A
Anoniem
Guest
Dus als je op tv bent ben je een deskundige 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tsja......wibi zei:Waar staat dat nu weer ? Ach, ben ik nu zo slim of zijn jullie zo dom ?(vrij naar van Gaal)
Soloman zei:Spijt, spijt, spijt?
Ik denk er wel eens over na. Ik maak ook wel eens fouten in mijn leven, maar verkrachten, moord? Dat is toch heel andere koek. Volgens mij heb je dan een gaatje in je hoofd. Hoe kom je tot zo'n daad? Bij normale mensen komt het niet eens op.
Vlinderstrik zei:@ Meeuw, Hoe kwalificeer je normaal? Begrijp me niet verkeerd, moord is verre van normaal. Al is de ene moord de andere niet. Ik denk echter wel dat normale mensen tot moord in staat zijn.
De Volkskrant citeerde een deel van het gesprek tussen de rechter en Jasper.S. Die antwoorden lezen als die van een man met een heel beperkt gevoelsleven en daarmee dus ook voor het leed van een ander. Toerekeningsvatbaar of niet.....
Soloman zei:Het begon al met een verkrachting. Mannen die dat doen hebben lijkt mij een behoorlijke programmeerfout onder hun schedel.
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Soloman zei:Het begon al met een verkrachting. Mannen die dat doen hebben lijkt mij een behoorlijke programmeerfout onder hun schedel.
Lees dit maar eens Solo.
Why do men rape?
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Vlinderstrik zei:@ Meeuw, Hoe kwalificeer je normaal? Begrijp me niet verkeerd, moord is verre van normaal. Al is de ene moord de andere niet. Ik denk echter wel dat normale mensen tot moord in staat zijn.
De Volkskrant citeerde een deel van het gesprek tussen de rechter en Jasper.S. Die antwoorden lezen als die van een man met een heel beperkt gevoelsleven en daarmee dus ook voor het leed van een ander. Toerekeningsvatbaar of niet.....
Ik vraag mij altijd af hoe toerekeningsvatbaar iemand is die zoiets doet. Als je de interne systemen niet hebt om de consequenties van je handelen vooraf te overzien, of ze wel te overzien en alsnog deze daad te plegen. Dan is er toch iets mis met je persoonlijkheid volgens mij.
Als ogenschijnlijk normale mensen in staat zijn om hun eigen kinderen om te brengen dan is andermans kind ook geen probleem. Ietwat gechargeerd. Noem het beroepsdeformatie maar als ik 1 ding geleerd heb is het wel dat er altijd iets kan gebeuren wat je leven op slag kan veranderen en wat mensen op slag kan veranderen.Soloman zei:Ogenschijnlijk. Dat zeg je goed.
Ik ben het niet met je eens dat normale mensen tot dit soort dingen in staat zijn. Simpelweg omdat empathie en hersenen een rol spelen. Ik kan natuurlijk niet meepraten, want ik heb nog nooit een moord gepleegd (of het moet die vlieg van vorige zomer zijn geweest).
Een normaal mens zou best wel eens uit kunnen halen, maar dan grijpen de hersenen in en je empathische gevoelens. Maar alleen de uitspraak van de dader al: Jij bent van mij, dat geeft al aan dat hij toch een kronkel heeft.
Meeuw zei:Naar schatting hebben de Nederlanders samen voor ca. 350 miljard aan spaargeld.
Stel dat de staat daar 5% van inpikt. Dat is 17,5 miljard. En dan ook nog eens van aandelenportefeuilles (schijnt daar nog bovenop te komen) en van tegoeden bij pensioenfondsen. Waar hebben wij het dan over? 40 miljard € of zo?
Dat is ruimschoots voldoende om ons land in 1 klap uit de crisis te halen!
Jammer is natuurlijk dat de (bewuste) klaplopers die niets sparen en alles meteen uitgeven dan niets bijdragen. Maar daar zijn wellicht andere oplossingen voor.
Maar voor diegenen die een eigen huis hebben (of meer), aandelen, een baan, ... Is het niet erg aantrekkelijk om uit de crisis te geraken door inlevering van 5% van je spaartegoed? Volgend jaar eindelijk weer een salarisverhoging (van 5%!), 13e maand, niet ontslagen worden, promotie, kunnen solliciteren naar een betere baan, en noem maar op? Persoonlijk zou ik het wel weten: Ja, dat heb ik er voor over. Dat inleveren van 5% gaat mij veel meer opleveren! En ik denk dat dat ook voor vele andere Nederlanders geldt, hoewel het emotioneel geen prettige maatregel is. Maar betaal ik nu ook niet al jaarlijks een paar % aan de staat? En dat niet alleen over mijn spaartegoed, doch ook over andere bezittingen. Dus eigenlijk verandert er niet zo veel, alleen een tijdelijke verhoging (als het maar geen kwartje van Kok wordt) en dan voor een groter aantal Nederlanders dan nu.
