Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Begrijp ik goed dat je sympathie uitgaat naar de terroristen die het jammer vinden dat de boevenbende van Khamenei wordt verdreven?Ja, de juiste omstandigheden voor hen. Niet voor het (deel van) het volk aldaar.
Hmm.Regime change kan eigenlijk alleen bereikt worden van binnenuit. Als Amerika en Israël de juiste omstandigheden weten te creëren heeft de Iraanse bevolking misschien een kans.
Lees dat stukje over elkaar verliezen nog even.Begrijp ik goed dat je sympathie uitgaat naar de terroristen die het jammer vinden dat de boevenbende van Khamenei wordt verdreven?
Iets met spijker en kop.Lees dat stukje over elkaar verliezen nog even.
(..)Gouke Moes is een Nederlands politicus namens de BoerBurgerBeweging. Van 5 september 2025 tot 23 februari 2026 was hij minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in het demissionaire kabinet-Schoof. Voorafgaand aan zijn ministerschap was hij gedeputeerde in de provincie Groningen. (..)
Ik heb met verbazing naar dit gesprek zitten kijken... ik kan er op vele manieren op reageren, maar wat met name bleef hangen: was Moes een minister?
Een afgang is het zeker, wat een treurnis. Hij werd ook finaal gefileerd door de andere gasten. Zeker door Sylvana.Ja, wat een afgang. En dan hoor je 'politici zijn incompetent' op straat; ik heb veel vrienden die politiek actief zijn en ik vind dat soort uitspraken nogal kwalijk, maar goed, dan zie je wie bijv. de BBB afvaardigt...Tsja.
Los van dat ze goed debateerde of niet, vind ik dat ze vaak de identiteitspolitiek speelt en dat daardoor soms het debat gekaapt wordt.
Dat kan soms juist polariserend werken omdat op je vooral indeelt op basis van de identiteit als ras, geslacht, religie etc. Dit juist in plaats van het individuele idee of beleid waar het initieel over ging.
Niet dat het geen plek heeft, maar dat er mede door dit geen oplossing komt in mijn ogen.
Hier zal iedereen een andere mening in hebben natuurlijk. Het is allemaal veel complexer dan ik in 2 zinnen schrijf.
Ze debatteert als een verongelijkte peuter: op de grond gaan liggen krijsen. Daarom krijgt ze iedereen op de kast. Ze heeft niets bereikt en een bende gemaakt van haar splinterpartijtje.
Maar mijn voornaamste bezwaar is toch wel dat ze werkelijk overal een huidskleurendiscussie van weet te maken waaruit naar voren komt dat mensen met een donkere huidskleur slachtoffers zijn van mensen met een blanke huidskleur.
Hier ben ik het mee eens. In dit gesprek met Moes vond ik haar wel sterk doordat ze de focus legde op het "inheemse", wat ik persoonlijk ook een vreemde term vind ik deze discussie.Los van dat ze goed debateerde of niet, vind ik dat ze vaak de identiteitspolitiek speelt en dat daardoor soms het debat gekaapt wordt.
Dat kan soms juist polariserend werken omdat op je vooral indeelt op basis van de identiteit als ras, geslacht, religie etc. Dit juist in plaats van het individuele idee of beleid waar het initieel over ging.
Niet dat het geen plek heeft, maar dat er mede door dit geen oplossing komt in mijn ogen.
Hier zal iedereen een andere mening in hebben natuurlijk. Het is allemaal veel complexer dan ik in 2 zinnen schrijf.
Ik ben het niet altijd eens met Cole. Maar deze misschien?Heb je daar een voorbeeld van? Een YT filmpje of zo? Anders is het weer zo'n Cole diarree.![]()
Nou nee, ze is wat verhit. Wat ik ook al aangeef, haar fanatisme is soms weinig sympathiek. Maar ze blijft netjes en rechtop staan. En zo zijn er meer in de Kamer, bijvoorbeeld een waterstofperoxide fanaticus. Daar is Sylvana nog netjes bij hoor.Ik ben het niet altijd eens met Cole. Maar deze misschien?
En dat is vaak toch zo? Je kan toch niet ontkennen dat er nog steeds veel racisme voorkomt? Daar heeft ze in mijn ogen helemaal gelijk in.Ze debatteert als een verongelijkte peuter: op de grond gaan liggen krijsen. Daarom krijgt ze iedereen op de kast. Ze heeft niets bereikt en een bende gemaakt van haar splinterpartijtje.
Maar mijn voornaamste bezwaar is toch wel dat ze werkelijk overal een huidskleurendiscussie van weet te maken waaruit naar voren komt dat mensen met een donkere huidskleur slachtoffers zijn van mensen met een blanke huidskleur.
Het was toen geen probleem allemaal. En dat dit kanon nog niet functioneerde was ook bekend. En nu ineens staat men verontwaardigd op? Had je toen dan ook druk gemaakt...
Die column van Marbe, gut, wat een hoop onderbuikleugens weer.
(..)
Voor velen is de woonparagraaf van het kabinet-Jetten een teleurstelling. Peter Boelhouwer van de TU Delft geeft aan dat het nieuwe regeerakkoord met een valse start op de woningmarkt begint door de fiscale behandeling van het eigen huis ongewijzigd te laten en geen extra middelen voor woningbouw vrij te maken.
