• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Shit...dat is waar...blunder van mijn kant die ik na jouw opmerking nog niet zag. Dacht natuurlijk aan 'dt'...

Ach, er zijn ergere dingen. SP in de regering bijvoorbeeld. Wibi, is een grapje hoor.

Snap ik..en neem ik je niet kwalijk. Maar een coalitie tussen SP en VVD is toch mooi ? Dan hebben we van alles een beetje...

Ik ben ook voor een breed draagvlak. Wat mij betreft de drie grootste partijen in de regering. En laat ze dan maar samenwerken ondanks de onderlinge verschillen. Dat moeten wij op ons werk toch ook?

Zo is het. Er is vast wel iemand te verzinnen waar we het eigenlijk niet zo goed mee kunnen vinden. Die nodigen we nooit uit op de koffie of een feestje...

den Voetstuk zei:
wibi zei:
michel1975 zei:
Dit vind ik veel verontrustender(uit het partijprogramma van 2010):

Met ingang van ...van de overdrachtsbelasting

Prima plan ! Als of ik het zelf verzonnen had. Het geld moet ergens vandaan komen en zelfs met een hypotheek boven €350.000,- zit je bij de mensen die niet in de Rotterdamse haven werken of ergens aan de lopende band staan. Deze mensen kunnen zo'n lening niet afsluiten voor een huis, omdat ze daar te weinig voor verdienen. Met een beetje 'pech' hebben deze mensen een huurwonig, dus is aftrek al helemaal niet van toepassing.

Volledig mee eens. Solidariteitsprincipes.

Nee alles vooruitschuiven is solidair. Lekker voor de generatie na jou. [/quote]

Huh? Kom eens met argumenten dan? Wat hebben mijn kinderen met hoge inkomens te maken? Juist door het inkomensverschil te verkleinen zullen toekomstige generaties meer profiteren. En ja, als je wilt kan ik je tal van onderzoeken uit de sociologie en sociale psychologie laten zien die dit bevestigen. Grotere inkomensverschillen geven meer gezondheidsklachten, ook bij de rijkeren. (dixit P.Verhaeghe, hoogleraar psychologie).

wibi zei:
Vlinderstrik zei:
Janneke schrijf je met slechts 1 k.

Dat is waar, maar een eigennaam die ik niet goed opgeschreven heb...filterd van Michel is met een t.
Excuus voor de late reactie maar deze rechtse bal moest nog werken vanavond:).

Je bent wat laat want deze fout was reeds opgemerkt door Vlinderstrik. Ook ik ben niet onkreukbaar;).

Maar laten we de strijdbijl begraven. Ik wil jou helemaal niet belachelijk maken. We hoeven het niet met elkaar eens te worden maar laten we in ieder geval respect voor elkaars mening hebben. Want in tegenstelling tot wat je steeds roept lees ik je reacties echt wel en zijn ze zelfs in 'niet' Jip en Jannekke(je eigen woorden:))-taal leesbaar. Ik begrijp echt wel wat je zegt alleen ben ik het regelmatig niet met je eens. Het enige dat ik af en toe doe is ageren op zaken die (in mijn ogen) feitelijk onjuist zijn. Dit probeer ik te onderbouwen met feiten.
Je laat te vaak je emoties spreken. Wat ik zei over dat je Twingo's tips serieus moest nemen dat meende ik ook.

den Voetstuk zei:
den Voetstuk zei:
wibi zei:
michel1975 zei:

Prima plan ! Als of ik het zelf verzonnen had. Het geld moet ergens vandaan komen en zelfs met een hypotheek boven €350.000,- zit je bij de mensen die niet in de Rotterdamse haven werken of ergens aan de lopende band staan. Deze mensen kunnen zo'n lening niet afsluiten voor een huis, omdat ze daar te weinig voor verdienen. Met een beetje 'pech' hebben deze mensen een huurwonig, dus is aftrek al helemaal niet van toepassing.

Nee alles vooruitschuiven is solidair. Lekker voor de generatie na jou.

