Het Taalneuzelaarstopic deel 3

999355_528197010568716_1923233367_n.jpg

:)

Volvo is niet dood, rij er nog elke dag mee rond ( wie zegt dat die dood is? lees mijn openingspost eerst eens aandachtig voordat je onzin plaatst )
En van dat verbruik wist ik allang ik zegt toch niet dat die 1 op 10 gemiddeld rijd, ik zij 1 op 10 buiten de bebouwde kom, nogmaals raad ik je aan om de openingspost te lezen want zo te lezen heb je er niks van begrepen.

Zelf ook niet zo'n lezer lijkt me...:rolleyes:

Harm78 zei:
Een taalneuzelaar uit Breda zei:
om willekeurig maar wat Europeaanse merken te noemen

Europeaans? En dat nota bene in een topic waar meneer het nodig vindt Kia af te zeiken :p.

Haha, een beetje rancuneus, Harm? Maar goed, je hebt gelijk. Ik snap ook echt niet hoe ik erbij kwam... :confused:

Haha, een beetje rancuneus, Harm? Maar goed, je hebt gelijk. Ik snap ook echt niet hoe ik erbij kwam...

Wel een beetje omdat je een rode Kia niet in je bikini wil komen wassen en een rode Alfa wel :).

Jamiro zei:
Wanneer gebruik je nu eigenlijk 'hun' en wanneer niet? Ik word er zo vaak op gewezen namelijk..
'Hun' is een bezittelijk voornaamwoord. Je zegt dus: 'het is hun auto'. Niet te verwarren met het persoonlijk voornaamwoord, dat zou dan bijvoorbeeld ' hen' kunnen zijn. Als in: 'die auto is van hen'. Een klassieke fout die regelmatig gemaakt wordt, ééntje in de categorie 'jou/jouw' en 'me/mijn'.

Leon in z'n SEAT zei:
Jamiro zei:
Wanneer gebruik je nu eigenlijk 'hun' en wanneer niet? Ik word er zo vaak op gewezen namelijk..
'Hun' is een bezittelijk voornaamwoord. Je zegt dus: 'het is hun auto'. Niet te verwarren met het persoonlijk voornaamwoord, dat zou dan bijvoorbeeld ' hen' kunnen zijn. Als in: 'die auto is van hen'. Een klassieke fout die regelmatig gemaakt wordt, ééntje in de categorie 'jou/jouw' en 'me/mijn'.

Dat is niet volledig. 'Hun' is niet alleen een bezittelijk voornaamwoord, maar ook een persoonlijk voornaamwoord. Vaak wordt het in die vorm echter (onterecht) als fout ervaren. Zelf heb ik ook een voorkeur voor 'hen' in bepaalde gevallen. Het klinkt gewoon beter.

We hebben het hun verteld.
Ik geef hun het boek.

Jamiro zei:

Gebruik 'hun' een paar keer op dit forum en je weet snel genoeg wanneer het fout is :D

AD.nl zei:
Volgens beambten van United ontdekte de bemanning vlak na het opstijgen een van de motoren.

Vreemde zin. Ik vlieg voorlopig niet met United, die zijn helemaal niet goed opgeleid.

Bron: https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3478108/2013/07/19/Boeing-met-bestemming-Schiphol-terug-naar-Houston.dhtml

Een geweldige advertentietekst, deze keer niet eens op deze site:
"Deze schokkende Anti Rimpel truc verbaasd plastisch cirurgen over de hele wereld."

Ik ben ook verbaasd. [size=x-small](En ik hoop niet dat deze reclame is aangemaakt op basis van wat Google allemaal over mij weet...)[/size]

Waarschijnlijk wel.

Ik zie enkel reclame voor spiegels, zelfportretten en modellenbureaus. ;)

Rob076 zei:
Waarschijnlijk wel.

Ik zie enkel reclame voor spiegels, zelfportretten en modellenbureaus. ;)
Wellicht heeft het te maken met de site die ik bekeek, mijn webcam staat uit, dus Google weet niet dat ik rimpels heb... ;)

"Speurders" zei:
Te koop fiat panda in goede staat.Apk tot april 2014.

Auto heeft geen roest en motor is 100% goed.Ik rij elke dag mee naar mijn werk al 6 jaar.Ik verkoop hem omdat ik een kleine auto met 4 deur wil kopen, in verband met kinderen.Ik ben 2de eigenaar.Apk keuring is altijd bij een cristelijk en betrouwbare bedrijf gedaan,****** in *****.Uitlaat is bij de laatste keuring vervangen.Voor meer info. bel **-********.

