Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Tip aan jou geachte heer Vlinderstrik, uche uche

Als je nu had gezegd:

Je verwijt mij een gebrek aan nuance terwijl juist jouw oordeel iedere nuance ontbeert.

- Jij weet niet of het proces van Mladic de afgelopen jaren stil heeft gelegen.
- jij hebt werkelijk geen idee wat er bij een dergelijk proces komt kijken. Geen idee!
- jij hebt geen idee met welke werkdruk een rechter vandaag de dag wordt geconfronteerd.

Zaken waar niet meer over gesproken wordt??? Broodbelegverpakking die niet opengaat voor bejaarden.???? Wat dacht je van het feit dat nog geen 20 jaar geleden bijna 1 miljoen tutsi's zijn vermoord in Rwanda met manchetes! WIE HOOR IK DAAR OVER?

dan zou ik daar een normale reactie op geven.

Maar met je toevoeging:

Jij puft in je broek dat je jouw baantje verliest en verwijt een ander dat hij/zij een ja-knikker is.

Je bent een zwetser.

begin ik te denken dat je een cursus Hoe praat ik normaal met mensen? nodig hebt.

De zwetser heeft gesproken.:T

Ik ben nog wel zo netjes om antwoorden te geven op je stellingen

Ja, dat weet ik wel

- jij hebt werkelijk geen idee wat er bij een dergelijk proces komt kijken. Geen idee!
Inderdaad, dat weet ik niet

- jij hebt geen idee met welke werkdruk een rechter vandaag de dag wordt geconfronteerd.
Dat weet ik ook niet

en ja, ik schijt in mijn broek voor het behoud van mijn baan en nee, ik ben geen ja-knikker, en daarom schijt ik in mijn broek voor mijn baan, want ik doe mijn bek open op het werk.

Je bent ook een zwetser. Vast een aardige vent maar zoals jouw avatar al aangeeft, een linkse naïeve wereldverbeteraar die niet gehinderd door gebrek aan kennis allerlei uitspraken doet.

Leuk in de jaren 70 van de vorige eeuw maar niet meer anno 2013.

Ben het betreft het Mladic-proces wel met Vlinderstrik eens, Solo. Kun je je voorstellen hoe ongelofelijk complex een dergelijk proces is en hoe lang een gedegen voorbereiding dus duurt?

Dat weet ik ook wel, maar Vlinderstrik moet eens leren discusseren zoals jij dat doet.
Gewoon, met respect. Ik heb een mening, hij heeft een mening, jij hebt een mening. Dat is discussie.

Soloman zei:
Ik ben nog wel zo netjes om antwoorden te geven op je stellingen

Ja, dat weet ik wel

Inderdaad, dat weet ik niet

Dat weet ik ook niet

en ja, ik schijt in mijn broek voor het behoud van mijn baan.

Vooral die laatste zin :cry: Daar gaat je eer en waardigheid........................

TYN zei:
Ben het betreft het Mladic-proces wel met Vlinderstrik eens, Solo. Kun je je voorstellen hoe ongelofelijk complex een dergelijk proces is en hoe lang een gedegen voorbereiding dus duurt?

Ja is niet een rijdende rechter kwestie.

Weet je wat jullie doen jongens?
Praten jullie maar lekker verder, maar deze zwetser gaat een blokje kaas eten en een flesje pils drinken en ik zie het van de week allemaal wel weer.
:T
Een goedenavond.
Letten jullie op het afstapje?

Soloman zei:
Weet je wat jullie doen jongens?
Praten jullie maar lekker verder, maar deze zwetser gaat een blokje kaas eten en een flesje pils drinken en ik zie het van de week allemaal wel weer.
:T
Een goedenavond.
Letten jullie op het afstapje?

Ja zeker nu uitkijken want ziekmelden is er niet bij.;)

Houw je haaks ouwe zwetser....

Vlinderstrik zei:
Je bent ook een zwetser. Vast een aardige vent maar zoals jouw avatar al aangeeft, een linkse naïeve wereldverbeteraar die niet gehinderd door gebrek aan kennis allerlei uitspraken doet.

