JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

MatthijsL zei:
Zeker laten zitten, bij een barst kan vervangen altijd nog. Waar zit hij ergens op je ruit? Erg in je blikveld?

Het zit inderdaad voor de bestuurderskant, voor het stuur ongeveer zeg maar.

De Mini nu 3 maanden in bezit, bevalt nog steeds uitstekend, komende jaren blijft de Mini zeker, misschien wel langer dan ik de Kia's gehad heb, waar ik 3 en bijna 4 jaar in gereden heb.
Ben wel benieuwd of de Abarth 595 net zo'n leuke auto als de Mini is, die komt volgens mij het dichtst in de buurt qua fungehalte.:)

Top dat hij nog steeds bevalt. Dat gaat vast alleen maar meer worden straks met de lente/zomer. Ik hoop dat het straks weer mogelijk is om op plekken te kunnen overnachten of ergens langs de route een bak koffie te doen, dan is een reisje Duitsland of België een feest op de B-wegen. Lekker van de Mini blijven genieten!

Bofkont 350 zei:
Wat een supergave mini!! :cool:

Bedankt!(y) Vanmorgen ook weer even in sportstand gereden, auto wordt dan echt stug, alles voel je.:D Overigens kun je in die stand niet alleen de motor en het onderstel aanpassen, maar ook alleen het onderstel, of alleen de motor, inclusief mooie plofjes uit de uitlaat:)..Als ik zuinig aan wil doen is er de green stand, maar meestal gebruik ik de mid stand, mooi tussen die andere standen in.:)

Vandaag was het perfect weer om met het schuif-kanteldak open te rijden:

Mijn allereerste auto had een zonnedak, het leek me wel gaaf om ooit weer een auto met zonnedak of een schuif-kanteldak te hebben, heerlijk met zulk weer.:)

Inderdaad genieten! Overigens is het achterste gedeelte van het panoramadak niet te openen, alleen het voorste, bij de vorige Mini was dat nog wel het geval, maar daar schijnt problemen mee te zijn geweest, en nu alleen het voorste gedeelte te openen.
Mijn oude auto, de Kia is inmiddels ook verkocht, de auto gaat naar Groningen, heeft 3 maanden te koop gestaan.

Dat open dak is een verademing !! Zou nooit meer een auto kopen zonder.

Misschien een leuke tip; wij hebben de Countryman laten tunen ( stage 1 ). Vermogen is van 192 naar 250 pk gegaan en nog veel belangrijker het koppel van 280 Nm naar 440Nm ! Wat een verschil !! Was de auto al best rap, misschien wel wat gezapig, nu heeft hij totaal geen moeite meer met het gewicht en heeft vanaf lage toeren al geweldig veel koppel.
Kan me voorstellen dat dit in jouw geval ook een leuke toevoeging heeft ;)

Gaaf!(y) Ik heb er inderdaad ook aan zitten te denken om de Mini te laten chiptunen, al is de Mini nu ook snel, de sportstand heb ik nu ook een aantal keren gebruikt.:)
Mocht ik in de toekomst een praktischere auto nodig hebben, dan lijkt me zoiets wel wat:

https://www.autowereld.nl/bmw/1-serie/m140i-m-performance-led-leder-navigatie-schuifdak-elektr-zetels-stoelverwarmi-34815899/details.html

Wat sportieve, snelle auto's betreft misschien nu de smaak te pakken.:D

Deze BMW staat bij dezelfde dealer als waar de Mini vandaan komt, maar zolang ik geen grotere auto nodig heb blijft de Mini zeker, heerlijke rijdersauto!(y)

Een sunroof is altijd fijn. Wij kopen nooit een auto zonder (met uitzondering van onze cabrio toentertijd). Onze X5 heeft een het panorama dak waarbij ook het achterste deel kantelt.

Jammer genoeg zitten er een paar plekjes in het leer van de passagierstoel:

Wellicht dat het wel bij te werken is, of ik nu weer een auto met leren bekleding zou kopen weet ik niet, het staat wel erg mooi, maar is ook slijtagegevoelig, en het vergt onderhoud, als ik nu een Mini zou kopen, dan misschien wel een exemplaar met stoffen bekleding er in.

