• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Esther Ouwehand (PvdD): 'Partijen voelen voortdurend onze hete adem in de nek'
+
Rosenthal vreest isolatie door PVV

wibi zei:
Ben er weer ! @kizashi: laat me niet gek maken hoor...
Dit vond ik op telegraaf.nl. Een leuk idee van de PvdA jeugd. Moet meer van deze posters komen om ook de negatieve zaken van de VVD aan de gewone burger te vertellen...
16lfble.jpg

Leuk bedacht, maar ze slaan de plank wel een beetje mis. Vooral met deze:

Vvd_1046726d.jpg

Bij de PvdA stijgen de huren meer (3%) dan bij de VVD (1%)...

Dutch Finnatic zei:
Kizashi zei:
Soloman zei:
Ze roepen maar wat. En CU doet niet mee, of het moet een fijn links kabinet worden. Maar laat Dibi dan alsjeblieft wegblijven. Ik word zo verschrikkelijk moe van die gast. Op elke foto waar Sap op staat, zie je hem ook, dan weer achter haar, dan weer met zijn hand op haar been.

Ik word moe van heel dat GL...wat mij betreft liever met de PVV mits ze dat discriminerende gedrag eindelijk eens over boord zeten !

Je was toch voor / van de SP:confused:

PvdA (lid zelfs)
Ik ben geen type van de protestpartijen, dat leidt nergens toe.
Ik ben wel voor een links blok, dus SP is welkom.
Verder ben ik niet meer zo GL door het Kunduzaccoord en Dibi vind ik een enorme narcist. Door hem is die hele GL een rotzooitje geworden.

Het een staat alleen niet los van het ander. Slappe manier van campagne voeren trouwens, de anderen afzeiken ipv het winnen op je eigen sterke punten.

R-W zei:
Het een staat alleen niet los van het ander. Slappe manier van campagne voeren trouwens, de anderen afzeiken ipv het winnen op je eigen sterke punten.

Klopt, maar dat is helaas gebruikelijk aan het worden! (voorbeeld VS)!

Ik kan me daar nog wel in vinden ook...

De verkiezingscampagne gaat er nu al harder aan toe dan ooit. Partijen beschuldigen elkaar van leugens en bedrog en hameren ondertussen op 'het eerlijke verhaal'. Maar wie is er eerlijk en wat zijn verkiezingsbeloften waard na 12 september? En staat u nu al te popelen om uw stem uit te brengen of is uw vertrouwen in de politiek zo laag dat u uw stembiljet net zo lief doormidden scheurt?

Niemand is eerlijk, dat zie je aan het Kunduz-accoord.
Het enige wat je kunt doen is er het beste van hopen. Je kunt ook nog iets anders doen: Voor de volgende verkiezingen een eigen partij oprichten. Daar heb ik wel eens over gedacht, maar ik heb de centen niet. Helaas.:T

wibi zei:
Ik kan me daar nog wel in vinden ook...

De verkiezingscampagne gaat er nu al harder aan toe dan ooit. Partijen beschuldigen elkaar van leugens en bedrog en hameren ondertussen op 'het eerlijke verhaal'. Maar wie is er eerlijk en wat zijn verkiezingsbeloften waard na 12 september? En staat u nu al te popelen om uw stem uit te brengen of is uw vertrouwen in de politiek zo laag dat u uw stembiljet net zo lief doormidden scheurt?

Nope al sta ik niet te trappelen om weer een vakje rood te mogen kleuren (en dat wordt zeker geen SP).
Vraag me af of dat zo'n goede manier van campagnevoeren is, ik weet nu nog steeds niet wat zij zelf vinden en willen namelijk dus waarom zou ik op hen stemmen. Ben eerder geneigd om eens te gaan kijken wat de afgezeken partij dan vindt en wil en waarom anderen zich daar kennelijk zo druk om menen te moeten maken.

R-W zei:

Dat hebben ze gejat uit de VS en van McEnroe

Soloman zei:
R-W zei:

Dat hebben ze gejat uit de VS en van McEnroe

Dat zei speedtouch ook al boven je ;) Maar dan is het wel goed of...?

Weet ik, maar vond het leuk nog een keer te zeggen:T

Nee, natuurlijk is het niet goed. Het zegt iets over de kwaliteit van de kandidaten.
Het optreden van Rutte verbaast me trouwens enorm. Ik had hem intelligenter ingeschat.

