• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Renault Grand Scenic zei:
Dat gezeik van jullie (Soloman en Vlinderstrik) komt me nu wel de strot uit, ik zou zeggen los het via de PB of druk op de uitknop van jullie PC:), hier wordt niemand wijzer van!

Sorry RGS. Maar ik denk dat het veel meer mij de keel uithing dan bij jou. Wat irritant zeg! Stoppen is de enige manier. En heb ik zojuist gedaan. ;)
Krijg gewoon hoofdpijn van die man.

Ben er ook mee opgehouden. Er zitten hier mensen waar ik kotsmisselijk van wordt. En kunnen die lezen ? Door een laag IQ denk ik van niet...

wibi zei:
Ben er ook mee opgehouden. Er zitten hier mensen waar ik kotsmisselijk van wordt. En kunnen die lezen ? Door een laag IQ denk ik van niet...
Ga jij ook nog ff huilen met de wolven. Je bent gewoon een vervelend pedant mannetje die iedere vorm van zelfreflectie ontbeert.

Soloman zei:
Vlinderstrik zei:
Pfff, zoek het uit.

Doe ik! Dag beste man!
Ben blij dat ik van de discussie af ben en ik denk velen met mij!:)

Ik denk dat je een hitser bent.

Enne, NIETS heb je inhoudelijk kunnen weerleggen.
Gewogen en te licht bevonden.

wibi zei:

Nog lager dan Emile :eek:

En hieronder gaat het weer over (autogerelateerde) politiek, zonder persoonlijke aanvallen of insinuaties. Zo niet, dan is dat het einde van het Politieke Topic.

Yellow Cab
Autoweek-moderator

Vlinderstrik zei:
Iemand vanmiddag Buitenhof gezien?
piepklein stukje. Wel heb ik Sybrand Haersma Buma van de hoge zien springen
bij Koefnoen in z'n costuum toen ie uit t water klom had ie een goed verhaal.:p

flop zei:
Vlinderstrik zei:
Iemand vanmiddag Buitenhof gezien?
piepklein stukje. Wel heb ik Sybrand Haersma Buma van de hoge zien springen
bij Koefnoen in z'n costuum toen ie uit t water klom had ie een goed verhaal.:p

Vond het wel goed van Samson dat hij aangaf dat niemand weet hoe de crisis zich verder gaat ontwikkelen. Want zo is het maar net.

Wijze woorden van Nout Wellink vanavond (in welk programma is me even ontschoten) en toevallig exact hetzelfde wat ik tegen iemand gezegd heb in een discussie vorige week: Hoe eerder we (lees: alle lidstaten) Europa omarmen en eens écht werk maken van het overdragen van soevereiniteit, hoe eerder het beter zal gaan. Zie de EU als een hele grote zware trein. Hoe harder tegenstanders aan die trein trekken, hoe langzamer hij gaat. Maar het is een trein, die kan niet draaien en dezelfde weg terugkeren. In plaats daarvan kunnen de tegenstanders hun energie beter steken in het bepalen waar de rails komen. Dan kan die trein tenminste lekker op tempo blijven rijden.

De EU is geëvolueerd in een log en ondemocratisch apparaat, juist omdat lidstaten het zo eng vinden om macht over te dragen, juist omdat zoiets gevoelig ligt bij 'het volk'. Daarom kan Brussel geen sterke vuist maken wanneer dat nodig is.

TYN zei:
Maar het is een trein, die kan niet draaien en dezelfde weg terugkeren.

Als de kracht maar groot genoeg is, kan de trein zo weer achteruit dezelfde weg terug. Orkaan Isaac kreeg het voor mekaar de Mississippi terug te laten stromen, stroomopwaarts.

Twingo, het is echt een heeeule grote trein :p

In de discussie rondom Europa schijnt men vaak te vergeten hoeveel goede dingen de EU eigenlijk doet. Los zelfs van het economische aspect. Ontegenzeggelijk enorm van belang voor Nederland, maar veel verstand heb ik er niet van. Waar ik wel enig verstand van heb is recht. En op dat gebied speelt de EU echt een hele belangrijke (positieve!) rol.

