Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Wat zijn de problemen waar de buurt tegenaan loopt. Daarna ben ik dan nieuwsgierig naar.

Over het algemeen hoor je vooral veel over Ter Apel.
Wat we hier hebben meegemaakt? Diefstal, vernielingen, sexueel misbruik tot steekpartij aan toe.
In al deze gevallen was het COA het meest druk om de daders binnen een paar uur naar een andere locatie te krijgen. En omdat de daders weg waren deed justitie ook niets. Behalve ervoor zorgen dat het niet in het nieuws kwam.

Misschien moet asiel en opvang dan ook vooral beter geregeld worden? Niemand zegt dat de sluizen open moeten, rechts bezuinigt alleen op opvang en vertraagt de processen; natuurlijk geeft dat meer frictie en problemen. 'Grenzen dicht' is een illusie, dus beter zorg je dat het vooral goed aangepakt wordt.

Ze willen ons doen geloven dat grenzen dicht een illusie is, je kan natuurlijk aan de buitenkant van Europa gewoon alles tegenhouden en terugsturen, maar goed zolang links liever knuffelt dan problemen oplost gaat dat niet werken.

Dicht is niet nodig maar alles zomaar ontvangen ook niet, het moet wel kunnen en zin hebben. Daarbij moet het COA er niet zo geniepig mee omgaan, dat werkt alleen maar tegen.

Ze willen ons doen geloven dat grenzen dicht een illusie is, je kan natuurlijk aan de buitenkant van Europa gewoon alles tegenhouden en terugsturen, maar goed zolang links liever knuffelt dan problemen oplost gaat dat niet werken.
Kan niet.

Hoe zie je dat voor je, grote muren omheen dit gigantische continent? En dan geen reizen en import/export meer?
En dan mogen Europeanen het continent ook niet meer verlaten, natuurlijk.

'Ze' komen helemaal niet 'allemaal' met bootjes en die groepen die met bootjes komen worden al voor een groot stuk teruggestuurd. De rest doorloopt procedures waarbij nagegaan wordt of die mensen al dan niet mogen blijven.

Daar kunnen ze in Budel/Maarheeze je alles over vertellen. Het hangt volgens mij wel erg af van de soort opvang, hier in het durrep is ook een tijdelijke opvang geweest en dat was vooraf voor velen héél eng en moeilijk maar daar is men heel snel op terug moeten komen.
Hoop dat deze groep zoekers inmiddels iets gevonden hebben want dat rondslepen met deze mensen slaat ook helemaal nergens op
Eens. We laten er veel teveel binnen dus dat moet stoppen zodat je weer plek beschikbaar hebt. Het 'rondslepen' van die mensen is natuurlijk maar relatief. Ze kiezen er vaak zelf voor om zich 10 veilige landen door te slepen omdat hier het walhalla is. Voorrang op woningen enz.

Nou, het rondslepen hebben 'wij' ook aardig onder de knie hoor; die groep waar ik het eerder over had wordt steeds ergens een half jaar ondergebracht, hier was de 5e locatie en dat was niet het eindstation. Kinderen zaten inmiddels op school en daar moest iedere dag een bus voor rijden, ouders waren deels al aan het werk maar kunnen en mogen verder niets. Die locaties zijn containers, een tent en een hek er omheen dus integratie kan niet.

Eens. We laten er veel teveel binnen dus dat moet stoppen zodat je weer plek beschikbaar hebt. Het 'rondslepen' van die mensen is natuurlijk maar relatief. Ze kiezen er vaak zelf voor om zich 10 veilige landen door te slepen omdat hier het walhalla is. Voorrang op woningen enz.
Echt veruit de meeste migranten blijven in de regio.

Nou, het rondslepen hebben 'wij' ook aardig onder de knie hoor; die groep waar ik het eerder over had wordt steeds ergens een half jaar ondergebracht, hier was de 5e locatie en dat was niet het eindstation. Kinderen zaten inmiddels op school en daar moest iedere dag een bus voor rijden, ouders waren deels al aan het werk maar kunnen en mogen verder niets. Die locaties zijn containers, een tent en een hek er omheen dus integratie kan niet.
Het lijkt me dat integratie ook alleen de bedoeling is bij mensen met een permanente verblijfsstatus. De rest gaat in principe terug. De mate van integratie wordt dan alleen maar weer uitgebuit door asieladvocaten als argument om toch maar te kunnen blijven.

