• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Zo levert ook maar een klein deel van normale gemeenschap een zwangerschap op en dus mag je legaal een abortus plegen. Zeker als je als vrouw verkracht bent.

Dan moet hij dat misschien overduidelijk naar voren brengen want het is een nogal gevoelig punt, zeker na die Amerikaanse idioot met zijn 'verspreking'. Daarnaast moet de kerk of eigenlijk het geloof in zijn geheel imho sowieso zich niet met politiek bemoeien.

Wat zeg je nu? Omdat maar een klein deel van gemeenschap een zwangerschap oplevert, mag je legaal abortus plegen?
Over domme uitspraken gesproken............

Heb het eens aangehoord en hij doet dit af als een FEIT...dan wordt het heel moeilijk om met die man te gaan praten: opheffen dat zooitje !

Rembrandt zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Goh, Ik dacht dat alleen domme Amerikaanse christenen ultradomme uitspraken deden, maar die ellende begint nu ook in Nederland: https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12845876/__Ophef_om_uitspraak_SGP_er__.html

[size=x-large]SGP: Bijna nooit zwanger na verkrachting[/size]

Cees_van_der_Staaij.jpeg

Foto van deze domme mafkees​

Beetje kort door de bocht reactie, he.
Ik noem dit net zo goed stemmingmakerij. Typisch Telegraaf-journalistiek.

Die "domme Amerikaan" heeft het over dat je NIET snel zwanger kan worden van een verkrachting ("defense-meganisme bij de vrouw werkt niet. Rare uitspraak, maar ala). Van der Staaij beweert dit NIET. Dus de stelling van de Telegraaf dat van der Staaij hetzelfde beweert klopt niet.

Essentie van beide uitspraken is niet, dat je niet zwanger wil/moet/kunt of mag worden van een verkrachting, maar dat slechts een klein deel van de verkrachtingen een zwangerschap "oplevert" en dat zij daarom niet vinden dat je daar een hele legalisering van abortus aan kunt/mag ophangen.

Vind ik persoonlijk een verdedigbaar standpunt. Om dat dan af te doen als "superstom" en "ultra-achterlijk" is mijns inziens erg kortzichtig.
Je zou eens goed zelf kunnen luisteren naar wat deze personen in het filmpje zeggen, ipv af te gaan op de populistische "vertaling" van de Telegraaf.

Ik wil hier niet zeggen dat ik het 100% eens ben met beide heren (vooral die Amerikaan brengt het niet "handig" ), maar dit vroeg toch even om een reactie.;)

Het staat je vrij om te reageren, maar mijn kwalificaties van mijn beide heren is beslist niet kortzichtig.

Het is gewoon dom om te beweren dat er een verdedigings mechanisme tegen verkrachting bestaat in het vrouwelijk lichaam. Er bestaat gewoon geen verdediging om de woorden van deze domme christenen te rechtvaardigen.

Heel even voor de goede orde: ik ben in principe ook tegen abortus. Als een man en een vrouw vrijwillig met elkaar naar bed gaan en daaruit komt een zwangerschap; dan ben ik tegen abortus. Maar ik ben ook van mening dat het ten allertijde de beslissing van de vrouw is.

Ik heb geen bezwaar tegen abortus als de zwangerschap het gevolg is van een verkrachting. Maar alleen als de vrouw het wil!

Is het heel raar om te vinden dat de 'eigenaar' daar zelf over mag beslissen? Zou overigens goed zijn als er vooraf beter nagedacht zou (moeten) worden over het 'nemen' van kinderen maar da's weer een andere discussie...

@D.E.N.N.I.S, waar het mij om ging is dat je die twee op één lijn stelt terwijl ze niet dezelfde uitspraken doen. En met je reactie doe je het weer.
@wibi, wát doet hij af als een feit?

@R-W, over duidelijkheid ben ik het met je eens. Over kerk en geloof: kijk hierboven. De reactie van D.E.N.N.I.S. geeft al aan dat je ook een principiele opvatting tégen abortus kunt hebben zónder kerk of geloof.

Het ging mij hier niet zozeer om de inhoudelijke discussie over abortus. Die gaan we hier toch niet beslechten.
Het gaat mij meer om de reacties.

