j.ko
Kilometervreter
Deze keer wat geknutseld aan de Mazda. Vorig weekend viel de rolhoes ineens slap in de bagageruimte. Hij rolde niet meer op en was te slap om in de haakjes te blijven hangen. Niet erg handig...
Dus op zoek naar wat dat zou kunnen zijn. Op het Mazda 6 Forum vond ik verschillende lotgenoten, die al tot de conclusie waren gekomen dat vervangen veel te duur is (bedragen gezien tussen € 400 en € 600 voor een nieuwe en € 200 voor een gebruikte). Ook vond ik er een link naar een Duitse e-Bay advertentie, waar je voor € 23 een nieuw aluminium onderdeeltje kunt kopen om de boel vervolgens te repareren. Dat heb ik dus gisteravond gedaan. Het viel niet tegen, binnen een half uurtje was het gepiept:
Duidelijke beschrijving erbij, het kon haast niet mis:

Het haakje van de spanveer is uit het kunststoffen eindstukje gescheurd:

Nieuw aluminium eindstukje erin:

En het zeiltje staat weer mooi strak:

Dus op zoek naar wat dat zou kunnen zijn. Op het Mazda 6 Forum vond ik verschillende lotgenoten, die al tot de conclusie waren gekomen dat vervangen veel te duur is (bedragen gezien tussen € 400 en € 600 voor een nieuwe en € 200 voor een gebruikte). Ook vond ik er een link naar een Duitse e-Bay advertentie, waar je voor € 23 een nieuw aluminium onderdeeltje kunt kopen om de boel vervolgens te repareren. Dat heb ik dus gisteravond gedaan. Het viel niet tegen, binnen een half uurtje was het gepiept:
Duidelijke beschrijving erbij, het kon haast niet mis:

Het haakje van de spanveer is uit het kunststoffen eindstukje gescheurd:

Nieuw aluminium eindstukje erin:

En het zeiltje staat weer mooi strak: