Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Het mag duidelijk zijn dat hij weinig op heeft met Gazanen. Domme uitspraak maar als we aangifte gaan doen tegen iedereen die in deze kwestie domme uitspraken doet dan zijn we wel een poosje op het bureau gok ik.
Vervang bij zijn uitspraken Palestijnen eens voor Joden en kijk dan eens wat de reacties zouden zijn. Woorden doen ertoe, Gazanen zijn geen kinderen van een mindere God.

De man moet voor de rechter komen, inclusief verzwarende omstandigheden vanwege zijn positie.

Wat is het toch dat mensen imaginaire goden willen volgen en dan ook nog de strijd aangaan, omdat hun imaginaire vriend de beste is, en daarvoor willen vechten..... Is er wel eens een oorlog gestopt om religieuze redenen? Het zou m.i. beter zijn als alle kinderen op een zelfde soort openbare school worden gedaan, zonder geloofsovertuiging erachter. Kunnen ze lekker met elkaar spelen, samenwerken en samen leren.

Godsdienst is in deze casus niet de boosdoener, apartheid, racisme en blinde haat wel. Zie de mens, niet zijn hokje. Het is niet zo ingewikkeld.

Nou, de meeste mensen zitten toch wel erg krampachtig in "hun hokje"..... Of het nu om een voetbalvereniging gaat, een religie, politieke partij.... Het is niet ingewikkeld om vast te stellen waar het door komt, maar m.i. een onoplosbaar probleem; De mensch zit vast.....

De oplossing zit bij de mensch en haar politieke vertegenwoordigers, die laatste voeden de haat. Zij zijn onderdeel van het probleem én de oplossing.

Markuszouwer is onderdeel van een hokje waarvan we zeiden; Dit nooit meer. Aanpakken die engerd.

Lastige blijft natuurlijk dat machtswellustelingen zich overal blijven openbaren om "hun" doelen na te streven (een persoonlijk model voor macht na te streven) en om snel resultaat te hebben er lekker radicaal in gaan zitten (en volgers krijgen) Niet alleen politiek....... Wie niet voor me is, is tegen mij.... Of zoals plato het ooit mooi verwoordde:
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen. En nu de vraag hoe je je als maatschappij ontdoet van "slechte" mensen..... Artikel 1 van de grondwet handhaven is het begin.

Precies dit Piet, Artikel 1 is de basis. En in woorden en daden geen ontmenselijking toestaan. (y)

En laat de haters één ding goed in de smiezen houden; Wie met het zwaard leeft zal door het zwaard gedood worden.

Religie is altijd slechts het excuus. Uiteindelijk draait elke oorlog om macht, en alle aanverwante verworvenheden die macht oplevert.

Precies, de dogma's worden door mensenhanden geschreven. En vervolgens gepresenteerd als het woord van God.

Nou, de meeste mensen zitten toch wel erg krampachtig in "hun hokje"..... Of het nu om een voetbalvereniging gaat, een religie, politieke partij.... Het is niet ingewikkeld om vast te stellen waar het door komt, maar m.i. een onoplosbaar probleem; De mensch zit vast.....
Het zou inderdaad goed zijn dat Ajaxieden inzien dat ze helemaal verkeerd zitten.

Vervang bij zijn uitspraken Palestijnen eens voor Joden en kijk dan eens wat de reacties zouden zijn. Woorden doen ertoe, Gazanen zijn geen kinderen van een mindere God.

De man moet voor de rechter komen, inclusief verzwarende omstandigheden vanwege zijn positie.
In wezen maakt het niet uit wat er staat. En je kan de uitspraak toetsen aan het recht maar er is dan wel een dubbele standaard gaande. Poosje geleden was er ook een artiest, ene Bob ( niet Douwe) die wat zeer discutabele uitspraken deed. Daar is ook niets mee gedaan. Dit valt wel onder hetzelfde kopje.

Los van dit, die Left Laser is best goed bezig. Zag ook een stukje van hem bij een demonstratie in Ter Apel en daar stelde hij aan beide kanten best wel kritische vragen. En hij heeft Volkert even goed aangepakt. Kijk er maar eens naar.

In wezen maakt het niet uit wat er staat. En je kan de uitspraak toetsen aan het recht maar er is dan wel een dubbele standaard gaande. Poosje geleden was er ook een artiest, ene Bob ( niet Douwe) die wat zeer discutabele uitspraken deed. Daar is ook niets mee gedaan. Dit valt wel onder hetzelfde kopje.