Zaten beschadigingen er al op of zelf veroorzaakt? Als je zuinig met een auto om gaat zou dit te voorkomen zijn. Kunt altijd een keer pech hebben met een spijkerbroek natuurlijk. Zo slijtvast is stof overigens ook niet hoor, zeker met sportstoelen met hoge wangen snel last van instapschade. Leder is dan steviger en houdt ook de vulling beter in model.
Even een flesje colourlock op kleur bestellen en netjes bijwerken en dan zie je er niks meer van.

Het is aan de passagierskant, een paar keer iemand meegenomen, wellicht daardoor gekomen, bestuurderstoel ziet er nog prima uit, ik heb mijzelf een bepaalde manier van in en uitstappen aangeleerd om het leer mooi te houden.

Dat is wel erg snel. Ik zou zeggen niet normaal snel. De Mini van mijn vrouw heeft nu 160.000 gereden maar daar is het leer nog van in prima toestand. En daar wordt niets bijzonders mee gedaan, er gaan zelfs kinderen mee in de auto.

Mijn ervaring is ook dat leer gewoon duurzaam is en ook ik kijk er niet te nauw naar om.

Dit lijkt me gewoon een gevalletje pech.

Ik vraag mij af of dit leer ooit deel heeft uitgemaakt van een levend wezen. Op de foto's ziet het er nogal synthetisch uit en de beschadigingen zijn opvallend wit. Desondanks is het door een expert zeker wel onzichtbaar te repareren, mocht je dat willen.

Begrijp me niet verkeerd: vanuit humanitair en milieutechnisch oogpunt is kunstleer fantastisch.

Elco zei:
Ik vraag mij af of dit leer ooit deel heeft uitgemaakt van een levend wezen. Op de foto's ziet het er nogal synthetisch uit en de beschadigingen zijn opvallend wit. Desondanks is het door een expert zeker wel onzichtbaar te repareren, mocht je dat willen.

Begrijp me niet verkeerd: vanuit humanitair en milieutechnisch oogpunt is kunstleer fantastisch.
Het kan inderdaad zomaar zijn dat dat stukje inderdaad nep is en er alleen echt leer zit op de zitvlakken. Dat is redelijk gebruikelijk. Over het algemeen is leer best duurzaam.

Optie zou kunnen zijn op zoek te gaan naar een vergelijkbare Cooper S, maar dan met stoffen bekleding, dan zonder te veel bijbetalen, of een JCW, maar die zijn wat duurder.:)
De Mini zelf ben ik nog steeds superblij mee, en de combinatie van het bruine interieur met de groene kleur van de Mini is ook erg gaaf, maar als het leer,hopelijk van niet, straks nog minder wordt,is ook niks aan.

Zowel leer als kunstleer is sterker dan stof. Had degene die je mee had iets scherps aan zijn/haar kleding? Best mogelijk dat er bij stof een gat in had gezeten.

Kunstleer of niet, ik zou het persoonlijk wel zonde vinden van de prachtige bekleding als daar een stoelhoes overheen komt. In feite zorgt de oplossing om de bekleding mooi te houden er dan voor dat je de bekleding überhault niet meer ziet. Een beetje tegenstrijdig lijkt me dat.

Ik weet niet of het interieur al eens onderhouden is de afgelopen jaren, en of het überhaupt zin heeft als het inderdaad kunstleer is, maar ik behandel mijn interieur regelmatig met leermelk/conditioner. Dat zorgt er voor dat het leer soepel blijft en minder snel beschadigt, hoewel de bescherming daarvan natuurlijk ook beperkt is als het op scherpe voorwerpen of onvoorzichtige passagiers aankomt.

Twix zei:
JFR zei:
Ik zit er wel aan te denken om stoelhoezen te kopen, om het leer mooi te houden, als het tenminste echt leer is.

Misschien toch maar doen? :D

:) Ik zal kijken of er een bedrijf is hier in de buurt die het kan herstellen, op zich is het niet een al te grote plek, het leer zelf is gelukkig niet stuk.

Het mooie weer is gekomen, dus de rubberen matten plaats gemaakt voor de gewone matten, rond oktober of november kunnen de rubberen matten er wel weer in.