Maar de situatie lijkt erger: in de CPB-doorrekening van het coalitieakkoord wordt aangegeven dat het kabinet-Jetten de hypotheekrenteaftrek ‘verruimt’ (CPB/PBL (2026, blz. 18) en De Vos, 2026). Het CPB neemt aan dat de verhoging van het eigen risico tot 520 euro in 2030 gecompenseerd wordt met een extra belastingverhoging van bijna een procentpunt in de eerste en tweede schijf van de loon- en inkomstenbelasting. Omdat sinds 2023 de hypotheekrenteaftrek wordt afgetrokken tegen het tarief in de tweede schijf betekent dit dat de hogere inkomens een ruimere renteaftrek krijgen.
En mogelijk gaat die aftrek nog verder verruimd worden. Door het coalitieakkoord stijgt het aandeel mensen in armoede namelijk met 0,2 procentpunt naar 2,7 procent (CPB/PBL, 2026, blz. 13). Volgens de doorrekening komt dit door de lastenverzwaring als gevolg van het grotendeels achterwege blijven van de tabelcorrectiefactor en de schijftarieven in box 1. Vooral het hogere tarief in de eerste schijf resulteert in een lager sociaal minimum en daarmee samenhangende uitkeringen. Onder druk van de Tweede Kamer heeft het kabinet toegezegd om de armoedecijfers niet te laten stijgen tijdens de komende kabinetsperiode.Ook omdat het kabinet met een grote boog om het toptarief en andere belastingen zoals op vermogen heenloopt, ligt het dan voor de hand om het tarief eerste schijf iets minder te laten stijgen dan de tweede schijf. Dat heeft echter als gevolg dat hogere inkomens nog meer hypotheekrente kunnen aftrekken.
Net voor de behandeling van het Belastingplan 2025 (..) dat het kabinet-Schoof de hypotheekrenteaftrek voor hogere inkomens met een 0,5 procentpunt verhoogt (Gradus, 2024). Ik stelde dat dit haaks staat op het kabinetsbeleid dat sinds 2014 de hypotheekrenteaftrek voor hogere inkomens geleidelijk afbouwt. Dit leidde tot veel vragen van Eerste Kamerleden. De toenmalige Staatssecretaris Van Oostenbruggen gaf aan dat dit een (onbedoeld) uitvloeisel van het opknippen van de eerste schijf in de huidige twee schijven is en tevens dat het effect op de hypotheekrenteaftrek beperkt is. (..)
Nu dreigt het kabinet-Jetten wederom de hypotheekrenteaftrek voor hogere inkomens te verhogen. Zo’n hernieuwde verhoging is ongewenst, want het stimuleert de vraag op de woningmarkt extra, terwijl de markt de laatste jaren steeds overspannener is geraakt en het eigen huis voor de meeste middeninkomens onbereikbaar is geworden. (..)
Het is wachten op het moment dat de moslims met zoveel zijn dat ze ons hun wil op gaan leggen.
heeft het kabinet al wat gepresteerd?
Zeker. Die kant gaat het al jaren langzaam op, maar moslims zijn er ook heel duidelijk over. Het is een strijd die door de baarmoeder en onze open grenzen de verkeerde kant opgaat. Althans, voor mensen die van vrijheid houden.Geloof jij dat echt?
Moslims "vluchten" zonder uitzondering naar westerse landen vanwege het warme welkom, de financiële infrastructuur en bovenal omdat er in westerse landen veel mensen wonen die bekeerd kunnen worden. Waarom zou je uit een land vluchten en in je nieuwe land dezelfde manier van leven/gebruiken/religie aanhouden als het land waaruit je gevlucht bent? In theorie wordt dat land dan precies zo zoals het land waaruit je gevlucht bent. Wat je al op kleinere schaal ziet in bepaalde delen van Londen, Parijs, Amsterdam, Brussel etc.Zeker. Die kant gaat het al jaren langzaam op, maar moslims zijn er ook heel duidelijk over. Het is een strijd die door de baarmoeder en onze open grenzen de verkeerde kant opgaat. Althans, voor mensen die van vrijheid houden.
Waarom zou ons niet kunnen overkomen wat ze in Iran is overkomen?
Bijten in de hand die je voedt. Dat lijkt niet logisch, maar gebeurt heel vaak. Voor veel nieuwe Nederlanders is nl het financiële aspect doorslaggevend om hierheen te komen. Voor de rest houden ze liever vast aan hun eigen 'principes' (lees: geloof). Ik herinner me de feestende moslims op straat na de terroristische aanslagen van 9/11 en op Charlie Hebdo en de slachting van Samuel Paty.Moslims "vluchten" zonder uitzondering naar westerse landen vanwege het warme welkom, de financiële infrastructuur en bovenal omdat er in westerse landen veel mensen wonen die bekeerd kunnen worden. Waarom zou je uit een land vluchten en in je nieuwe land dezelfde manier van leven/gebruiken/religie aanhouden als het land waaruit je gevlucht bent? In theorie wordt dat land dan precies zo zoals het land waaruit je gevlucht bent. Wat je al op kleinere schaal ziet in bepaalde delen van Londen, Parijs, Amsterdam, Brussel etc.