Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Zelfs daar (gewoon een forum, niet echt een heel betrouwbare bron als je het mij vraagt) wordt gezegd dat de voorkeur gaat naar enkelvoud. Daar gaat je punt dus...

FastImports zei:
ik zoek een goedkope en snelle importauto me budget is 3.000 euro ik zat zelf te denken aan een nissan 180sx of een Toyota mr2 ik studeer automonteur en sleutel en tune me auto graag zelf en hou van optrekken en acceleratie tuning hoe sneller naar de honderd hoe beter dus enige ideeen zou ik op prijs stellen

Het woord "studeren" is aan slijtage onderhevig. Vroeger ging je naar een universiteit om te studeren. Toen werden HBO'ers ook studenten, ze kregen immers studiefinanciering. Nu ben je al student als je een opleiding volgt waar de spelling van het Nederlands er blijkbaar geheel niet meer toe doet...

Een bekende taalneuzelaar zei:
Ben benieuwd of iemand 'm herkend. Ik zal 'm straks posten.

En dat loopt dan te zeuren over de kleinste dingetjes in onze taal die niet eens aantoonbaar heel erg fout zijn.... :p

Harm78 zei:
Een bekende taalneuzelaar zei:
Ben benieuwd of iemand 'm herkend. Ik zal 'm straks posten.

En dat loopt dan te zeuren over de kleinste dingetjes in onze taal die niet eens aantoonbaar heel erg fout zijn.... :p

Op de momenten dat ik aan het zeuren ben dan zit of sta ik. Lopend zeur ik vrij weinig. ;)

Overigens wel scherp van jou en minder scherp van mij.

Rob076 zei:
(...) maar vooral irritant taalgebruik.

Worden forummers nu ook al afgerekend op irritant taalgebruik? Dus als iemands schrijfstijl je niet aanstaat, kun je dat hier ook al kwijt? Het Taalneuzelaarstopic begint op die manier een tamelijk intolerant bolwerk van elitisten en taalsnobs te worden. Lijkt mij geen gezonde ontwikkeling.

Yellow Cab zei:
Rob076 zei:
(...) maar vooral irritant taalgebruik.

Worden forummers nu ook al afgerekend op irritant taalgebruik? Dus als iemands schrijfstijl je niet aanstaat, kun je dat hier ook al kwijt? Het Taalneuzelaarstopic begint op die manier een tamelijk intolerant bolwerk van elitisten en taalsnobs te worden. Lijkt mij geen gezonde ontwikkeling.

Ik heb er dan ook niet voor niets voor gekozen om de forumnaam van diegene er niet boven te zetten, iets wat ik normaal wel altijd doe. Degene balanceert op de grens van goed en fout gebruik van een bepaalde schrijfstijl. Ik zou niet weten waarom dat hier niet thuis zou horen.

Dit topic is om te neuzelen. Het is juist in het leven geroepen zodat het in andere topics niet gebeurt. Er wordt daarmee ruimte gecreëerd om tot op het bot te neuzelen over de taal, en diens context. Jij ervaart dit misschien als snobistisch of elitair, maar ik vraag me af waarom jij het recht zou hebben dit zo te mogen be- en veroordelen. Als er in het Golfjes-topic wordt geneuzeld over vloermatten en LED-kentekenplaatverlichting dan noem je dat toch ook niet snobistisch of elitair?

Zolang er niemand persoonlijk wordt gekwetst of beledigd lijkt dit mij vrij onschuldig. Mensen kiezen er zelf voor om dit topic te openen en zich te mengen in een discussie van taalfetisjisten. Dit gaat soms ver, dat geef ik toe. Maar intolerant zou ik het zeker niet noemen. Dat wordt het pas als er mensen anders worden behandeld of bejegend omdat ze een andere taalvaardigheid beheersen.

Twix zei:
Rob076 zei:
Zolang er niemand persoonlijk wordt gekwetst of beledigd lijkt dit mij vrij onschuldig.

Wibi?

Ik denk dat er bij Wibi inderdaad grenzen werden opgezocht en dat dit soms te ver ging. Dat hij af en toe ook zeer provocerend was doet hier, in mijn ogen, niet veel aan af.

Rob076 zei:
Twix zei:
Rob076 zei:
Zolang er niemand persoonlijk wordt gekwetst of beledigd lijkt dit mij vrij onschuldig.

Wibi?

