Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er kan mee geleefd worden en zoals jij zegt bij goed onderhoud en goed gebruik kunnen ze veel kilometers maken. Het probleem met het slijten van de boring komt ook vooral uit hittemanagement(problemen) van de motor. Zaken als de motor altijd keurig op temperatuur laten komen etc. zijn dus ook erg belangrijk. Bij het Porsche centrum raden ze zelfs aan de auto altijd met de airconditioning ingeschakeld te rijden. (Hierdoor stroomt er extra lucht door de radiatoren, ook als de motor nog niet heet genoeg is om zelf de ventilatoren te activeren.)Er h
Er hoeft niets aan gedaan te worden anders dan regulier onderhoud. Goede olie, warm rijden etc. Meest problemen met bore scoring ontstaan door slecht onderhoud en verkeerde/goedkope olie. De 996 blokken staan er om
Bekend dat ze bij goed onderhoud veel kilometers kunnen maken. Daarom ook mijn eerste opmerking dat de 996 werd voorgesteld. Een sluitende onderhoudshistorie. Dus met weinig kilometers ook onderhoud op interval en niet alleen kilometers.
De e89 is zeker meer rijdersauto dan de r230. Dat bedoelde ik ook niet. De SL is ook altijd bedoeld geweest als GT waar de e89 echt wat meer sportwagen dna heeft.Ik vond de e89 wel dynamischer rijden dan een r230. Je zit ook wat meer ingesloten in de cockpit. Ik vond ze daarnaast ook leuk smoelen maar idd wel wat storingsgevoelig. Waar ik in reed stopte het dak er ook spontaan mee![]()
Je moet een pre 2006 model hebben met het oerdegelijke M113 blok en de 5G tronic, die heeft dit probleem niet. Het grootste "probleem" is dan het ABC systeem. Maar ik vind eigenlijk, moet je je daar druk om maken? Want dat is ook wat de R230 zo ongelofelijk goed maakt tov zijn voorgangers.De R230 rijdt heerlijk. Wel wat reserve houden voor kosten aan het dak. Wij kregen er laatst ook weer 1 aangeboden. Toch maar niet gedaan (alweer). Maar ze rijden idd goed. En niet geheel onbelangrijk de 350 en 500 hebben last van de balansas issues. Een reparatie van tussen de 5 en €7.000
Helemaal eens vwb de r107 en de r129. Eerstgenoemde is echt een cruiser. Het is net een bootEr kan mee geleefd worden en bij goed gebruik zoals jij zegt bij goed onderhoud en goed gebruik kunnen ze veel kilometers maken. Het probleem van met de boring komt ook vooral uit hittemanagement van de motor. Zaken als de motor altijd keurig op temperatuur laten komen etc. zijn dus ook erg belangrijk. Bij het Porsche centrum geven raden ze zelfs aan de auto altijd met de airconditioning ingeschakeld te rijden. (Hierdoor stroomt er extra lucht door de radiatoren, ook als de motor nog niet heet genoeg is om zelf de ventilatoren te activeren.)
Dat geeft op zich al aan dat de koeling van de 996 gewoon niet helemaal perfect is uitgedacht destijds. Daar valt verder dus wel mee te leven. Maar wat lastig is bij aanschaf van een exemplaar dat al veel kilometers gemaakt heeft (en ook al meerdere eigenaren heeft gehad) wel goed is in te zien hoe de auto door de garagist verzorgd is bij net bijgehouden onderhoudshistorie. Echter zegt dat niet altijd wat over hoe de eigenaar de auto zelf heeft behandeld. (Koud wegrijden, te vroeg te hoog in de toeren, niet correct laten afkoelen van de motor voor het uitschakelen van het contact) En dat geld uiteraard voor elke auto, maar de 996 is er dan wel net even gevoeliger voor dan menig ander.
De e89 is zeker meer rijdersauto dan de r230. Dat bedoelde ik ook niet. De SL is ook altijd bedoeld geweest als GT waar de e89 echt wat meer sportwagen dna heeft.
Maar als je de verschillende modellen SL naast elkaar zet dan is de R230 wel echt heel veel dynamischer dan de R129 en al helemaal tov een R107.
Je moet een pre 2006 model hebben met het oerdegelijke M113 blok en de 5G tronic, die heeft dit probleem niet. Het grootste "probleem" is dan het ABC systeem. Maar ik vind eigenlijk, moet je je daar druk om maken? Want dat is ook wat de R230 zo ongelofelijk goed maakt tov zijn voorgangers.
Zoek eens voor de gein GSR (General Safety Regulation) op..Ik krijg er vast en zeker nachtmerries van vannacht, al die gevarendriehoeken, knipperende verkeersborden, rode lampjes, vibrerende sturen… Is dit bij alle nieuwe auto’s zo? Dan wordt dat voor mij ook een pre!
De veiligheidssystemen zitten verplicht op nieuwe auto's. Dat je diep in menu's moet klooien is iets van bepaalde merken, waaronder Kia en Hyundai. Renault heeft er een fysieke knop voor gemaakt waarmee je alles met 2 drukken uit kunt zetten (1 druk is alleen de snelheidswaarschuwing).Is dit bij alle nieuwe auto’s zo?
Verplicht duizenden euros aan zogenaamde veiligheid uitgeven bij een nieuw auto om het dan uit te zetten. Die uitknop zal dan ook wel snel worden verboden. Vrijwel iedereen zet het direct uit. Benieuwd welk bedrijf heeft zitten lobbyen voor die ellende.Renault heeft er een fysieke knop voor gemaakt waarmee je alles met 2 drukken uit kunt zetten (1
Dat komt mede doordat het geen gebruiksvriendelijke of slimme, zelflerende systemen zijn. De Skoda Schrala waar ik nu mee rij heeft bijzonder irritante lane keeping assist. Gaat dus altijd uit. Als dat beter zou werken (vooral met de herkenning van de markering en het daadwerkelijke lane keeping) zou ik het niet uitzetten. De huidige wijze waarop dit systeem werkt vind ik alleen maar irritant en ergerniswekkend.Vrijwel iedereen zet het direct uit.
Yes gekocht!Gekocht?
Proficiat! Dit vind ik een leuk autootje voor erbij. Wat zijn de specs?Yes gekocht!
Hopelijk niet al te langvakantie