- Wist je dat de EU bezig is met een richtlijn welke verdachten het recht geeft om vóór een verhoor met een advocaat te spreken en tijdens een verhoor een advocaat aanwezig te hebben? En dat de Nederlandse regering verwoede pogingen doet dit tegen te houden?
- Wist je dat de EU bezig is met wetgeving op het gebied van consumentenrecht, zodat het niet uitmaakt voor je rechtsbescherming waar jij iets koopt? Maar dat lidstaten hier erg moeilijk over doen en het proces hopeloos vertragen?

Slechts twee voorbeelden uit de vele honderden. Zo speelt de EU ook een belangrijke rol op het gebied van mensenrechten en, uiteraard, het vrij verkeer van personen en goederen (waar echt veeel meer onder valt dan je in eerste instantie denkt). Als lidstaten jaren terug écht voor Europa hadden gekozen, dan waren bovenstaande zaken al lang gerealiseerd. Maar ondertussen blijven we maar wat aanklooien en doen we veel zaken nog op nationaal niveau.

Stellen dat we geen geld meer naar de EU enGriekenland moeten sturen maar dat geld in Nederland kunnen gebruiken is een zó ongelofelijk simplistische gedachte die enkel in een jip-en-janneke-wereld thuishoort.

Twingo1 zei:
TYN zei:
Maar het is een trein, die kan niet draaien en dezelfde weg terugkeren.

Als de kracht maar groot genoeg is, kan de trein zo weer achteruit dezelfde weg terug. Orkaan Isaac kreeg het voor mekaar de Mississippi terug te laten stromen, stroomopwaarts.

Alleen is deze trein zo groot en zwaar dat hij kilometers nodig heeft om überhaupt tot stilstand te komen voordat hij achteruit zou kunnen. En bovendien zitten er een aantal motoren op die niet door de machinist bediend worden danwel verschillende machinisten die ieder hun eigen motor bedienen. En zolang ook maar een paar van die motoren door willen blijven gaan wordt het niks met omkeren... Tegen de tijd dat men het dan écht wil is het al te laat en komt de trein niet meer vóór die ingestortte brug tot stilstand.

Wat LMJ zegt kan natuurlijk ook en daar vrees ik meer voor !
Solo: PM...

Voordeel bij doorverkopen huis

Particulieren en ondernemers die hun huis of bedrijfspand snel moeten doorverkopen, kunnen dat tegen gunstiger voorwaarden doen.

Wie een pand binnen drie jaar na aankoop doorverkoopt, hoeft alleen overdrachtsbelasting over de meerwaarde te betalen. Dat is een oprekking van de huidige termijn van zes maanden.

De maatregel staat in de belastingplannen voor volgend jaar, maar geldt met terugwerkende kracht al vanaf 1 september dit jaar. Staatssecretaris Weekers van Financiën heeft dat bekendgemaakt. Het gaat om een tijdelijke regeling tot 2015, in de hoop dat de stagnerende huizen- en vastgoedmarkt weer op gang komt.
https://nos.nl/artikel/413919-voordeel-bij-doorverkopen-huis.html

zal dit nou echt helpen??

Carfanatic zei:
Wie een pand binnen drie jaar na aankoop doorverkoopt, hoeft alleen overdrachtsbelasting over de meerwaarde te betalen. Dat is een oprekking van de huidige termijn van zes maanden.

zal dit nou echt helpen??

Vrees van niet. Er staan hier huizen al meer dan 6 jaar te koop. Toen kocht ik dit huisje en die anderen stonden toen ook te koop. Mijn buurman zit nu alweer 1,5 jaar te kijken met zijn huis en langzamerhand kan hij geen 2 huizen meer betalen...
Daarnaast: binnen 3 jaar verkopen (en dat zou mooi zijn als het lukt) met meerwaarde ? Zou al blij zijn met 20.000 euro verlies !

Die meerwaarde is idd onzin. Ik heb nu 4 jaar een huis te koop staan. Verlies bij verkoop t.o.v. de waarde 5 jaar geleden (vóór de crisis) is ca. 200.000 (minimaal, uitgaande van de inmiddels weer verlaagde vraagprijs).

PvdA-lijsttrekker Diederik Samsom denkt dat regeren met de VVD „zeer lastig” zal worden. Maar hij sluit de liberalen niet uit want het kan „noodzakelijk” zijn, voegde hij er maandag aan toe in een vraaggesprek met het Radio 1 Journaal.

