Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Wellicht zet ik mijzelf nu ook gewoon op een dwaalspoor hoor, maar je kent het wel, dagelijks het internet afspeuren dan kom je steeds weer wat anders tegen. Een 996 vind ik niet mooi, een 997 wel, maar ik begrijp dat je dan beter kan doorsparen voor de 997.2.

En fin, mijn huidige shortlist is:
- Triumph TR6, hier ga ik deze week nog een afspraak voor maken, vandaag even bellen voor de gele!
- Ford T-bird, eerste generatie, ben benieuwd hoe dit rijdt ten opzichte van de Vette. Maar dit wordt denk ik pas midden Juni, aangezien ik volgend weekend op vakantie ga.
- Corvette C3, of toch C6? ;)

Doel om uiteindelijk midden/eind Juni een beslissing te nemen, mits dan natuurlijk de auto die ik wil hebben nog te koop staat! Moet wel zeggen dat het mij opvalt dat veel klassiekers best wel lang te koop staan! Markt wordt wat kleiner, lijkt wel?
Ik snap je overwegingen. Leuke zoektocht ook. Keus is er dus lekker de tijd nemen en de beste optie kiezen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
IMS bij Porsches is vooral een zorg bij exemplaren met lagere kilometerstand. Problemen met de IMS treden bij 5 a 10% van de 996/997/986 etc. met het probleem op. Als de auto al 2 ton heeft gelopen is de kans vrijwel nihil dat de IMS kapot gaat.

Ik heb nog even telefonisch contact gehad met de verkoper van de TR6 maar er zijn al 2 serieuze kopers voor mij geweest en ik sta nu in de “wachtrij”. Ik moet komende week even terug bellen…

Wellicht zet ik mijzelf nu ook gewoon op een dwaalspoor hoor, maar je kent het wel, dagelijks het internet afspeuren dan kom je steeds weer wat anders tegen. Een 996 vind ik niet mooi, een 997 wel, maar ik begrijp dat je dan beter kan doorsparen voor de 997.2.

En fin, mijn huidige shortlist is:
- Triumph TR6, hier ga ik deze week nog een afspraak voor maken, vandaag even bellen voor de gele!
- Ford T-bird, eerste generatie, ben benieuwd hoe dit rijdt ten opzichte van de Vette. Maar dit wordt denk ik pas midden Juni, aangezien ik volgend weekend op vakantie ga.
- Corvette C3, of toch C6? ;)

Doel om uiteindelijk midden/eind Juni een beslissing te nemen, mits dan natuurlijk de auto die ik wil hebben nog te koop staat! Moet wel zeggen dat het mij opvalt dat veel klassiekers best wel lang te koop staan! Markt wordt wat kleiner, lijkt wel?
De 996 vind ik ook niet mooi. Het kan nog zo'n goede aanbieding zijn, je moet er wel met genoegen naar kunnen kijken.

Het leuke van jouw autojacht is dat het alle kanten op kan gaan. Het hoeft ook niet logisch te zijn, het is maar net waar je verliefd op wordt.

Een C6 is ook gaaf, daar kan je best mee voor komen. Ik kijk zelf vaak op Cars & Bids om te kijken wat ik zelf zou willen hebben. Goede bron van inspiratie, maar jij kent die website natuurlijk als niemand anders.

@Jay DoubleYou nee daar heb ik mijn interesse gisteren afgemeld. Een klassieker moet je alleen kopen als je verliefd raakt. Na de eerste date kwam ik er al snel achter dat er geen toekomst tussen ons in het verschiet zat ;)

@Twix jep vind ik ook en zo leer ik ook meer over de autos. Op internet lezen of zelf mee maken zijn toch twee verschillende dingen.

Cars and bids en BaT kijk ik nog steeds wel op om wat ideeen op te doen, maar ik heb mijzelf wel beloofd om echt iets in CH te kopen, dus het moet dan ook wel hier te koop staan uiteraard.

BMW was je niet zo van he? Ik zie nml best een aantal mooie e30, e36 en e46 cabrio's te koop staan. Fijne 6 cilinders en rijd echt top. Staat ook een schitterende E36 B3 Alpina te koop. (Staan al wat kilometers op, maar als de gereedschapsset nog compleet is dan is er goed voor gezorgd ;) )

Deze vind ik ook fraai E46 M3 Cabriolet.

Of wat klassieker; E30 325i Cabriolet, heb ik zelf ook nog gehad, ook in het rood.

Laatst bewerkt:
Nee dat is zoooo niet mijn ding haha. Moest het een Alpina worden, binnen redelijk budget dan zoiets:

Alleen dan is het weer geen cabrio... Nee deze route heb ik eigenlijk in mijn hoofd al gelopen, als ik bij Bmw uitkom, dan kijk ik stiekem naar een 650i, 8 cilinder cabrio een M4 cabrio kan eventueel ook nog, maar dan ga je langzaam aan je budget wel weer uitrekken en dan kom je langzaam aan weer in het 997.2 bereik. Zo blijven we bezig ;)

Haha prima hoor, ieder z'n ding. Die B4 vind ik ook mooi. Bij BMW ligt mijn voorkeur toch bij een 6 in lijn. Dat is gewoon hoe het heurt. Enkel voor de V12 maak ik een uitzondering. :p 8 cilinders kijk ik dan liever bij Mercedes. ;)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Nee dat is zoooo niet mijn ding haha. Moest het een Alpina worden, binnen redelijk budget dan zoiets:

Alleen dan is het weer geen cabrio... Nee deze route heb ik eigenlijk in mijn hoofd al gelopen, als ik bij Bmw uitkom, dan kijk ik stiekem naar een 650i, 8 cilinder cabrio een M4 cabrio kan eventueel ook nog, maar dan ga je langzaam aan je budget wel weer uitrekken en dan kom je langzaam aan weer in het 997.2 bereik. Zo blijven we bezig ;)
Snel weglopen. het 50 blok is by far het slechtste blok ooit gemaakt. Dan heb heb ik het niet over de 850 overigens dat is een 12 cilinder.

Heb de 850 gehad. Prachtige auto maar qua rijden had ik niet het gevoel echt in iets speciaals onderweg te zijn,.

Snel weglopen. het 50 blok is by far het slechtste blok ooit gemaakt. Dan heb heb ik het niet over de 850 overigens dat is een 12 cilinder.

Heb de 850 gehad. Prachtige auto maar qua rijden had ik niet het gevoel echt in iets speciaals onderweg te zijn,.
Zelf nooit een e31 gereden, maar genoeg over gelezen en gekeken. Iedereen lijkt altijd aan te geven dat je de CSi moet hebben.

Een oude 850i kan ik dan ook zeker nog wel waarderen maar is er alleen in coupé dacht ik?
Klopt, enkel een prototype cabrio van gemaakt. Staat in het BMW museum.

De eerste V8-en hadden nogal wat problemen... Daarnaast de vraag of specifieke onderdelen nog wel te krijgen zijn. (I.t.t. de spullen voor Engelse oldtimers, die veelal gewoon "nieuw" in productie zijn genomen en veel eenvoudigere techniek).

Ik zal morgen eens contact opnemen met de eigenaar van de "inca" gele T-bird. Wellicht later in de week eens een afspraak maken. Dan kan ik die goed vergelijken met een Corvette. Ik zie nog een andere Triumph TR6 (rood) te koop staan, maar dat is wel 2.5 uur hier vandaan, daar heb ik voor mijn vakantie geen tijd meer voor.

Een 4s in de juiste kleur helemaal prima. Het rijdt geweldig enige is dat dat dashboard eigenlijk niet om aan te gluren is. Maar rijden.
4s is al wat beter idd, maar de turbo vind ik nog best ok. Waar ik destijds mee gereden heb, was het dash bekleed met alcantara, daarmee was het al wat beter, wat meer racy

zoiets
100_2255.JPG

Heb persoonlijk niet zo'n afkeer van het 996 interieur eigenlijk. Het exterieur eigenlijk ook niet hoewel ik weet dat ook daar de meningen erg sterk over verdeeld zijn.

