Dat doet me deugd.
Verder ga ik me hier niet meer mee bezighouden. Irriteer me vooral aan de discussies die niet meer over de inhoud gaan maar puur op emotie en horen zeggen gebasseerd zijn. Ik wil best met iemand discussieren over de inhoud maar op het moment dat ik allerlei standpunten moet gaan verdedigen want 'zij' hebben gehoord dat het zus en zo is dan haak ik af.
ik zal nog 1 keer uitleggen waarom ik VVD stem en dan moeten andere stemmers maar uitmaken waarom ik egoistisch ben.
Ik werk ongeveer 6 a 7 dagen in de week. In deze weken maak ik zo'n beetje 50 a 60 uur. Daar verdien ik bovenmodaal voor. Daarnaast studeer ik naast mijn werk in de avonduren en in de weekenden. Om je een idee te geven voor de vakantie vanaf januari heb ik welgeteld 2 vrije weekenden gehad. Dit doe ik uiteraard om er beter van te worden. Dit kost mij veel geld en vrije tijd. Nu is het zo dat ik straks als het even meezit nog meer ga verdienen. Daarnaast hebben wij een buurvrouw welke helaas afgelopen jaar overleden is. Zij had geen familie en de laatste 3 jaar hebben wij haar zo goed en kwaad als het kon verzorgd. Voor mijn vrouw en mij(grotendeels mijn vrouw) een belasting van minimaal 3 uur per dag. Daarnaast werkt mijn vrouw 3 dagen in de week ondanks haar reuma. Daarnaast hebben wij nog een opgroeiende zoon van net 9.
En nu gaan een aantal SP'ers mij vertellen dat ik straks nog meer belasting moet gaan betalen om een stel potverteerders te gaan spekken. IK DACHT HET NIET. Dan gaan deze mensen eerst maar eens in zich zelf investeren net als ik. Ook ik had graag ieder weekend met met mijn gezin aan de ontbijttafel gezeten. Ook mijn vrouw zou best een dag minder werken gezien haar lichameijke beperkingen. Lekker makkelijk he over andermans portemonnee beschikken?? En met die standaard riedeltjes over zogenaamd sociaal zijn. Zolang het maar over andermans uren en centen gaat is dat erg makkelijk.
Mensen kunnen best wat zelfzorgzamer worden. Zorg kan best goedkoper door meer voor elkaar over te hebben.