Hier is ook verschuiving, hier is het vrijwel altijd de lokale partij Plop en de PVDA, nog een lokale partij en de VVD, maar nu hebben de PVV en de FvD ook veel stemmen gekregen, plus een partij die lijkt te zijn verbonden aan JA21.
Het was om eerlijk te zijn wel te verwachten, wij hebben hier een groot AZC, daar zijn eigenlijk weinig problemen mee en bijna niemand is er op tegen. Echter zijn wij nu ook een tijdelijk opvang voor pareltjes uit Ter Apel, en net als daar veroorzaken ze hier ook veel ellende en overlast. En groeit ook de weerstand er tegen.
Waar het eerst nog ging over "is het wel humaan om 500 mensen in een evementen hal te zetten" , zorgen de pareltjes uit Ter Apel er nu voor dat het gaat over "ik wil niet meer dat dit tuig dag in en dag uit mijn eigendommen sloopt." En het gebied met overlast wordt steeds groter. Vorige week stak de ene de andere al neer bij mijn ouders voor het huis, de politie komt haast al zuchtend aan.
En dan zijn we wat gewend, "over het spoor, in het blauwe dorp" stond niet voor niets bekend als probleemwijk, maar die Arische tokkies sloopten ten minste niet alles wat los en vast zat
Als dan partijen als FvD en PVV ook op andere punten goede standpunten hebben (koopzondag, parkeerkosten etc) dan snap ik dat mensen daar meer op stemmen. En eerlijk is eerlijk, bij mij scoorden ze ook hoog in de kieswijzer. Ik heb er niet op gestemd, maar ik snap heel goed dat mensen naar rechts schuiven ja.
En het is eigenlijk heel zonde, we hebben al sinds de jaren 50 een grote gemeenschap Molukse gemeenschap, veel Turken, veel Chinezen en ook Tamiel's . Oost-Europeanen. En natuurlijk ook de Marokkaanse jongetjes op de Fatbikes, maar eigenlijk sinds we Ter Apel uit de brand helpen, is het een grote ellende.