Leuk in de jaren 70 van de vorige eeuw maar niet meer anno 2013.
Moet het in deze toch even opnemen voor Soloman. Misschien een tikkeltje naïef maar wel authentiek en eerlijk. Jouw standpunten zijn vaak ook de mijne en kan je directe manier van communiceren wel waarderen maar snap ook dat het af en toe wel erg hard overkomt voor de ander. Commentaar van Soloman is inderdaad erg kort door de bocht. VN tribunaal is echt lopen over eieren.

Ik zie het alweer, dat het topic over politiek gaat betekent niet dat er politiek correct wordt gecommuniceerd....

Ben het overigens zowel met de "hoek vlinderstrik" eens als met de "hoek Soloman". Denk dat je niet kan stellen dat er "niets gebeurt" alleen omdat je niets ziet veranderen of hoort, wat er achter de schermen allemaal loopt weet je alleen als je er bij betrokken bent. Aan de andere kant is het wel frustrerend dat er met bepaalde zaken niets lijkt te gebeuren, en wat die zaken zijn verschilt qua belang natuurlijk per persoon.

Maar een beetje respect in reacties kan geen kwaad. Dat je een andere mening bent toegedaan betekent niet dat iedereen met een andere mening "zwetst".

En ik kan me goed voorstellen dat Solo angst heeft om zijn baan te verliezen. In huidige tijden kom je nergens zonder geld en Jan is ook geen groen blaadje meer, eerder redelijk "gerijpt". Zie dan nog maar weer aan een baan te komen, dat gaat alleen makkelijk als je in bepaalde beroepsgroepen zit of heel veel mazzel hebt. Helaas is voor de meeste banen niet belangrijk hoe oud je je voelt, maar hoe oud je volgens je geboorteakte bent...

Soloman heeft alle recht om te vrezen voor zijn baan. Over de 40 ? Nog 50% kans op een baan...slechts 50% en je mag (moet) nog minimaal 18 jaar. Over de 50 ? Slechts 2% (twee !) kans op een baan. Dan is het dus afgelopen en zit je tot 67 jaar in WW, later bijstand...
Het 'gezwets' van Soloman is dat we niets zien of horen. Dat is hetzelfde als dat je na een sollicitatie nooit meer iets hoort. Goed, je bent dan afgewezen kan je aannemen, maar heb het fatsoen om dat te laten weten via mail of zo. De sollicitant heeft toch ook contact met jullie opgenomen ?
Het feit dat je er niets van hoort of ziet suggereert dat er niets gebeurt. Dat zal echter wel niet, maar het feit dat Mladic al op leeftijd is zal jij (met geluk of pech ?) zijn straf ontlopen. Dat is de frustratie bij veel mensen...

wibi zei:
Soloman heeft alle recht om te vrezen voor zijn baan. Over de 40 ? Nog 50% kans op een baan...slechts 50% en je mag (moet) nog minimaal 18 jaar. Over de 50 ? Slechts 2% (twee !) kans op een baan. Dan is het dus afgelopen en zit je tot 67 jaar in WW, later bijstand...
Het 'gezwets' van Soloman is dat we niets zien of horen. Dat is hetzelfde als dat je na een sollicitatie nooit meer iets hoort. Goed, je bent dan afgewezen kan je aannemen, maar heb het fatsoen om dat te laten weten via mail of zo. De sollicitant heeft toch ook contact met jullie opgenomen ?
Het feit dat je er niets van hoort of ziet suggereert dat er niets gebeurt. Dat zal echter wel niet, maar het feit dat Mladic al op leeftijd is zal jij (met geluk of pech ?) zijn straf ontlopen. Dat is de frustratie bij veel mensen...

Dat solo voor zijn baan vreest is niet vreemd. Werkeloosheid gun je niemand. Hij moet alleen, naar mijn mening, zijn angst niet uitdragen.

Mladic zit ook nu vast dus van het ontlopen van zijn straf agv zijn leeftijd is geen sprake. Daarnaast heeft de man recht op een proces met alle rechten die daar bij horen. Dat kun je niet afrafelen omdat iemand al wat ouder is.