@rembrandt, je mag natuurlijk met wat voor reden dan ook voor of tegen zijn, zolang je dat maar niet verplicht gaat opdringen aan iemand anders. Ik wil geen kinderen, mijn vriendin ook niet, wij hebben simpelweg helemaal niets met kinderen. Mocht zij (zeer correct 'wij') zwanger raken, komt er zeer waarschijnlijk een abortus. Dat zal vast niet zonder heftige gevoelens, emoties enz gaan maar wij kiezen er toch niet voor om het te houden, dat past niet in onze gewenste manier van leven.

In het filmpje bij Wester. https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12845876/__Ophef_om_uitspraak_SGP_er__.html

"En dan nu tijd voor de feitelijke benadering.

Van de vrouwen die verkracht worden, raakt 7 procent zwanger. Dat blijkt uit een onderzoek van Rutgers Nisso Groep uit 2009, gefinancierd door het ministerie van Volksgezondheid.

Meer cijfers
Eén op de 100 Nederlandse vrouwen tussen de 15 en 70 jaar is ooit zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld. De helft van die vrouwen heeft een abortus laten uitvoeren, 20 procent kreeg een miskraam en ongeveer een derde heeft een kind gekregen.

Uit voorlopige cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) uit 2011, blijkt dat 1580 vrouwen zijn verkracht, 111 van hen raakten vermoedelijk zwanger. Ieder jaar ondergaan gemiddeld 28.000 vrouwen een abortus in een kliniek of ziekenhuis. Dat cijfer is volgens het CBS de laatste jaren redelijk stabiel."

BNR

Tot zover het feit dat deze SGP-er noemde.
Tot zover ook mijn inhoudelijke aandacht voor/over abortus.

Dat zijn dus jaarlijks 28k vrouwen die volgens de SGP iets doen wat niet mag, want per definitie tegen abortus, lijkt me geen verwaarloosbare groep.

Hoeveel mensen rijden er jaarlijks door rood?
Beetje flauw misschien, maar deze "omgekeerde bewijslast" is dat mijns inziens ook.

P.S. Nu ga ik er toch weer op in.
Om het dan even terug te brengen naar de politiek: volgens mij is "in volgens Nederlandse begrippen democratische zin" besloten om abortus in Nederland te legaliseren. Daarmee is daarover de kous af.
Wil je dat echter veranderd zien, kun je daar in datzelfde "democratische" stelsel tegen ageren via een politoeke partij, om zo te proberen je standpunt erdoor te krijgen. Dat is wat mij betreft wat de SGP hier doet. Of ze hier ook in slagen is aan de Nederlandse kiezer, de formateur en het ontstane kabinet.

wibi zei:
Maakt echt niet uit wat jullie als 'rechtse ballen' allemaal er tegen in brengen. Gisteren heeft iemand met me afgesproken: "we agree to disagree".
En XP06 haalt er nu opeens de PVV bij. Dat is een rare verandering van koers.
Wat later dan 4 jaar gebeurd is volstrekt niet interessant ! Zelfs de VVD kan nog niet meer dan 2 jaar voorruit kijken. Of zagen zij de crisis aankomen ? Dan was meer banen beloven al helemaal dom ! Door deze crisis (externe factor) zijn er banen verloren gegaan. Niemand zag dit aankomen, dus zo dom is mijn uitspraak niet. Een land regeren is niet hetzelfde als een bedrijfje runnen. Daar komen iets meer (ook onvoorziene) omstandigheden bij kijken. Denken dat je dat allemaal weet en kan voorspellen is pas dom...

Jammer dat je daar gisteren niet op reageerde en nu wel omdat het in je kraam te pas komt.

Het gegeven dat niemand de crisis zag aankomen brengt niet met zich mee dat het volstrekt niet interessant is om verder dan vier jaar voor uit te kijken. Jij brengt het alsof het ene uit het andere voortvloeit.

Vlinderstrik zei:
Jammer dat je daar gisteren niet op reageerde en nu wel omdat het in je kraam te pas komt.

Het gegeven dat niemand de crisis zag aankomen brengt niet met zich mee dat het volstrekt niet interessant is om verder dan vier jaar voor uit te kijken. Jij brengt het alsof het ene uit het andere voortvloeit.

