Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Waar staat dat nu weer ? Ach, ben ik nu zo slim of zijn jullie zo dom ? :) (vrij naar van Gaal)

Iets minder politieks: Ongelooflijk, die Jasper S. Hij heeft destijds bijna gewoon asielzoekers er op voor laten draaien. En hij zijn bek maar houden. Wat een verschrikkelijke man.

Hij toont nou spijt, in de hoop op strafvermindering? Belachelijk overigens dat het uitspreken van spijt tot strafvermindering kan leiden, misschien een enkele uitzondering daar gelaten!

Spijt, spijt, spijt?

Ik denk er wel eens over na. Ik maak ook wel eens fouten in mijn leven, maar verkrachten, moord? Dat is toch heel andere koek. Volgens mij heb je dan een gaatje in je hoofd. Hoe kom je tot zo'n daad? Bij normale mensen komt het niet eens op.

Ik denk dat normale mensen daartoe niet in staat zijn. Misschien ben ik te onnozel en geloof te veel in de goedheid van de mens.

@ Meeuw, Hoe kwalificeer je normaal? Begrijp me niet verkeerd, moord is verre van normaal. Al is de ene moord de andere niet. Ik denk echter wel dat normale mensen tot moord in staat zijn.

De Volkskrant citeerde een deel van het gesprek tussen de rechter en Jasper.S. Die antwoorden lezen als die van een man met een heel beperkt gevoelsleven en daarmee dus ook voor het leed van een ander. Toerekeningsvatbaar of niet.....

Soloman zei:
Spijt, spijt, spijt?

Ik denk er wel eens over na. Ik maak ook wel eens fouten in mijn leven, maar verkrachten, moord? Dat is toch heel andere koek. Volgens mij heb je dan een gaatje in je hoofd. Hoe kom je tot zo'n daad? Bij normale mensen komt het niet eens op.

De geschiedenis leert ons dat ogenschijnlijk normale mensen tot verschrikkingen in staat zijn.

Ogenschijnlijk. Dat zeg je goed.
Ik ben het niet met je eens dat normale mensen tot dit soort dingen in staat zijn. Simpelweg omdat empathie en hersenen een rol spelen. Ik kan natuurlijk niet meepraten, want ik heb nog nooit een moord gepleegd (of het moet die vlieg van vorige zomer zijn geweest).
Een normaal mens zou best wel eens uit kunnen halen, maar dan grijpen de hersenen in en je empathische gevoelens. Maar alleen de uitspraak van de dader al: Jij bent van mij, dat geeft al aan dat hij toch een kronkel heeft.

Vlinderstrik zei:
@ Meeuw, Hoe kwalificeer je normaal? Begrijp me niet verkeerd, moord is verre van normaal. Al is de ene moord de andere niet. Ik denk echter wel dat normale mensen tot moord in staat zijn.

De Volkskrant citeerde een deel van het gesprek tussen de rechter en Jasper.S. Die antwoorden lezen als die van een man met een heel beperkt gevoelsleven en daarmee dus ook voor het leed van een ander. Toerekeningsvatbaar of niet.....

Ik vraag mij altijd af hoe toerekeningsvatbaar iemand is die zoiets doet. Als je de interne systemen niet hebt om de consequenties van je handelen vooraf te overzien, of ze wel te overzien en alsnog deze daad te plegen. Dan is er toch iets mis met je persoonlijkheid volgens mij.

Het begon al met een verkrachting. Mannen die dat doen hebben lijkt mij een behoorlijke programmeerfout onder hun schedel.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Soloman zei:
Het begon al met een verkrachting. Mannen die dat doen hebben lijkt mij een behoorlijke programmeerfout onder hun schedel.

Lees dit maar eens Solo.

Why do men rape?