Huh? Kom eens met argumenten dan? Wat hebben mijn kinderen met hoge inkomens te maken? Juist door het inkomensverschil te verkleinen zullen toekomstige generaties meer profiteren. En ja, als je wilt kan ik je tal van onderzoeken uit de sociologie en sociale psychologie laten zien die dit bevestigen. Grotere inkomensverschillen geven meer gezondheidsklachten, ook bij de rijkeren. (dixit P.Verhaeghe, hoogleraar psychologie).[/quote]

Nu heb ik sowieso niet zoveel op met deze 'zweverige' wetenschappers maar sois. Om er 1 voorbeeld uit te nemen. Doordat de SP niets wil weten van afstempelen of een verhoging van de aow leeftijd.H ierdoor is er straks geen geld voor aow en/of waardevaste pensioenen voor de generatie na ons(en misschien wel mijn generatie).
Is dat wat je onder solidariteit verstaat???

Je loopt serieus het risico dat deze generatie weigert te betalen voor iets wat zij zelf niet gaan krijgen en geef ze daar eens ongelijk in. Hiermee snijd je jezelf in de hand.

Zo 3 reacties achter elkaar... Iedereen tv kijken?? :)
Ben geen fan van Wilders daar ik hem populistisch vind.
Ik vond de foto van Roemer met zijn rietje nog wel humor. Overigens zonder waardeoordeel en te gek voor woorden dat mensen hierom zouden overwegen geen SP te stemmen maar dit schilderij gaat wel heel erg ver:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12847602/__Wilders__Hitler_en_Breivik_op_prent_Normaal__.html

Ik vond Benny afgelopen zomer in VI Oranje ook niet een sterke zelfverzekerde indruk maken. Op z'n retour?

Rookworst zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Heel even voor de goede orde: ik ben in principe ook tegen abortus. Als een man en een vrouw vrijwillig met elkaar naar bed gaan en daaruit komt een zwangerschap; dan ben ik tegen abortus. Maar ik ben ook van mening dat het ten allertijde de beslissing van de vrouw is.

Hoe kan je nou tegen abortus zijn? :rolleyes: of iemand anders nou wel of niet mama en papa willen worden, daar heb "jij"* toch geen reet mee te maken?
Ook dat alleen een vrouw die beslissing mag nemen van ik persoonlijk ook onzin.. alsof ze alleen verantwoordelijk is voor de opvoeding en financiering van een kind.

*=iedereen die daar een mening over denkt te kunnen hebben.
Ga jij mij nou vertellen dat ik geen eigen mening mag hebben?

D.E.N.N.I.S. zei:
Rookworst zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Heel even voor de goede orde: ik ben in principe ook tegen abortus. Als een man en een vrouw vrijwillig met elkaar naar bed gaan en daaruit komt een zwangerschap; dan ben ik tegen abortus. Maar ik ben ook van mening dat het ten allertijde de beslissing van de vrouw is.

Hoe kan je nou tegen abortus zijn? :rolleyes: of iemand anders nou wel of niet mama en papa willen worden, daar heb "jij"* toch geen reet mee te maken?
Ook dat alleen een vrouw die beslissing mag nemen van ik persoonlijk ook onzin.. alsof ze alleen verantwoordelijk is voor de opvoeding en financiering van een kind.

Ga jij nou serieus in op Rookworst?
o_O

Rembrandt zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Rookworst zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Ga jij nou serieus in op Rookworst?
o_O
Ja, eigenlijk wel.

Waarom zou ik niet in gaan op een opmerking waar ik bezwaar tegen heb.

Gaat het hier nog een beetje?

Na de doorrekening door het CPB twijfel ik enigszins aan de PvdA. SP heeft wel een groot voordeel: rechten ambtenaren blijven gehandhaafd. Dit komt er in het kort op neer: Als je de zak krijgt, houd je nog 18 maanden je baan om iets te vinden. Als dat niet lukt krijg je twee jaar wachtgeld.

Nu, in deze moeilijke tijden, nog steeds moeten er bij ons er heel veel mensen uit, wordt dit plotseling een interessante optie. SP is namelijk de enige.