Nieuw kabinet: paars denk ik, want Diederik wil graag met de VVD, terwijl SP die uitsluit. Dan heeft Roemer gegokt en verloren. De regenten-partijen doen alles voor de macht vrees ik en verandert er niets in dit land...

meeuw zei:
Die meerwaarde is idd onzin. Ik heb nu 4 jaar een huis te koop staan. Verlies bij verkoop t.o.v. de waarde 5 jaar geleden (vóór de crisis) is ca. 200.000 (minimaal, uitgaande van de inmiddels weer verlaagde vraagprijs).

Beetje creatief rekenen noem ik dit..
Verlies t.o.v. de waarde 5 jaar geleden? Je moet rekenen vanaf de aanschafwaarde, tenzij je het object ook 5 jaar geleden hebt gekocht.. is bovenstaande dus niet relevant..
Bovendien waren de prijzen voor de crisis ook niet realistisch, daar objecten voor veelste veel geld werden verkocht..
beter gezegd, boven de eigenlijke waarde. Iedereen bleef toch maar speculeren op blijvende waarde stijgingen, alsof de sky the limit was..
Als je in begin 2008 iets te koop zette voor bijvoorbeeld 1.000.000,- euro, dan was het eerder de regel dan uitzondering dat je het verkocht voor 1.100.000,- dus 100.000,- boven de vraagprijs..

De groep die bovenstaande heeft gedaan, is de groep die nu soms shocking klem zitten.. en verliezen moeten nemen van soms enkele tonnen.

Als je in welk jaar dan ook een huis te koop zette voor € 1.000.000 dan verkocht je deze voor maximaal dat bedrag. Nooit meer !
Meerwaarde = Koop huis in 2002 voor € 800.000 en verkoop in 2012 voor € 1.000.000. Dat laatste kan je nu wel vergeten. Ze weten wel wat ze weggeven in DH. Bijna niets dus !

TYN zei:
Twingo, het is echt een heeeule grote trein :p

De Mississippi is ook een hele machtige rivier. En tóch werd deze door een nóg grotere kracht, orkaan Isaac, tot stilstand, zelfs tot terugtrekken, gedwongen. Alles is omkeerbaar.

Trouwens, wel of geen Europa. Het is mij om het even. Ik ben in mijn levensfase in rustig vaarwater gekomen. Hoef niet meer zoveel. Met 1000 euro minder in de maand red ik het ook. Mijn computer, mijn koffie, mijn sportschool, mijn fiets. Dan kom ik al een heel eind.

wibi zei:
Als je in welk jaar dan ook een huis te koop zette voor € 1.000.000 dan verkocht je deze voor maximaal dat bedrag. Nooit meer !

Wat loop je nou slap te kletsen?? :rolleyes:
Als je er niets van af weet, is dat natuurlijk prima.. maar ga geen onzin verkondigen..

Waarschijnlijk dat je in jouw vriendenkring dit soort semi-intelligente opmerkingen kunt plaatsen;
bij mij val je door de mand.. je praat duidelijk over zaken waar je geen verstand van hebt..
dat is uiteraard prima.. maar zodra je te maken krijgt met iemand die wel weer waar hij over praat,
kun je maar beter je mond houden.. in plaats van een dergelijk modderfiguur te slaan.

Het is maar een tip.. (y)

De laatste 15 jaar in het bezit geweest van 2 verschillende huizen, dus zowel met koop als verkoop ervaring. Neem aan dat ik wel weet waar ik over praat. Denk dat er ergens iets mis zit in onze communicatie. Dan heeft het verder geen nut om daarover te bakkeleien..

wibi zei:
De laatste 15 jaar in het bezit geweest van 2 verschillende huizen, dus zowel met koop als verkoop ervaring. Neem aan dat ik wel weet waar ik over praat.
Sommige mensen maken er hun beroep van.. ik neem aan dat je dan helemaal weet waar je het over hebt..

wibi zei:
Denk dat er ergens iets mis zit in onze communicatie.
Denk het niet; jij zegt dat het onmogelijk is om je woning voor een hoger bedrag te verkopen, dan de vraagprijs..
dat is dus gewoon onzin.

Rookworst zei:
Als je in begin 2008 iets te koop zette voor bijvoorbeeld 1.000.000,- euro, dan was het eerder de regel dan uitzondering dat je het verkocht voor 1.100.000,- dus 100.000,- boven de vraagprijs..