R-W zei:
Nope al sta ik niet te trappelen om weer een vakje rood te mogen kleuren (en dat wordt zeker geen SP).

Nope al sta ik niet te trappelen om weer een vakje rood te mogen kleuren (en dat wordt zeker geen VVD). Wat dit er mee te maken heeft is mij een raadsel. Afzeiken ? (het afzeiktopic van gisteren is weg ? Waar is dat gebleven ?)

Kan ik me wel voorstellen Solo. Moest gisteren weg en hoopte alles te kunnen lezen vandaag. Ondanks dat er een slotje op zou kunnen zitten...

Huh? Is toch gewoon antwoord op je vraag en gaat verder over de borden hierboven en de USA-manier van campagnevoeren. Je moet die lange tenen van je eens en beetje intrekken, is beter voor je.

XP06 zei:
wibi zei:
Ben er weer ! @kizashi: laat me niet gek maken hoor...
Dit vond ik op telegraaf.nl. Een leuk idee van de PvdA jeugd. Moet meer van deze posters komen om ook de negatieve zaken van de VVD aan de gewone burger te vertellen...
16lfble.jpg

Leuk bedacht, maar ze slaan de plank wel een beetje mis. Vooral met deze:

Vvd_1046726d.jpg

Bij de PvdA stijgen de huren meer (3%) dan bij de VVD (1%)...

Als je zelf niets te melden hebt dan doe je het maar op deze manier.

Succes kun je alleen afdwingen door je eigen krachten te etaleren; het slechts afzeiken van anderen is voor loosers.

wibi zei:
Kan ik me wel voorstellen Solo. Moest gisteren weg en hoopte alles te kunnen lezen vandaag. Ondanks dat er een slotje op zou kunnen zitten...

Je hebt niks gemist. De laatste posts waren alleen maar blote vrouwen.

"het slechts afzeiken van anderen is voor loosers." (met 1x o): dat doen ze in de USA steeds maar weer. Zijn dit 'losers ?'

Tuurlijk wel..kan haar toch niet bloot naar het werk brengen ? Dat is vragen om moeilijkheden. Thuis mag ze haar gang gaan...;)

wibi zei:
"het slechts afzeiken van anderen is voor loosers." (met 1x o): dat doen ze in de USA steeds maar weer. Zijn dit 'losers ?'

Idd, ook dat soort campagnes in de VS kan ik mij mateloos ergeren. Geen respect voor elkaar. In NL vind ik het eigenlijk nog dommer. Wil je met de andere partij dan nog wel een coalitie aangaan?

(en idd, 1x o)

wibi zei:

Sommige wel, sommige grijpen onterecht naar dit instrument.
Ik vind het bijzonder jammer dat zo'n oprechte man als Roemer daar slachtoffer van is. Dan zie ik Rutte en Wilders als slechte mensen.
Wilders heeft het zelfs toegegeven. ("Bij hem valt iets te halen, dus val ik hem aan")
Daarom zeg ik altijd: Het kwade overheerst het goede. Ik heb iets dergerlijks gezien op Curacao. De gevolgen zijn vaak vreselijk voor het goedbedoelende slachtoffer. Nogmaas: Ik had het niet van Rutte verwacht, maar ik heb hem duidelijk verkeerd ingeschat. Wat een vreselijke man.

wibi zei:

Qua campagnevoering is dat idd zo ong het laagste van het laagste.

@Solo: Daarom kijk ik niet of nauwelijks naar die debatten. Standpunten uitdiepen is er niet bij, alleen maar scoren door de ander onderuit te halen (van alle kanten). Mijn politieke richting is duidelijk. Maar ik vind het ook onzin dat je (de SP) meteen in de peilingen x zetels achteruit gaat doordat je bij zo'n debat niet helemaal overeind bent gebleven. Draait de politiek daarom?

Soloman zei:
wibi zei:

Sommige wel, sommige grijpen onterecht naar dit instrument.
Ik vind het bijzonder jammer dat zo'n oprechte man als Roemer daar slachtoffer van is. Dan zie ik Rutte en Wilders als slechte mensen.
Wilders heeft het zelfs toegegeven. ("Bij hem valt iets te halen, dus val ik hem aan")
Daarom zeg ik altijd: Het kwade overheerst het goede. Ik heb iets dergerlijks gezien op Curacao. De gevolgen zijn vaak vreselijk voor het goedbedoelende slachtoffer. Nogmaas: Ik had het niet van Rutte verwacht, maar ik heb hem duidelijk verkeerd ingeschat. Wat een vreselijke man.