Ik zeg zoveel. Moet als "Don Quichotte" me als enige tegen heel veel VVD'ers verdedigen. Tenminste, zo voelt het. Nu u weer...
Daarnaast heeft verder dan 4 jaar voorruit kijken geen nut. Misschien is de SGP wel aan de macht die abortussen gaat terugdraaien, zodat het niet meer kan. Misschien de PVV die uit de EU stapt. Misschien wel....snapt u ? Heeft geen nut dus...

meeuw zei:
Is volgend jaar de crisis voorbij? Is de crisis dan juist erger? Zelfs dat weten wij niet.

Ik durf wel te beweren zeker te weten dat volgend jaar de crisis niet voorbij is. En nadat de crisis "voorbij" is laat een crisis van deze omvang nog decennia lang z'n sporen na. Daar gaat minimaal een generatie overheen.

Er is idd wel wat meer aan de hand dan bij vorige crises. Dat was steeds een paar jaartjes en niet zo diep als nu. Of gaan wij terug naar het oude gegeven '7 vette jaren en 7 magere jaren'? Daar waren wij de laatste decennia nu juist van af.

wibi zei:
Vlinderstrik zei:

Ik zeg zoveel. Moet als "Don Quichotte" me als enige tegen heel veel VVD'ers verdedigen. Tenminste, zo voelt het. Nu u weer...
Daarnaast heeft verder dan 4 jaar voorruit kijken geen nut. Misschien is de SGP wel aan de macht die abortussen gaat terugdraaien, zodat het niet meer kan. Misschien de PVV die uit de EU stapt. Misschien wel....snapt u ? Heeft geen nut dus...

Je zegt teveel op de momenten dat het niet moet en te weinig om te momenten dat je het mag verwachten. Aangeven dat verder dan vier jaar geen zin heeft is met afstand de meest domme opmerking die de afgelopen weken tot mij is gekomen.

PVV die uit de EU stapt? o_O

Wij zitten hier allemaal te kneuteren over welke politieke partij aan het roer gaat of moet komen (ja ik doe ook mee) en maar weinigen realiseren zich dat Nederland mee dobbert op het europese gedachtegoed en dus ook met de daarbij behorende crisis. ONGEACHT wie er aan het roer staat in Nederland zonder daarmee te beweren dat het niet van belang is wie er aan het roer staat.

wibi zei:
Vlinderstrik zei:

Wibi is Roemer himself?
OT: natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.

D.E.N.N.I.S. zei:
Heel even voor de goede orde: ik ben in principe ook tegen abortus. Als een man en een vrouw vrijwillig met elkaar naar bed gaan en daaruit komt een zwangerschap; dan ben ik tegen abortus. Maar ik ben ook van mening dat het ten allertijde de beslissing van de vrouw is.

Hoe kan je nou tegen abortus zijn? :rolleyes: of iemand anders nou wel of niet mama en papa willen worden, daar heb "jij"* toch geen reet mee te maken?
Ook dat alleen een vrouw die beslissing mag nemen van ik persoonlijk ook onzin.. alsof ze alleen verantwoordelijk is voor de opvoeding en financiering van een kind.

*=iedereen die daar een mening over denkt te kunnen hebben.

Vlinderstrik zei:
Je zegt teveel op de momenten dat het niet moet en te weinig om te momenten dat je het mag verwachten. Aangeven dat verder dan vier jaar geen zin heeft is met afstand de meest domme opmerking die de afgelopen weken tot mij is gekomen.

PVV die uit de EU stapt? o_O

IK eis dat u NU met bewijzen komt. Kunt u dat niet dan verwijs ik dit betoog naar het land van de fabeltjes...

Vind dat er wel nuances/grenzen moeten zijn. Dus niet een (levend) kind aborteren dat al x maanden ver is.

wibi zei:
Vlinderstrik zei:

Daarom hebben we hier ook het poldermodel zodat alle extreme excessen er uit gefilterd worden. Er dient altijd nog een meerderheid te zijn. Maar ja nu zal ik de toorn wel weer over me uit hebben geroepen. Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.

meeuw zei:
Vind dat er wel nuances/grenzen moeten zijn. Dus niet een (levend) kind aborteren dat al x maanden ver is.
Zo'n "kind"/embryo heeft geen bewust zijn.. dus zal 't ook niets missen.
immers, als je niet weet dat je leeft, dan weet je dus ook niet dat je ge-aborteerd wordt:T

meeuw zei:
Er is idd wel wat meer aan de hand dan bij vorige crises. Dat was steeds een paar jaartjes en niet zo diep als nu. Of gaan wij terug naar het oude gegeven '7 vette jaren en 7 magere jaren'? Daar waren wij de laatste decennia nu juist van af.

