Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Rob076 zei:
Als er in het Golfjes-topic wordt geneuzeld over vloermatten en LED-kentekenplaatverlichting dan noem je dat toch ook niet snobistisch of elitair?

Ik verbaas mij ook over dat ledlichtgeneuzel als ik dat/dit/deze (doorhalen wat niet van toepassing is) topic doorlees.
Dat men ellenlange disussies kan voeren over in mijn ogen zoiets onbenulligs, sterker ik vind kentekenledverlichting foeilelijk net of het bij Halfords gekocht is.

Soloman zei:
Carfanatic zei:
Schiphol zei:
boven de 95 wordt de achterkant van de caravan ligt

Een niet-hoog-opgeleide-niet-technicus (zoals ik) weet zelfs dat dit fysiek onmogelijk is. Op aarde dan. Op de maan is het een ander verhaal. Maar goed.
Waarom zou een caravan niet op aarde kunnen liggen dan volgens jou? :)
!!!20080814-hooghalen-0.jpg

Sneu voor die mensen. Weg vakantie....:( Daar kijk je dan naar uit. Daar lig je dan op je gat.

Die Toyota is wel ligter aan de achterkant.
nee, geen leuk grapje, sorry.

Echt bijna de helft fout en dan nog slagen, wat voor nut heeft gevaarherkenning dan nog als je slaagd als je de helft van de tijd iemand van zn sokken rijdt of de bocht uitvliegt lol.
De Nederlandse taal zit inderdaad vol valkuilen, levensgevaarlijk ;)

de Wit (voorheen deWit) zei:
Na drie keer grondig lezen heb ik de fout nog niet gevonden...
Daar sluit ik me bij aan. De enige zin die m.i. niet zo lekker klinkt is 'Heb je altijd al een boek willen uitgeven', ik zou zelf kiezen voor 'Heb je altijd al een boek uit willen geven'. Maar volgens mij is dit niet per definitie fout. Ben wel benieuwd naar de oplossing van dit vraagstuk ;)

Opel is nou weer hartstikke goed bezig.

De insignia is nou tot nu de mooiste opel in het D segment.
de voorlopers , alle vectra's die gemaakt zijn waren niet mooi. te lomp het model was snel veroudert .
het was wel een luxe auto in die tijd. maar mooi heb ik het nooit gevonden.
alle astra's net zo , het model zo snel veroudert , dat je snel dacht 5 jaar achterloopt , dan zijn concurrenten , de golf en Focus.
waren veel moderner eind jaren 90. dat waren echt mooie auto's om te zien.

de concept car , Monza is echt een mooie auto geworden , dat had ik niet bij Opel gedacht , dat ze nou op eens zo iets mooi's kunnen ontwerpen
de Monza moet weer z'n hele grote coupe worden net als vroeger. met een 6 cilinder 2,5 tot 3 liter dat wordt weer leuk rijden
met achterwiel aandrijving . het mooie gave 6 cilinder sound echt zin in het rijden hebt.

de Manta net zo , 2 liter of 2.5 liter 6 cilinder de snelste 2.8 liter 6 cilinder voor het echte sportieve rijplezier. achterwielaandrijving mag ook
bij de Manta natuurlijk niet ontbreken . daar staat de Manta bekent om .

hoop dan ook dat er een kleinere broertje onder de Monza komt , De Manta die op basis van de Astra komt.

Wat een bagger.

****** zei:
Alle oude auto's zijn vervuilend(er)?
Sterker nog... op de keper beschouwd (mooi oud Hollandsch tocho_O zijn ALLE auto's vervuilend. Ook nieuwe. Want een aanzienlijk deel van de vervuiling vindt niet plaats bij het gebruik, maar bij de productie van een auto. Zo las ik laatst dat de productie van een electrische auto twee keer zo milieubelastend is als die van een benzinewagen.
Het minst vervuilend is een auto zo lang mogelijk te gebruiken... als je alles meetelt.

Oud Nedederlands, Hollands is een dialect.
En haakje " ) " sluiten.

Twix zei:
Bij bol.com zijn ze in zo'n valkuil gestapt:

[ img ]https://mailing.bol.com/nb/e/nb062/geeft-je-eigen-boek-uit-service6.jpg[ /img]

Jammer.

Het kan ook een weggelaten onderwerp zijn.
Iets als:
Bol.com geeft ...

Maar dat is gezocht, dat geef ik vast bij voorbaat toe.

