Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Trek een driehoek tussen Pisa, Florence en Siena en dan zitten wij mooi in het midden. We gaan voor het eerst naar een Agriturismo. Na wat enthousiaste verhalen van vrienden toch maar eens meemaken dan.

Ik zal bij voorbaat mijn handje opsteken naar elke Fünfer op NL kenteken dan. (y)
Oh lol. Dat is voor mij dezelfde driehoek. Al zit ik iets meer nog aan de rechterkant. Ik zal zwaaien naar een ID7!

Ik ga in Italië in die regio steevast naar een wat luxere agriturismo, dat is echt vakantie.
Eens , al vinden we met kinderen camping onovertroffen. We doen nu combi - eerst in valpolicella voor wat amarones, dan trouwen waar we weekje ook verblijven op locatie wat zo’n luxe agriturismo is, en dan 2 weken aftoppen op een camping :)

Ik ben benieuwd hoe de EV rit bevalt! Ik heb meestal wel een paar laadapps tot mijn beschikking maar ik heb geen enkel pasje. Tesla - IONITY - Fastned altijd handig uiteraard en in Italy kom je dacht ik ver met Enel X Way en Plenitude on the road. Maar eerlijk gezegd de afgelopen jaren nog allemaal maar bij Tesla geladen.

Ik weet niet of jouw Navi de grote aanbieders mee calculeert in de rit? En of je tevens ziet of er plek is?
Ik heb een Multitankcard dkv druppel van de zaak en een prive shell recharge (als backup), we gaan het meemaken. En anders nog een creditcard, werkt dat op de meeste plekken?

De navigatie calculeert alle laadstops automatisch in inderdaad en weet de meeste ook te vinden. Houdt er inderdaad ook rekening mee of de laadpalen vrij zijn en met welke snelheid deze kunnen laden. Daar heb ik best vertrouwen wel.

Met pasjes heb ik eerlijk gezegd geen ervaring! Maar als je toegang hebt tot meerdere suppliers dan moet het altijd wel goed komen! En op veel bestemmingen kun je tegenwoordig ook prima laden.

Ja als het goed is heeft de Agriturismo zelf ook laadpalen. Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen.

Al lekker in de vakantiesfeer? Ik heb daar zelf altijd een paar dagen voor nodig om even echt los te komen.

Gisteren vanuit Cavallino-Treporti vertrokken met zo’n 83% SoC, eerst bijna 50 km binnendoor totdat je aan de snelweg aan het oosten van Venetië komt. Om 8.15 vertrokken, dus kon goed door rijden. Veel stukken 135-150 km/u kunnen rijden, op een paar Italianen na rijden er niet veel meer mensen harder dan dat.

Als eerste stop (weer) in Telgate. Dit was na zo’n 2u40m rijden. +/- 263 km volgens Google maps. Kwam daar met zo’n 12% SoC aan. Toevallig weer precies 22 min (43kwh) geladen/pauze gehouden en toen weer door.

Stukje bij Milaan binnen door gereden omdat de ring vol met file stond.

Tweede stop in Arbedo-Castione (noorden van Bellinzona in CH) gemaakt, zo’n 163 km. Hier was het even 16 min laden, 30 kWh erbij en weer door. Dat was tevens de laatste pitstop!

Vanuit daar was het nog zo’n 215 km naar huis, over de San Bernardino, zo’n 2u20m over gedaan. De toeristen rijden nooit echt door op de pas, af en toe een mooie inhaal actie maar je moet oppassen! Veel mist ook wel bovenop, maar dat maakt het spannend ;)

Dus samengevat, 38 min pauze en heelhuids thuis. Kan niet veel sneller, tenzij je nog harder gaat rijden, maar dan moet je of vaker of langer laden.

Met een kind en vrouw in de auto is 2 a 3 stops wel gewenst dus met maar 1 stop heb ik ruzie.

Tip van de dag, ik zie dat veel toeristen dit niet weten, bij de IT/CH grens bij Chiasso, altijd de rechter baan pakken. Links sta je snel 20-30 min in de file en rechts wellicht 5 min ;)

De gele Bird opgehaald! Mocht op kenteken van de verkoper naar huis rijden. Morgen even naar de “RDW”.

Zo’n 80km binnendoor, langs meren en over bergen naar huis. Helaas met de hardtop erop want die moest natuurlijk wel mee. Dat werd na een tijdje wel warm zonder airco! Maar gewoon lekker met de raampjes open.