KIJK dat vind ik nu interessant!
De meeste mensen zijn het er wel over eens dat dit de heftigste crisis is sinds de jaren dertig (bij nee, hoor ik het graag).
Nu kan en wil men veel meer monetair sturen om de gevolgen van de crisis te bestrijden maar het mijns inziens niet meer dan uitstel van executie, "kicking the can down the road" zoals de Amerikanen het zo mooi omschrijven.

De schuldenberg van de hele Westerse wereld is van een dusdanige aard dat inflatie één van de weinige oplossingen is. Ondanks de werkelijk eindeloze geldcreatie en extreem lage rente laat deze inflatie zich niet opwekken omdat mensen het geld domweg niet uitgeven. Maar of het nu deflatie of inflatie wordt, leuk wordt het niet.

R-W zei:
Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.

En daarom vraag ik mij af of Wibi privé ook niet verder dan 4 jaar vooruit kijkt? Als ik vier jaar voor mijn pensioen nog geld opzij moet zetten, wordt het slechts een druppel op de gloeiende plaat.

Re

En daarom is de val ook dieper? Sinds medio jaren 90 ging het alsmaar crescendo. Klein internetdipje in 2000. Geen gevolgen voor de normale man. 13/14 jaar hoogmoed. Nu de val. Ook 14 jaar?

michel1975 zei:
Overigens is jezelf vergelijken met Don Quichot toch wel een brug te ver.

Lezen blijft moeilijk hè ? Want dat staat er niet. Er staat: "zo voelt het"...Ook u kan uw woorden weer intrekken en zal (voornamelijk voor u) alles in 'Jip-en-Jannekke' taal hier proberen te schrijven. Stel je voor dat je weer eens een keer niet goed leest...

Twingo1 zei:
R-W zei:
Natuurlijk moet je wel een plan maken dat voor (veel) langere termijn de bedoeling is, al is het maar omdat heel veel zaken niet per morgen opgestart kunnen worden.

En daarom vraag ik mij af of Wibi privé ook niet verder dan 4 jaar vooruit kijkt? Als ik vier jaar voor mijn pensioen nog geld opzij moet zetten, wordt het slechts een druppel op de gloeiende plaat.

Wibi is bigger than life.
Zichzelf vergelijken met Don Quichot
Zijn ietwat dwingende manier van vragen stellen:

wibi zei:
IK eis dat u NU met bewijzen komt. Kunt u dat niet dan verwijs ik dit betoog naar het land van de fabeltjes...

En zoals ik al voorspelde die toorn:
wibi zei:
michel1975 zei:

Lezen blijft moeilijk hè ? Want dat staat er niet. Er staat: "zo voelt het"...Ook u kan uw woorden weer intrekken en zal (voornamelijk voor u) alles in 'Jip-en-Jannekke' taal hier proberen te schrijven. Stel je voor dat je weer eens een keer niet goed leest...

Grappig dat je alleen op mij zo reageert en ook alleen die dingen eruit filterd.

Op Wikipedia wel grappig vond ik, wilde ik toch even met je delen:
Spreekwoordelijk

De figuur van Don Quichot en zijn daden zijn in het dagelijkse taalgebruik terechtgekomen met onder meer deze uitdrukkingen:

een klap/slag van de molen gehad hebben — in de war zijn, gek zijn;
tegen windmolens vechten — een denkbeeldig gevaar bestrijden, of ook: proberen te veranderen wat niet te veranderen is;
een Don Quichot — iemand die een hopeloze strijd levert, of iemand die nutteloze doelen nastreeft;
donquichotterie — dwaas-idealistisch optreden.