Twingo1 zei:
Ik vond Benny afgelopen zomer in VI Oranje ook niet een sterke zelfverzekerde indruk maken. Op z'n retour?

Wordt natuurlijk ook ouder, maar heeft (i.t.t. zijn imago :) ) altijd redelijk nuchter in het leven gestaan.

Soloman zei:
Gaat het hier nog een beetje?

Na de doorrekening door het CPB twijfel ik enigszins aan de PvdA. SP heeft wel een groot voordeel: rechten ambtenaren blijven gehandhaafd. Dit komt er in het kort op neer: Als je de zak krijgt, houd je nog 18 maanden je baan om iets te vinden. Als dat niet lukt krijg je twee jaar wachtgeld.

Nu, in deze moeilijke tijden, nog steeds moeten er bij ons er heel veel mensen uit, wordt dit plotseling een interessante optie. SP is namelijk de enige.
Doe ff normaal he!!! Neem ik het potdomme op voor de PvdA ga je overstappen:). Of juist daarom??

In dat geval PvdA is echt ruk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Ps die ontslagbescherming voor ambtenaren is niet meer van deze tijd

michel1975 zei:
Zo 3 reacties achter elkaar... Iedereen tv kijken?? :)
Ben geen fan van Wilders daar ik hem populistisch vind.
Ik vond de foto van Roemer met zijn rietje nog wel humor. Overigens zonder waardeoordeel en te gek voor woorden dat mensen hierom zouden overwegen geen SP te stemmen maar dit schilderij gaat wel heel erg ver:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12847602/__Wilders__Hitler_en_Breivik_op_prent_Normaal__.html

Gaat misschien wel ver, maar te ver? Nee.

Ik stond er ook van te kijken, dat ambtenarenrecht. Ik ben pas drie jaar ambtenaar of zo (daarvoor was ik uitzendkracht bij de overheid).
Bij ons is het op dit moment een hel. Vanmorgen een hele ochtend vergadering waarbij besproken werd hoeveel werk er op ons afkomt. Dan kijk je de kring rond en dan is de conclusie meer dan duidelijk: dit gaan we nooit nooit redden. Vroeger zou ik me er druk om maken, nu zie ik er de humor wel van in, je moet wel.

We hadden vroeger volle kantoren, nu kun je een kanon afschieten. Tjonge, wat kabinet Rutte heeft gedaan zeg!
De kasten puilen uit van het werk. waauuuuwww! Sorry, als ik me er druk om maakte, was ik nu overspannen.

Soloman zei:
Ik stond er ook van te kijken, dat ambtenarenrecht. Ik ben pas drie jaar ambtenaar of zo (daarvoor was ik uitzendkracht bij de overheid).
Bij ons is het op dit moment een hel. Vanmorgen een hele ochtend vergadering waarbij besproken werd hoeveel werk er op ons afkomt. Dan kijk je de kring rond en dan is de conclusie meer dan duidelijk: dit gaan we nooit nooit redden. Vroeger zou ik me er druk om maken, nu zie ik er de humor wel van in, je moet wel.

We hadden vroeger volle kantoren, nu kun je een kanon afschieten. Tjonge, wat kabinet Rutte heeft gedaan zeg!
De kasten puilen uit van het werk. waauuuuwww! Sorry, als ik me er druk om maakte, was ik nu overspannen.
Wees blij hij heeft kennelijk jouw baan gecreeerd.:) :D

Soloman zei:

Met de kaasschaafmethode kan je veel wel wat bereiken maar op een gegeven moment moet je taken afstoten. Of op heel andere wijze doen.

Dit was geen kaasschaaf, dit was een mes. Het enorme probleem bij ons was dat meer dan de helft van de economische mensen gedetacheerd was. En die moesten eruit. Ik ben een vaste economische kracht. De helft is nu over. Het is werkelijk bizar. Bij ons op de afdeling (30 man), was 22 extern, allemaal weg. En we zitten nog steeds in dezelfde kantoortuin, dus je kunt je enigszins wel iets voorstellen. Secretariaat: 2/3 weg (veel uitzendkrachten). Degenen die blijven zijn de managers (allemaal ambtenaren). Alle externen zijn er inmiddels zo'n beetje uit en er mag niemand worden aangenomen.

Als je op een afdeling van 30 man 22 extern hebt, vind ik dat een idiote verhouding.

Eidt: als er dan ook nog eens "alleen maar" managers overblijven wordt het nog gekker.

Ik zeg niet dat er geen goed werk verricht wordt maar een loongebouw dat topzwaar is en/of uit relatief dure extern ingehuurd krachten bestaat lijkt mij niet het toonbeeld van efficiency

Het probleem is dat we veel met pieken werken. Op een gegeven moment wordt er geld uitgetrokken voor een innovatiethema en dat wordt dan verdeeld. (Wij doen de investerings/kostenberekeningen voor projecten en checken de bedrijven die meedoen. Is complex werk, maar leuk). Ben je per "zak geld" zo'n drie maanden zoet mee. Komende tijd zijn er zes van dit soort, dat is erg veel, denk aan zo'n 100 projecten bij elkaar. En we zijn met z'n achten of zo, is erg zwaar dan. Na de jaarwisseling is het weer voorbij en kun je met drie man beheerwerk doen, dan wordt de rest weer ergens anders op ingezet (heerlijk trouwens, je komt steeds weer andere mensen tegen).

De Christelijke politici zijn lekker bezig vandaag, eerst van der Staaij met zijn uitspraak over abortus en daar zou ik, los van het feit of ik het er mee eens ben(en ik ben het absoluut oneens met van der Staaij) zou ik het volgende willen aankaarten:

- Waarom zou je over dit soort onderwerpen waarin zich zoveel verschillende situaties voordoen wetgeving willen voorschrijven? Als jij als Christen/Moslim/etc. abortus niet vindt kunnen dan is dat prima en maak je de keuze geen abortus te laten plegen. Ben jij niet principieel of op basis van jouw overtuiging tegen abortus en zou jij dit overwegen, ook prima dan maak jij mogelijk de keuze abortus te laten plegen.

Kortom: waarom 17 miljoen mensen de wetten voorschrijven? Dat je het er persoonlijk niet mee eens bent is oké, maar probeer die mening of standpunten niet als universeel te beschouwen en laat een ander ook zijn eigen keuze maken in plaats van jouw mening aan een ander op te dringen?

En dan nog Mona Keijzer, die aangeeft niet blij te zijn dat er vrouwen zijn die een boerka op hun hoofd hebben want dat vindt zij beangstigend. Dat vind ik ook een stuitende mening, want degene die dat doet, doet dat uit geloofsovertuiging en iedereen heeft het recht dat te doen, dus niet alleen de Christenen, zoals ze het bij de SGP, CU en CDA toch graag zien. Christenen willen toch ook dat hun opvattingen gerespecteerd worden?! Ja toch?! Dan zou ik zeggen: accepteer die van een ander ook!

Laatst was er ook een politicus van de Christenunie bij Knevel en van den Brink, die maakte zich zorgen over het geweld tegen Christenen in Pakistan en wil dat Nederland daar iets aan doet, toen dacht ik ook: had jij dat ook gevonden als er veel geweld plaatsvindt tegen moslims? Ik denk van niet!

Er zijn ook nog gematigde christenen, zoals ik, en ik denk verreweg de meesten. Meestal merk je niet dat ze er zijn, ze gaan wel naar de kerk, maar houden er geen extreme gedachten op na. De PKN (de grootste protestantse kerk) is bijvoorbeeld heel maatschappelijk gericht en zeer gematigd. Daar kom je die ideeen echt niet tegen.

