan de knoppen ?
Beetje vreemd om "links" de schuld te geven van iets waar ze weinig invloed op hadden .

Trouwens de laatste anderhalf jaar was er het meest rechtse kabinet ooit : is er wat veranderd dan ?
Ook ik zie nog steeds dezelfde profiteurs om mij heen die ook ik graag een rotschop zou willen geven , en ook de instroom van asielzoekers en het verwijderen van uitgeprocedeerden schiet niet echt op...waar was rechts met zijn oplossingen ?

Veel te weinig kiezers, ook in dit topic, kijken naar Europa en de toekomstige positie van Europa.

Velen realiseren zich niet dat dit het allergrootste probleem. De rest is daarbij vergeleken geneuzel.

Kizashi zei:
Twingo1 zei:
Kizashi zei:

Alweer ongefundeerd want zit toevallig "rechts " de laatste 40 jaar niet in meerderheid aan de knoppen ?
Beetje vreemd om "links" de schuld te geven van iets waar ze weinig invloed op hadden .

Trouwens de laatste anderhalf jaar was er het meest rechtse kabinet ooit : is er wat veranderd dan ?
Ook ik zie nog steeds dezelfde profiteurs om mij heen die ook ik graag een rotschop zou willen geven , en ook de instroom van asielzoekers en het verwijderen van uitgeprocedeerden schiet niet echt op...waar was rechts met zijn oplossingen ?

Kijk dat bedoel ik. Jij dacht dat een politici een wereldwijde crisis die voortdendert het hoofd kan bieden. Je kunt de linkerbaan of de rechterbaan van de snelweg kiezen maar de snelweg ligt zoals deze ligt en dan verander je niet.

Kizashi zei:

Op gemeentelijk niveau is het een feit dat in linkse gemeenten werklozen er makkelijker mee weg komen. Lees, daar wordt soepeler met strenge wetgeving omgegaan.

Twingo1 zei:
Kizashi zei:

Op gemeentelijk niveau is het een feit dat in linkse gemeenten werklozen er makkelijker mee weg komen. Lees, daar wordt soepeler met strenge wetgeving omgegaan.

Denk dat het niet meer zo gemakkelijk is als het is geweest. De jaren '70 en '80 waren in Amsterdam het walhalla voor beroepswerkelozen ;)

Het zal strenger zijn geworden maar Leeuwarden schijnt nog steeds het paradijs te zijn.

Twingo1 zei:
Het zal strenger zijn geworden maar Leeuwarden schijnt nog steeds het paradijs te zijn.

Er schijnt wel meer maar denk dat het wel meevalt. Als je bijstand hebt wordt je gedwongen ( en daar is niets mis mee) om te werken wanneer je dat kunt. Maar goed, er zijn er natuurlijk altijd die er zich proberen te drukken.

Ik ga overigens aan mijn burgerplicht voldoen, een dag vrij nemen op 12 september, en in het stembureau zitten. Het leek me wel het minste dat je terug kunt doen voor de maatschappij als je wel overal iets van vindt. Zijn hier nog meer van die vrijwilligers?

Liever Samson dan Roemer. Maar goed, liever geen van beide.

Trouwens schande dat Roemer aangeeft de VVD niet aan een meerderheid zal helpen (n).
NIETS heb je aan zo'n vent....

Soloman zei:
Ik heb ook steeds sterker het gevoel dat normale mensen niet meer normaal zijn, maar dat de norm is dat je voor "kanker" wordt uitgemaakt. In deze maatschappij gaan we die kant op. De PVV heeft daar een begin mee gemaakt. Met onverdraagzaamheid. Met onmenselijkheid. Daarom is Wilders een groot gevaar. Het enige wat telt dat ben je zelf. Eens zal dat het einde van de mensheid betekenen.

Dat is de grootst mogelijke apekool en niet te bewijzen. Het is mijn partij ook niet maar dit is puur zwartmakerij.

Uit je andere berichten blijkt trouwens wel een grenzeloze naiviteit (kan de juiste interpunctie niet vinden). Of je doet je naief voor, dat kan ook.

Vlinderstrik zei:
Liever Samson dan Roemer. Maar goed, liever geen van beide.

Trouwens schande dat Roemer aangeeft de VVD niet aan een meerderheid zal helpen (n).
NIETS heb je aan zo'n vent....

Was op reactie van de uitspraak van Rutte, die SP,PvdA en GL niet aan een meerderheid helpt.
Maar, liever de meer gematigde (en realistische) Samson dan Roemer inderdaad.