Vanmiddag even lekker uit te toeren geweest, nog een paar Rover Mini's tegengekomen:

Aardig verschil met de huidige Mini qua formaat:

:)
Overigens nu pas er achter gekomen dat mijn auto ook vooruitverwarming heeft, altijd gedacht dat het er niet op zat.:D Ideaal als het weer kouder weer wordt.:)

Is er iemand die ervaring heeft met carwrapping? ik zit er over na te denken, het lijkt mij gaaf om mijn Mini te laten carwrappen, ik zit dan te denken aan een matte kleur, maar een felgroene of gele kleur lijkt mij ook erg gaaf, ook heb ik al Mini's in general lee uitvoering gezien op het internet, inclusief 01 op de zijkant.
Voordeel van wrapping is dat de orginele lak beschermd wordt tegen steenslag en dergelijke, op deze website wel leuke dingen gezien:

https://www.wrapmyride.nu/wrapped/mini-cooper-s-met-mat-zwarte-accenten/

Waarom zou je dat doen/willen?
Je hebt een prachtige zo goed als nieuwe auto in wat mij betreft de mooiste kleurstelling en dan zou je dat laten wrappen? Besef dat een mooie/speciale/goede wrap al snel 2.500-3.000 Euro kost, pure kapitaalvernietiging wat mij betreft. Waarom die onrust? Ga gewoon lekker genieten van je auto! (y)

Voordeel is dat het altijd weer verwijderd kan worden, maar het kost inderdaad wel wat.Maar dan heb ik wel een unieke Mini.:)

JFR zei:
Is er iemand die ervaring heeft met carwrapping? ik zit er over na te denken, het lijkt mij gaaf om mijn Mini te laten carwrappen, ik zit dan te denken aan een matte kleur, maar een felgroene of gele kleur lijkt mij ook erg gaaf, ook heb ik al Mini's in general lee uitvoering gezien op het internet, inclusief 01 op de zijkant.
Voordeel van wrapping is dat de orginele lak beschermd wordt tegen steenslag en dergelijke, op deze website wel leuke dingen gezien:

Wat jammer, je had zo'n gave auto!?

Eerst is ie te opvallend en moet er een Polo komen, nu valt ie te weinig op en moet ie gewrapt worden. Ik volg het niet meer.
Ik vind jouw Mini echt onwijs gaaf. Wil ook eens met een Cooper S rijden want een Cooper S Clubman lijkt mij een fantastische vervanging van mijn Fords. Een prima dagelijkse auto die ook veel fun kan bieden.

Neus met transparante folie wrappen is geen heel gek idee overigens.

Total Loss zei:
Waarom die onrust? Ga gewoon lekker genieten van je auto! (y)

Dat dus.

Voor de slijtage zou ik het niet doen. Dat is net zoiets als stoelhoezen over mooie leren bekleding. Dat doe je ook niet. Een auto is onderhevig aan slijtage, dat hoort erbij.

R J G Ruiters zei:
HIGHBRIT zei:
Doe dan de neus met een transparante folie wrappen als je bang bent voor steenslag.

Inderdaad PPF erop en als je dat doet, kies dan voor folie met zelfherstellende eigenschappen.

Zou inderdaad ook goed kunnen.(y) Overigens is er, zo heb ik gehoord van de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb, door de vorige eigenaar al een keer iets gedaan aan steenslagschade, is niks meer van te zien.(y)
Overigens in de bijna 4 jaar dat ik mijn vorige auto had, de Kia, nooit last van steenslag gehad.
Binnenkort even de faceliftversie van de Mini bewonderen bij de dealer, ben benieuwd hoe de facelift er in het echt uitziet.

JFR zei:

In een matte kleur? Zonde van deze mooie auto.

Wat de leren bekleding betreft: is het 1 keer paar jaar voldoende om het in het vet te zetten? of 2 keer per jaar? ik ga er niet zelf mee bezig, ik laat het dan door een bedrijf doen, evenals het eventueel het poetsen van de auto, ik ben niet echt een poetser.:D

Ik had mijn vorige Ford Expedition voor 8 jaar en nog nooit het leer gepoetst... ik denk dat 1 keer per meer dan voldoende is.

Vanmiddag de Mini even naast een DS3 geparkeerd:

DS3 ook serieus overwogen, ook een erg mooie auto, 8 jaar terug een proefrit in gemaakt, maar ik denk dat de Mini net wat leuker is.:)

Terug
Bovenaan