• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Dit was een vooraf al bekende afloop : Wester is bekend als een rechtse man dus hij zal alles doen om links dwars te zitten (n).
En inderdaad hoor : als Roemer aan het woord was mocht hij telkens weer zijn betoog niet afmaken en werd afgekapt terwijl "vriend" Rutte alle tijd kreeg....Helaas hierdoor was Roemer niet in staat om zijn verhaal te doen en verloor hij het debat . Volgende keer beter !

Volgens mij is er maar één winnaar in dit debat : Geert Wilders , scherp- goed gebekt - de beste uitstraling .

Ik vond Samson en Rutte goed vanavond, Roemer en Wilders irriteerde me. Ik hoop dat de PvdA nog wat zetels gaat pakken van de SP, ik ben het niet eens met veel van de standpunten van de PvdA maar dat is een partij (in tegenstelling tot de SP) waarmee te regeren is. Ik zie graag een kabinet VVD-PvdA-CDA-D66. Rutte als premier, Samson als vicepremier en Jan Kees de Jager als minister van financiën.

Linkse mensen zijn te aardig, dat zie je nu weer.
Samsom deed eigenlijk helemaal niet mee. Hij keek een beetje toe. Het was een hanengevecht tussen Wilders en Rutte. En af en toe hakkelde Roemer er tussendoor die continu in de hoek werd getrapt door de discussieleider.

Waarom mochten de andere partijen niet meedoen ? Ik zit niet per se te wachten op het gezwets wie er premier wordt te wachten. Wil de andere standpunten ook horen. Dit begint erg te lijken op de Amerikaanse manier waarin met 'moddergooien' normaal is geworden. Daar pas ik voor...

Ik vond het nu wel een mooi overzichtelijk debat, ook al zat niet de leider van de partij die mijn voorkeur heeft erbij. Samsom was erg overtuigend, in het begin werd hij nog genegeerd en zochten Rutte en Roemer elkaar voortdurend op, wat mijns inziens weinig interessants opleverde. Op de een of andere manier lukte het Samsom het toch om in de spotlight te komen en een balans te zoeken tussen Roemer en Rutte.
Wilders deed het op zijn manier goed, hoewel het inhoudelijk natuurlijk onmogelijk is wat hij roept. Lastenverlagingen, geen cent meer naar de Zuid-Europese landen, geen cent meer naar ontwikkelingshulp, handen af van hypotheekrenteaftrek, meer geld naar zorg, asielzoekers dumpen in Roemenië, 'allen voor ons eigen' kortom.

D-C,

Ik miste D66 ook wel(geldt ook voor CDA), dat zijn namelijk partijen die ook mijn interesse hebben, maar volgens mij is er binnenkort een debat met de complete groep.:)

Dat is het zwakke punt van Wilders. Hij roept wat 50% van de mensen willen, maar het is totaal niet uitvoerbaar. En dat is ook zijn intelligentieplafond. Want als je hem zou vragen, hoe ga je het doen dan? Dan blijft het of stil of hij blijft doorschreeuwen. Het is net een klein kind.

Soloman zei:
Dat is het zwakke punt van Wilders. Hij roept wat 50% van de mensen willen, maar het is totaal niet uitvoerbaar. En dat is ook zijn intelligentieplafond. Want als je hem zou vragen, hoe ga je het doen dan? Dan blijft het of stil of hij blijft doorschreeuwen. Het is net een klein kind.

Daardoor spreekt hij best veel mensen aan (en ook mij)! Je hebt gelijk, het moet het nog maar bewijzen!

Renault Grand Scenic zei:
Soloman zei:
Zeker met Buma erbij en die Pechtold die alleen maar zeteltjes wil. Nou eh...

Het CDA zou anders wel een podium kunnen gebruiken:rolleyes:

Eigen schuld, dan hadden ze zichzelf duidelijker moeten profileren de laatste jaren en meer zetels in de peilingen moeten hebben. Het premiersdebat van net was tussen de vier grootste lijsttrekkers, degenen die kans hebben op het premierschap. Het CDA mocht altijd meedoen, maar nu niet meer...

Het is werkelijk triest wat er met het CDA is gebeurd. Van nummer 1 in de jaren 80 naar iets van 14 zetels. Het zou je maar overkomen. Ok, mijn partij bungelt ook aan de rand van de afgrond. Maar het is allemaal wel erg bizar.