Een hele lap tekst. Na het weekend lees ik hem even door.
Wat me nu door het hoofd springt: Het leven van die Jasper is nu ook voorbij. Als hij over, zeg twaalf jaar, uit de bak komt, lukt het hem waarschijnlijk niet meer om een boerenbedrijf op te bouwen (als die dan nog bestaan in Nederland tegen die tijd). Hij zal werk moeten zoeken. Maar iedereen kent nu zijn hoofd. Wat niet meewerkt is dat hij zichzelf niet heeft aangegeven ("Ik heb iets verschrikkelijks gedaan" ). Dat gebeurt vaker, maar nu kregen anderen de zwarte piet. Dat hij daarna nog stil bleef is inhumaan te noemen. Pas toen hij niet onderuit de dna-test kwam, was er geen weg meer terug. Als hij nu direct naar de politie was gestapt, zou hij er beter voor staan bij kandidaat-werkgevers als hij weer op vrije voeten komt.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Vlinderstrik zei:

Ik vraag mij altijd af hoe toerekeningsvatbaar iemand is die zoiets doet. Als je de interne systemen niet hebt om de consequenties van je handelen vooraf te overzien, of ze wel te overzien en alsnog deze daad te plegen. Dan is er toch iets mis met je persoonlijkheid volgens mij.

De scheidslijn wel of niet toerekeningsvatbaar loopt niet synchroon met hetgeen "wij" in het maatschappelijk verkeer als "gestoord" kwalificeren. Je kunt een hele perverse gestoorde griezel zijn maar wel toerekeningsvatbaar.

Soloman zei:
Ogenschijnlijk. Dat zeg je goed.
Ik ben het niet met je eens dat normale mensen tot dit soort dingen in staat zijn. Simpelweg omdat empathie en hersenen een rol spelen. Ik kan natuurlijk niet meepraten, want ik heb nog nooit een moord gepleegd (of het moet die vlieg van vorige zomer zijn geweest).
Een normaal mens zou best wel eens uit kunnen halen, maar dan grijpen de hersenen in en je empathische gevoelens. Maar alleen de uitspraak van de dader al: Jij bent van mij, dat geeft al aan dat hij toch een kronkel heeft.
Als ogenschijnlijk normale mensen in staat zijn om hun eigen kinderen om te brengen dan is andermans kind ook geen probleem. Ietwat gechargeerd. Noem het beroepsdeformatie maar als ik 1 ding geleerd heb is het wel dat er altijd iets kan gebeuren wat je leven op slag kan veranderen en wat mensen op slag kan veranderen.

1 Voorbeeld. In 1997 was er een tandartsenechtpaar dat hun eigen kinderen heeft omgebracht. Beiden tandarts dus aan verstand geen gebrek. Hebben alle drie hun kinderen omgebracht. Het verhaal erachter is alleen dat ze twee jaar voordat ze tot hun daad kwamen een van hun kinderen aan leukemie verloren hebben. Dit hebben zij nooit goed kunnen verwerken en ze waren echt in de veronderstelling dat ze na hun daad met zijn allen herenigt zouden worden. Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat ze kennelijk in staat waren om hetgeen waar ze het meest van hielden om konden brengen. Uiteindelijk is de man er in geslaagd in '99 alsnog zelfmoord te plegen en nu wel succesvol en de vrouw in 2005.

Meeuw zei:
Naar schatting hebben de Nederlanders samen voor ca. 350 miljard aan spaargeld.

Stel dat de staat daar 5% van inpikt. Dat is 17,5 miljard. En dan ook nog eens van aandelenportefeuilles (schijnt daar nog bovenop te komen) en van tegoeden bij pensioenfondsen. Waar hebben wij het dan over? 40 miljard € of zo?

Dat is ruimschoots voldoende om ons land in 1 klap uit de crisis te halen!

Jammer is natuurlijk dat de (bewuste) klaplopers die niets sparen en alles meteen uitgeven dan niets bijdragen. Maar daar zijn wellicht andere oplossingen voor.