Zojuist eens de kandidatenlijst van de SP geraadpleegd. Ik was wel benieuwd of de politicus met de meest op de lachspieren werkende naam nog verkiesbaar is. Helaas moet ik constateren dat Tiny Kox niet meer op de lijst staat.. Ik weet het, kinderachtig. Maar elke keer als zijn naam op het nieuws in beeld kwam kon ik een klein gegrinnik toch niet onderdrukken. Van binnen ben ik nog altijd 16.

Ik bedoel, Tiny Kox. Zo'n naam verzin je met de beste wil van de wereld toch niet? Wat als die man zich eens buiten Nederland begeeft? Stel je dat gezicht van die ouders eens voor toen ze jaren later hun eerste woordjes Engels leerden. Priceless, zoiets.

Kan me wel iets bij voorstellen. De eerste baby die er met een gigantische erectie uitkwam moet de krant nog halen.:)
Of ben ik nou erg grof?

:)

Je bedoelt dat z'n ouders in 1953 prima Engels spraken en z'n naam ná de geboorte bedacht hebben. Zou zo maar kunnen! :D

Dutch Finnatic zei:
On topic heren:)

Van der Staaij neemt uitspraak terug

En veel over bewaking die hij krijgt. maar goed, ik heb er mijn zegje al over gedaan op een andere plek op deze site.

Tja, en daar zat 'm nou juist de crux: hij heeft dit helemaal niet gezegd.
Hij heeft niet gezegd "dat de kans op zwangerschap bij verkrachting relatief klein is." Hij heeft gezegd dat de kans klein is PUNT
Die kans is trouwens ook klein bij gewone gemeenschap (zo zit het nou eenmaal in elkaar). Maar ook die vergelijking heeft hij niet gemaakt.

Dat de SGP tegen elke vorm van abortus is, is volgens mij geen nieuws of zou het niet moeten zijn. Al met al een storm in een glas water.

Trouwens, ze gaan ook gewoon door, want hij neemt niets terug. Hij gaf aan dat hij dat niet heeft willen zeggen én ook niet gezegd heeft.
Dus ook hier weer worden zijn woorden "verdraaid".

Nogmaals, ik ben het niet eens met die SGP-standpunten (ik denk wat genuanceerder over abortus), en hij viel bijvoorbeeld genadeloos door de mand bij het Dutroux-verhaal bij KvdB (Christelijke barmhartigheid), maar laten we die man geen woorden in de mond leggen.

Terug naar de basis van de democratie: als we niet willen dat dit soort standpunten in het kabinet een rol gaan spelen, moeten we gewoon niet op ze stemmen.....en weer PUNT;)

michel1975 zei:
den Voetstuk zei:
den Voetstuk zei:
wibi zei:
michel1975 zei:

Nee alles vooruitschuiven is solidair. Lekker voor de generatie na jou.

Huh? Kom eens met argumenten dan? Wat hebben mijn kinderen met hoge inkomens te maken? Juist door het inkomensverschil te verkleinen zullen toekomstige generaties meer profiteren. En ja, als je wilt kan ik je tal van onderzoeken uit de sociologie en sociale psychologie laten zien die dit bevestigen. Grotere inkomensverschillen geven meer gezondheidsklachten, ook bij de rijkeren. (dixit P.Verhaeghe, hoogleraar psychologie).

Nu heb ik sowieso niet zoveel op met deze 'zweverige' wetenschappers maar sois. Om er 1 voorbeeld uit te nemen. Doordat de SP niets wil weten van afstempelen of een verhoging van de aow leeftijd.H ierdoor is er straks geen geld voor aow en/of waardevaste pensioenen voor de generatie na ons(en misschien wel mijn generatie).
Is dat wat je onder solidariteit verstaat???

Je loopt serieus het risico dat deze generatie weigert te betalen voor iets wat zij zelf niet gaan krijgen en geef ze daar eens ongelijk in. Hiermee snijd je jezelf in de hand.[/quote]

Volgens mij heb je mijn post niet gelezen. Ik zie je erg kritisch doen hier, maar zelf negeer je het onderwerp waar wij het, dacht ik, over hadden, namelijk de hypotheekrenteaftrek. Dat staat los van de pensioenplannen. Als je bepaalde argumentaties niet aan kan, lijkt het mij wat flauw om dan maar een ander onderwerp uit het partijprogramma van de SP te pakken.