Iedereen doet hetzelfde, Roemer incl. Wilders is ook een eikel eersteklas maar 1 ding doet hij wel goed, hij blijft steeds de punten herhalen waar zijn partij voor staat, dat kan je aanspreken of niet maar men weet wél wat de pvv wil en niet wil. Dat ontbreekt bij veel andere partijen of verandert nogal eens en dan maar de boodschap van andere partijen vereenvoudigen als manier om aandacht op je eigen partij proberen te vestigen is imho niet zo verstandig.

Ja, het lijkt de top 40 van Veronica wel.
Alles draait om peilingen. En dan gaat Roemer daarom ook nog eens letterlijk met de knieen door het stof. Hij was gisteren voor Radio 1. Was zeer pijnlijk. Zijn stem klonk alsof hij iemand was die iemand had doodgereden en zijn diepe spijt kwam betuigen. Een traan rolde over mijn gezicht (echt waar).

Heb je helemaal gelijk in meeuw. Wat de jongeren van de PvdA doen is niet netjes en gaan we de Amerikanen achter na. Ook het gelieg en bedrieg mag wel eens afgelopen zijn. Ik kijk daarentegen wel uit naar een volgend debat. Kijken of het daar beter gaat !

Het rommelt bij Roemer

door Paul Jansen en Wouter de Winther
AMSTERDAM - Vervliegt de kans van Emile Roemer (50) op het Torentje? Onder zijn leiding werd de SP razend populair bij linkse kiezers, maar de laatste dagen zit de klad erin.

Zoals de aow-leeftijd. In het verkiezingsprogramma staat dat de pensioengerechtigde leeftijd tot 2020 onveranderd blijft, maar nu blijkt dat u de regeling al vanaf 2015 stapsgewijs oprekt voor rijkere mensen?

„Dat klopt.”

Zo worden mensen toch voor de gek gehouden?

„Er staan meer dingetjes niet in. Dit was een noodgreep, omdat het CPB andere bezuinigingen afwees. Maar ik wil er een ding over zeggen: wij verhogen de aow-leeftijd niet. De aow-leeftijd is verhoogd, door het kabinet, en verergerd door de Kunduz-coalitie.”

U kunt toch dingen terugdraaien als u premier bent? U heeft steeds gezegd ’65 blijft 65’?

„Wij willen onszelf niet buitenspel zetten. Vind ik het nog steeds een onzalig plan dat niet nodig is en dat het in de crisistijd een verkeerd moment is? Ja! Dat vind ik nog steeds! Als ik morgen een meerderheid zou kunnen vinden om het terug te draaien, dan doe ik het!”

Dus de verhoging van de aow-leeftijd is wat de SP betreft niet definitief?

„Nee, wacht effe. Wat er staat, dat staat er. Ik ga niks veranderen.”

Draait u het nou wel of niet terug als u de kans krijgt?

„Nu moet u niet flauw doen.”

Flauw? We willen graag weten hoe het zit.

„Dan ga ik er even goed voor zitten. Wij verhogen de leeftijd waarop je aow krijgt niet voor 2020. Dat wij een inkomensafhankelijke bijdrage vragen vanaf 2015 van de hoogste inkomens van boven de 80.000 euro? Ja. Dat doen wij. Ook om alles gewoon betaald te krijgen. Wij maken 1,7 miljard vrij om mensen tot 65 aan het werk te krijgen en aan het werk te houden.”

De aow is een volksverzekering. Iedereen betaalt voor de aow. Is het niet eerlijker dat iedereen er ook de vruchten van kan plukken?

„Dat doen we ook met de zorgverzekering, daar vragen we ook een inkomensafhankelijke bijdrage. Dat is dezelfde discussie. We halen de aow niet weg, we korten hem.”

U haalt geld weg bij hogere inkomens door veel regelingen inkomensafhankelijk te maken. Heeft de SP iets tegen mensen die veel verdienen?

„Ik heb niks tegen rijkdom, ik heb iets tegen armoede. Op het moment dat je de verpleegster een tientje extra vraagt, roept men: dat is nodig voor de economische crisis en de financiën op orde te krijgen. Op het moment dat je dat aan iemand vraagt die een miljoen per jaar verdient is het: ben je jaloers en mogen we niet meer verdienen. Ook wij willen dat de financiële boel op orde komt. En daar maken we keuzes in.”

U haalt het telkens bij de hogere inkomens.