Maar voor diegenen die een eigen huis hebben (of meer), aandelen, een baan, ... Is het niet erg aantrekkelijk om uit de crisis te geraken door inlevering van 5% van je spaartegoed? Volgend jaar eindelijk weer een salarisverhoging (van 5%!), 13e maand, niet ontslagen worden, promotie, kunnen solliciteren naar een betere baan, en noem maar op? Persoonlijk zou ik het wel weten: Ja, dat heb ik er voor over. Dat inleveren van 5% gaat mij veel meer opleveren! En ik denk dat dat ook voor vele andere Nederlanders geldt, hoewel het emotioneel geen prettige maatregel is. Maar betaal ik nu ook niet al jaarlijks een paar % aan de staat? En dat niet alleen over mijn spaartegoed, doch ook over andere bezittingen. Dus eigenlijk verandert er niet zo veel, alleen een tijdelijke verhoging (als het maar geen kwartje van Kok wordt) en dan voor een groter aantal Nederlanders dan nu.

Zat nog een beetje terug te lezen, dus als mosterd naar de maaltijd;

Laat ze eerst maar eens beginnen met de vermogensrendementsheffing zoals wij die kennen in de zuidelijke landen in te voeren. Dat lijkt mij een veel logischer gedachte. Wij betalen al sinds jaar en dag 30% belasting over een fictief rendement van een onhaalbare 4% op jaarbasis (bij risicomijdende beleggings/spaar strategie) op je vermogen. Daar is in het zuiden geen sprake van.

Een Europees belastingstelsel over alle lidstaten zou de crisis al een stuk beter op weg helpen. Plus een intelligentie- en integriteitstest test voor politici. En een verbod op het verkiesbaar stellen van de Berlusconi's van deze wereld.

Soloman zei:
Spijt, spijt, spijt?

Inderdaad bij normale mensen komt dat niet op! Ik ben geen psycholoog/psychiater, maar ik denk dat de dader hier (o.a.) sexueel gefrustreerd is en op een onschuldig, machteloos wezen dit heeft uitgeleefd, hij was op dat moment 'de baas' alleen en heeft ze dat ook nog met de dood moeten bekopen. Zoals gezegd zie ik spijt in dit geval alleen maar als 'begrip vragen' om voor strafvermindering in aanmerking te komen.

Dat hoeft helemaal niet ! Iemand kan wel degelijk enorme spijt hebben dat hij/zij iets helemaal verkeerd heeft gedaan in het leven, maar dat is zo 'verrekkes' moeilijk om dat te bewijzen. Zelfs een psycholoog/psychiater zou het er moeilijk mee hebben en dan kan jij een uitspraak doen dat alle vooroordelen bevestigt ?

Peiling van de Hond over de euro....https://www.telegraaf.nl/binnenland/21437385/__55__betreurt_euro__.html

Nu ik toch lekker aan het lezen ben: Bolkestein over Rutte...https://www.telegraaf.nl/binnenland/21436885/___Rutte__stop_als_VVD-leider___.html

Wel of geen wens tot euro, allemaal stemmingmakerij. Een weg terug is er niet meer.

Ik denk ook dat je de genadeklap krijgt als je terugkeert naar een nationale munt. Het is een even door de zure appel heen bijten. Er zijn destijds wat te snelle beslissingen gemaakt, maar dat draai je niet meer terug. We moeten er ons door heen zien te vechten. Het is nu eenmaal zo.

Het is en blijft voorlopig een zure appel. Het is zaak dat de banken schoon schip maken, verliezen afschrijven en hun balans weer op orde brengen. Daar zal nog heel wat geld tegen aan moeten. En dan nog, een groot deel van de welvaart is weg.

Meeuw zei:
Ik denk dat normale mensen daartoe niet in staat zijn. Misschien ben ik te onnozel en geloof te veel in de goedheid van de mens.

Ik denk dat Jasper S. een hele normale man is. Hij is niet voor niets jaren onontdekt gebleven.

Mechanix zei:
Meeuw zei:

Ik denk dat Jasper S. een hele normale man is. Hij is niet voor niets jaren onontdekt gebleven.

Dat is juist een punt; je kunt het aan de buitenkant van iemand niet aflezen! Ik had moeten intoneren: 'normale'.

En nu mogen wij de rest van het leven van Jasper s voor hem zorgen. Kost een vermogen.

