Guest
Zo levert ook maar een klein deel van normale gemeenschap een zwangerschap op en dus mag je legaal een abortus plegen. Zeker als je als vrouw verkracht bent.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rembrandt zei:D.E.N.N.I.S. zei:Goh, Ik dacht dat alleen domme Amerikaanse christenen ultradomme uitspraken deden, maar die ellende begint nu ook in Nederland: https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12845876/__Ophef_om_uitspraak_SGP_er__.html
[size=x-large]SGP: Bijna nooit zwanger na verkrachting[/size]
![]()
Foto van deze domme mafkees
Beetje kort door de bocht reactie, he.
Ik noem dit net zo goed stemmingmakerij. Typisch Telegraaf-journalistiek.
Die "domme Amerikaan" heeft het over dat je NIET snel zwanger kan worden van een verkrachting ("defense-meganisme bij de vrouw werkt niet. Rare uitspraak, maar ala). Van der Staaij beweert dit NIET. Dus de stelling van de Telegraaf dat van der Staaij hetzelfde beweert klopt niet.
Essentie van beide uitspraken is niet, dat je niet zwanger wil/moet/kunt of mag worden van een verkrachting, maar dat slechts een klein deel van de verkrachtingen een zwangerschap "oplevert" en dat zij daarom niet vinden dat je daar een hele legalisering van abortus aan kunt/mag ophangen.
Vind ik persoonlijk een verdedigbaar standpunt. Om dat dan af te doen als "superstom" en "ultra-achterlijk" is mijns inziens erg kortzichtig.
Je zou eens goed zelf kunnen luisteren naar wat deze personen in het filmpje zeggen, ipv af te gaan op de populistische "vertaling" van de Telegraaf.
Ik wil hier niet zeggen dat ik het 100% eens ben met beide heren (vooral die Amerikaan brengt het niet "handig" ), maar dit vroeg toch even om een reactie.![]()
wibi zei:Maakt echt niet uit wat jullie als 'rechtse ballen' allemaal er tegen in brengen. Gisteren heeft iemand met me afgesproken: "we agree to disagree".
En XP06 haalt er nu opeens de PVV bij. Dat is een rare verandering van koers.
Wat later dan 4 jaar gebeurd is volstrekt niet interessant ! Zelfs de VVD kan nog niet meer dan 2 jaar voorruit kijken. Of zagen zij de crisis aankomen ? Dan was meer banen beloven al helemaal dom ! Door deze crisis (externe factor) zijn er banen verloren gegaan. Niemand zag dit aankomen, dus zo dom is mijn uitspraak niet. Een land regeren is niet hetzelfde als een bedrijfje runnen. Daar komen iets meer (ook onvoorziene) omstandigheden bij kijken. Denken dat je dat allemaal weet en kan voorspellen is pas dom...
Vlinderstrik zei:Jammer dat je daar gisteren niet op reageerde en nu wel omdat het in je kraam te pas komt.
Het gegeven dat niemand de crisis zag aankomen brengt niet met zich mee dat het volstrekt niet interessant is om verder dan vier jaar voor uit te kijken. Jij brengt het alsof het ene uit het andere voortvloeit.
meeuw zei:Is volgend jaar de crisis voorbij? Is de crisis dan juist erger? Zelfs dat weten wij niet.
wibi zei:Vlinderstrik zei:Jammer dat je daar gisteren niet op reageerde en nu wel omdat het in je kraam te pas komt.
Het gegeven dat niemand de crisis zag aankomen brengt niet met zich mee dat het volstrekt niet interessant is om verder dan vier jaar voor uit te kijken. Jij brengt het alsof het ene uit het andere voortvloeit.
Ik zeg zoveel. Moet als "Don Quichotte" me als enige tegen heel veel VVD'ers verdedigen. Tenminste, zo voelt het. Nu u weer...
Daarnaast heeft verder dan 4 jaar voorruit kijken geen nut. Misschien is de SGP wel aan de macht die abortussen gaat terugdraaien, zodat het niet meer kan. Misschien de PVV die uit de EU stapt. Misschien wel....snapt u ? Heeft geen nut dus...
wibi zei:Vlinderstrik zei:Jammer dat je daar gisteren niet op reageerde en nu wel omdat het in je kraam te pas komt.