Ouwediesel zei:
Oud Nedederlands, Hollands is een dialect.
Stottert de oude diesel? ;)

Oeps, volgens mij moet het zelfs Oudnederlands zijn. :rolleyes:

Nog een leuke:

**** zei:
ik zelf ook ook een amerikaan een ford thunderbird 4,6 ltr v8 je moet gewoon voor de hemi, gaan zo'n v6 is in verhouding met verbruik bijna net zo duur als de v8 want zo,n v6 is de basismotor voor zon auto eigenlijk net te licht waardoor het verbruik dicht bij het verbruik van een v8 ligt. ken iemand heeft zon 300c v6 ze haalt net 400 km met een tank vol, dus gewoon voor de v8 gaan trekt in verhouding veel makkelijker waardoor die in verhouding minder verbruikt plus de sound van een v8 is super dat is onbetaalbaar.

Twix zei:

[ img ]https://mailing.bol.com/nb/e/nb062/geeft-je-eigen-boek-uit-service6.jpg[ /img]

Jammer.

Iets als:
Bol.com geeft ...

Ik houd het op minimaal twee mensen die hierbij betrokken zijn: een medewerker van de verkoopafdeling en een webmaster. Het is waarschijnlijk de webmaster die zijn programmeertaal beter beheerst dan de Nederlandse grammatica :)

Ik weet er nog wel 1 te koop voor je. Maar om zo'n TT Quattro nou een lichtgewicht te noemen?
Voor mijn gevoel wegen die nog aardig wat kilo's i.v.m. een Clio RS o.i.d.
In verband met?

In vergelijking met zal hier wel bedoeld worden. Tsja, er worden wel meer curieuze afkortingen gebruikt ('oid' bijvoorbeeld, of 'iig').

Twix zei:
Twix zei:

Jammer.

Iets als:
Bol.com geeft ...

Ik houd het op minimaal twee mensen die hierbij betrokken zijn: een medewerker van de verkoopafdeling en een webmaster. Het is waarschijnlijk de webmaster die zijn programmeertaal beter beheerst dan de Nederlandse grammatica :)
Of het is een Rotterdammert ;)

hallo ikben woedend en zeer teleurgesteld ..ik had opjullie site gekeken omdt het betrouwbaar is maar nu heb ik vresselijk veel spijt ..ik heb bij jullie op autoscoutgekeken zag ik hyundiacoupe bouwjaar 2000 kent 29 fl tz zien staan automaat ik heb gebeld en kreeg de basaan de lijn ik vraag hem naar de staat van de auto was in goede staat heb gevraagd of er schade aan is geweest nee heb gevraagd of het eengoede auto was was 100 procent mevrouw heb gevraagd roestplekken neee mevrouw er mankeert niets aan je kunt er zo mee weg ryden ik zei nog ja dat kan iedereen maar niet dat ikna eenpaar dagen onkosten krijg aan de auto nee zegt hij is na gekeken en voornieuwe banden erop ik zelfkon geen vrij krijgen dusmy dochter van 19 erheen gestuurt en my dochter belde myop en zegt mam eenkrs zit erop ik zeg datmaakt nietuit verders heeft zij er geen verstand van maar als eenman van de garge zegt 100 procent is het voor my100procenmaarmy dochter beldemy weer ophij wou 1000 euro toe ik zeg nee neemmy Hyundai atos maar weermee van 27honder euro danword my in ruil erg duur toen vroeg hij 500 toe ik zeg 300 meer niet hij wou er zo voor hebben 2.450 euro ..dus ik zeg als hij niet mee instemt dan ndeemjijmy atos maar weermee ..hij had gezegt tegenmy dochter als je 300 zo kunt betalen je deauto meenemenmy dochter had 2.50 gepind en 50 had ze bij zich dus goed voor de belasting ontduiking had hij gezegttoen kwammy dochter thuis laat savond s wasal donker maar ikwist niet wat ikzag de volgende morgen schade auto heb hemook gelijkgebeld hij zei als hetmaar rijd enhet is een stuge man aan de telf ..toen heb ik de motorkap opengedaan olie lekte op de motorblok heb hem weer gebeld hij zegtkanniet zal swel schroeven los zijn ikvraag hemomeven door een garage laten na lopen my auto hij zegt is goed ikheb de garage gebeld bovag enikkon hemzoals gistren brengen en ik heb hier een lijst met klachten ..KLEPDEKSELKOPPAKKNGCARTEPAM VERTONENLEKKGE WIEKST RAND L=R A KOMENDE PAKKING UITLAAT VOORPIJP= MIDDENDEMPERLEK BEHANDELEN REMLEINDING L A .RDIATEUR VERTOONT LEKLAGE .WIELAGEN R V R V DEUR = SCHERM PASSEN NIET GOED R V DEUR ANDERE KLEUR ik vind dit heel erg de garge zegt nog zo???? dezeauto? hd niet goedgekeurd mogen worden zeer gevaarlijkop de weg wielagen kunnen vastlopen de garage zegt? 100 procent een dag voor dat ik hem gekocht heb is hij goed gekeurd niet normaal dit iseenpoging tot doodslag en adres is (...) vind dit gewoon onbeschoft my auto was hij al kwijt binnen 2 weken enikzitmet een auto dat my mee dood kan rijden