Vlinderstrik zei:
En nu mogen wij de rest van het leven van Jasper s voor hem zorgen. Kost een vermogen.
Nee hoor wees 'gerust'. Na 13 jaar en een beetje(20 jaar min aftrek) mag hij weer deelnemen aan de maatschappij.
Ik weet niet wat ik erger vind.

michel1975 zei:
Vlinderstrik zei:
Nee hoor wees 'gerust'. Na 13 jaar en een beetje(20 jaar min aftrek) mag hij weer deelnemen aan de maatschappij.

Ook dan mag je voor hem zorgen want die gaat niet meer werken...kortom die gaat naadloos de bijstand in. Nee die hebben wij werkenden de rest van zijn leven op onze financiële bagagedrager.

Vlinderstrik zei:
michel1975 zei:
Vlinderstrik zei:

Ook dan mag je voor hem zorgen want die gaat niet meer werken...kortom die gaat naadloos de bijstand in. Nee die hebben wij werkenden de rest van zijn leven op onze financiële bagagedrager.
Je vergeet het reclasseringstraject;)

Zal de Nederlandse regering hier intrappen ? https://www.telegraaf.nl/binnenland/21449231/__Verhoging_EU-budget_kost_520_mln.__.html

Dat denk ik ook. De VVD en PvdA zijn veel te slap in hun opstelling. Ze moeten aangeven dat er overal bezuinigd wordt en dat er geen sprake is van extra geld. Maar ik sta open voor verreassingen...

Nog een paar leuke overdenkers (lees: dingen die ik niet snap)

- Het Rijksmuseum zou zeven jaar geleden worden opgeleverd. We zijn nu eh... zeven jaar verder.
- Over een tunneltje bouwen hier in het dorp, daar doen ze vijf jaar over. Wat is nou een tunneltje?
- Oorlogsmisdadigers moeten in Den Haag een strafzaak uitzitten die gemiddeld vier jaar duurt? Waar zijn we in godsnaam mee bezig. Rechters verdienen een trap onder hun kont! Je kunt honderd keer oorlogsmidadiger zijn, maar je hoort gewoon binnen een jaar te worden veroordeeld, en dat is nog lang. Ik denk dat die rechters liever vakantie vieren. Milosovitch overleefde zelfs zijn rechtszaak niet, simpel omdat die te lang duurde. Tegenwoordig kom je niet meer aan je straf toe, wat een wereld.
- Nog eentje voor Wibi: Wat gaat de SP doen als zij ...... in een coalitie komen?

@Solo: geen idee wat de SP zou doen. Ze hebben het over het terug gaan naar staatsbedrijven, dus weer een oude NS, PTT en meer van deze instellingen die voor het volk zijn. Die hoeven geen winst te maken. Het is mooi als dit wel gebeurt.
Verder zal er, waarschijnlijk, weer een ziekenfonds en particulier verzekerden ziektekostenverzekering komen en daar ben ik heel blij mee ! En ik weet niet eens of dat gunstiger uitpakt voor mij of niet. Aangezien mijn salaris aan de hoge kant ligt denk ik het niet, maar ik vind het wel eerlijker...socialer...
Hypotheekrente-aftrek voor nieuwe gevallen komt te vervallen bij een grens...zo rond de 3 ton...en terecht, want deze mensen kunnen een duur huis wel betalen. Anders kopen ze maar iets goedkopers !

Nog even over het vergeten proces, dat volgens mij nog niet is afgelopen.

Mladic werd in mei 2011 gearresteerd
In mei 2012 begon de rechtszaak (hoe is het mogelijk?? Als ik iemand iets aandoe zit ik sneller in de bak hoor)
Nu is het bijna mei 2013. Wat is er intussen gebeurd? Niets!!!

Haal niet alleen de grote salarissen weg bij de bankiers, maar ook biji hoge ambtenaren, zoals rechters. Wat hebben ze intussen gedaan? In hun zwembroek op een duur eilandje in de Stille Oceaan? Zal me niet verbazen. Dit moet ook een keer aangepakt worden.