Ja, ik blijf analyseren:
Vroeger stemde je wat je meekreeg van huis uit. Je gaat het niet geloven wat ik nu ga zeggen: maar ik stemde als puber CDA (het was het oprichtingsjaar van het CDA met Van Agt, weet ik nog. Was de Arp er maar nog, want die begon behoorlijk links te worden, veel Arp-ers zijn naar de PPR en DS70 gegaan)
Dat je stemde wat je ouders stemden en je opa en oma en familie, dat was gewoon.

Nu is dat niet meer zo. Nou denk je zelf na.

meeuw zei:
Wat mij (al langer) opvalt is dat men wel een flatscreen van € 1.000 aan de muur hangt en vervolgens gaat lopen zeiken over een tientje eigen bijdrage voor bepaalde medicijnen of een rollator van € 100 waar je tien jaar mee kunt doen (hoewel het na 5 jaar al voorbij is) of een pakje sigaretten à € 6,-zoveel per dag koopt. De eigen gezondheid is blijkbaar niet belangrijk genoeg om er een eigen bijdrage aan te betalen.

Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. 3K erdoorheen jassen op vakantie. En in oktober geen geld voor de boodschappen. Waardeloze mensen zijn dat.

@Twingo en meeuw

Mee eens. Valt me vaak op als er weer eens een reportage bij een of ander nieuwsprogramma is waarin een bijstandmoeder heel zielig geportretteerd wordt. Over hoe erg de plannen van de VVD wel niet voor haar zijn. Maar ondertussen liggen er wel 37 peuken in de asbak. En alles wat vroeger kon moet nu ook nog maar kunnen. Vaak zitten deze mensen dan ook nog in de schuldsanering, wat niets minder betekent dan dat ze in het verleden oliedom met geld zijn omgegaan. Maar op de blaren zitten, ho maar. Daar legt links graag een kussentje voor neer! En maar aan het handje nemen met duizend en één coaches.

Zie deze reportage. 'Weekgeld: 45 euro. Sigaretten: 5 euro.'

Nou, schiet mij maar lek.

Ik vond Wilders tegenvallen. Bleef bij elk onderwerp terugvallen op zijn paradepaardjes. Maar die kennen we nu wel. En steeds die provocerende en denigrerende termen gebruiken helpt ook niet in een debat. Ik begrijp verder niet dat Samsom tot beste van dit debat werd uitgeroepen: hij sprak wel goed en overtuigend, maar was niet actief bezig het debat naar zich toe te trekken. Alleen als hij 'de beurt' kreeg, zei hij wat. Dat klopt niet. Dan houd je Roemer en Rutte over. Ben benieuwd of die Roemer nou wel of niet die talen spreekt. Natuurlijk zegt hij van wel, maar intussen.

En dan die foto! Ik kan hem helaas (nog) niet online vinden, maar naar afloop drinken Rutte en Roemer wat. Rutte met een flesje aan zijn mond, en Roemer... drinkt met een rietje! Wie is hier nu een man van het volk?

Edit: gevonden.

23uphs1.jpg

Twingo1 zei:
meeuw zei:
Wat mij (al langer) opvalt is dat men wel een flatscreen van € 1.000 aan de muur hangt en vervolgens gaat lopen zeiken over een tientje eigen bijdrage voor bepaalde medicijnen of een rollator van € 100 waar je tien jaar mee kunt doen (hoewel het na 5 jaar al voorbij is) of een pakje sigaretten à € 6,-zoveel per dag koopt. De eigen gezondheid is blijkbaar niet belangrijk genoeg om er een eigen bijdrage aan te betalen.

Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. 3K erdoorheen jassen op vakantie. En in oktober geen geld voor de boodschappen. Waardeloze mensen zijn dat.

Waarschijnlijk in oktober geen boodschappen omdat ze voor die 3K "vakantiegeld" het doorlopend krediet met 5K hebben opgehoogd... Want die flatscreen moest natuurlijk eerst nog effe omdat de oude kapot was en je zonder TV natuurlijk niet kan leven. En natuurlijk die nieuwe iPad, die was ook "nodig".