Wat een onzin, heb nog nooit gehoord van huizen die verkocht worden boven de vraagprijs, niet in NL in ieder geval. In andere landen zijn de systemen anders en heb je soms vanafprijzen, dan gaat het wel op, in Nederland verkoop je gewoon onder of op de vraagprijs. Hoe dom zou je zijn als koper om meer te bieden dan de vraagprijs, dan spoor je niet, tenzij het een "one-off" is en je perse dat huis wil hebben en bang bent dat iemand anders ook aan het bieden is.

Total Loss zei:
Rookworst zei:

Wat een onzin, heb nog nooit gehoord van huizen die verkocht worden boven de vraagprijs, niet in NL in ieder geval. In andere landen zijn de systemen anders en heb je soms vanafprijzen, dan gaat het wel op, in Nederland verkoop je gewoon onder of op de vraagprijs. Hoe dom zou je zijn als koper om meer te bieden dan de vraagprijs, dan spoor je niet, tenzij het een "one-off" is en je perse dat huis wil hebben en bang bent dat iemand anders ook aan het bieden is.

Ook in Nederland werden huizen verkocht boven de vraagprijs. Met name in steden als Utrecht en Amsterdam.

Mach1 zei:
Total Loss zei:
Rookworst zei:

Ook in Nederland werden huizen verkocht boven de vraagprijs. Met name in steden als Utrecht en Amsterdam.

Dat het op kleine schaal gebeurd zal wellicht maar Dhr. Knakworst had het over "dan was het eerder de regel dan uitzondering". En dat klopt dus voor geen meter. Blijft alsnog vaag om als koper meer te bieden dan de vraagprijs maar goed.

Rookworst zei:
wibi zei:

Wat loop je nou slap te kletsen?? :rolleyes:
Als je er niets van af weet, is dat natuurlijk prima.. maar ga geen onzin verkondigen..

Is idd onzin. Ik heb mijn woonhuis boven de vraagprijs gekocht. Eerst bood ik 10% onder de vraagprijs. Dat werd niet geaccepteerd vanwege de grote belangstelling die er toen voor dat huis was. Toen bood ik meteen de vraagprijs waar ook niet direct op werd gereageerd. Gelukkig kreeg ik wel een optie los. Toen bleek dat iemand iets meer dan de vraagprijs had geboden claimde ik dat huis voor die prijs op grond van de overeengekomen optie. En toen was de koop gesloten (dat alles binnen 2 dagen).

Total Loss zei:
Owja, iemand nog een leuk huis kopen ? :) :T

Nee bedankt, heb er net sinds een half jaar een leuk huis (ver onder de vraagprijs) :). Verder ook volledig met jouw stelling eens!

Total Loss zei:
Dat het op kleine schaal gebeurd zal wellicht maar Dhr. Knakworst had het over "dan was het eerder de regel dan uitzondering". En dat klopt dus voor geen meter. Blijft alsnog vaag om als koper meer te bieden dan de vraagprijs maar goed.

Kijk, nu hebben we het over een onderwerp waar ik dus duidelijk meer verstand van heb..
Dan volgt hier de uitleg voor het beter-weter-volk..

Begin 2008 (ook de periode daarvoor trouwens) zorgde je er voor dat je woning werd verkocht d.m.v. een inschrijving..
D.w.z. dat mensen die interesse hadden een voorstel mochten doen tot een bepaald dag/tijdstip..

Wilde je als koper dan die woning kost wat het kost hebben, dan bood je dus boven de vraagprijs..
en dus kwam het met grote regelmaat (in bepaalde prijsklasses zelfs alleen maar) voor dat
als je 1.000.000,- vroeg.. je het verkocht voor 1.100.000,-

Bovendien moet je de vraagprijs zien als een uitnodiging tot het doen van een voorstel..
en niet als een prijs waarvoor het gegarandeerd verkocht wordt.. daar is ook al jurisprudentie over.

Rookworst zei:
Denk het niet; jij zegt dat het onmogelijk is om je woning voor een hoger bedrag te verkopen, dan de vraagprijs..
dat is dus gewoon onzin.

Ho, ho...dat zeg ik niet ! (en daar is onze communicatie-storing). Alleen tijdens de crisis is een huis verkopen hoger dan de vraagprijs (bijna) onmogelijk. Er staan nu al jaren huizen te koop...

Begin 2008 (ook de periode daarvoor trouwens) zorgde je er voor dat je woning werd verkocht d.m.v. een inschrijving..

