Nouja, wel een beetje als vluchten voor je leven het motief is. Als keuze/wens voor een nieuwe leefomgeving niet maar dan ben je wel voorbij het eerste dringende punt.
Nogmaals, verreweg de meesten die vluchten blijven in de regio, dus wat is je punt?
Gaat toch om veiligheid? Nee he, verzorgingsstaat is ook wel erg lekker. Woning met voorrang, Miele, uitkering, familie over laten komen. Ik wil ook wel in Monaco wonen.....
En dan ben je in een democratisch land om vervolgens je religie/gebruiken etc van je thuisland toch volledig in stand te willen houden (ja maar religie) om dus op termijn in net zo'n shithole te wonen waar je uit gevlucht bent.. Zie sommige delen Amsterdam, Brussel, Antwerpen en nog meer.
1. Opnieuw, de meesten die vluchten blijven regionaal.
'Wel lekker'; jeetje, alles op moeten geven en het dan fijn vinden dat je een dak boven je hoofd krijgt en wat geld om te eten? Waarom zou dat in vredesnaam zo'n vreemd verlangen zijn?
'Woning met voorrang' niet per se waar, dakloosheid kent voorrang. 'Miele'..?! 'Uitkering', ja, we leven in een land waar we mensen niet willen laten bedelen, verhongeren, etc. 'Familie over laten komen', ja, als je familie hebt is het wel fijn dat je - in lijn met wat wettelijk mag - ze een veilig leven kunt gunnen, ik veronderstel dat jij ook graag hebt dat je familie het goed (genoeg) heeft?
Enne, ga dan naar Monaco. Wat houdt je tegen? En ik ben serieus: waarom zou je niet gaan?
2. Euh, ja, dat doen alle migranten? Sterker nog, de kerel die in bijv. Zutphen is opgegroeid zou diens gewoonten deels nog in stand houden terwijl die als volwassene in Amsterdam is gaan wonen. Dat is nogal normaal. Wat is jouw probleem met religie, trouwens?