Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Nee, jongens, zondag avond is het zo ver. Bij veilingen heb je meestal dan ook de meeste actie. Maak mij nog geen zorgen.

Nee nog helemaal niet eigenlijk. 2 biedingen tot nu toe en hij staat op 5.1k... Ik heb 400 euro in de fotoshoot gestoken, dus ik hoop dat de "mooie" fotos wel iets meer opleveren ;)

Got the call! Weet niet of er nog liefhebbers zijn hier ;)

cfa1ce75-48f4-41c5-871c-c9e020ad4bb2.jpg

Retail ? :D Gaaf , gefeliciteerd!

Welke ?
Yes retail, 2de keer nu! 2x 2.5 jaar moeten wachten :rolleyes: . 41mm Datejust met Wimbledon dial, fluted bezel en jubilee armband.

IMG-7044.jpg

En uiteraard 2 andere op de lijst mogen zetten! Helaas is er vorige keer iets fout gegaan en was mijn “Daytona wenslijst” niet geregistreerd :(, maar prima achteraf niet de samenstelling die ik wilde hebben!

Ik normaal ook niet, maar de Wimbledon dial vind ik wel speciaal. Ik had nog geen datejust en draagt echt ontzettend prettig en licht op de pols. Ik heb nog een Sea Dweller maar die is te zwaar, ben ik nog aan het verkopen.

Ik ben juist wel echt fan van de datejust . 16234 witte dial (met dan wel subtiel Romeinse cijfertjes heel klein in de rand) vind ik echt het mooiste. Denk dat ik er nog wel 1 uit m’n geboorte jaar op de kop wil tikken.

Gaafste vind ik daydate goud met witte dial , maar dan moet je wel echt schijt hebben aan wat mensen van je vinden haha.

Oh en de Daytona Big Red.. Maarja dat zijn prijs categorieën ..

Ik heb de Submariner beetje verafschuwt omdat die altijd zo populair was, maar telkens als ik er een zie vind ik het toch wel een erg mooi model.

IMG-0786.jpg
Ik ben overigens meer fan van het oudere werk, moderne releases word ik niet erg warm van.

Met uitzondering van één…

• Leuk
Waarderingen: JL86
De Submariner date was m’n eerste “retail” Rolex, maar die heb ik meteen verkocht want half Zürich loopt daarmee over straat. Eerder dit jaar had ik nog een “no date” maar idem, gewoon handel. Deze datejust behoudt ik voor mijzelf.

Die AP is super mooi! Maar dan praat je over 60-70 mille denk ik. Mijn “holy grail” is een Patek Philippe Worldtimer (met de graveerde kaart).

Ik wacht nu trouwens op FedEx die de komende dagen een Royal Oak Offshore afleveren, T3 editie (terminator 3), gelimiteerde set, met Terminator dvd set etc., titanium en 48 mm. Ook voor de handel.

Je moet overigens schijt hebben aan andere en lekker een day date dragen ;).

Ik ben voor 99% gestopt met het dragen van horloges na een zeiltochtje van een maandje door de Caribean, zo'n 20 jaar geleden. Iedere autochtoon daar had een mobieltje, niemand droeg een horloge. Een bling bling rasta mannetje, spiegelzonnebril, gouden kettingen, reggae op zijn autoradio : "You know the time, we got the time". Maar blijf grote liefhebber van mooie marine klokjes.

Niet dat mensen mij verkeerd begrijpen, het geld klotst hier niet tegen de plinten aan dat ik dat allemaal "zomaar" kan kopen.

Met de horloges ben ik jaren geleden heel erg kleinschalig begonnen, eentje kopen (goedkoper) en dat met wat winst door verkopen, inmiddels heb ik daarmee aardig wat opgebouwd en handel ik in duurdere horloges en heb ik er ook meerdere tegelijkertijd, maar dat zijn dus ook deels investeringen die ik prive doe.

Dit gaat mij goed af, en van die winst heb ik de Corvette vorig jaar kunnen kopen! :)

Ik ben benieuwd wat de Corvette oplevert, het bedrag wat ik er tot nu toe in gestopt heb (ca. CHF 22,000) krijg ik er niet meer voor terug. Het is nu met name damage control, maar als het echt te laag is, betaal ik de boete en terug ik mij terug.

Dan zou je daarna nog kunnen kijken of je 'm in Duitsland of Nederland geregistreerd krijgt. Dat helpt wel voor de waarde denk ik.

Als deze veiling het niet wordt, dan probeer ik Catawiki, lukt dat ook niet dan overweeg ik hem naar NL te importeren, op naam van familie te zetten en dan maar ff deze zomer er zo van te genieten. Dan mag hij echter maar 3 maanden in Zwitserland zijn, maar dan kan ik tenminste nog 3 maanden hier door de bergen en langs de meren toeren ;).

Niet ideaal maar so be it.

15.000 CHF afschrijven is ook niet ideaal in dat opzicht. Dan kan je er maar beter nog even plezier van hebben.

Mijn grens ligt bij ca. 15k CHF als verkoopprijs, dan schrijf ik al ontzettend veel af, maar daar kan ik mee leven. Het hele proces hiernaartoe is sowieso leerzaam geweest en heb het ook met alle liefde gedaan dus dat is wat waard. Of ik daar zoveel voor betaald had als je mij dat vooraf gevraagd had, dan zeer waarschijnlijk nee, maar goed achteraf is het mooi wonen! ;).

Als ik veilingen op collectingcars en catawiki bekijk en de behaalde resultaten voor Corvette C3 modellen dan moet 15k ook wel realistisch zijn, maar we zullen het zondag avond zien, waar we op uit komen.

Wat is de eindtijd op zondag? Bij mij staat er "Sunday 12:52 PM", ik neem aan dat dat mijn tijd is.

Oké, datbis mooi. Er is geen Formule 1 dit weekend dus ik kan deze spannende strijd gaan volgen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik zit zo te lezen en dacht, wanneer kijk ik om mijn klokkie….hmm, als ik in de auto zit, arm op de raamstijl, en schuin naar links kijk. Niet om te zien hoe laat het is, maar om mijzelf er aan te herinneren hoe trots ik mag zijn op mijn carrière tot nu toe, want…….de ambitie gaat verder.

Ik zit zo te lezen en dacht, wanneer kijk ik om mijn klokkie….hmm, als ik in de auto zit, arm op de raamstijl, en schuin naar links kijk. Niet om te zien hoe laat het is, maar om mijzelf er aan te herinneren hoe trots ik mag zijn op mijn carrière tot nu toe, want…….de ambitie gaat verder.
En zo is het !

zeker een mooie klokkenwinkel, en nu je die hebt…….C3 blijft mooi, JL zal toch een Zwitsers exemplaar moeten bemachtigen…

Terug
Bovenaan