Soloman zei:

In mei 2012 begon de rechtszaak (hoe is het mogelijk?? Als ik iemand iets aandoe zit ik sneller in de bak hoor)

Haal niet alleen de grote salarissen weg bij de bankiers, maar ook biji hoge ambtenaren, zoals rechters. Wat hebben ze intussen gedaan? In hun zwembroek op een duur eilandje in de Stille Oceaan? Zal me niet verbazen. Dit moet ook een keer aangepakt worden.

Ik denk dat je je vergist in de workload van de betrokkenen in de zaak specifiek en wat ze daarbuiten nog doen. Je hebt het over internationaal recht en daar is veel, héél véél papierwerk van. Die rechters moeten zich inlezen, dingen uitzoeken, advocaten bemoeien zich ermee, je hebt met internationale "deelnemers" te maken waardoor het afstemmen op elkaar makkelijk veel tijd kost...

Ben het wel met je eens dat het veel sneller zou moeten, maar om nou te stellen dat de rechters in die zaak lekker op een tropisch strand liggen te wachten tot het proces weer begint....

De ellende van de coalitie in de 2e Kamer zit er aan te komen. Zie link: https://www.nu.nl/politiek/3390752/rol-eerste-kamer-tijdens-formatie-onderschat.html ... en vind ik dat erg ? Dacht het niet !

Soloman zei:

Je zwetst maar wat...

Vlinderstrik zei:
Soloman zei:

Je zwetst maar wat...

Makkelijk he? In een zinnetje zonder nuance een oordeel te geven. Ik ken iemand in de politiek die dat ook doet.

Ik zwengel dit soort onderwerpen met opzet aan. Ziekte, tijd nodig voor verweer ok. Maar ik weet dat ik een punt heb dat deze zaak al een jaar stil ligt. En niemand die er over heeft.

Zo zijn er nog meer zaken die vroeger speelden die een zachte dood zijn gestorven, maar er nog steeds zijn!

Ik noem maar

- De onzinnige verpakkingsbelasting, die bedoeld was om verspilling van verpakkingsmaterialen tegen te gaan (maar worden verhaald op de consument), was jaren geleden een actueel onderwerp, je hoort er nooit meer wat van. Vroeger werd het zelfs keurig op de bon gezet. Nu zie je en hoor je er helemaal niets meer van, maar het is er nog steeds!
- De problemen die ouderen hebben om verpakkingen van broodbeleg te openen. Was ooit veel ophef over. De supermarkten hebben er nooit iets aan gedaan, maar de problemen zijn er nog steeds.

Ik kan misschien een verschrikkelijke zeurpiet lijken, maar dit soort dingen vallen me gewoon op, net zoals de zaak Mladic. Die man zit nog steeds in de bak zonder verloop van proces. Zoiets kan gewoon niet.

Ik zwets maar wat? Vertel maar wat dan. Kom maar op!

Nog zo'n fijn zwetsverhaal van me:

Het verbod op de nertsindustrie. Die gaat in in 2024! Je leest het goed. In 2024. Dat is over elf jaar (was twaalf jaar)!!!

Tjonge jonge. En geen hond, geen nerts, die protesteert, zelfs geen Partij voor de dieren! Leven we in een land van ja-knikkers?
Doe iets. Kom met een subsidieregeling voor kunstbontproducenten en verbiedt die hele nertsindustrie in 2015.
Bio-industrie? Aanpakken.

De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.
Maar.. je hoort er niets meer over!

Ik vind zoiets erg.

Soloman zei:
De discussie over plofkippen leefde een maand geleden weer op. Het productschap kwam met een voorstel en de dierenbelangengroepen sabelden die neer, terecht.

je zwetst maar wat...

De klassieke plofkip verdwijnt vanaf 2015 uit de Nederlandse supermarkt. En uiterlijk 2015 krijgen alle kippen voor Nederlandse supermarkten meer ruimte, afleiding en duisternis in hun stal. Dat kwamen supermarkten, slachterijen en pluimveehouders maandagavond overeen bij hun laatste bijeenkomst over het omschakelingsplan.
https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3400108/2013/02/26/Plofkip-verdwijnt-uit-Nederlandse-schappen.dhtml

Carfanatic zei:
Soloman zei:

je zwetst maar wat...