Ik zeg zoveel. Moet als "Don Quichotte" me als enige tegen heel veel VVD'ers verdedigen. Tenminste, zo voelt het. Nu u weer...
Daarnaast heeft verder dan 4 jaar voorruit kijken geen nut. Misschien is de SGP wel aan de macht die abortussen gaat terugdraaien, zodat het niet meer kan. Misschien de PVV die uit de EU stapt. Misschien wel....snapt u ? Heeft geen nut dus...
D.E.N.N.I.S. zei:Heel even voor de goede orde: ik ben in principe ook tegen abortus. Als een man en een vrouw vrijwillig met elkaar naar bed gaan en daaruit komt een zwangerschap; dan ben ik tegen abortus. Maar ik ben ook van mening dat het ten allertijde de beslissing van de vrouw is.
Vlinderstrik zei:Je zegt teveel op de momenten dat het niet moet en te weinig om te momenten dat je het mag verwachten. Aangeven dat verder dan vier jaar geen zin heeft is met afstand de meest domme opmerking die de afgelopen weken tot mij is gekomen.
PVV die uit de EU stapt?![]()
Daarom hebben we hier ook het poldermodel zodat alle extreme excessen er uit gefilterd worden. Er dient altijd nog een meerderheid te zijn. Maar ja nu zal ik de toorn wel weer over me uit hebben geroepen. Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.wibi zei:Vlinderstrik zei:Jammer dat je daar gisteren niet op reageerde en nu wel omdat het in je kraam te pas komt.
Zo'n "kind"/embryo heeft geen bewust zijn.. dus zal 't ook niets missen.meeuw zei:Vind dat er wel nuances/grenzen moeten zijn. Dus niet een (levend) kind aborteren dat al x maanden ver is.
meeuw zei:Er is idd wel wat meer aan de hand dan bij vorige crises. Dat was steeds een paar jaartjes en niet zo diep als nu. Of gaan wij terug naar het oude gegeven '7 vette jaren en 7 magere jaren'? Daar waren wij de laatste decennia nu juist van af.
R-W zei:Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.
Er is idd wel wat meer aan de hand dan bij vorige crises. Dat was steeds een paar jaartjes en niet zo diep als nu. Of gaan wij terug naar het oude gegeven '7 vette jaren en 7 magere jaren'? Daar waren wij de laatste decennia nu juist van af.
Re
michel1975 zei:Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.
Twingo1 zei:R-W zei:Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.
En daarom vraag ik mij af of Wibi privé ook niet verder dan 4 jaar vooruit kijkt? Als ik vier jaar voor mijn pensioen nog geld opzij moet zetten, wordt het slechts een druppel op de gloeiende plaat.
wibi zei:IK eis dat u NU met bewijzen komt. Kunt u dat niet dan verwijs ik dit betoog naar het land van de fabeltjes...
wibi zei:michel1975 zei:Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.
Lezen blijft moeilijk hè ? Want dat staat er niet. Er staat: "zo voelt het"...Ook u kan uw woorden weer intrekken en zal (voornamelijk voor u) alles in 'Jip-en-Jannekke' taal hier proberen te schrijven. Stel je voor dat je weer eens een keer niet goed leest...
Twingo1 zei:R-W zei:Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.
En daarom vraag ik mij af of Wibi privé ook niet verder dan 4 jaar vooruit kijkt? Als ik vier jaar voor mijn pensioen nog geld opzij moet zetten, wordt het slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Er is idd wel wat meer aan de hand dan bij vorige crises. Dat was steeds een paar jaartjes en niet zo diep als nu. Of gaan wij terug naar het oude gegeven '7 vette jaren en 7 magere jaren'? Daar waren wij de laatste decennia nu juist van af.
Re
En daarom is de val ook dieper? Sinds medio jaren 90 ging het alsmaar crescendo. Klein internetdipje in 2000. Geen gevolgen voor de normale man. 13/14 jaar hoogmoed. Nu de val. Ook 14 jaar?
wibi zei:michel1975 zei:Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.