Ook niet mee eens. Weet niet over voor soort huizen je het hebt maar een normaal huis wat normaal te koop staat lijkt mij gewoon verkocht te worden als je een goed bedrag biedt wat in de richting zit van de vraagprijs. Denk dat jij eerder doelt op huizen die geveild worden of per openbare inschrijving verkocht worden, al dan niet "verplicht".

Huizen zijn een soort hobby van me, denk dus ook redelijk goed te weten hoe of wat met betrekking tot een woning kopen of verkopen. Zal best dat er ook woningen per inschrijving verkocht worden maar dat is niet gebruikelijk en zeker ook niet "vaker regel dan uitzondering". In ieder geval zeker niet voor woningen van het standaard plemps. ( dus gemiddeld een 220k op dit moment ? ).

Er werden ook huizen bij inschrijving verkocht zonder verplichting. Eerst waren dat huizen van overheden, bijvoorbeeld een gemeente of een leuke boswachterswoning van staatsbosbeheer, later (zeer incidenteel) ook van particulieren.

Er was dan trouwens geen sprake van een vraagprijs, maar van een indicatieve prijs of (soms) een bodemprijs.

wibi zei:
Ho, ho...dat zeg ik niet ! (en daar is onze communicatie-storing). Alleen tijdens de crisis is een huis verkopen hoger dan de vraagprijs (bijna) onmogelijk. Er staan nu al jaren huizen te koop...

Loop nou niet zo te draaien.. :rolleyes: en erken dat je er gewoon naast zat, omdat je ondanks het bezit van 2 woningen in 15 jaar tijd, gewoon de ballen verstand van hebt..
wibi zei:

Rookworst zei:
wibi zei:

Loop nou niet zo te draaien.. :rolleyes: en erken dat je er gewoon naast zat, omdat je ondanks het bezit van 2 woningen in 15 jaar tijd, gewoon de ballen verstand van hebt..
wibi zei:

In welk jaar dan ook moeten alle jaren boven 2008 zijn. Excuses.

Total Loss zei:

Ook niet mee eens. Weet niet over voor soort huizen je het hebt maar een normaal huis wat normaal te koop staat lijkt mij gewoon verkocht te worden als je een goed bedrag biedt wat in de richting zit van de vraagprijs. Denk dat jij eerder doelt op huizen die geveild worden of per openbare inschrijving verkocht worden, al dan niet "verplicht".

Huizen zijn een soort hobby van me, denk dus ook redelijk goed te weten hoe of wat met betrekking tot een woning kopen of verkopen. Zal best dat er ook woningen per inschrijving verkocht worden maar dat is niet gebruikelijk en zeker ook niet "vaker regel dan uitzondering". In ieder geval zeker niet voor woningen van het standaard plemps. ( dus gemiddeld een 220k op dit moment ? ).

Je mag het er niet mee eens zijn, maar dat neemt niet weg dat het de realiteit was..
Overigens mag elke particuliere huis/appartement/etc.. eigenaar zelf bepalen of hij een inschrijving houdt..
Dat het anno 2012 alleen geen nut heeft, omdat er geen animo is.. is natuurlijk een heel ander verhaal..

De reden om te bepalen of je er een inschrijving van maakt, is niet het soort type woning of prijs.. maar het aantal personen die tegelijkertijd interesse hebben in die woning..

Geinig trouwens dat huizen een soort hobby van je is..
bij mij is vastgoed mijn werk.. (hoewel het de laatste tijd wel erg rustig is..o_O)

toevallig was ik net afgelopen vrijdag bij mijn makelaar om de strategie te bespreken (om het maar niet over 'voortgang' te hebben) voor het huis wat ik te koop heb staan. Hij had net vorige week een huis boven de vraagprijs verkocht. Was een aantrekkelijk pand dat de verkoper snel kwijt wilde en dus laag in markt werd gezet. Bleken er meerdere gegadigden te zijn die tegen elkaar gingen opbieden. De verkoopprijs was uiteindelijk ook de beoogde prijs bij normale verkoop.

De reden om te bepalen of je er een inschrijving van maakt, is niet het soort type woning of prijs.. maar het aantal personen die tegelijkertijd interesse hebben in die woning

Snap ik, maar wederom echt nauwelijks gezien of tegengekomen sinds in de woningmarkt volg.

bij mij is vastgoed mijn werk.. (hoewel het de laatste tijd wel erg rustig is..)