Ik denk dat er bij Wibi inderdaad grenzen werden opgezocht en dat dit soms te ver ging. Dat hij af en toe ook zeer provocerend was doet hier, in mijn ogen, niet veel aan af.

Ik begrijp dat je erkent dat wel erg op Wibi ingehakt werd? Je laatste zin klopt overigens ook.

Dutch Finnatic zei:
Rob076 zei:
Twix zei:
Rob076 zei:

Wibi?

Ik begrijp dat je erkent dat wel erg op Wibi ingehakt werd? Je laatste zin klopt overigens ook.

Ja, dat doe ik zeker. Daarom heb ik mezelf bij de laatste discussies met hem erg op de achtergrond gehouden. In de toekomst zou ik een dergelijke forummer zeker anders hebben bejegend.

Ik heb altijd gedacht dat Wibi een beetje zat te dollen. Dat is het moeilijke met geschreven tekst. Je kunt niet inschatten wat de onderliggende gevoelens zijn. Soms kunnen er onbedoeld zaken verkeerd worden begrepen.
Ik mocht Wibi altijd wel graag. Het hele Koos Spee-gebeuren heb ik samen met hem gedaan en dat ging gewoon goed, die samenwerking. Dat het eindigde in niets had niets met ons te maken.

Soloman zei:
Ik heb altijd gedacht dat Wibi een beetje zat te dollen. Dat is het moeilijke met geschreven tekst.

Klopt, ik herinner me dat hij een keer aangaf dat hij zou willen dat het stopte.

Maar goed, ik liet zijn naam vallen, niet om een nieuwe discussie uit te lokken, maar om een moment van zelfreflectie. Het lijkt me duidelijk dat iedereen hier wat van geleerd heeft.

Beschrijving

BMW R100GS ZWART
bouwjaar 1991. goede staat rijdt goed.
Extra's: Kickstaarter handvatverwarming.
Geen koffers.
Keringen en kogellagers venieuwd met 80000 km.
Klein krassen, origineel werf.
Voor liefhebber die verstand van heb.
Dit is geen moderne BMW met electronica, plastic en injectie. Het is een echt BMW.
Met een Boxer BMW km stand is niet belangrijk het is geen japaanse!
Ruilen tegen R27 mogelijk. Andere oude motor ook maar geen japanse of amerikaan rootzooi.
Ruilen tegen luchtmacht of vliegtuig onderdeelen mogelijk.

Staat op Marktplaats.....

Over punten, komma's en typefoutjes neuzelen gaat soms wat te ver. (tenzij het foutjes van Rob076 zijn :) )
Maar dit is wel heel erg.

https://www.drive-easy.nl/

Wij kunnen onze lesauto razendsnel aanpassen aan de meest benodigde aanpassingen.
en de leeftijd voor het zware motorrijbewijs zal worden verhoogt naar 24 jaar.
de meest toon aangevende rijschool
VOOR ELKE NIEUWE KANDIDAAT DIE VIA JOUW BIJ ONS KOMT RIJLESSEN KRIJG JE EEN GRATIS AUTORIJLES.
Heeft u on de een een of andere reden een aanpassing nodig?of door een ziekte een ongeldig rijbewijs hebt, wij helpen u snel weer op de goede weg.
Onze rijschool verzorgd eventuele W.V.G. en G.A.K. subsidie.
Als je met behulp van een pakket wilt gaan lessen, nemen we eerst een intakerijles af zodat de instructeur kan inschatten welk pakket het beste bij u past.

Wat jammer dat mijn rijschool inmiddels een nieuwe site heeft. De oude was minstens net zo erg als die hierboven. Maar ja, hij was goedkoop en had tenminste geen VW als lesauto (dat was voor mij destijds een harde eis :) ).

Ik heb nog wel de site van mijn voormalige rijschool. Was wel een soort van eenmansbedrijf en Nederlands is niet zijn moedertaal maar er staan een paar leuke fouten op die site.
Was trouwens ook niet altijd prettig tijdens lessen met zijn gebrekkige Nederlands :confused:
Opmerkingen als "eerst versnelling, tweed versnelling, derd versnelling, viert versnelling en vijft versnelling" kwamen vaak voorbij.
Ook altijd leuk: je werd opgehaald en wanneer we er allebei klaar voor waren, zei hij altijd: "oke, doe maar rijden" of "begin maar rijden".
Mijn broer leste ook bij hem en thuis lachten we ons altijd helemaal suf om dat soort uitspraken :)

Weet niet of ik de link van de site mag posten..

balderke zei:
Mijn vriendin ging op haar ééntje zien voor een Kia Sportage, ze ging de showroom binnen , zei wat ze graag zou hebben, ze geven een prijs, ze zei zegt dat ze maar 17.000 had, even gerekend en het antwoord was, are vooruit, het is goed dus wat BGR geloof ik gerust hier in België.