Lezen blijft moeilijk hè ? Want dat staat er niet. Er staat: "zo voelt het"...Ook u kan uw woorden weer intrekken en zal (voornamelijk voor u) alles in 'Jip-en-Jannekke' taal hier proberen te schrijven. Stel je voor dat je weer eens een keer niet goed leest...
Als we het hier al niet met elkaar eens worden heb ik inderdaad ook niet de illusie dat dat elders beter is. Maar ja tegen beter weten in hoop ik toch op herstel.Vlinderstrik zei:Twingo1 zei:R-W zei:Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.
Re
En daarom is de val ook dieper? Sinds medio jaren 90 ging het alsmaar crescendo. Klein internetdipje in 2000. Geen gevolgen voor de normale man. 13/14 jaar hoogmoed. Nu de val. Ook 14 jaar?
Nou het was wel meer dan een klein internetdipje hoor. In die specifieke markt was het een implosie maar die crisis sloeg niet z'n tentakels over alle facetten van de financiele en maatschappelijke wereld uit.
De val is dieper waarbij IEDEREEN de sjaak is. Degene die met veel vreemd vermogen hebben gewerkt (lees; schulden), in eerste instantie maar die nemen mensen die dat niet hebben gedaan onbedoelt mee in hun kielzog. Daarnaast zit Europa gevangen in haar euro waarbij de belangen van de diverse landen dusdanig uiteen liggen dat je je kunt afvragen of ze daar ooit over heen stappen (nog los van de culturele verschillen). Nee ik heb er niet veel fiducie in al hoop ik dat ik ongelijk heb.
Rookworst zei:immers, als je niet weet dat je leeft, dan weet je dus ook niet dat je ge-aborteerd wordt:T
michel1975 zei:Twingo1 zei:R-W zei:Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.
Wibi is bigger than life.
Zichzelf vergelijken met Don Quichot
Zijn ietwat dwingende manier van vragen stellen:
wibi zei:IK eis dat u NU met bewijzen komt. Kunt u dat niet dan verwijs ik dit betoog naar het land van de fabeltjes...
En zoals ik al voorspelde die toorn:wibi zei:michel1975 zei:Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.
Grappig dat je alleen op mij zo reageert en ook alleen die dingen eruit filterd.
Op Wikipedia wel grappig vond ik, wilde ik toch even met je delen:
Spreekwoordelijk
De figuur van Don Quichot en zijn daden zijn in het dagelijkse taalgebruik terechtgekomen met onder meer deze uitdrukkingen:
een klap/slag van de molen gehad hebben — in de war zijn, gek zijn;
tegen windmolens vechten — een denkbeeldig gevaar bestrijden, of ook: proberen te veranderen wat niet te veranderen is;
een Don Quichot — iemand die een hopeloze strijd levert, of iemand die nutteloze doelen nastreeft;
donquichotterie — dwaas-idealistisch optreden.
Vlinderstrik zei:Lezen blijft moeilijk hè ? Want dat staat er niet. Er staat: "zo voelt het"...Ook u kan uw woorden weer intrekken en zal (voornamelijk voor u) alles in 'Jip-en-Jannekke' taal hier proberen te schrijven. Stel je voor dat je weer eens een keer niet goed leest...
Wat voor mij prioriteit 1 is is dat er ook een stukje welvaart is voor de generatie na mij. Ligt misschien aan het ouderschap. Zeg maar the big picture.Vlinderstrik zei:Hoop voor een iedereen dat wij de crisis op een gegeven moment achter ons kunnen laten. Dat verdient Europa en Nederland in het bijzonder.
Helaas hoef je geen Einstein te zijn om je te realiseren dat er definitief een groot stuk welvaart verloren gaat/is gegaan.
Vlinderstrik zei:wibi zei:michel1975 zei:Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.
Janneke schrijf je met slechts 1 k.
Rookworst zei:Zo'n "kind"/embryo heeft geen bewust zijn.. dus zal 't ook niets missen.meeuw zei:Vind dat er wel nuances/grenzen moeten zijn. Dus niet een (levend) kind aborteren dat al x maanden ver is.
immers, als je niet weet dat je leeft, dan weet je dus ook niet dat je ge-aborteerd wordt:T
wibi zei:Rustig aan vogel...er komen nog meer debatten en het is nog geen 12 september. Uitspraak: "wie het laatst lacht, lacht het best"...