Soloman zei:Spijt, spijt, spijt?
Ik denk er wel eens over na. Ik maak ook wel eens fouten in mijn leven, maar verkrachten, moord? Dat is toch heel andere koek. Volgens mij heb je dan een gaatje in je hoofd. Hoe kom je tot zo'n daad? Bij normale mensen komt het niet eens op.
Meeuw zei:Ik denk dat normale mensen daartoe niet in staat zijn. Misschien ben ik te onnozel en geloof te veel in de goedheid van de mens.
Mechanix zei:Meeuw zei:Ik denk dat normale mensen daartoe niet in staat zijn. Misschien ben ik te onnozel en geloof te veel in de goedheid van de mens.
Ik denk dat Jasper S. een hele normale man is. Hij is niet voor niets jaren onontdekt gebleven.
Nee hoor wees 'gerust'. Na 13 jaar en een beetje(20 jaar min aftrek) mag hij weer deelnemen aan de maatschappij.Vlinderstrik zei:En nu mogen wij de rest van het leven van Jasper s voor hem zorgen. Kost een vermogen.
michel1975 zei:Nee hoor wees 'gerust'. Na 13 jaar en een beetje(20 jaar min aftrek) mag hij weer deelnemen aan de maatschappij.Vlinderstrik zei:En nu mogen wij de rest van het leven van Jasper s voor hem zorgen. Kost een vermogen.
Ik weet niet wat ik erger vind.
Je vergeet het reclasseringstrajectVlinderstrik zei:michel1975 zei:Nee hoor wees 'gerust'. Na 13 jaar en een beetje(20 jaar min aftrek) mag hij weer deelnemen aan de maatschappij.Vlinderstrik zei:En nu mogen wij de rest van het leven van Jasper s voor hem zorgen. Kost een vermogen.
Ik weet niet wat ik erger vind.
Ook dan mag je voor hem zorgen want die gaat niet meer werken...kortom die gaat naadloos de bijstand in. Nee die hebben wij werkenden de rest van zijn leven op onze financiële bagagedrager.
wibi zei:Zal de Nederlandse regering hier intrappen ? https://www.telegraaf.nl/binnenland/21449231/__Verhoging_EU-budget_kost_520_mln.__.html
Soloman zei:Nog even over het vergeten proces, dat volgens mij nog niet is afgelopen.
Mladic werd in mei 2011 gearresteerd
In mei 2012 begon de rechtszaak (hoe is het mogelijk?? Als ik iemand iets aandoe zit ik sneller in de bak hoor)
Nu is het bijna mei 2013. Wat is er intussen gebeurd? Niets!!!
Haal niet alleen de grote salarissen weg bij de bankiers, maar ook biji hoge ambtenaren, zoals rechters. Wat hebben ze intussen gedaan? In hun zwembroek op een duur eilandje in de Stille Oceaan? Zal me niet verbazen. Dit moet ook een keer aangepakt worden.
Soloman zei:Nog even over het vergeten proces, dat volgens mij nog niet is afgelopen.
In mei 2012 begon de rechtszaak (hoe is het mogelijk?? Als ik iemand iets aandoe zit ik sneller in de bak hoor)
Haal niet alleen de grote salarissen weg bij de bankiers, maar ook biji hoge ambtenaren, zoals rechters. Wat hebben ze intussen gedaan? In hun zwembroek op een duur eilandje in de Stille Oceaan? Zal me niet verbazen. Dit moet ook een keer aangepakt worden.
Vlinderstrik zei:Soloman zei:Nog even over het vergeten proces, dat volgens mij nog niet is afgelopen.
Je zwetst maar wat...
Soloman zei:De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.
Maar.. je hoort er niets meer over!
De klassieke plofkip verdwijnt vanaf 2015 uit de Nederlandse supermarkt. En uiterlijk 2015 krijgen alle kippen voor Nederlandse supermarkten meer ruimte, afleiding en duisternis in hun stal. Dat kwamen supermarkten, slachterijen en pluimveehouders maandagavond overeen bij hun laatste bijeenkomst over het omschakelingsplan.
https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3400108/2013/02/26/Plofkip-verdwijnt-uit-Nederlandse-schappen.dhtml
Carfanatic zei:Soloman zei:De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.
je zwetst maar wat...