Ik ga het bij het onderstaand bericht maar niet hebben over de taalfouten en ontbrekende komma's en punten, maar over een verschijnsel dat ik tot nu toe nog niet eerder heb gezien (punt)

ik ga binnenkort voor mijn eerste auto een occasie natuurlijk
nu weet ik niet welke auto ik wil kopen, ik ben aan het zien tussen een BMW 1 serie 118d of een Golf 5
ik heb zitten zoeken op het internet en ik las iets over een distributie ketting probleem bij de 1 serie, iemand die iets weet over dit probleem?
Voor welke auto zou ik moeten gaan, iemand ervaring?

en nog eentje

== hee, ik kan hem niet meer vinden ==
Het was een verhaal van iemand van wie zijn vriendin een nieuwe Kia Sportage voor 17K op de kop tikte. Ook zij ging de auto zien.

Hmm, heb ik het gedroomd? of ik kijk er over heen.

Volgens mij hebben we hier te maken met een Anglicisme. Dit komt uit zinnen als Is it true you are seeing her?
Maar daar gaat het over personen.

Kijk eens boven je berichtje, Solo. ;)

Overigens is dat Vlaams. Daar kan ik me niet eens zo heel erg aan storen om eerlijk te zijn.

Oh, daar heb ik het vandaan! Kun je zien wat vermoeidheid met je doet.o_O Tussen haakjes: ik heb een paar dagen vrij om bij te komen van zeer drukke werkzaamheden. Ik begon mijn concentratie te verliezen. Hier zie je het bewijs.
En ik maar zoeken zeg, want ik vond het een apart iets. Het komt volgens mij rechtstreeks uit het Engels, hoewel het daar gaat om een iets spannender zien.

Ik vermoedde inderdaad al zoiets. Ja was ook even afwezig hier. Hoe was het nog met de Camry afgelopen?

Ja, ik weet niet waar het vandaan komt. Ik vind het wel elegant klinken eigenlijk. Als ik over een jaar ook in België woon dan ben ik benieuwd hoe veel van dergelijke uitspraken er nog meer zijn.

Ik moest pauze houden omdat ik oververmoeid was. Voorzichtig de draad weer oppakken. De Camry is een discussie tussen mijn vrouw en mij geworden, volgens mij staat mijn verhaal bij de blogcontest. De lezers vonden het wel een vermakelijk verhaal.:)

Ai, dat is vervelend. Hopelijk zit je nu wat lekkerder in je vel. Ik zal je blog binnenkort eens gaan lezen dan.

Het is geen blog, het staat allemaal in het topic zelf. Vrouwlief vindt dat de Camry teveel slurpt (maar dat is ook een beetje haar eigen schuld). Ik probeerde nog dat een V6 veel en veel zuiniger is. Maar daar trapte ze niet in.:(
Ik zei nog: een grote motor kan veel en veel gemakkelijker het gewicht aan, dus heeftie die minder benzine nodig. Maar toen zei ze: volgens mij hebben grotere motoren meer benzine nodig. Tja toen was ik TPUPG.

Er staat trouwens een knoepert van een fout van mij in het wegmisbruikers-topic.:)
Ik heb hem laten staan, in al mijn onschuld.:T

Het is niet veel beter nu. 'Hoe gekleed ga je?' zegt meer over de mate van bekleding in plaats van het soort.

Ha ha, dat zag ik nu ook!
Even aangepast, het stond er wat vreemd inderdaad.

.......... zei:
Hi EMW 'ers!

Hoewel ik al lid ben hiero op autoweek sinds: 21 september 2001 en al enkele jaren niet meer zo heel actief, lees ik wel regelmatig mee.
Vandag vondt ik het tijd worden weer eens te poste, de reden? Een nieuwe aanwinst die volgens mij redelijk EMW waardig is...maar dat is aan jullie.

Een leuke zin uit een brief die leerlingen uit 4 havo voor Engels moesten schrijven:
"I was cremated by the gifts you sent me."

[size=x-small]Er moest iets in de brief komen als: "Ik was verrast door de cadeautjes die je mij zond."[/size]

Terug
Bovenaan