Nog even reageren:

Ik ben een tijdlang journalist geweest (fantastisch beroep) en een tijdlang actief geweest in de politiek.
Bij beide functies ben ik verbijsterende zaken tegengekomen. Ik ga daar verder niet op in, maar ik ben daarin mijn geloof dat de mens van nature goed is verloren. Dat is nu mijn strijd geworden. Ik strijd voor zuiverheid. Ik zie bij de meeste zaken dat de kern van de zaak niet de hoofdrol speelt, maar het ikke ikke ikke. Dan praat ik zowel over rechters als over verdachten. Over politici als de stemmer. Over vrienden en je collega.

Over vlinderstrik: ik ben niet eens kwaad geworden over zijn reacties over gezwets en waardigheid. Dat zeg heel veel. Ik begin hem nu langzaam te kennen en het is altijd hetzelfde gezijk. Gewoon lekker laten kletsen en af en toe ja en nee zeggen.

Over mijn angst voor mijn verlies van mijn baan: verdorie, mag ik???
Weet je wat voor consequenties dat heeft als ik mijn baan kwijtraak? Dan raak ik nog veel meer kwijt.
En over het ruiken van angstzweet: mijn baas zit in hetzelfde schuitje, ik werk bij het rijk.

Soloman zei:
Nog even reageren:

Ik ben een tijdlang journalist geweest (fantastisch beroep) en een tijdlang actief geweest in de politiek.
Bij beide functies ben ik verbijsterende zaken tegengekomen. Ik ga daar verder niet op in, maar ik ben daarin mijn geloof dat de mens van nature goed is verloren. Dat is nu mijn strijd geworden. Ik strijd voor zuiverheid. Ik zie bij de meeste zaken dat de kern van de zaak niet de hoofdrol speelt, maar het ikke ikke ikke. Dan praat ik zowel over rechters als over verdachten. Over politici als de stemmer. Over vrienden en je collega.

Over vlinderstrik: ik ben niet eens kwaad geworden over zijn reacties over gezwets en waardigheid. Dat zeg heel veel. Ik begin hem nu langzaam te kennen en het is altijd hetzelfde gezijk. Gewoon lekker laten kletsen en af en toe ja en nee zeggen.

Over mijn angst voor mijn verlies van mijn baan: verdorie, mag ik???
Weet je wat voor consequenties dat heeft als ik mijn baan kwijtraak? Dan raak ik nog veel meer kwijt.
En over het ruiken van angstzweet: mijn baas zit in hetzelfde schuitje, ik werk bij het rijk.

Gezeik schrijf je met ei.
En nee, je kent mij niet.

Als je het niet erg vindt, stoppen we met deze poppenkast. En gaan we on-topic.
maw: STOP! Het is genoeg!

Een willekeurig Rob de Nijs hitje comes spontaan to mind:

"Laat alles op aarde, in vrede bestaan....." :D :D :D

Soloman zei:

Solo,

Je hebt groot gelijk.

@Vlinderstrik.
Ik ken je niet, maar ik vind je nu al onsympathiek. (n)

We moeten nog meer niet naar de stembus gaan, want Wilders I komt dicheterbij. Maar dat kan de coalitie zichzelf verwijten... https://www.telegraaf.nl/binnenland/21456431/__PVV_weer_grootste_partij__.html

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Soloman zei:

Solo,

Je hebt groot gelijk.

@Vlinderstrik.

En jij kent tevens niet het gehele verhaal.

Dat denk ik ook wel en hun programma ligt redelijk dichtbij het programma van de SP, dus zie Roemer I opdagen (als ik mag kiezen) of Wilders I met Roemer op sociale zaken...

Zeg nooit 'nooit'. Eigenlijk is de PvdA met de VVD ook ondenkbaar, maar ze zitten er toch. Het land verder in de ellende te duwen doordat half Nederland ineens strategisch moest stemmen. Dat zijn de mensen die Nederland ten onder brengen...

Vlinderstrik zei:
Soloman zei:

Solo,

Je hebt groot gelijk.

@Vlinderstrik.

Is niet nodig. Ik weet genoeg. Tot zover.
Hahaha..... :D
Leo, Vlinderstrik is net zo'n eigengerijde snoeshaan als ik, jij, solo, michel1975, RW of nog een aantal stamgasten. Uitgesproken en soms tot minder soms misschien iets te scherp van woordsnede ;) Houdt het alleen maar interessant, toch?