De klassieke plofkip verdwijnt vanaf 2015 uit de Nederlandse supermarkt. En uiterlijk 2015 krijgen alle kippen voor Nederlandse supermarkten meer ruimte, afleiding en duisternis in hun stal. Dat kwamen supermarkten, slachterijen en pluimveehouders maandagavond overeen bij hun laatste bijeenkomst over het omschakelingsplan.
https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3400108/2013/02/26/Plofkip-verdwijnt-uit-Nederlandse-schappen.dhtml

Dit was inderdaad het voorstel dat neergesabeld werd door onze dierenvrinden. Hun argument: Ze krijgen een extra baal stro, maar het blijven plofkippen.

Wie er nu gelijk heeft, maakt niet uit. Zoals je hier ziet was dit een bericht uit februari. Het is inmiddels april.....

Alsjeblieft Carfanatic, mijn zwetsartikel. Als ik volgens jullie zwets, zwets ik goed.

https://www.wakkerdier.nl/wakker-dier-persberichten/plofkip-in-flauwekulsaus

Soloman zei:
Carfanatic zei:
Soloman zei:

je zwetst maar wat...

Dit was inderdaad het voorstel dat neergesabeld werd door onze dierenvrinden. Hun argument: Ze krijgen een extra baal stro, maar het blijven plofkippen.

Wie er nu gelijk heeft, maakt niet uit. Zoals je hier ziet was dit een bericht uit februari. Het is inmiddels april.....
Het is überhaupt van de zotte dat er een partij van de dieren is. Iemand die op de partij van de dieren stemt geeft een brevet van onvermogen af.

Lekker zo'n opmerking zonder nuances in dit geval:).

michel1975 zei:
Soloman zei:
Carfanatic zei:
Soloman zei:

je zwetst maar wat...

Het is überhaupt van de zotte dat er een partij van de dieren is. Iemand die op de partij van de dieren stemt geeft een brevet van onvermogen af.

Ben ik niet met je eens. Ik vind het heel goed dat ze er zijn, ook al zal ik er nooit op stemmen. Er moet iets gebeuren wat de bio-industrie betreft en het doorfokken van huisdieren. Vooral het eerste. Ik hou van een lekker karbonaatje, maar dan wel met een schoon geweten. Wat me wel tegenvalt is dat er nog zo weinig is bereikt op dit gebied. Er zijn nog steeds megastallen en er zijn nog steeds niet echt internationale afspraken. Probleem is dat als we hier de bio-industrie aanpakken, het hele zooitje naar buitenland verhuist, dus daar bereiken we ook weinig mee. Dieren zijn geen mensen, maar dieren verdienen wel een goede behandeling. Net zoals onze honden en katten. Dat vind ik het hele hypocriete. Honden thuis krijgen het beste van het beste, maar het varken dat we eten staat tussen de stalen spijlen. Geef die beesten ook een goed leven!

Ik ben geen dierenliefhebber, maar ik vind wel dat ze rechten hebben, want dieren hebben wel een ziel, een geest. Dat zie je. Het zijn geen machines, zoiets mag je niet vergeten.

Soloman zei:
michel1975 zei:
Soloman zei:
Carfanatic zei:
Soloman zei:

je zwetst maar wat...

Ben ik niet met je eens. Ik vind het heel goed dat ze er zijn, ook al zal ik er nooit op stemmen. Er moet iets gebeuren wat de bio-industrie betreft en het doorfokken van huisdieren. Vooral het eerste. Ik hou van een lekker karbonaatje, maar dan wel met een schoon geweten. Wat me wel tegenvalt is dat er nog zo weinig is bereikt op dit gebied. Er zijn nog steeds megastallen en er zijn nog steeds niet echt internationale afspraken. Probleem is dat als we hier de bio-industrie aanpakken, het hele zooitje naar buitenland verhuist, dus daar bereiken we ook weinig mee. Dieren zijn geen mensen, maar dieren verdienen wel een goede behandeling. Net zoals onze honden en katten. Dat vind ik het hele hypocriete. Honden thuis krijgen het beste van het beste, maar het varken dat we eten staat tussen de stalen spijlen. Geef die beesten ook een goed leven!