Hij rijdt heerlijk, heb de auto al aardig leren kennen, doet alles goed en rijdt heel comfortabel in z’n 3. Af en toe even terug schakelen naar z’n 2 en de 1ste versnelling gebruik je alleen bij stilstand en optrekken.

Veel bekijks en leuk dat alle andere klassieke rijders een handje op steken :).

Een bergpas gaat wel, maar bergaf was wel even billenknijpen voor het eerst. Ik begon op de helft de remmen al te ruiken :ROFLMAO:.

IMG-0179.jpg

IMG-0182.jpg

IMG-0183.jpg

IMG-0185.jpg

En hoe werkt dat nu met je kenteken? Deze staat op een plaat uit Luzern denk ik te herkennen? Blijft dat nu gewoon zo? Of moet je nu (met de tijd) een nieuwe plaat uit jouw gewest er op?

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik denk echt dat je het zelfs uitlokt door zo buiten het vak te parkeren, maar ik snap waarom je dat doet.
Interessante invalshoek. Zit wat in, maar juist omdat JL86 al met de buurvrouw heeft gesproken denk ik niet dat dit het geval is.

• Leuk
Toch leuk om te leren hoe dat overal werkt. In Duitsland zijn de kentekens – die ook met het gewest werken – wel aan de auto gebonden. Tot aan 2015, moest bij het “verhuizen” van de auto een nieuwe plaat van het nieuwe gewest aangevraagd worden. Sinds 2015 is dit optioneel en niet langer verplicht. (Je kan tegenwoordig dus in Hamburg wonen met een kenteken uit Berlijn)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ja interessant dat het overal anders is, je mag hier ook 1 kenteken gebruiken voor meerdere auto’s maar dan mag je uiteraard niet tegelijkertijd rijden. Ook kun je speciale nummers kopen, zo zijn er mensen die tonnen uitgeven aan een kentekenplaat…

Ja interessant dat het overal anders is, je mag hier ook 1 kenteken gebruiken voor meerdere auto’s maar dan mag je uiteraard niet tegelijkertijd rijden. Ook kun je speciale nummers kopen, zo zijn er mensen die tonnen uitgeven aan een kentekenplaat…
is eens wat anders dan een horloge

Ach komt wel goed, ik gaaf haar gewoon veel ruimte, het is verder een nette oude dame dus ik ga er van uit dat ze goed oplet met uitstappen.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Ik moet nog ff wat plaats in de schuur vrij maken voor de hardtop, dat ding weegt zo’n 50 kilo dus moet ik met z’n tweeen verplaatsen. De verkoper had mij al twee mooie dekens meegegeven. In principe heb je de hardtop bijna nooit erop en heb je hem altijd open. Afsluiten kan dan nog met een softop

Ik moet nog ff wat plaats in de schuur vrij maken voor de hardtop, dat ding weegt zo’n 50 kilo dus moet ik met z’n tweeen verplaatsen. De verkoper had mij al twee mooie dekens meegegeven. In principe heb je de hardtop bijna nooit erop en heb je hem altijd open. Afsluiten kan dan nog met een softop
Ff zo’n standaard scoren. Altijd makkelijk.

Prachtig zeg! Het is dus iets totaal anders geworden dan de Corvette, een echte klassieker in een geweldige kleur. Rijdt ie goed? Heel veel plezier met de bolide!

• Leuk
Toch raar hoe de mens werkt, als ik er niet parkeer staat ze binnen haar lijnen, als ik er wel parkeer kruipt ze dichter naar mij toe… :rolleyes:

Ik ben nog even gaan kijken, maar er is ruim voldoende ruimte tussen de auto’s, dus het is prima zo.

IMG-0802.jpg

Dat is hetzelfde fenomeen als op een lege parkeerplaats.
Kom je bij je auto terug, staan de auto’s die erbij gekomen zijn precies náást je. En de rest van de parkeerplaats is nog steeds leeg.
Dan denk ik ook……..o_O

Maar sommigen hebben gewoon een ijkpunt nodig of zo.:ROFLMAO:

Sorry, maar wat ze doet is echt irritant. Ik zou haar even aanspreken, vriendelijk verzoeken of ze zo veel mogelijk binnen de lijnen van haar parkeervak wil parkeren.
En dat je bewust zo ver mogelijk naar de muur staat om schade te voorkomen.

Ik zou denk ik de T-bird omdraaien en zo neerzetten dat ze niet meer in kan stappen. Elke keer als ze zo parkeert.
Aardig zijn maar putjes in je auto hebben straks werkt ook niet.

Terug
Bovenaan