De klassieke plofkip verdwijnt vanaf 2015 uit de Nederlandse supermarkt. En uiterlijk 2015 krijgen alle kippen voor Nederlandse supermarkten meer ruimte, afleiding en duisternis in hun stal. Dat kwamen supermarkten, slachterijen en pluimveehouders maandagavond overeen bij hun laatste bijeenkomst over het omschakelingsplan.
https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3400108/2013/02/26/Plofkip-verdwijnt-uit-Nederlandse-schappen.dhtml
Het is überhaupt van de zotte dat er een partij van de dieren is. Iemand die op de partij van de dieren stemt geeft een brevet van onvermogen af.Soloman zei:Carfanatic zei:Soloman zei:De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.
je zwetst maar wat...
Dit was inderdaad het voorstel dat neergesabeld werd door onze dierenvrinden. Hun argument: Ze krijgen een extra baal stro, maar het blijven plofkippen.
Wie er nu gelijk heeft, maakt niet uit. Zoals je hier ziet was dit een bericht uit februari. Het is inmiddels april.....
michel1975 zei:Het is überhaupt van de zotte dat er een partij van de dieren is. Iemand die op de partij van de dieren stemt geeft een brevet van onvermogen af.Soloman zei:Carfanatic zei:Soloman zei:De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.
je zwetst maar wat...
Dit was inderdaad het voorstel dat neergesabeld werd door onze dierenvrinden. Hun argument: Ze krijgen een extra baal stro, maar het blijven plofkippen.
Wie er nu gelijk heeft, maakt niet uit. Zoals je hier ziet was dit een bericht uit februari. Het is inmiddels april.....
Lekker zo'n opmerking zonder nuances in dit geval.
In mijn ogen is het PVV 2.0. Een one-issue partij.Soloman zei:michel1975 zei:Het is überhaupt van de zotte dat er een partij van de dieren is. Iemand die op de partij van de dieren stemt geeft een brevet van onvermogen af.Soloman zei:Carfanatic zei:Soloman zei:De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.
je zwetst maar wat...
Lekker zo'n opmerking zonder nuances in dit geval.
Ben ik niet met je eens. Ik vind het heel goed dat ze er zijn, ook al zal ik er nooit op stemmen. Er moet iets gebeuren wat de bio-industrie betreft en het doorfokken van huisdieren. Vooral het eerste. Ik hou van een lekker karbonaatje, maar dan wel met een schoon geweten. Wat me wel tegenvalt is dat er nog zo weinig is bereikt op dit gebied. Er zijn nog steeds megastallen en er zijn nog steeds niet echt internationale afspraken. Probleem is dat als we hier de bio-industrie aanpakken, het hele zooitje naar buitenland verhuist, dus daar bereiken we ook weinig mee. Dieren zijn geen mensen, maar dieren verdienen wel een goede behandeling. Net zoals onze honden en katten. Dat vind ik het hele hypocriete. Honden thuis krijgen het beste van het beste, maar het varken dat we eten staat tussen de stalen spijlen. Geef die beesten ook een goed leven!
Ik ben geen dierenliefhebber, maar ik vind wel dat ze rechten hebben, want dieren hebben wel een ziel, een geest. Dat zie je. Het zijn geen machines, zoiets mag je niet vergeten.
Soloman zei:Vlinderstrik zei:Soloman zei:Nog even over het vergeten proces, dat volgens mij nog niet is afgelopen.
Je zwetst maar wat...
Makkelijk he? In een zinnetje zonder nuance een oordeel te geven. Ik ken iemand in de politiek die dat ook doet.
Ik zwengel dit soort onderwerpen met opzet aan. Ziekte, tijd nodig voor verweer ok. Maar ik weet dat ik een punt heb dat deze zaak al een jaar stil ligt. En niemand die er over heeft.
Zo zijn er nog meer zaken die vroeger speelden die een zachte dood zijn gestorven, maar er nog steeds zijn!
Ik noem maar
- De onzinnige verpakkingsbelasting, die bedoeld was om verspilling van verpakkingsmaterialen tegen te gaan (maar worden verhaald op de consument), was jaren geleden een actueel onderwerp, je hoort er nooit meer wat van. Vroeger werd het zelfs keurig op de bon gezet. Nu zie je en hoor je er helemaal niets meer van, maar het is er nog steeds!
- De problemen die ouderen hebben om verpakkingen van broodbeleg te openen. Was ooit veel ophef over. De supermarkten hebben er nooit iets aan gedaan, maar de problemen zijn er nog steeds.
Ik kan misschien een verschrikkelijke zeurpiet lijken, maar dit soort dingen vallen me gewoon op, net zoals de zaak Mladic. Die man zit nog steeds in de bak zonder verloop van proces. Zoiets kan gewoon niet.
Ik zwets maar wat? Vertel maar wat dan. Kom maar op!