Ik weet niet wat die artiest 'Bob' voor uitspraken heeft gedaan. Maar er zijn sowieso verschillen tussen uitspraken van een artiest of van een volksvertegenwoordiger. Het verschil is de (maatschappelijke) impact, de context, het bereik en de statuur van degene die de uitspraak doet. Dus of er van een dubbele standaard sprake is kan ik zo niet zeggen, maar in ieder geval niet per definitie zoals jij nu stelt.

Dat was ook niet fraai. Wat ik bedoel te zeggen is dat het aan beide kanten barst van mensen die dit soort uitspraken doen. En ik denk dat een gang naar de rechter van dit soort mensen alleen maar een martelaar maakt. Zie Wilders.

Laat de politiek maar stappen nemen. Gewoon niet samenwerken met zijn politieke partij. Net als de PVV.

Dat was ook niet fraai. Wat ik bedoel te zeggen is dat het aan beide kanten barst van mensen die dit soort uitspraken doen. En ik denk dat een gang naar de rechter van dit soort mensen alleen maar een martelaar maakt. Zie Wilders.

Laat de politiek maar stappen nemen. Gewoon niet samenwerken met zijn politieke partij. Net als de PVV.
Dat zie ik toch anders. De uitspraken van politici worden sinds de moord op Fortuyn steeds radicaler, en dat is niet zonder gevaar. De geschiedenis staat bol van tijdsgewrichten waarin angst, vijanddenken en eigen-volk-eerst reflexen samenlevingen heeft vergiftigd. Alleen leest niemand meer een geschiedenisboek, en als ze het wel doen snappen ze het niet, of willen het niet snappen uit opportunisme of pure berekening. Fascisme is een eeuwenoude duivel die niet uit te roeien valt anders dan met een werkende rechtsstaat.

Als je die niet inzet bij oproepen tot maximaal geweld, wanneer dan wel?

Daarnaast zal het '(heren) volk' moeten wennen aan een rap teruglopende welvaart door de geopolitieke omstandigheden van nu en de nabije toekomst. Weinigen realiseren zich de consequenties die dit gaat hebben op hun leven. Het Westen is niet langer de maat der dingen in deze multipolaire wereldorde. Welvaartsverlies gaat onvermijdelijk gepaard met maatschappelijke onrust, vooral aan de onderkant waar de hardste klappen zullen vallen. Als extremistische politici ter (extreem) rechtse, of linker zijde die niet worden beteugeld door een verbinding zoekend maatschappelijk middenveld zal deze onrust veranderen in ontwrichting.

Laatst bewerkt:
Ik ben verheugd te zien dat je het leuk vindt Jelle (of wiens alter-ego je ook mag zijn). Ik maak mensen (van alle niveau's) graag blij!(y)

Je bent de master van deze topic Idefiqss, niks kan tippen aan jouw prachtige mening, je feiten op een rij, anderen in hun waarde laten etc.. Prachtig, een sieraad voor het internet, de top van het toetsenbordriddersgilde! B'vo!

Je bent de master van deze topic Idefiqss, niks kan tippen aan jouw prachtige mening, je feiten op een rij, anderen in hun waarde laten etc.. Prachtig, een sieraad voor het internet, de top van het toetsenbordriddersgilde! B'vo!
Typisch D66 dna. Je mag best je eigen mening hebben, zolang die maar overeenkomt met die van ons.

Het referendum, ooit het democratische sieraad van D66 om zeep helpen omdat 'het gepeupel' nou eenmaal niet weet wat goed voor ze is.

"Wie zijn die mensen?"

Typisch D66 dna. Je mag best je eigen mening hebben, zolang die maar overeenkomt met die van ons.

Het referendum, ooit het democratische sieraad van D66 om zeep helpen omdat 'het gepeupel' nou eenmaal niet weet wat goed voor ze is.

"Wie zijn die mensen?"
Klopt, D66 heeft 'het volk' qua politieke handelsbekwaamheid schromelijk overschat. Voortschrijdend inzicht is een competentie, je leert van je fouten.

En na corona verbaas ik mij trouwens ook nergens meer over op dit vlak.

"Wie zijn die mensen?"
Typisch PVV DNA

Nooit ingaan op argumenten, altijd counteren met een whataboutism.