Ik kwam tijdens het zappen per ongeluk even langs het debat en het heeft mijn mening over politici weer bevestigd: ze zeggen wat ze denken dat men wil horen maar passen als het nodig is nog in de volgende zin aan wat ze zojuist gezegd hebben. En allemaal proberen "de beste" te zijn. De één meer dan de ander, maar uiteindelijk zijn het allemaal opgeblazen "met-de-wind-mee-lullers"... Bleh. Heb maar weer heel snel verder gezapt!

Carfanatic zei:
De Schaduw zei:
Ik kan m'n stem niet terugtrekken. :( Heb gelezen dat D66 op termijn alle drugs wil legaliseren en dat gaat met toch echt veel te ver. Dus bij dezen: D66 wordt het niet voor mij.

D66 wil dat de teelt van cannabis wordt gelegaliseerd en gereguleerd, zodat teelt en verkoop worden geregeld via een gesloten en belastingplichtige keten, waaruit criminelen worden geweerd.
https://www.d66.nl/verkiezingsprogramma/vrijheid-door-recht/recht/afschaffen-wietpas/

Ik weet dat het niet in hun partijprogramma staat maar ze zijn het wel van plan

D'66 zal het nooit worden. Die kans was al voor 99% uitgesloten, maar met dit plan is het definitief 100% geworden !

De Schaduw zei:
Carfanatic zei:
De Schaduw zei:
Ik kan m'n stem niet terugtrekken. :( Heb gelezen dat D66 op termijn alle drugs wil legaliseren en dat gaat met toch echt veel te ver. Dus bij dezen: D66 wordt het niet voor mij.

D66 wil dat de teelt van cannabis wordt gelegaliseerd en gereguleerd, zodat teelt en verkoop worden geregeld via een gesloten en belastingplichtige keten, waaruit criminelen worden geweerd.
https://www.d66.nl/verkiezingsprogramma/vrijheid-door-recht/recht/afschaffen-wietpas/

Ik weet dat het niet in hun partijprogramma staat maar ze zijn het wel van plan

Voor wat betreft het drugsbeleid gaat D66 op de langere termijn verder. D66 is voor het decriminaliseren van het gebruik van alle drugs. Productie, handel en verkoop dienen op een verstandige wijze gereguleerd te worden. Hierbij dient recht te worden gedaan aan de grote verschillen tussen de verschillende drugssoorten.

Bron www.d66.nl Zoek op CVP AM 96.336

Zolang ze recht doen aan de verschillende soorten drugs lijkt mij dit een beter alternatief dan je kop in het zand steken en het huidige beleid van wietpas en kopen bij de achterdeur in stand houden. Het is in ieder geval een interessant idee, maar een betere uitwerking is wel gewenst om er echt een mening over te vormen.

Roemer met rietje oogst hoon
2a0022v.jpg

Domme mensen die zo denken ! Het kan zijn dat een flesje of blikje besmet is door bijvoorbeeld uitwerpselen van een dier (meestal rat in magazijn). Dat zie je niet, maar kan er wel doodziek van worden met ernstige gevolgen. Rutte staat er als een arbeider bij. Dat is meer iets voor de PvdA. Wil iemand door zo'n iemand geleid worden als premier ? Doe mij dan de beschaafde Roemer maar. (en dat zeg ik niet als aanhanger van de SP).

wibi zei:
Roemer met rietje oogst hoon
2a0022v.jpg

Domme mensen die zo denken ! Het kan zijn dat een flesje of blikje besmet is door bijvoorbeeld uitwerpselen van een dier (meestal rat in magazijn). Dat zie je niet, maar kan er wel doodziek van worden met ernstige gevolgen. Rutte staat er als een arbeider bij. Dat is meer iets voor de PvdA. Wil iemand door zo'n iemand geleid worden als premier ? Doe mij dan de beschaafde Roemer maar. (en dat zeg ik niet als aanhanger van de SP).
Nu doe je precies hetzelfde en schaar je je dus onder die 'domme' mensen. Je veroordeelt en verketterd alles wat maar iets anti Roemer/links zegt en vervolgens doe je zelf datgene wat je kennelijk verafschuwt.

Ach ik kan er de humor wel van in zien maar ik heb hier absoluut geen waardeoordeel over richting Roemer.

