Guest
Daewoo-Chevrolet zei:meeuw zei:Wat mij (al langer) opvalt is dat men wel een flatscreen van € 1.000 aan de muur hangt en vervolgens gaat lopen zeiken over een tientje eigen bijdrage voor bepaalde medicijnen of een rollator van € 100 waar je tien jaar mee kunt doen (hoewel het na 5 jaar al voorbij is) of een pakje sigaretten à € 6,-zoveel per dag koopt. De eigen gezondheid is blijkbaar niet belangrijk genoeg om er een eigen bijdrage aan te betalen.
LoveMyJeep zei:Waarschijnlijk in oktober geen boodschappen omdat ze voor die 3K "vakantiegeld" het doorlopend krediet met 5K hebben opgehoogd... Want die flatscreen moest natuurlijk eerst nog effe omdat de oude kapot was en je zonder TV natuurlijk niet kan leven. En natuurlijk die nieuwe iPad, die was ook "nodig".
Twingo1 zei:Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. 3K erdoorheen jassen op vakantie. En in oktober geen geld voor de boodschappen. Waardeloze mensen zijn dat.
Ik denk dat geen enkel mens waardeloos is en ik vind het sowieso iets te gemakkelijk om anderen zo van het beeldscherm te beoordelen. Ook vraag ik mij af wie de 'men' is waarover meeuw spreekt. Mensen die misschien meer in de eigen beeldvorming dan in de realiteit voorkomen?
"Men" is over het algemeen een aanduiding voor een ongespecificeerd deel van de bevolking dat in dit geval een bepaald gedrag vertoont. En daar heb ik er meerdere van gezien/gehoord, dus met die realiteit zit dat wel goed. Ben het ook niet zo eens met de stelling dat die mensen waardeloos zijn, maar het geeft wel aan dat mensen op een steeds "hoger nivo" gaan klagen en bovendien zelf de realiteit een beetje uit het oog verliezen. "Men" gaat immers zaken tot "primaire levensbehoefte" bestempelen die dat niet zijn waardoor die belangrijker worden dan zaken die eerder voor die klassificering in aanmerking komen. Zoals de beschreven flatscreen t.o.v. de eigen bijdrage of de vakantie t.o.v. de boodschappen.