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: En wat doe jij in deze post...........?:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Fijn dat je plezier hebt Jelle, ik hou van blije mensen.

Op welke argumenten van jou zou ik dan in moeten gaan volgens jou? Dat Volkert van de Graafje? Het suggestieve IdefiqSS?

Veel meer heb ik van jou niet gezien, klinkt nogal hol allemaal. Antwoorden hoeft niet, je staat vanaf nu op negeer. Ik hanteer wel een zekere ondergrens voor mijn 'gesprekspartners'.

Laatst bewerkt:
Trouwens ook wel gek (gotspe) dat als argument er een door de leden democratisch gekozen lijst van kandidaten wordt geleverd.... Democratisch? Dat blijkt niet altijd! Er wordt driftig geschoven in de kandidatenlijsten.

Ik vind dat uitsluiten ook te ver gaan, dat moeten we niet doen. Maar dat er geschoven wordt met kandidaten is aan de partijen zelf, geen probleem mee. En ik zie niet in wat daar niet democratisch aan is.

Nou ja, als de leden van de partij A op plaats 2 zetten en het bestuur plaatst A op plek 6? Gaat het bestuur dan boven de (democratische) keuze van de leden? Of staat ergens in de statuten dat het bestuur de selectie bepaalt?

Dat hangt af van de statuten. Ik ken partijen waarbij er een commissie is die de lijsten samenstelt, vervolgens is het aan de leden om de lijst goed te keuren. Dan kan de lijst 'opengebroken' worden, wat betekent dat mensen zo door leden hoger of lager worden gezet. Dat lijkt mij zeer democratisch.
Ik ken ook partijen waarbij het er tamelijk nepotistisch aantoe gaat (lees: op rechts).

Dat verbaast alleen de mensen die op D66 hebben gestemd. Die doen hun roze bril nu eenmaal nooit af. Ze denken dat we in een sprookjeswereld leven. Ze worden nooit wakker, van geen enkele gebeurtenis en van geen enkele statistiek.

Voor de medeforummers die enige tijd geleden de voorvrouw van FVD, Lideweij de Vos, 'verfrissend' noemden.

'FVD verbindt zich nu openlijk aan rechtsextremisten, racisten en vrouwenhaters' (NRC Vandaag) in de NRC Audio app: https://audio.nrc.nl/episode/173282691?url=https://www.nrc.nl/nieuws/2026/06/02/fvd-verbindt-zich-nu-openlijk-aan-rechtsextremisten-racisten-en-vrouwenhaters-a4929157
Ach, alles wat niet links is, wordt door de wegkijkers extreem rechts genoemd. Dat ze een vrouwenhater is, is idd verfrissend, zij het wel opmerkelijk.... :ROFLMAO:

Ik volg de verkiezingen in Clacton-On-Sea wat. Die absurde nep-verkiezing voor en door Farage die nu behoorlijk gekaapt wordt door meneer Binface. Dat zou toch wat zijn als Farage nu verliest... Het zal wel niet, maar toch.

Dat zou inderdaad wel een mooie grap zijn. Zelfs als Farage wint, elke stem die Count Binface krijgt is eigenlijk een klap in het gezicht van Farage.
Wel verstandig van de "gevestigde orde" hier niet op in te gaan.

Het verbaast mij dat Farage nog zo populair is. Eerst met allerlei mooie beloften waar geen zak van klopte het brexit referendum erdoor krijgen, vervolgens trekt hij zijn poten er volledig vanaf.

Nu blijkt dat er onderzoek is naar zijn financiële handel en wandel en nog is hij populair. Terwijl hij zo onbetrouwbaar als de nete lijkt te zijn.

Ook de in Nederland wonende Belgen hebben, net als de Kaapverdiërs, de Turken, de Zweden enz enz onze steden en politiemensen heel gelaten na een voetbalwedstrijd aan de andere kant van de wereld.

Waarom lukt dat de Marokkanen toch niet?

Ook de in Nederland wonende Belgen hebben, net als de Kaapverdiërs, de Turken, de Zweden enz enz onze steden en politiemensen heel gelaten na een voetbalwedstrijd aan de andere kant van de wereld.

Waarom lukt dat de Marokkanen toch niet?
De politie is heel gelaten en verder waren er "geen grote incidenten", dus waar heb je het over?

Rellen bij voetbalwedstrijden lijkt me trouwens verder juist erg Nederlands, bijv.:

Terug
Bovenaan