Jij kan echt niet lezen. Ga terug naar school man en laat anderen voor jou beslissen. Is veel beter voor de maatschappij...

Doorberekening van het CPB:

De plannen van de PVV scoren op de korte termijn goed op terreinen als economische groei, werkgelegenheid en koopkracht. Dat blijkt maandag uit berekeningen van het Centraal Planbureau (CP:cool: die 10 verkiezingsprogramma's onderzocht.

Bij de PVV neemt de economische groei toe tot 0,7 procent in 2017, terwijl bij de andere partijen een daling is te zien. Bij de PvdA is die het grootst met 2,3 procent. Ook bij de bestrijding van werkloosheid komt de PVV goed uit de bus, met een afname van 0,5 procent in 2017 ten opzichte van de huidige verwachtingen.

De PVV doet het met name goed door forse bezuinigingen op overheidsuitgaven, zoals defensie, veiligheid, onderwijs en ontwikkelingssamenwerking en door dat geld in te zetten voor lastenverlichting. Op de lange termijn pakt het PVV-programma negatief uit voor de werkgelegenheid. Dat geldt ook voor de PvdA en de SP. Bij de laatste partij gaan honderdduizenden banen verloren. Met name de belastingmaatregelen van VVD, CDA, en GroenLinks leiden in de periode tot 2040 tot groei van de werkgelegenheid.

De koopkracht verbetert het meest door de plannen van de SP. Het CPB spreekt van een stijging van 3 procent in 2017, bij de PVV is dat 2 procent. Bij het CDA is sprake van een daling van de koopkracht met 3,25 procent. Door de VVD-plannen blijven uitkeringsgerechtigden 6,25 procent achter bij werkenden. Ouderen zitten met hun koopkracht het best bij onder meer CDA en PvdA, het slechtst bij GroenLinks.

De VVD zorgt voor de grootste daling van het overheidstekort met 16 miljard euro. Alle partijen brengen het begrotingstekort terug, maar bij niemand is het weg in 2017. Het beste komt de VVD uit de bus, met een tekort van 1,1 procent in 2017, het slechtste de SGP met 1,9 procent.

meeuw zei:

LoveMyJeep zei:
Waarschijnlijk in oktober geen boodschappen omdat ze voor die 3K "vakantiegeld" het doorlopend krediet met 5K hebben opgehoogd... Want die flatscreen moest natuurlijk eerst nog effe omdat de oude kapot was en je zonder TV natuurlijk niet kan leven. En natuurlijk die nieuwe iPad, die was ook "nodig".

Twingo1 zei:

Ik denk dat geen enkel mens waardeloos is en ik vind het sowieso iets te gemakkelijk om anderen zo van het beeldscherm te beoordelen. Ook vraag ik mij af wie de 'men' is waarover meeuw spreekt. Mensen die misschien meer in de eigen beeldvorming dan in de realiteit voorkomen?

wibi zei:
Jij kan echt niet lezen. Ga terug naar school man en laat anderen voor jou beslissen. Is veel beter voor de maatschappij...
Ik kijk wel uit want dan gaan mensen zoals jij bepalen wat er met MIJN geld gebeurd. Maar als ik jou was zou ik zelf terug de schoolbanken in gaan want een beetje goed fatsoen is je kennelijk vreemd.

michel1975 zei:
Nu doe je precies hetzelfde en schaar je je dus onder die 'domme' mensen. Je veroordeelt en verketterd alles wat maar iets anti Roemer/links zegt en vervolgens doe je zelf datgene wat je kennelijk verafschuwt.

Nee, dit getuigd van veel fatsoen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf..

D66 teruggetrokken, nu VVD gestemd. :cool: Dat worden nog leuke gesprekken met m'n meissie. :)

@DC: Wellicht ben ik te oud en/of te goed opgevoed en andere ideeën, maar lurken uit een fles(je) getuigt toch niet van welopgevoedheid cq. beschaving. Of zie ik het fout en is dit een algemeen geaccepteerd verschijnsel in deze (wegwerp)maatschappij ?
Als dat zo is geef ik bij deze aan dat ik deze manier niet zal toepassen. Vind het voor een as. premier smakeloos...