Rambam neemt politiek Den Haag bij de neus. Het programma begeeft zich undercover in de wereld van lobbyisten en Haagse achterkamertjes.

Dagelijks worden leden van de Tweede Kamer bestookt door lobbyisten van belangenverenigingen. Die lobbyisten hebben als doel hun eigen onderwerpen op de politieke agenda te krijgen. Al die gesprekken en informele bijeenkomsten vinden plaats rond het Binnenhof in Den Haag.

Seed4U
Rambam doet deze week mee aan het politieke spel. Presentatoren Linda Hakeboom en Ronald Snijders noemen zichzelf Eileen en Siemen. Het duo heeft zogenaamd een commerciële spermabank opgericht. Het bedrijf heet ‘Seed4U’ en de fictieve ondernemers verspreiden allerlei verzonnen informatie. Zo zouden er enorme wachtlijsten zijn bij de spermabanken en zou buitenlands donorzaad grote risico’s met zich meebrengen.

Serieus
Deze problemen worden door een lobbyist aangekaart in Den Haag. Al snel is te zien dat politici de informatie serieus nemen en er mee aan de slag gaan. Zo wordt haarfijn blootgelegd hoe de lobby in politiek Den Haag eraan toegaat.
https://www.tvgids.nl/artikel/56146/Politiek_Den_Haag_bij_de_neus_genomen/

LoveMyJeep zei:
Vlinderstrik zei:
Soloman zei:

Solo,

Je hebt groot gelijk.

@Vlinderstrik.

Is niet nodig. Ik weet genoeg. Tot zover.
Hahaha..... :D
Leo, Vlinderstrik is net zo'n eigengerijde snoeshaan als ik, jij, solo, michel1975, RW of nog een aantal stamgasten. Uitgesproken en soms tot minder soms misschien iets te scherp van woordsnede ;) Houdt het alleen maar interessant, toch?

IK EIGENWIJS????? :( :cool:

:) :)

Nou ik moest jullie gewoon noemen hoor! Allemaal van die vervelende mennekes met een grote b... eh.... toetsenbord. :)

En Leo, ik schreef niet eigenwijs...... ;)

Al met al ben ik vooral van de veelreageerders nog niemand tegen gekomen die niet uiteindelijk voor rede vatbaar is. Soms duurt het even, maar uiteindelijk kan je best met iedereen een goed gesprek hebben. Zelfs als je het niet eens bent. Als dat niet politiek correct is haha.....

Heb me vandaag - ondanks dat het me niets verbaasd en ik weet hoe het werkt - weer lekker geergerd aan de hypokritie van de politiek en de internationale "holkruiperigheid". Poetin die wordt onthaald als eregast (niet alleen in NL trouwens) en doodleuk alle vormen van kritiek wegwuift en afdoet als onzin. Die man is een hele vieze, slimme, machtige, handige smeerlap in mijn ogen... Blehhh....

speedtouch zei:
LoveMyJeep zei:
Die man is een hele vieze, slimme, machtige, handige smeerlap in mijn ogen... Blehhh....

Zijn ze dat niet allemaal?

Ja, ach, eigenlijk wel natuurlijk. De enige vraag is in welke mate. Eigenlijk is Poetin zelfs eerlijker dan een Rutte. Ik bedoel, Poetin doet niet eens zijn best te laten lijken of hij "het volk" dient, afgezien van het ontkennen van wat dingen.... De een is wat glibberiger dan de ander. Rutte is vergeleken met een Poetin of Berlusconi natuurlijk een koorknaap, net zoals de meeste Nederlandse "leiders".

LoveMyJeep zei:
speedtouch zei:
LoveMyJeep zei:
Die man is een hele vieze, slimme, machtige, handige smeerlap in mijn ogen... Blehhh....

Ja, ach, eigenlijk wel natuurlijk. De enige vraag is in welke mate. Eigenlijk is Poetin zelfs eerlijker dan een Rutte. Ik bedoel, Poetin doet niet eens zijn best te laten lijken of hij "het volk" dient, afgezien van het ontkennen van wat dingen.... De een is wat glibberiger dan de ander. Rutte is vergeleken met een Poetin of Berlusconi natuurlijk een koorknaap, net zoals de meeste Nederlandse "leiders".