SP-leider Roemer jokt als hij zegt dat de rijksten van Nederland de laatste jaren rijker zijn geworden en de armsten nog armer. Ook draait de verkiezingsbelofte dat de schoolklassen kleiner worden, door de SP-plannen juist op het tegenovergestelde uit.

Triest..hij zakt in achting bij me. Houd niet van leugens. Volstrekt normaal in DH. Rutte heeft er een handje van; van der Staaij gisteren...who's next ?
Geef de SP nog 1 kans om iets recht te zetten in een volgend debat (op 4 september 16.15 uur op RTLZ (?)). Lukt dat niet ga ik me beraden.

wibi zei:
SP-leider Roemer jokt als hij zegt dat de rijksten van Nederland de laatste jaren rijker zijn geworden en de armsten nog armer.

Dat is toch een oud Marxistsch dogma?

Zal best, maar hij moet eerst eens onderzoeken of het wel waar is wat hij zegt. Dat doen ze bij de SP dus niet. Ook in het debat met Rutte had hij nooit verwacht dat Rutte iets ontkende. Daar had hij voorbereid op moeten zijn...nog 1 kans...(beschouw dit maar als een foutje en die hebben wij allemaal wel eens gemaakt)

michel1975 zei:
Maar laten we de strijdbijl begraven. Ik wil jou helemaal niet belachelijk maken. We hoeven het niet met elkaar eens te worden maar laten we in ieder geval respect voor elkaars mening hebben.

Voor mij geen probleem. We zullen het wel nooit eens worden met elkaar (en dat hoeft ook niet, anders werd het maar saai in deze wereld), maar wel goed lezen en alles met waarheden onderbouwen. Niemand heeft er iets aan als er leugens worden verteld. (Rutte en Roemer !)

De Peilingwijzer (combinatie van vier peilingen) van vandaag: SP gedaald, PvdA en VVD gestegen.

293egk2.jpg

In grijs het aantal zetels met marge.

Hieronder de ontwikkeling van de gemiddelde percentages van alle partijen, vanaf begin 2012. Het licht gekleurde gebied is de onzekerheidsmarge.

343nfyv.jpg

D.E.N.N.I.S. zei:

Ik heb nooit gezegd dat je geen mening mag hebben, ik zeg dat het je geen reet aan gaat wat iemand anders beslist..

Dus als jij tegen abortus bent, dan graag die visie beperken tot je eigen situatie; en niet opdringen aan een ander.

Vergeef Van der Staaij, hij weet niet wat hij zegt.

Je moet knap stevig in je schoenen staan als je anders denkt dan je ouders en omgeving waarin je bent opgegroeid. Ik kan er over mee praten. Toevallig vind ik veel dingen logisch en hoef ik niet eens over na te denken, dat scheelt. Maar ik moet er thuis niet over beginnen.

TYN zei:
Zojuist eens de kandidatenlijst van de SP geraadpleegd. Ik was wel benieuwd of de politicus met de meest op de lachspieren werkende naam nog verkiesbaar is. Helaas moet ik constateren dat Tiny Kox niet meer op de lijst staat.. Ik weet het, kinderachtig. Maar elke keer als zijn naam op het nieuws in beeld kwam kon ik een klein gegrinnik toch niet onderdrukken. Van binnen ben ik nog altijd 16.

Ik bedoel, Tiny Kox. Zo'n naam verzin je met de beste wil van de wereld toch niet? Wat als die man zich eens buiten Nederland begeeft? Stel je dat gezicht van die ouders eens voor toen ze jaren later hun eerste woordjes Engels leerden. Priceless, zoiets.

tiny kox zit in de eerste kamer

Carfanatic zei:
TYN zei:

tiny kox zit in de eerste kamer

komt amper boven de lessenaar uit:T
Schijnt dat hij gestudeerd heeft bij de Katholieke Universiteit Tilburg.

Terug
Bovenaan