Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ik ben dan wel benieuwd hoe dat gaat als ze haar deur opent. Let ze wel op en hoeveel ruimte is er? Kun je niet onopvallend een camera plaatsen die naar beneden filmt zodat zij er zelf niet op komt, maar wel haar deur? :p

Aan de andere kant: Jij staat op een invalidenplek?? :ROFLMAO:

Ja ik heb een invalidenplek gehuurd. Het is een gesloten privé garage, er zijn er een aantal in de parkeergarage en die worden momenteel door niemand gebruikt. Ik heb gevraagd of ik die mag huren/gebruiken, totdat iemand hem daadwerkelijk nodig heeft, dan geef ik hem uiteraard per direct terug. Win - win, alleen heb ik dan net pech met zo’n buurvrouw :ROFLMAO:

Och, zoals de auto's nu staan is hoe je ze eigenlijk op dit soort plekken ook zou willen hebben. Iets meer ruimte t.o.v. de paal, nog steeds voldoende ruimte voor de Thunderbird. Ik zou me hier niet druk om maken.

Die kleur is echt top. Erg fotogeniek zo in het geel. (y)

Ik moet nog ff wat plaats in de schuur vrij maken voor de hardtop, dat ding weegt zo’n 50 kilo dus moet ik met z’n tweeen verplaatsen. De verkoper had mij al twee mooie dekens meegegeven. In principe heb je de hardtop bijna nooit erop en heb je hem altijd open. Afsluiten kan dan nog met een softop
Is het geen optie om die op een rek tegen de achterwand van je parkeerplek te plaatsen? Dan is het voor je buurvrouw meteen duidelijk waar de grens ligt. ;)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Net terug van de Zwitserse RDW, appeltje eitje, 5 min later klaar. Ff naar de kentekenplaat veilingen gekeken. Een “beter” nummer kost al snel 1.000 euro! Vind ik toch wat gortig.

IMG-0807.jpg

Mooi, nu kan het genieten echt beginnen. In Texas hebben we ook de optie voor gepersonaliseerde platen, maar ik heb er ook geen geld voor over.

• Leuk
@Geuzert nee was niet eens de bedoeling haha! Je kunt er toch niks mee, mijn persoonsgegevens kun je niet opvragen.
@Twix zeker, maar hier kun je alleen cijfers kiezen. De duurste platen (kost tonnen) hebben maar 2 cijfers, lekker elitaire... 6 cijfers zoals de mijne krijg je in principe standaard. Voor 5 cijfers betaal je dus al snel 1.000 euro en oplopend.

Zie je in al die olielanden ook, ik kom nog wel geregeld in Azerbeidzjan, daar zie je ook nummerplaten als 01 en 02 etc. En mensen zijn er ook heel gebrand op.
Ik ben eens een weekje rondgereden in de Land Cruiser van de burgemeester van Ganja. (kenteken 01) Elke keer als je dan uitstapte, voelde je die blikken — mensen die zich afvroegen wie die blonde blanke man was die uit zo’n auto stapte.

Het was sowieso een hele ervaring. Daar draait alles echt om status. Tijdens de hitte van het hele Nagorno-Karabach-conflict ben ik toen gaan wandelen in een natuurreservaat, vlak bij het grensgebied van de enclave. We moesten langs vijf of zes militaire checkpoints, maar puur op basis van het kenteken mochten we overal gewoon (Hup, de hele wachtrij voorbij) doorrijden, zonder vragen.

Ik zou er niet aan moeten denken om elke dag zo behandeld te worden, maar het was wel een van de meest bijzondere ervaringen die ik ooit heb gehad.

Ja ik ken het, mocht in China regelmatig met overheidskenteken rondrijden. Werd je nooit aangehouden en kon je gewoon de files voorbij rijden :LOL: .

Ja, was voor mij slechts een eenmalige ervaring hoor. Kennis van de familie van mijn vrouw. Toen die hoorden dat wij "hun stad" kwamen bezoeken zijn we de hele week in de watten gelegd.

Wij gaan sowieso nooit met toerbussen op vakantie, dat vind ik echt helemaal niks. Gewoon ter plekke een auto huren en op de bonnefooi. Of voor onze vlaamse vrienden; 'op de wilde boef'. (Heb dat recent opgepikt van een Vlaamse collega en vind dat een veel te grappige uitdrukking.)