Hoe iemand zijn flesje leegdrinkt of overkomt is niet belangrijk. Dat is nu echt de Amerikaanse manier van politiek bedrijven die ik verafschuw. Betrap me erop dat ik er ook zelf nog aan meedoe ook !
Er zijn belangrijkere dingen, zoals de EU en de crisis. Moet toegeven dat ik de doorekening van het CPB (inzake PVV programma) wel interessant vind.

wibi zei:
Of zie ik het fout en is dit een algemeen geaccepteerd verschijnsel in deze (wegwerp)maatschappij ?

Ja en ja. ;) Het heeft niet mijn voorkeur maar ik heb er verder geen bezwaren tegen. Doe het zelf in ieder geval liever dan met een rietje. (Mijn Sophietje) Wat het wegwerp gedeelte er mee te maken heeft ontgaat me trouwens.

Daarom staat het ook tussen haakjes. Als je dit niet inziet is het ook niet van toepassing.

Wat kan mij het verotten hoe een politicus zijn flesje sinas of cola opdrinkt? Ik stem toch op hem en zijn partij wegens hun partijprogamma's, ik zie het probleem niet van Roemer met en Rutte zonder rietje:p

Voor huizenbezitters is het programma van de PVV het beste, maar als je een optrekje huurt ook ! Dat zou eigenlijk iets voor de PvdA, SP en GL moeten zijn:

Huizenprijzen, verandering tot 2017
Netto huur, verandering tot 2017

VVD
+ 2% - koop
+ 1% - huur

PvdA
- 5% - koop
+ 3% - huur

PVV
+ 2% - koop
- 5% - huur

CDA
- 2% - koop
+ 2% - huur

SP
- 4% - koop
- 5% - huur

D66
- 3% - koop
+ 1% - huur

Groen
Links
- 7% - koop
+ 6% - huur

Christen
Unie
- 5% - koop
+ 3% - huur

SGP
- 5% - koop
+ 2% - huur

DPK
0% - koop
0% - huur

bron: CPB

Ik denk dat rietjes eerder een teken zijn van de wegwerpmaatschappij, letterlijk welteverstaan :p Rietjes zijn niet duurzaam en Rutte wilde zijn motto GroenRechts weer een nieuw elan geven.

Kwa koop/huur prijzen combinatie moet je dus bij de VVD zijn. (evt PVV, maar dat lijkt me onrealistisch).

Voor werkgelegenheid moet je ook bij de VVD zijn (of CDA/GL): half miljoen meer banen op lange termijn in vergelijking met de SP.

Voor het terugdringen van het overheidstekort moet je ook bij de VVD zijn: 1.1% in 2017. De oplossing, als je meer uitgeeft dan er binnenkomt, is niet nog meer uitgeven, zoals de SP wil (en al helemaal niet aan ineffectieve dingen zoals ontwikkelingshulp).

De SP zorgt wel voor koopkrachtverbetering, al vraag ik mij af hoe dat te betalen valt.

Grappig van Xp06. Als er iets niet in zijn straatje past is het onrealistisch of niet te betalen. Let wel: de CPB heeft de berekeningen gedaan en die worden in twijfel getrokken. Je moet maar durven.
Ook zijn VVD-aanhangers niet zo goed in het hele verhaal vertellen. Dit "Door de VVD-plannen blijven uitkeringsgerechtigden 6,25 procent achter bij werkenden." vond het CPB ook, maar dat is slecht nieuws voor ze.
Het klopt dat de VVD meer banen schept, maar als je dan minder loon krijgt schiet je er weinig mee op. De werkgelegenheid wordt voornamelijk vergroot door de €1000,- van Rutte. Wie heeft hem al ?

Heeft u het wel eens bedacht dat niet iedereen kan werken ? Iemand met een dwarslaesie bijvoorbeeld ? Knap asociaal om zo te denken...

wibi zei:
michel1975 zei:

Nee, dit getuigd van veel fatsoen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf..
Wie veroordeeld en verketterd alles?? Jij toch?? Als je iedereen de maat neemt zou ik zelf maar eens indimmen tegen alles en iedereen die anders denkt dan jij.

Als je nu eerst eens leert (begrijpend) lezen dan praten we verder. Dit 'gezever' van ons doet het niveau van dit topic niet stijgen en doe er niet meer aan mee...