Ik ben geen dierenliefhebber, maar ik vind wel dat ze rechten hebben, want dieren hebben wel een ziel, een geest. Dat zie je. Het zijn geen machines, zoiets mag je niet vergeten.
In mijn ogen is het PVV 2.0. Een one-issue partij.
En dan 1 van de zieligste soort. Dat zijn dezelfde mensen die roepen dat hun hond/kat hun kind is. Heb zowel een hond als een kind en ik hou van beiden zielsveel maar een dier is geen kind. Denk ook niet dat ik het zou trekken om mijn kind iedere 10 jaar te begraven. Om maar even de 'nuance' aan te geven.

Dat zijn dezelfde mensen die roepen dat hun hond/kat hun kind is. Heb zowel een hond als een kind en ik hou van beiden zielsveel maar een dier is geen kind.

Dat ben ik met je eens.

Maar ik vind gewoon dat er iets gedaan moet worden aan de massa-vlees-industrie, om het maar zo te noemen. Dat zijn programmapunten die andere partijen niet expliciet hebben. Ik begrijp dat het een economisch probleem is, maar het moet wel opgelost worden. De dierenpartij hoor ik daar niet zoveel in. Maar toch, het is een begin. Laat ze maar lekker bezig. Als de dierenproblemen maar eens worden opgelost. Ik vind het in ieder geval erg belangrijk.

Hielden ze trouwens maar bij hun issue en niet dat gezanik met het koningshuis.

Soloman zei:
Vlinderstrik zei:
Soloman zei:

Je zwetst maar wat...

Makkelijk he? In een zinnetje zonder nuance een oordeel te geven. Ik ken iemand in de politiek die dat ook doet.

Ik zwengel dit soort onderwerpen met opzet aan. Ziekte, tijd nodig voor verweer ok. Maar ik weet dat ik een punt heb dat deze zaak al een jaar stil ligt. En niemand die er over heeft.

Zo zijn er nog meer zaken die vroeger speelden die een zachte dood zijn gestorven, maar er nog steeds zijn!

Ik noem maar

- De onzinnige verpakkingsbelasting, die bedoeld was om verspilling van verpakkingsmaterialen tegen te gaan (maar worden verhaald op de consument), was jaren geleden een actueel onderwerp, je hoort er nooit meer wat van. Vroeger werd het zelfs keurig op de bon gezet. Nu zie je en hoor je er helemaal niets meer van, maar het is er nog steeds!
- De problemen die ouderen hebben om verpakkingen van broodbeleg te openen. Was ooit veel ophef over. De supermarkten hebben er nooit iets aan gedaan, maar de problemen zijn er nog steeds.

Ik kan misschien een verschrikkelijke zeurpiet lijken, maar dit soort dingen vallen me gewoon op, net zoals de zaak Mladic. Die man zit nog steeds in de bak zonder verloop van proces. Zoiets kan gewoon niet.

Ik zwets maar wat? Vertel maar wat dan. Kom maar op!

Je zwetst inderdaad en verwijt mij een gebrek aan nuance terwijl juist jouw oordeel iedere nuance ontbeert.

- Jij weet niet of het proces van Mladic de afgelopen jaren stil heeft gelegen.
- jij hebt werkelijk geen idee wat er bij een dergelijk proces komt kijken. Geen idee!
- jij hebt geen idee met welke werkdruk een rechter vandaag de dag wordt geconfronteerd.

Zaken waar niet meer over gesproken wordt??? Broodbelegverpakking die niet opengaat voor bejaarden.???? Wat dacht je van het feit dat nog geen 20 jaar geleden bijna 1 miljoen tutsi's zijn vermoord in Rwanda met manchetes! WIE HOOR IK DAAR OVER?

Jij puft in je broek dat je jouw baantje verliest en verwijt een ander dat hij/zij een ja-knikker is.

Je zwetst, al denk ik wel dat je het hart op de goede plaats hebt.

Ja meer komt er niet uit he?!

Rust maar goed uit want maandag moet je er weer tegenaan.

Terug
Bovenaan