Dat alcantara vind ik persoonlijk dan weer niks. Gewoon een mooi uitgebreid leder pakket er op en het ziet er prima uit.

996-interior.jpg

Ben wel benieuwd wat jullie dan niet mooi vinden aan het interieur?

Die is alleen een factor 3 a 4 duurder. Mwoah
Zal ook niet helemaal zonder reden zijn. ;)

Laatst bewerkt:
Ja BMW en V8 is ongelukkig huwelijk. Pas na ~ 2016 (De N63 ‘T2’ uit m’n hoofd) gaat het goed. Alles gaat er aan stuk en daar moet steeds het hele blok er voor uit omdat die zo compact is gebouwd met hot v
Vanaf de TU inderdaad (2013, betere turbo's, aangepaste timingketting, verbeterde klepseals) werd het beter,
TU2 (2016, verfijndere koeling, aangepaste ECU-software) nog weer wat beter,
en de huidige TU3 (2018, twin-scroll turbo’s, dual injectie (direct + indirect), verbeterde koeling, versterkte interne onderdelen en geoptimaliseerd motormanagement) nog weer beter en de eerste generatie die als echt betrouwbaar(der) worden beschouwd.

Het blijven complexe motoren die duur in onderhoud zijn.

Maar vanaf de TU2 zou ik het persoonlijk wel aandurven.

Laatst bewerkt:
Mooi stukje achtergrond leuk! Ik vind de BMW V8 dus ook eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend klinken. Hij loopt wel heel mooi. Was ook iets waar ze specifiek mee adverteerde toen bij de E39.

Gewoon een mooi uitgebreid leder pakket er op en het ziet er prima uit.

996-interior.jpg

Ben wel benieuwd wat jullie dan niet mooi vinden aan het interieur?
Ik vind de middenconsole er buitengewoon goedkoop uitzien. En dat 911 plaatje onderaan had zomaar uit een speelgoedwinkel kunnen komen.

idd, die middenconsole is gewoon fisher price, ziet er echt niet uit

standaard ook zo, het teller cluster is ok, maar de rest kon zo uit een goedkope bestelbus komen

1312-1747861256-aade89a8d7261c35c7fcee3196b99a39.webp

Laatst bewerkt:
Met het uitgebreid leder pakket is het gehele boven-console in leder en van het beneden-console zijn de zijdes van leder met padding voor de knieën. Dat valt qua fisherprice (plastic?) toch wel mee?

Dat plaatje.. tja dat doen ze nog steeds dat is niet 996 specifiek. (Dit betreft een 40th edition, niet standaard op alle modellen) Het “schreeuwerige” (ofwel de prominentie ervan) is enkel wat gedateerd wellicht.

Laatst bewerkt:
Met het uitgebreid leder pakket is het gehele boven-console in leder en van het onderconsole zijn de zijdes van leder met padding voor de knieën. Dat valt qua fisherprice (plastic?) toch wel mee?

Dat plaatje.. tja dat doen ze nog steeds dat is niet 996 specifiek. Het “schreeuwerige” (ofwel de prominentie ervan) is enkel wat gedateerd wellicht.
Met name dat middenconsole met dat keiharde plastic. Maar ik neem het op de koop toe hoor. Zet hier maar een 996 voor de deur.

Mooi stukje achtergrond leuk! Ik vind de BMW V8 dus ook eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend klinken. Hij loopt wel heel mooi. Was ook iets waar ze specifiek mee adverteerde toen bij de E39.
De N63 zat in de F10/F11, de E39 had de M62 en die waren juist super wbt betrouwbaarheid. Vooral de M62B44 (non-vanos)

Ja de 8 cilinders zijn een heel stuk duurder inderdaad. Wat je wel of niet "moet" durf ik niet te zeggen. Ik heb sowieso geen ervaring met Morgan. Vind ze wel tof om te zien. En deze lijkt mij mooi zeldzaam. Voor als je een beetje aan de afschrijving wil denken. (Zou denken dat deze niet veel meer in waarde zal zakken gezien de leeftijd en exclusiviteit.De kans op lichte tot matige waardestijging in de komende jaren lijkt mij best reëel.)