Inderdaad, heel triest. Iedereen weet toch dat het 'het motorblok' is....

Hij had zelf geen tijd en toen heeft hij zijn dochter van 19 naar die autohandel gestuurd, zij heeft de goede auto van haar ouders ingeruild voor een wrak en dat voor de hoofdprijs.
Hun oude auto is door de handelaar alweer doorverkocht.

Twix zei:
Ik vind het best knap voor een jochie van twee :)
Zeker dat zo'n jongentje het voor elkaar krijgt om zoveel fouten te typen. Zelfs als je op je toetsenbord gaat hangen komt er nog een betere tekst uit...

[Edit: lettertje te veel, dank je Rob!]

Ouwediesel zei:
Hij had zelf geen tijd en toen heeft hij zijn dochter van 19 naar die autohandel gestuurd, zij heeft de goede auto van haar ouders ingeruild voor een wrak en dat voor de hoofdprijs.

Nogmaals gelezen, "hij" moet zijn "zij" en "zijn dochter" moet dan zijn "haar dochter".

Ouwediesel zei:
Ouwediesel zei:

Nogmaals gelezen, "hij" moet zijn "zij" en "zijn dochter" moet dan zijn "haar dochter".

Ik doelde vooral op de interpunctie.

Graag zou ik een auto onder de 950kg willen vanwege de wegenbelasting, ben ook maar een student. Wanneer ik een auto heb wil ik er voornamelijk mee rijden naar mijn vriendin in het weekend. Zei woont 45km van me vandaan en openbaar vervoer is verschrikkelijk qua aansluiting en we willen wel eens ergens heen dus word het tijd voor een tuktuk.
Wat zou hei studeren?

@Elzinga
Ik vraag me af waarom hij eigenlijk te koop staat. Met zo'n spreuk achterop.
Net zoals veel advertenties van veel particulieren. Die prijzen hun auto de hemel in. Waarom verkoop je hem dan l*l?

Soloman zei:
@Elzinga
Ik vraag me af waarom hij eigenlijk te koop staat. Met zo'n spreuk achterop.
Net zoals veel advertenties van veel particulieren. Die prijzen hun auto de hemel in. Waarom verkoop je hem dan l*l?
Omdat men op zoek is naar wat anders bijvoorbeeld? Groter, goedkoper...

Heb het idee dat die lange aaneengeplakte tekst is opgesteld met zo'n spraakapparaatje..

Graag zou ik een auto onder de 950kg willen vanwege de wegenbelasting, ben ook maar een student. Wanneer ik een auto heb wil ik er voornamelijk mee rijden naar mijn vriendin in het weekend. Zei woont 45km van me vandaan en openbaar vervoer is verschrikkelijk qua aansluiting en we willen wel eens ergens heen dus word het tijd voor een tuktuk.
Wat zou hei studeren?

Waarschijnlijk geen Nederlands.

Zei woont 45km van me vandaan en openbaar vervoer is verschrikkelijk qua aansluiting en we willen wel eens ergens heen dus word het tijd voor een tuktuk.

Kan iemand mij zeggen waar deze flauwekul (logica van een banaan met wortels) staat geschreven?

Soloman zei:
Zei woont 45km van me vandaan en openbaar vervoer is verschrikkelijk qua aansluiting en we willen wel eens ergens heen dus word het tijd voor een tuktuk.

Kan iemand mij zeggen waar deze flauwekul (logica van een banaan met wortels) staat geschreven?

Linkje

Bmwlover1 zei:
Ik heb eens gehoord dat als je rustig optrekt bij rood er dan niks aan de hand, maar als je bijvoorbeeld boven de 30 rijd flitst die wel.
Zoals ik al zij word er bij deze flitscamera wel een rolletje en flits gebruikt ( meerdere malen bij andere automobilisten gezien )

Terug
Bovenaan