Willem,

Voor alle politici geldt;

politici_zpsa84570c2.jpg

Met uitzondering van;

Nelson+Mandela

en

ghandi.jpg

LoveMyJeep zei:
speedtouch zei:
LoveMyJeep zei:

Ik denk ook niet dat je een land als Rusland (los van de vraag of de leider in kwestie dat wil) kunt aansturen op de wijze zoals dat in Nederland gebeurd.

Wij hebben gelukkig vrijuit van meningsuiting en alles wat daarmee samenhangt wordt als een groot goed beschouwd. In het leeuwendeel van de wereld is dit echter geen gemeengoed. Zonder het daarmee goed te praten kun je je natuurlijk afvragen "welke vertrekpunt" het juiste is.

Vlinderstrik zei:
Ik denk ook niet dat je een land als Rusland (los van de vraag of de leider in kwestie dat wil) kunt aansturen op de wijze zoals dat in Nederland gebeurd.

Wij hebben gelukkig vrijuit van meningsuiting en alles wat daarmee samenhangt wordt als een groot goed beschouwd. In het leeuwendeel van de wereld is dit echter geen gemeengoed. Zonder het daarmee goed te praten kun je je natuurlijk afvragen "welke vertrekpunt" het juiste is.

Ik denk dat zelfs een legitieme vraag is of je Nederland op de huidige manier zou moeten aansturen. Qua daadkracht is onze democratie namelijk niet wat je noemt een uitblinker. Maar ja, men heeft liever de illusie "vrij" te zijn en te klagen over alles wat niet of slecht of verkeerd geregeld is, dan dat duidelijk is dat men niks te zeggen heeft.

Desondanks gaat dat over het aansturen van een land, en niet over de politieke spelletjes die worden gespeeld en de ego-trips die bijna alle staatsleiders maken. Het verschil is dat een Poetin of een Assad iets minder sneaky zijn in wat ze doen ook al blijven ze roepen dat ze het "voor het welzijn van het volk" doen.

Ze hebben geld over ?https://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21470591/___Extra_bezuinigingen_2014_van_de_baan___.html

Neen, eerder rubberen knieen. Schuiven de problemen gewoon door naar het volgende kabinet. Extend en pretend, delay and pray.

Dit kan niet goed blijven gaan. Rutte 'verkwanselt' de VVD gedachte. Persoonlijk vind ik dit niet zo erg, maar zijn achterban wel. Dit jaar nog het einde ?
https://www.telegraaf.nl/binnenland/21475445/__Onrust_in_VVD_om_akkoord__.html

Wibi (over je opmerking over de VVD-gedachte), precies hetzelfde geldt voor de PvdA. Ik zit met een enorm dilemma, want ik ben lid. Voordat het kabinet aantrad was ik vastbesloten om weer actief te worden en ik stond op het punt om het afdelingsbestuur te bellen dat ik weer inzetbaar was. Maar ik heb dat nu even in de ijskast gezet. Ik zit nu enorm te twijfelen of ik lid blijf of op ga zeggen. Ik moet zeggen, het is me teveel geworden. Eerst hadden we een man met een VVD-hoofd als leider (Bos), toen dat gedoe met Cohen en nu hebben we dit weer. Mijn geduld is een beetje op...:(

Soloman zei:
Wibi (over je opmerking over de VVD-gedachte), precies hetzelfde geldt voor de PvdA. Ik zit met een enorm dilemma, want ik ben lid. Voordat het kabinet aantrad was ik vastbesloten om weer actief te worden en ik stond op het punt om het afdelingsbestuur te bellen dat ik weer inzetbaar was. Maar ik heb dat nu even in de ijskast gezet. Ik zit nu enorm te twijfelen of ik lid blijf of op ga zeggen. Ik moet zeggen, het is me teveel geworden. Eerst hadden we een man met een VVD-hoofd als leider (Bos), toen dat gedoe met Cohen en nu hebben we dit weer. Mijn geduld is een beetje op...:(
Wat is dan je probleem nu? Denk dat de PvdA het zo slecht niet doet voor de PvdA'er. Als VVD'er heb ik meer moeite met alles.

@ Wibi moet je nu bij iedere bijdrage afsluiten met " hoe lang nog?"

Terug
Bovenaan