Stoppen met oorlog voeren, zal ook een boel schelen.
Laat landen de soevereiniteit en landsgrenzen van de ander (buurlanden) eens respecteren.

Geef eens het goede voorbeeld, meneer Netanyahu.

Wat we hier hebben meegemaakt? Diefstal, vernielingen, sexueel misbruik tot steekpartij aan toe.
In al deze gevallen was het COA het meest druk om de daders binnen een paar uur naar een andere locatie te krijgen. En omdat de daders weg waren deed justitie ook niets. Behalve ervoor zorgen dat het niet in het nieuws kwam.
Dan heb je precies het probleem te pakken. Begin maar eens met ongedocumenteerden buiten de maatschappij te houden tot we weten wie het zijn. Herrieschoppers detineren. Je hebt snel zat door of je met een verward persoon of met een lapzwans te maken hebt. Hoe dan ook niet zomaar loslaten in de maatschappij en zeker niet wegmoffelen wat ze gedaan hebben.

Wat mij betreft gaat de hele asielketen op de schop. Goedwillende mensen zo snel mogelijk opnemen en maak het zeer onaantrekkelijk voor uitvreters. Maai je het rechtspopulisme ook het gras voor de voeten weg.

Maar daar is wel geld voor nodig.

Met een beetje empathisch vermogen kun je je makkelijk inleven in mensen die wonen/ondernemen bij AZC's in de buurt. Daar komt genoeg informatie over in het nieuws. Ik heb enorm met die mensen te doen en het beïnvloedt ook mijn politieke voorkeur.

Mensen die alleen in hun eigen achtertuin kijken of alles okay is zijn minder sociaal.
Met een beetje empathisch vermogen kun je je ook makkelijk inleven in de bewoners van zo'n AZC, en wat velen van hen hebben meegemaakt. En dat ze niets anders willen dan jijzelf, zoals een veilige omgeving om te wonen en waar ze zich veilig en welkom voelen. En dat ze hun steentje willen bijdragen en het beste voor hun kinderen willen, net als jij. Ondanks alles wat ze hebben meegemaakt.

En bedenk dat je morgen zomaar zelf een vluchteling kunt worden. De "beschaving" waar jij je aan laaft is maar een heel erg dun laagje, weinigen van de door welvaart in slaap gesuste goegemeente alhier heeft daar ook maar het geringste besef van. En ja, criminelen en gespuis mag en moet aangepakt worden. Alloch- of autochtoon.

Het zijn mensen hé?

Lees maar eens waar ze mee te maken kunnen krijgen onderweg;

Laatst bewerkt:
Nationale Dodenherdenking 2026. Wat bezielt je om het Nationaal Monument te bekladden. Hoe respectloos kan je zijn en hoe hard sla je de plank mis. En dan 8 demonstranten uit dezelfde hoek opgepakt.....kunnen ze nu niet even het respect opbrengen voor de mensen die daar staan? Ik vind dit wel twee dieptepunten. Alles om je eigen punt door te drijven. Het hele Pro Palestina gebeuren begint mij zo behoorlijk de strot uit te komen.

^^ Ja, hoorde er vanmiddag ook van op radio 1, Villa vdB, van omroep Max. Interview met een toenmalige wijkagent die destijds, per fiets, t.p. was en hulp moest bieden. Heftig, want nazorg voor hem en andere hulpverleners was er toen niet.

Met een beetje empathisch vermogen kun je je ook makkelijk inleven in de bewoners van zo'n AZC, en wat velen van hen hebben meegemaakt. En dat ze niets anders willen dan jijzelf, zoals een veilige omgeving om te wonen en waar ze zich veilig en welkom voelen. En dat ze hun steentje willen bijdragen en het beste voor hun kinderen willen, net als jij. Ondanks alles wat ze hebben meegemaakt.

En bedenk dat je morgen zomaar zelf een vluchteling kunt worden. De "beschaving" waar jij je aan laaft is maar een heel erg dun laagje, weinigen van de door welvaart in slaap gesuste goegemeente alhier heeft daar ook maar het geringste besef van. En ja, criminelen en gespuis mag en moet aangepakt worden. Alloch- of autochtoon.
Ik vraag me dan af, je vlucht, je leven is in gevaar. Waarom ga je dan onnodig ver naar het noorden van Europa reizen terwijl je in Egypte oid ook veilig bent...