Laatst bewerkt:
Voor mij persoonlijk wel, maar omdat jij ook in het straatje Triumph edg aan het kijken was. Dacht ik dat dit wellicht enigzins vergelijkbaar zou zijn. Maar misschien zit ik daar helemaal naast.

Morgan’s zijn heel gaaf maar ik weet er zelf ook weinig van af. Is dit wellicht niet meer een derde of vierde auto?
Leuke outsider. Ik heb er ook geen verstand van. Weet allleen dat je bij de oudere exemplaren op het hout moet letten.

Hier nog een 996 4s in consignatie onderweg.

Voor mij persoonlijk wel, maar omdat jij ook in het straatje Triumph edg aan het kijken was. Dacht ik dat dit wellicht enigzins vergelijkbaar zou zijn. Maar misschien zit ik daar helemaal naast.
Zeker zo! Bij de TR4 had ik ook een beetje dat gevoel, leuk voor als 3de of 4de auto. Best wel spartaans, echt hele lange ritten in zon auto is wat minder comfortabel. Hoog in de toeren zonder overdrive, niks om je heen, is gewoon minder comfortabel.

Als 2de auto wil ik denk ik iets meer comfort, waarbij je ook kan zeggen, oke nu gaan we lekker naar Italie bijv. waarbij je dan nog redelijk ontspannen aan komt.

Met zon TR4 zou ik dat niet zo snel doen denk ik, leuk voor een rondje om het meer hier of de bergpas. Die eigenaar vertelde mij ook dat hij nog nooit in het buitenland was geweest met die auto.

Dat gevoel (maar ik kan er volledig naast zitten) heb ik ook bij zon Morgan.

Een SL R107 is bijv. ook veel comfortabeler voor lange ritten, idem voor een Corvette, ondanks dat het een "sportwagen" is, heeft de auto meer de focus op wat comfort.

Zeker zo! Bij de TR4 had ik ook een beetje dat gevoel, leuk voor als 3de of 4de auto. Best wel spartaans, echt hele lange ritten in zon auto is wat minder comfortabel. Hoog in de toeren zonder overdrive, niks om je heen, is gewoon minder comfortabel.

Als 2de auto wil ik denk ik iets meer comfort, waarbij je ook kan zeggen, oke nu gaan we lekker naar Italie bijv. waarbij je dan nog redelijk ontspannen aan komt.

Met zon TR4 zou ik dat niet zo snel doen denk ik, leuk voor een rondje om het meer hier of de bergpas. Die eigenaar vertelde mij ook dat hij nog nooit in het buitenland was geweest met die auto.

Dat gevoel (maar ik kan er volledig naast zitten) heb ik ook bij zon Morgan.

Een SL R107 is bijv. ook veel comfortabeler voor lange ritten, idem voor een Corvette, ondanks dat het een "sportwagen" is, heeft de auto meer de focus op wat comfort.
De SL is echt een heerlijke toerer. Net een zwevend tapijt. Afgelopen week gewoon ingezet als woon werk verkeer. Dat doe ik met de Triumph niet zo snel.

Denk dat de Morgan voor langere trips (met gezin) sowieso al snel minder geschikt is. Geen "echte" bagageruimte, 2-zits (je hebt toch ook een kleine?) en wat je zelf al zegt een hele spartaanse puristen auto. Als daar je prio ligt zou ik hem inderdaad overslaan, maar dat geldt m.i. dan net zo goed voor de Triumph's.

(En kijk nou ook even naar een R230, ja ik ben bevooroordeeld, maar dat is zo'n fantastische auto :p )

Terug
Bovenaan