Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ai, een collega kanaal van AW verpest JL86 zijn avond compleet, de nieuwe GLE, GLE C en GLS worden gelanceerd (3 video's).

Hopelijk smaakt de kaasfondue die je vrouw met liefde gemaakt heeft toch nog ;)

Ai, een collega kanaal van AW verpest JL86 zijn avond compleet, de nieuwe GLE, GLE C en GLS worden gelanceerd (3 video's).

Haha! Ik zie net hier op de voorpagina ook een artikel verschijnen, maar ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk. De nieuwe designtaal vind ik op het randje als het er al niet over gaat.

Veel van hetzelfde in het interieur op het scherm na, die is nu over de hele lengte, maar daar hoef je mij eerlijk gezegd ook niet wakker voor te maken.

Mijn gevoel zegt dat er met 2-3 jaar een volledig nieuwe komt, beter wachten we dat even af ;)

De oude is waarschijnlijk toch mooier. Die heeft nog een echt dashboard. Ipv een groot scherm en verder niks. En mist natuurlijk ook die afschuwelijk led strip op de neus

Ah de link met de fotos zie ik nu pas, het gaat dus om een facelift ipv compleet nieuw model. Toch geloof ik dat ik de oude mooier vind

• Leuk
Waarderingen: JL86
Zelfde mening als Gullwing (toch op basis van het video materiaal van de nieuwe), geen fan van de LED strip en het dashboard was voorheen toch een stuk chiquer. Plus de spec van JL86 zijn GLE evenaren is sowieso al lastig haha.

• Leuk
Ik heb de filmpjes ook even bekeken en ik deel jullie mening.

Voor Mercedes overigens hier in CH zijn de GLC en GLE overigens de best verkochte modellen. De GLC staat zelfs in de top 3 van meest verkochte auto’s in het algemeen.

Vandaag een afspraak buiten de deur en zag dat de auto langzaam goed vies aan het worden was, onderweg even bij een mooie wasbox gestopt.

IMG-4362.jpg

IMG-4363.jpg

IMG-4365.jpg

IMG-4368.jpg

IMG-4370.jpg

Helaas geen poetspullen bij, ik zoek nog iets goeds voor de velgen, maar altijd fijn als je hem ff in het sop kan zetten, afspuiten en met een glans laag erover heen kan gaan. Volledig gestofzuigd van binnen.

Om de hoek nog even snel getankt, Euro 98 voor 1.81. Nicht Schlecht!

IMG-4372.jpg

Leuk hoor, kan je even die slak voor je inhalen die eindelijk naar rechts ging met een kleine hint dat het te lang duurde.
Ja dat is dan natuurlijk wel het perfecte stereotype ;). Maar in de praktijk rijd ik het meeste op comfort, maar af en toe even het beestje uitlaten is wel leuk natuurlijk :)

Je hebt wel van die gekkies hier, vaak helaas AMG bestuurders die dat doen en ook langzamer gaan rijden en dan hard optrekken in een tunnel.

In Juni rijdt ik zelf zeer waarschijnlijk ook naar Italië, maar ik ga meestal via de San Bernardino. De Gotthard staat mij te vaak teveel file. Nu dit weekend ook weer 2 a 3 uur file… je moet er maar zin in hebben!

Door CH denk ik dat ik over de Furka en de Simplon ga, mooie route. Richting San Bernardino dan zou ik over de Splügenpas gaan.

Dat is idd ook een mooie route en wellicht vanaf NL wat handiger aan te rijden. Omdat ik meer in de richting van het Oosten woon is het voor mij makkelijk via Chur te rijden. Met de familie in de auto wil ik dan het liefst zo snel mogelijk bij de grens zijn ;)

In Monaco heb je ook die tunnel waar dat gebeurt. Erg leuk om te zien en te horen. Maar aan het einde stond een paar keer een gendarme klaar met het bonnenboekje... overigens niet voor ons :rolleyes:

• Leuk
Ik rijd liever door de natuur hier met mooie glooiende landelijke wegen en langs de meren dan echte bergpassen met de Bird. Leuke ouderwetse dorpjes etc.
Snap ik, met de Corvette zou ik hetzelfde hebben als ik in CH zou wonen.