We moeten in Nederland af van het idee dat iedereen het even goed moet hebben. Iemand met een uitkering kan nou eenmaal niet in het Amstel hotel overnachten. Mijn vrouw heeft ook geen tas van Louis Vuitton. Ik heb ook geen jacht in St. Tropez. Mijn buurman rijdt een Golf van 20K, ik een Twingo van 10. Moet ik nu dan bij de regering gaan zeuren om meer geld?

Had Roemer gelijk tijdens het debat gisteren. Werd door Rutte hoofschuddend ontkend ! De man loog dus...en dat moet premier worden ? Stem dan als VVD'er op de PVV. Alhoewel, Wilders trok zijn breekpunt meteen in na de vorige verkiezingen. Blijft er rechts niet veel meer over, behalve CU en SGP. D'66 wil op termijn alle drugs legaliseren ! Lijkt me ook niet verstandig. SP ?

Meer zelf betalen voor zorg bij GroenLinks en VVD, veel minder bij de SP

wibi zei:
D'66 wil op termijn alle drugs legaliseren ! Lijkt me ook niet verstandig.

onzin:

Fout. Zie link: https://www.nu.nl/nieuws/2892503/d66-wil-alle-drugs-legaliseren.html

wibi zei:
Fout. Zie link: https://www.nu.nl/nieuws/2892503/d66-wil-alle-drugs-legaliseren.html

"Productie, handel en verkoop dienen op verstandige wijze gereguleerd te worden", staat in het voorstel, afkomstig van de jongerenafdeling Jonge Democraten.

voorlopig alleen nog maar een voorstel. een volslagen idioot voorstel overigens.

Ik vind het wel erg typisch Wibi, dat als blijkt dat het VVD-progamma er beter uitkomt(maar niet voor iedereen, oké:)) jij direct het CPB als onbetrouwbaar bestempeld:)

Daarom is D'66 stemmen ook niet zo slim. Jonge jongeren worden ook ouder en voor je het weet zitten we opgescheept met gelegaliseerde drugs. Probeer er daarna maar eens van af te komen. Gevaarlijk ontwikkeling wat mij betreft.

wibi zei:
Grappig van Xp06. Als er iets niet in zijn straatje past is het onrealistisch of niet te betalen. Let wel: de CPB heeft de berekeningen gedaan en die worden in twijfel getrokken. Je moet maar durven.
Ook zijn VVD-aanhangers niet zo goed in het hele verhaal vertellen. Dit "Door de VVD-plannen blijven uitkeringsgerechtigden 6,25 procent achter bij werkenden." vond het CPB ook, maar dat is slecht nieuws voor ze.
Het klopt dat de VVD meer banen schept, maar als je dan minder loon krijgt schiet je er weinig mee op. De werkgelegenheid wordt voornamelijk vergroot door de €1000,- van Rutte. Wie heeft hem al ?
Misschien moet jij maar eens beginnen met begrijpend leren lezen. Waar haal jij vandaan dat de werkgelegenheid vergroot wordt met die €1000,- die je er te pas en te onpas bij haalt. Als er iets niet in jouw straatje past dan pas je het wel aan he???

Onder de SP zullen er 500.000 minder banen zijn. De koopkracht gaat wel omhoog.
Dit is meteen de essentie van het probleem. Werken doet er niet toe als we maar hetzelfde of meer te besteden hebben. Is dat nu sociaal???
Als we met zijn allen werken worden we er op de langere termijn allemaal beter van.

Dan de volgende opmerking:
Het klopt dat de VVD meer banen schept, maar als je dan minder loon krijgt schiet je er weinig mee op.
Weet je wat verhoog de uitkeringen hoeft helemaal niemand meer te werken. Want dat is feitelijk wat je zegt.

Renault Grand Scenic zei:
Ik vind het wel erg typisch Wibi, dat als blijkt dat het VVD-progamma er beter uitkomt(maar niet voor iedereen, oké:)) jij direct het CPB als onbetrouwbaar bestempeld:)
Anderen de maat nemen maar zelf nog geen greintje kritiek kunnen pareren. Ja met opmerkingen als "ga terug naar school, leer (begrijpend) lezen."

Terug
Bovenaan