Terence zei:
Trouwens iemand haalt dat lijstje van Daewoo-Chrevrolet aan, maar daar zitten ook een paar merken bij die géén 2 verschillende type busjes kunnen leveren bijvoorbeeld.
Blijven over:
Citroën: 4 busjes (Nemo, Berlingo, Jumpy, Jumper)
Fiat: 4 busjes (Fiorino/Qubo, Doblò, Scudo, Ducato)
Ford: 2 busjes (Transit/Tourneo Connect, Transit/Tourneo)
Mercedes-Benz: 2 busjes (Vito/Viano, Sprinter)
Nissan: 3 busjes (NV200, Primastar, NV400)
Opel: 3 busjes (Combo, Vivaro, Movano)
Peugeot: 4 busjes (Bipper, Partner, Expert, Boxer)
Renault: 3 busjes (Kangoo, Trafic, Master/Mascott)
(Volkswagen: 3 busjes [Caddy, Transporter/Multivan, Crafter])
Alleen Toyota/Suzuki en Hyundai zijn afgevallen, die heeft alleen de Hiace. Verder heeft Mercedes-Benz (nog) geen kleine koeriersauto/ludospace. Over een paar jaar volgt wel een afgeleide van de volgende generatie Renault Kangoo.
De keuze voor Volkswagen is niet onlogisch of zo, maar acht andere merken hebben voor elk Volkswagen model een alternatief. Ik kan me best voorstellen dat PON het beste aanbod heeft gedaan. Echter:
Het bedrijf PON had wel alle juiste informatie. De overheid wilde die informatie niet delen met andere auto-importeurs
Dat laatste zou natuurlijk niet mogen kunnen, dus moet het onderzoek maar uitwijzen wie er gelijk heeft.
Reacties op Autoblog.nl: https://www.autoblog.nl/aanschaf-politieautos-onderzocht-speelde-pon-vals
Dit soort contracten worden op de golfbaan geregeld. Ik geloof niets van die aanbesteding. Er zal best een vriendschappelijk dan wel zakelijk contact zijn tussen een hoge ambtenaar en iemand bij Pon.
Klopt. Zo doet Pon dat. Wist je dat ze een eigen cruise schip hebben? Inkopers van de overheid erop, paar dames van plezier, champagne, en op naar Monaco! Welkom in de wereld van aanbestedingen…
Dat laatste heb ik ook al eerder gehoord. Weinig reden om aan te nemen dat het niet zo is gebeurd.