Een garagebedrijf met het geloof als basis en dan en dan juist deze schrijffout. (en een betrouwbare bedrijf.....)
Fiat Panda met hoofdletters, 4 deur.

Klopt. Hoewel anoniem worden je zoekargumenten doorgegeven aan een bedrijf die ze in marketingonderzoeken verwerkt.
Daarnaast schijnt er een politiecentrale te zijn (ik geloof in Amersfoort of zo) die je zoekargumenten filtert op duistere zaken die met criminaliteit en terrorisme te maken hebben en daar zit dan wel een ip-adresje aan. Dus laat je zoontje nooit een spreekbeurt houden over bommenmakers.
(Ik heb dit een keer ergens gelezen, jaren geleden. Nu is het plotseling actueel)

Verder heb je natuurlijk de beroemde koekjes. Zoals deze dagen ben ik weer bezig met het Amerikatopic en ik word nu doodgegooid met reclame van hotels en restaurants (en koophuizen) in Florida.

Soloman zei:
Dus laat je zoontje nooit een spreekbeurt houden over bommenmakers.

Dat is dus een mythe. Zolang dat zoontje niet opvallende teksten verstuurt/plaatst, connecties heeft met het Midden-Oosten of er andere dubieuze zaken op nahoudt, is er echt niets aan de hand.

Haha, en dat de auto Brits is maakt verder niets uit...

Hun site is trouwens ook vermakelijk:

U vind J.N.S. autobedrijf op de Zomerdijk 9a te Zaandam.

En als je dan wilt weten welke occasions er op voorraad staan (ik ben namelijk niet geïnteresseerd in gebruikte banden...), dan word je doorverwezen naar de homepage van Marktplaza...

Geen wonder dat er dagelijks vijftig bedrijven failliet gaan. (n)

Rob076 zei:
Soloman zei:
Dus laat je zoontje nooit een spreekbeurt houden over bommenmakers.

Dat is dus een mythe. Zolang dat zoontje niet opvallende teksten verstuurt/plaatst, connecties heeft met het Midden-Oosten of er andere dubieuze zaken op nahoudt, is er echt niets aan de hand.

E-mails worden (idd) gefilterd op bepaalde woorden, waarna de zoekresultaten terechtkomen bij defensie (in verschillende landen) en bekeken/beoordeeld.

Het grappige is dat iedereen dat kan doen. Je kunt op Google woorden instellen waarna je alle voor internetberichten (ook Twitter, linkedin, etc.) met dat woord een mailtje krijgt. Bedrijven met wat meer dan gemiddeld internetinitiatief doen dat dus. Dus als je op dit forum iets lelijks zegt over een autobedrijf kan dat bedrijf daar een melding voor krijgen.

"Ik heb zoieso nooit begrepen waarom mensen zich deze ellende aandoen. Spaar dan een jaar door en ga in een mooi hotel vakantie vieren. "

Dit is een enkel voorbeeld van de vele reacties waarin men struikelt over het woord sowieso.
Zo moeilijk is het niet, sowieso.
Niet zo wie zo of zoieso, sowwiezo is denk ik wel de meest aparte die ik ooit tegengekomen ben.

so wie so
zowiezo
zo-wie-zo
sowiezo
zowieso
sowiso
zowizo
soieso
zoiezo
zo en zo
sobieso
zobiezo
soberso

Allemaal voorkomende varianten. En dan ben ik er wellicht nog een aantal vergeten.

adinsx zei:

vectrafan zei:
BMW wil nu heel specifiek 1 model via internet verkopen de I3 en als dat goed gaat is de verleiding groot om de dealer maar over te slaan, onder motto die snapt er toch niks van is niet kapitaalkrachtig genoeg en die stommerik wil niet eens dat wij (fabriek en importeur) zijn terrein willen vol plempen met wat ons goed uitkomt.

Isla in de Franse bocht:

Ik heb dit al vaker gezien en ik blijf me steeds opnieuw verbazen dat dit destijds door de eigenaren van deze auto's geaksepteerd werd.

Isla's taalgebruik is wellicht niet helemaal bij de tijd, maar thans ruimschoots besproken en (dacht ik) ook al 'geaksepteerd'.

Terug
Bovenaan