Twingo1 zei:
R-W zei:

Re

En daarom is de val ook dieper? Sinds medio jaren 90 ging het alsmaar crescendo. Klein internetdipje in 2000. Geen gevolgen voor de normale man. 13/14 jaar hoogmoed. Nu de val. Ook 14 jaar?

Nou het was wel meer dan een klein internetdipje hoor. In die specifieke markt was het een implosie maar die crisis sloeg niet z'n tentakels over alle facetten van de financiele en maatschappelijke wereld uit.

De val is dieper waarbij IEDEREEN de sjaak is. Degene die met veel vreemd vermogen hebben gewerkt (lees; schulden), in eerste instantie maar die nemen mensen die dat niet hebben gedaan onbedoelt mee in hun kielzog. Daarnaast zit Europa gevangen in haar euro waarbij de belangen van de diverse landen dusdanig uiteen liggen dat je je kunt afvragen of ze daar ooit over heen stappen (nog los van de culturele verschillen). Nee ik heb er niet veel fiducie in al hoop ik dat ik ongelijk heb.

wibi zei:
michel1975 zei:

Janneke schrijf je met slechts 1 k.

Vlinderstrik zei:
Twingo1 zei:
R-W zei:

Re

Nou het was wel meer dan een klein internetdipje hoor. In die specifieke markt was het een implosie maar die crisis sloeg niet z'n tentakels over alle facetten van de financiele en maatschappelijke wereld uit.

De val is dieper waarbij IEDEREEN de sjaak is. Degene die met veel vreemd vermogen hebben gewerkt (lees; schulden), in eerste instantie maar die nemen mensen die dat niet hebben gedaan onbedoelt mee in hun kielzog. Daarnaast zit Europa gevangen in haar euro waarbij de belangen van de diverse landen dusdanig uiteen liggen dat je je kunt afvragen of ze daar ooit over heen stappen (nog los van de culturele verschillen). Nee ik heb er niet veel fiducie in al hoop ik dat ik ongelijk heb.
Als we het hier al niet met elkaar eens worden heb ik inderdaad ook niet de illusie dat dat elders beter is. Maar ja tegen beter weten in hoop ik toch op herstel.

michel1975 zei:
Twingo1 zei:
R-W zei:

Wibi is bigger than life.
Zichzelf vergelijken met Don Quichot
Zijn ietwat dwingende manier van vragen stellen:

wibi zei:

En zoals ik al voorspelde die toorn:
wibi zei:
michel1975 zei:

Grappig dat je alleen op mij zo reageert en ook alleen die dingen eruit filterd.

Spreekwoordelijk

De figuur van Don Quichot en zijn daden zijn in het dagelijkse taalgebruik terechtgekomen met onder meer deze uitdrukkingen:

tegen windmolens vechten — een denkbeeldig gevaar bestrijden, of ook: proberen te veranderen wat niet te veranderen is;
een Don Quichot — iemand die een hopeloze strijd levert, of iemand die nutteloze doelen nastreeft;
donquichotterie — dwaas-idealistisch optreden.

En filtert schrijf je met een t.

Gelukkig heb je meer verstand van de economie dan van spellen :p.

Dat zijn nog eens berichten:)

https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12847322/__Flinke_daling_SP_in_Nipo-peiling__.html

Alhoewel ik mijn twijfels heb bij al die peilingen. En daarentegen moeten er nog heel wat debatten geslecht worden.

Ik voel een VVD/PvdA/CDA/D66 aankomen.
Worden wel lastige formaties maar als iedereen over zijn schaduw heen kan stappen.

Vlinderstrik zei:

Spreekwoordelijk

donquichotterie — dwaas-idealistisch optreden.[/quote]

En filtert schrijf je met een t.

Gelukkig heb je meer verstand van de economie dan van spellen :p.[/quote]

I'm guilty en zo zijn er nog wel wat meer spelfoutjes doorheen geslipt ben ik bang.:)
Edit: En het quoten heb ik ook wel eens beter gedaan......

Hoop voor een iedereen dat wij de crisis op een gegeven moment achter ons kunnen laten. Dat verdient Europa en Nederland in het bijzonder.
Helaas hoef je geen Einstein te zijn om je te realiseren dat er definitief een groot stuk welvaart verloren gaat/is gegaan.