Vlinderstrik zei:
Er schijnt wel meer maar denk dat het wel meevalt. Als je bijstand hebt wordt je gedwongen ( en daar is niets mis mee) om te werken wanneer je dat kunt. Maar goed, er zijn er natuurlijk altijd die er zich proberen te drukken.

Haha. Klopt. Ik houd me wat vaag want het betreft hier een familielid. Die zich al jaren weet te drukken. En als hij het kan, zijn er vast wel meer. Vandaar mijn soms ook harde opmerkingen hier. Het komt dichtbij.

@Vlinderstrik: je ziet me zoals ik ben. Ik heb nooit een gevoel voor spelletjes gehad, als je dat misschien bedoeld.

Over de PVV: ik hou me nog in. Voor mijn gevoel is de PVV een nazipartij. Zo zie ik ze echt. Dat kun je niet bestrijden. Daarom snap ik PVV-stemmers ook niet die de oorlog hebben meegemaakt. De PVV gaat dezelfde kant op als die partij in Duitsland van 1930 in.

Mijn vader heeft de oorlog bewust meegemaakt (hij was 9 toen de oorlog begon), in de buurt van Amsterdam. Hij zegt altijd: wat ik heb gezien is verschrikkelijk, dat mag nooit meer geboren.
Ik heb zelf het gevoel dat Nederland met PVV in dezelfde valkuil gaat trappen.

Verder: ik hoop dat Roemer minister-president wordt. SP gaat de grootste partij worden, daar ben ik van overtuigd. Samsom gaat het niet redden, die mag zijn handen dichtknijpen als hij derde wordt, zoals het er nu voorstaat in de peilingen, maar ik denk dat de PvdA vierde wordt.

Soloman, je ziet toch wel in de peilingen dat de SP iets te vroeg gepiekt heeft? Zij zijn weer aan het dalen, mede dankzij de PvdA die nu aan het stijgen is. Je kunt wel hopen, maar we willen niet dat je teleurgesteld wordt.

Daewoo-Chevrolet zei:
Let op: de 10 procent hoogste inkomens krijgen tezamen ongeveer evenveel geld aan hypotheekrenteaftrek als álle bijstandstrekkers bij elkaar!

Betekent deze zin dat de hypotheekrenteaftrek van die 10 procent hoogste inkomens evenveel is als de bijstanduitkeringen? Of even groot als de hypotheekrenteaftrek van de bijstandstrekkers? In dat laatste geval ben ik verbaasd dat er überhaupt bijstandstrekkers met hypotheken zijn. Hoe kun je nou een hypotheek betalen van de bijstand? Dat is daar toch nooit genoeg voor?

Soloman zei:
@Vlinderstrik: je ziet me zoals ik ben. Ik heb nooit een gevoel voor spelletjes gehad, als je dat misschien bedoeld.

Ik geloof je. Denk dat je, de laatste jaren, weinig hebt meegekregen van wat er zoal speelt in de samenleving. Wellicht hangt het ook wel van je werk af en waar je woont. Of beide natuurlijk.

Over de PVV: ik hou me nog in. Voor mijn gevoel is de PVV een nazipartij. Zo zie ik ze echt. Dat kun je niet bestrijden. Daarom snap ik PVV-stemmers ook niet die de oorlog hebben meegemaakt. De PVV gaat dezelfde kant op als die partij in Duitsland van 1930 in.

Ja dat bestrijd ik wel.

Mijn vader heeft de oorlog bewust meegemaakt (hij was 9 toen de oorlog begon), in de buurt van Amsterdam. Hij zegt altijd: wat ik heb gezien is verschrikkelijk, dat mag nooit meer geboren.
Ik heb zelf het gevoel dat Nederland met PVV in dezelfde valkuil gaat trappen.

Mijn opa heeft in het kamp gezeten in WOII dus die ellende is ook niet langs ons heengegaan

Ik bedoel, je kunt mijn gevoelens niet bestrijden.
Maar je zei al, het is jouw partij ook niet, dat zal ook wel redenen hebben.

Dat ze Europa uit willen, ok, dat is een politieke mening. Dat hij laatst riep: Betalen moeten niet de zieken, maar de Grieken. Daar kan ik om lachen. Dat maakt het politieke landschap leuk. maar als je gaat discrimineren kom je op een hellend vlak waar Europa jarenlang onder heeft geleden.

Terug
Bovenaan