„En ik kan zeggen tegen de VVD: jullie halen het telkens bij de lage inkomens. Ik wil dat het nou een keer eerlijker verdeeld wordt. En dat heet inderdaad nivelleren. De inkomensverdeling is te groot.”

Wanneer is er volgens u voldoende genivelleerd?

„Voorlopig stellen wij dit voor. En ik denk dat we hiermee aardig uit de crisis kunnen komen.”

meer: https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/article12860020.ece

Soloman zei:
Ja, het lijkt de top 40 van Veronica wel.
Alles draait om peilingen. En dan gaat Roemer daarom ook nog eens letterlijk met de knieen door het stof. Hij was gisteren voor Radio 1. Was zeer pijnlijk. Zijn stem klonk alsof hij iemand was die iemand had doodgereden en zijn diepe spijt kwam betuigen. Een traan rolde over mijn gezicht (echt waar).

Zo slecht?
Ik krijg bij Roemer altijd een beetje het idee dat dit spel een maatje te groot is voor hem, dat hij vast heel goed is als het wat overzichtelijker is maar dat hij dit niet kan bijbenen. Heb ik bij Rutte ook trouwens, op een iets andere manier maar dezelfde onmacht.

Hij is een klein Cohennetje. Is te lief voor dit soort wrange spelletjes. Dat gaat hem opbreken. Terwijl hij serieus bezig is met alle problemen, is rechts bezig zich een goedbetaald machtsplekje te krijgen in de regering. En goedbetaald, daar bedoel ik mee: de connecties in het bedrijfsleven. Dan heb ik het niet over euro's.

Carfanatic zei:
Dan heb ik het niet over euro's.

die moeten nog steeds afgedragen worden bij de sp. ik meen dat hij als premier 2500 netto zou verdienen.

Je bent slecht op de hoogte, want dat krijgt hij nu. Als premier zal het wel wat hoger worden. Desondanks kan een gewone jongen met €2500,- netto goed uit de voeten....heel goed..

Ja dat lukt wel.
Maar dan moet je niet elke dag in een mooi pak lopen en hele nette schoenen.
Dan heb je meer nodig.

Trouwens Balkenende woont ook in een rijtjeshuis.

Soloman zei:
Ja dat lukt wel.
Dan heb je meer nodig.

Maar rijdt wel in een Porsche. ;)

Joël D. zei:
Soloman zei:
Ja dat lukt wel.
Dan heb je meer nodig.

Zo bijzonder is dat ook weer niet. Heb ik zelf 2 gehad. (als hobby uiteraard)

wibi zei:
Joël D. zei:
Soloman zei:
Ja dat lukt wel.
Dan heb je meer nodig.
Zo bijzonder is dat ook weer niet. Heb ik zelf 2 gehad. (als hobby uiteraard)
2012-08-26160533.jpg

Zijn 2e al, hiervoor reed hij een zwarte.

Maargoed, OT maar weer. :)

Buma: herstel CDA pas op langere termijn

Dat is nog optimistisch. Verwacht geen herstel meer. Het Christengeloof in de politiek heeft afgedaan. Ze waren in het zuiden van het land razend 'populair' met meer dan 50% van de stemmen. In Limburg heeft de PVV het stokje van het CDA overgenomen. Ze verwachten daar niet veel meer van die partij...

edit: in de politiek toegevoegd

Forenzentaks...een gedeelte van onze eigen AW-site:

Nu trekken inmiddels veel partijen hun handen al dan niet gedeeltelijk af van die afspraken, waardoor er geen meerderheid meer is in de Tweede Kamer voor de forenzentaks. Zowel nu niet, als (uitgaande van de huidige peilingen) na de verkiezingen niet. Evengoed betekent dat niet dat de plannen daadwerkelijk van de baan zijn. Zoals we bij de langstudeerboete (waar ook geen meerderheid meer voor is) zagen, betekent dit namelijk dat de Tweede Kamer het eens moet worden over een andere maatregel die evenveel oplevert als de forenzentaks. Men moet het geld (1,3 miljard euro) 'ergens vinden'. Sowieso krijgen we op Prinsjesdag (18 september) de uitgewerkte plannen voor de forenzentaks te zien met 1 januari als ingangsdatum. Weet de huidige of de volgende Tweede Kamer het voor 2013 niet eens te worden over een alternatief, dan gaat bijna iedereen die met zijn auto naar het werk gaat extra betalen vanaf 1 januari.

Terug
Bovenaan