Vlinderstrik zei:
Hoop voor een iedereen dat wij de crisis op een gegeven moment achter ons kunnen laten. Dat verdient Europa en Nederland in het bijzonder.
Helaas hoef je geen Einstein te zijn om je te realiseren dat er definitief een groot stuk welvaart verloren gaat/is gegaan.
Wat voor mij prioriteit 1 is is dat er ook een stukje welvaart is voor de generatie na mij. Ligt misschien aan het ouderschap. Zeg maar the big picture.
Door alle verkiezingsretoriek is het lastig door de bomen het bos te zien. Tuurlijk op individuele titel wil ik graag mijn werk behouden, koopkrachtstijging, betere goedkopere zorg voor mezelf, een dik pensioen, zo snel mogelijk met pensioen, aow en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik ben me wel bewust dat dit allemaal een utopie is en dat we keuzes moeten maken. En sommige keuzes doen nu eenmaal pijn.

Ik zie bepaalde partijen alleen maar zaken voor zich uitschuiven en dat moet een keer fout gaan.
Daarnaast is het politieke landschap zo versplinterd.
Ik snap best dat de ouderen hun stem willen laten horen maar om daar nu speciaal een 50+ partij voor op te richten.
En dan hebben we de partij voor de dieren nog. Ik ben best een dierenvriend en ik ben dol op mijn hond maar om een dier boven een mens te stellen??? Daar zet ik zo mijn vraagtekens bij. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die roepen maar mijn hond is mijn kind.
Ik zou hardstikke verdrietig zijn als mijn hond zou overlijden maar als mijn kind wat overkomt dan zou ik me geen raad weten. Ongeveer in die context.

Tuurlijk hopen we van de welvaart te genieten en is het lastig om te moeten inleveren. Maar soms is het niet anders. Daarom heb ik ook zo'n moeite met die klagers over de neerwaartse bijstelling van hun pensioen. En natuurlijk hakt het er in, zeker bij diegene met een klein pensioen. Maar ja, wat denkt met dan met deze rente die we wellicht houden over een langere periode. Men heeft werkelijk geen idee en het enige dat ze schreeuwen is dat ze bestolen worden.....

Vlinderstrik zei:
wibi zei:
michel1975 zei:

Janneke schrijf je met slechts 1 k.

Dat is waar, maar een eigennaam die ik niet goed opgeschreven heb...filterd van Michel is met een t.

jeetje, dat van der staaij zo'n uitspraak zou doen had ik echt niet verwacht o_O hadden mensen nou echt iets anders verwacht van zo'n radicale partij?

@ wibi:

Ja, het land is gered :)

Maar wat de hypo-aftrek betreft:

Weet je wel wat inmiddels de rente is? In mijn situatie maakt het eigenlijk al nauwelijks uit of ik renteaftrek heb of niet (dan hoef ik geen OZB meer te betalen). Dus zij die zich rijkrekenen door het afschaffen van de aftrek zijn toch wel een beetje onnozel. Anderzijds moet je dan wel de huursubsidie afschaffen, dat levert wellicht veel meer op :rolleyes:

Rustig aan vogel :)...er komen nog meer debatten en het is nog geen 12 september. Uitspraak: "wie het laatst lacht, lacht het best"...

Rookworst zei:
meeuw zei:
Zo'n "kind"/embryo heeft geen bewust zijn.. dus zal 't ook niets missen.
immers, als je niet weet dat je leeft, dan weet je dus ook niet dat je ge-aborteerd wordt:T

Weet jij waar de grens ligt? Ik niet.

Na de 24e week is het kind levensvatbaar. Dat is de grens tussen wel of niet aborteren. Als je het zo bedoeldt..

wibi zei:
Rustig aan vogel :)...er komen nog meer debatten en het is nog geen 12 september. Uitspraak: "wie het laatst lacht, lacht het best"...

Er kan idd nog alles gebeuren.

Maar ik heb vandaag voor het eerst voor iemand een ontslagaanvraag moeten indienen, en wel om 'economische redenen'. Een dieptepunt in mijn 32-jarige ondernemerschap. Dus het moge duidelijk zijn dan ik hoop op een verkiezingsuitslag waardoor het bedrijfsleven weer licht aan de horizon kan zien.

Terug
Bovenaan