Ik heb het daar vorig jaar ook met m’n garage over gehad en die adviseerde ook als je echt veel op bergpassen wilt rijden wordt er geadviseerd om de remmerij aan te passen. Het kan wel zo, maar het slijt snel in de bergen dus dan kan je beter een set goede schijfremmen laten installeren.

Het is een handbak hè, 3 versnellingen, low - medium - high fear, dus je kunt wel wat op de motor afremmen. Hij heeft ook een overdrive functie maar daar heb je in de bergen niks aan.

De hardtop is er af, de eerste cabrio rit van het jaar is een feit. Heerlijk even een uurtje er op uit, rondje om de Greifensee gedaan en door wat dorpjes gereden. De Bird even lekker op z’n staart getrapt, de V8 laten brullen en lekker warm laten worden. Weinig oldtimers gezien vandaag, wel veel motorrijders!

IMG-4395.jpg

Zalig zeg! In BE was het vandaag "op en af weer". Bewolkt, regen, zuinige zonnestraaltjes (en repeat dat x3) - wel een aangename temperatuur.

• Leuk
Hier vandaag de hele dag heerlijk, zon 22 graden, later op de dag wordt er wat regen verwacht, dus de namiddag was het perfecte moment om even de weg op te gaan.

Zo vandaag een ritje van 516 km afgelegd in de Benz, paar afspraken buiten de deur en hier komt de Benz wel het beste tot z’n recht hoor.

Heerlijke auto voor lange afstanden! De ACC doet goed z’n werk, de luchtvering en de stoelen zorgen voor veel comfort, het is stil in de cabine en dan op de terugweg nog even de massage stoelen hun werk laten doen. Het gross lekker in de comfortstand gereden. Mijn collega vindt het ook helemaal top die massage stoelen!

Verbruik op de 516 km rit, 9,8L/100 km bij een gemiddelde van 85 km/h. Valt best mee voor zo’n mastodont.

Gemiddelde over de gehele levensduur is zo’n 12,8L/100km. Stadsverkeer is uiteraard een killer voor het verbruik.

IMG-4447.jpg

Zo vandaag een ritje van 516 km afgelegd in de Benz, paar afspraken buiten de deur en hier komt de Benz wel het beste tot z’n recht hoor.

Heerlijke auto voor lange afstanden! De ACC doet goed z’n werk, de luchtvering en de stoelen zorgen voor veel comfort, het is stil in de cabine en dan op de terugweg nog even de massage stoelen hun werk laten doen. Het gross lekker in de comfortstand gereden. Mijn collega vindt het ook helemaal top die massage stoelen!

Verbruik op de 516 km rit, 9,8L/100 km bij een gemiddelde van 85 km/h. Valt best mee voor zo’n mastodont.

Gemiddelde over de gehele levensduur is zo’n 12,8L/100km. Stadsverkeer is uiteraard een killer voor het verbruik.

IMG-4447.jpg
Hoezo heb je m eigenlijk in het Duits haha . Spreken jullie thuis ook Duits nu ?

Hoezo heb je m eigenlijk in het Duits haha . Spreken jullie thuis ook Duits nu ?
Zo had de dealer hem voor mij ingesteld, maakt mij eigenlijk niet uit, spreek vloeiend Duits en met navigatie en straatnamen hier is dat wat makkelijker. Gebruik veel de voice Control functie. De Tesla had ik zelf op z’n Engels ingesteld.

Leuk ik zit er ook over na te denken. Je gaat al snel over het totale gewicht heen als je een relatief zware auto hebt.
Je mag hier tm 750 kg trekken zonder BE rijbewijs of max 3.500 kg totaal gewicht. Zo’n rijbewijs is niet heel moeilijk om te halen, dus waarom niet, heb je in de toekomst altijd profijt van lijkt me.

Kan er wellicht ook nog eens een boot achter :p

Terug
Bovenaan