Mooi dat ie er is , en ook het kenteken! Het echte plezier kan beginnen dus! Leuk! Zo in het geel is ie echt gaaf vind ik!

• Leuk
Als ik naar de ruimte op de bumper kijk vermoed ik van wel, maar ik ga even spieken op het topic van Taunusdriver hoe dat bij zijn Thunderbird zit ;)

Hmm geen 18.2 maar op zijn model zit toch ook wel een echt andere bumper.

U0AWvro.jpeg

Dat is de derde generatie, er zijn er 11 in totaal, maar de meest interessante zijn (vind ik):

Generatie 1 - 1955 - 1957 (mijn generatie)
1957_Ford_Thunderbird_%2828911503716%29_%28cropped%29.jpg

Generatie 2 - 1958 - 1960
1959_Ford_Thunderbird_%2816283045745%29_%28cropped%29.jpg

Generatie 3 - 1961 - 1963
63_thunderbird_3_generation_m-code_sports_roadster_1962_1.jpg

Generatie 4 - 1964 - 1966
6818229104_bd10155833_b.jpg

Generatie 5 - 1967 - 1969
2b46696039083ac3121ca55c5700845c72d1e4ce.jpg

Wat een prachtige gele aanwinst! Hier heb ik persoonlijk veel meer mee dan met de Corvette, lijkt me een heel ander type auto. Grappig hoe zo'n brede wens voor 'iets ouds' verschillende kanten op kan gaan.
Ik lees iets over stinkende remmen bij afdalen, dat wordt dus eerder terugschakelen en op de motor remmen. Accepteren dat mensen achter je harder willen en af en toe ruimte maken wanneer het kan als je sociaal bent. Heel anders dan de Tesla. :D

• Leuk
Dit weekend maar eens kijken of ik een mooi ritje met de Bird kan gaan doen. Ontzettend mooi weer dus zonde om de auto te laten staan :)

Bij mijn weten niet, anders heb ik ook nog altijd de handrem :LOL: . Dat is trouwens wel een mooie stalen hendel onder het dashboard, die je eruit moet trekken en de groot licht knop zit naast je koppeling op de foot rest hehe. Zo heeft de auto wel wat quirks and features!

Mooi geel is niet lelijk. TR6 wordt as we speak afgesteld. Had nog een dingetje met brengen. Hulpkoppelingscilinder en hoofdcilinder zo incontinent als een bejaarde van 90. Kreeg hem dus niet meer in de versnelling. Mooi bijkomend voordeel is dat hier waarschijnlijk ook het zweten tussen bak en blok vandaan kwam.

• Leuk
Dat is de derde generatie, er zijn er 11 in totaal, maar de meest interessante zijn (vind ik):

Generatie 1 - 1955 - 1957 (mijn generatie)
1957_Ford_Thunderbird_%2828911503716%29_%28cropped%29.jpg

Generatie 2 - 1958 - 1960
Generatie 3 - 1961 - 1963
Generatie 4 - 1964 - 1966
Generatie 5 - 1967 - 1969
Generatie 1 is ook duidelijk de meest iconische. Ik moet eens even kijken in m'n fotoboeken, ik heb nog foto's van een eerste generatie crèmewitte Ford Thunderbird met hardtop en patrijspoort bij Jaguar Munsterhuis.

Die zat destijds nog in Zwolle, met een Jaguar XJ220 en Ferrari's naast de gewone X- en S-Types in de showroom, mooie tijden waren dat. :D

Laatst bewerkt:
vanochtend heeft even een buurman geholpen met de hardtop eraf te halen. Dat moet je wel echt met z’n tweeën doen!

Daarna ff in de Gyeon Wax gezet, wilde eigenlijk meteen gaan rijden maar het is momenteel te warm hier… wacht even tot later op de dag en dan ga ik nog ff een mooie ronde doen. Komende week wordt het “maar” 27-28 graden dus dat nodigt wat meer uit, dan ga ik ook nog wel met de Bird naar kantoor denk ik :)

IMG-0900.jpg

IMG-0927.jpg

IMG-0913.jpg

IMG-0920.jpg

IMG-0832.jpg

Terug
Bovenaan