Omdat die landen niet zo veilig zijn? Wees eerlijk, vooral in West Europa is de opvang in verhouding goed geregeld.

Daarbij ga ik ervan uit dat vluchtelingen daar niet in Hurghada of Sharm el Sjeik komen.

Laatst bewerkt:
Ja, wat ontzettend raar als je in een democratisch land met sociale voorzieningen zou willen wonen.
Gaat toch om veiligheid? Nee he, verzorgingsstaat is ook wel erg lekker. Woning met voorrang, Miele, uitkering, familie over laten komen. Ik wil ook wel in Monaco wonen.....

En dan ben je in een democratisch land om vervolgens je religie/gebruiken etc van je thuisland toch volledig in stand te willen houden (ja maar religie) om dus op termijn in net zo'n shithole te wonen waar je uit gevlucht bent.. Zie sommige delen Amsterdam, Brussel, Antwerpen en nog meer.

Gaat toch om veiligheid? Nee he, verzorgingsstaat is ook wel erg lekker. Woning met voorrang, Miele, uitkering, familie over laten komen. Ik wil ook wel in Monaco wonen.....

En dan ben je in een democratisch land om vervolgens je religie/gebruiken etc van je thuisland toch volledig in stand te willen houden (ja maar religie) om dus op termijn in net zo'n shithole te wonen waar je uit gevlucht bent.. Zie sommige delen Amsterdam, Brussel, Antwerpen en nog meer.
Probeer dat Pro en d66 maar eens aan hun verstand te brengen.

Nouja, wel een beetje als vluchten voor je leven het motief is. Als keuze/wens voor een nieuwe leefomgeving niet maar dan ben je wel voorbij het eerste dringende punt.

Nogmaals, verreweg de meesten die vluchten blijven in de regio, dus wat is je punt?

1. Opnieuw, de meesten die vluchten blijven regionaal.
'Wel lekker'; jeetje, alles op moeten geven en het dan fijn vinden dat je een dak boven je hoofd krijgt en wat geld om te eten? Waarom zou dat in vredesnaam zo'n vreemd verlangen zijn?
'Woning met voorrang' niet per se waar, dakloosheid kent voorrang. 'Miele'..?! 'Uitkering', ja, we leven in een land waar we mensen niet willen laten bedelen, verhongeren, etc. 'Familie over laten komen', ja, als je familie hebt is het wel fijn dat je - in lijn met wat wettelijk mag - ze een veilig leven kunt gunnen, ik veronderstel dat jij ook graag hebt dat je familie het goed (genoeg) heeft?
Enne, ga dan naar Monaco. Wat houdt je tegen? En ik ben serieus: waarom zou je niet gaan?

2. Euh, ja, dat doen alle migranten? Sterker nog, de kerel die in bijv. Zutphen is opgegroeid zou diens gewoonten deels nog in stand houden terwijl die als volwassene in Amsterdam is gaan wonen. Dat is nogal normaal. Wat is jouw probleem met religie, trouwens?

Er verblijven bijv. meer dan 3 miljoen (!) Syriërs in Turkije.
Dat rechts beleid de huizenmarkt en asielopvang compleet verknald heeft ben ik met je eens.

Precies. En als de kraan blijft lopen, kun je blijven dweilen, misschien beter om de kraan even dicht te draaien. Zeker in zo'n dichtbevolkt land als Nederland met wurgende regels als bijv stikstof dossier

Er zijn problemen gecreëerd, aan de toppers die aan de macht zijn, deze op te lossen. Stel je voor; ik kom bij de garage met een klacht en de monteur vraagt mij hoe het opgelost moet worden. :cautious:

Al het geld wat hier naar die COA AZC's gaan, volledig besteden aan opvang in de regio. met 8 miljard moet je wel wat kunnen. En het zijn helaas niet allemaal tandartsen, engineers etc. Dus die verdwijnen allemaal de uitkering/toeslagen carroussel in wat die 8 miljard doet verdubbelen. Voorst is het goed voor het land straks in opbouw als de bevolking dichtbij is en snel aan de opbouw kan beginnen.

Terug
Bovenaan