Het is iets meer dan een hobby, tegenwoordig ook soort van"werk", dat krijg je als je al tijden met 2 woningen zit ;)

https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12882009/__D66_niet_eerste_keus_van_Roemer__.html

Mijn God dat wordt me een regeerakkoord.

Alleen losloopkippen die CO2 neutraal gehouden worden zonder subsidie voor de EU komen in aanmerking voor een uitkering welke gerelateerd is aan de jaren dat er niet gewerkt is. Des te meer arbeidsjaren des te meer korting.

Total Loss zei:
De reden om te bepalen of je er een inschrijving van maakt, is niet het soort type woning of prijs.. maar het aantal personen die tegelijkertijd interesse hebben in die woning

Snap ik, maar wederom echt nauwelijks gezien of tegengekomen sinds in de woningmarkt volg.

bij mij is vastgoed mijn werk.. (hoewel het de laatste tijd wel erg rustig is..)

Het is iets meer dan een hobby, tegenwoordig ook soort van"werk", dat krijg je als je al tijden met 2 woningen zit ;)
De woningmarkt die jij volgt zal je dit ook niet snel zien maar op de speculatieve markt, zeg maar de huizen die op veilingen aangeboden worden en vervolgens(bedrijfsmatig) doorverkocht worden daar speelt deze problematiek wel.

Total Loss zei:

Dat is altijd vervelend.. met 2 woningen tegelijkertijd zitten..
Je kan verhuren overwegen..(mits je puntentelling ook gunstig is) en dan moetje het gaan zien als een lange termijn investering..
bijvoorbeeld als aanvulling op je pensioen t.z.t.

michel1975 zei:
De woningmarkt die jij volgt zal je dit ook niet snel zien maar op de speculatieve markt, zeg maar de huizen die op veilingen aangeboden worden en vervolgens(bedrijfsmatig) doorverkocht worden daar speelt deze problematiek wel.

Nogmaals, je hoeft je woning niet aan te bieden op een veiling.. om een inschrijving te kunnen houden..
en het heeft al helemaal geen bedrijfsmatige achtergrond, het betrof gewoon particuliere woningeigenaren
die op het juiste moment een woning tegen wereldprijzen konden verkopen, omdat er relatief VEEL vraag was..en relatief WEINIG aanbod.

Rookworst zei:
Total Loss zei:

Dat is altijd vervelend.. met 2 woningen tegelijkertijd zitten..
Je kan verhuren overwegen..(mits je puntentelling ook gunstig is) en dan moetje het gaan zien als een lange termijn investering..
bijvoorbeeld als aanvulling op je pensioen t.z.t.
Moet alleen de verstrekker er mee akkoord gaan. Woning moet te koop blijven staan en de bank neemt geen genoegen een meerjaren contract. Daardoor wordt huis onverkoopbaar.

Klopt en je zit met het onderhoud van het te verhuren pand. Stel voor dat de huurder niet zo netjes met de keuken omgaat kan jij tijdens de verkoop een nieuwe keuken plaatsen of de waarde van een nieuwe keuken van de verkoopprijs afhalen. Je kan geluk hebben met een nette huurder, maar als je pech hebt...:cry:

Bij verhuur gaat de bank stuiteren. Ook is het rendement bij verhuur erg slecht, tenzij je bepaalde objecten hebt (veel kamers in een goedkoop pand). Niet voor niets is er een groot tekort aan studentenwoningen. De huren die je op basis van het puntensysteem mag rekenen zetten geen zoden aan de dijk. Een verhuur van een eengezinswoning? Wat lever dat op, € 1.000 per maand? Dat dekt ook de kosten niet voor een woonhuis van 2,5-3 ton.

michel1975 zei:
Moet alleen de verstrekker er mee akkoord gaan. Woning moet te koop blijven staan en de bank neemt geen genoegen een meerjaren contract. Daardoor wordt huis onverkoopbaar.

Theoretisch heb je gelijk, in de praktijk werkt het anders..
Als jij als woningeigenaar gewoon elke maand keurig je hypotheek aflost/rente betaalt.. dan is er helemaal niets aan de hand..

En dan hebben het nog niet eens over de gevallen waarbij de woning hypotheek vrij is..

@Meeuw - als reactie op wat hierboven staat -
Ik meen uit mijn hoofd dat de liberale huurprijs grens ligt op 142punten, daarboven ben je in principe vrij om te vragen wat je wil..

Terug
Bovenaan