Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Politie moet met de Touran toch wel wat gewend zijn qua kwaliteit.
B-Real zei:Elektrische politieauto's lijken me niet handig in noodsituaties. Actieradius is bij normaal gebruik al niet geweldig, laat staan wanneer je een beetje door moet rijden. Gewoon een diesel erin.
revolution-nl zei:B-Real zei:Elektrische politieauto's lijken me niet handig in noodsituaties. Actieradius is bij normaal gebruik al niet geweldig, laat staan wanneer je een beetje door moet rijden. Gewoon een diesel erin.
Diesel lijkt mij volstrekt onwenselijk gezien dienstvoertuigen voornamelijk in stedelijk gebied rijden. Een diesel stoot giftige kankerverwekkende nox uit. Ik zou dus eerder opteren voor een PHEV. Bij aanvang van de dienst kan men zonder uitstoot rijden en bij een calamiteit schakelt men over op de benzine motor.
Een Outlander PHEV of Prius Plugin zou wat dat betreft een hele verantwoorde en praktische keuze zijn
LM. zei:Boppie zei:Politie moet met de Touran toch wel wat gewend zijn qua kwaliteit.
De eerste paar generaties Touran hadden een beroerde kwaliteit...
of was je sarcastisch?
revolution-nl zei:B-Real zei:Elektrische politieauto's lijken me niet handig in noodsituaties. Actieradius is bij normaal gebruik al niet geweldig, laat staan wanneer je een beetje door moet rijden. Gewoon een diesel erin.
Diesel lijkt mij volstrekt onwenselijk gezien dienstvoertuigen voornamelijk in stedelijk gebied rijden. Een diesel stoot giftige kankerverwekkende nox uit. Ik zou dus eerder opteren voor een PHEV. Bij aanvang van de dienst kan men zonder uitstoot rijden en bij een calamiteit schakelt men over op de benzine motor.
Een Outlander PHEV of Prius Plugin zou wat dat betreft een hele verantwoorde en praktische keuze zijn
RobEU zei:revolution-nl zei:B-Real zei:Elektrische politieauto's lijken me niet handig in noodsituaties. Actieradius is bij normaal gebruik al niet geweldig, laat staan wanneer je een beetje door moet rijden. Gewoon een diesel erin.
Nou niet praktisch dus, gezien de beperkte binnenruimte.
Boppie zei:revolution-nl zei:B-Real zei:Elektrische politieauto's lijken me niet handig in noodsituaties. Actieradius is bij normaal gebruik al niet geweldig, laat staan wanneer je een beetje door moet rijden. Gewoon een diesel erin.
In een dorp is het niet erg als het een diesel is?
Moderator
revolution-nl zei:Het is ronduit bizar dat die gifapparaten nog mogen worden verkocht.
revolution-nl zei:Wat mij betreft voeren zo overigens per direct een dieselverbod in voor nieuwe voertuigen. Het is ronduit bizar dat die gifapparaten nog mogen worden verkocht.
uwbuurman zei:revolution-nl zei:Wat mij betreft voeren zo overigens per direct een dieselverbod in voor nieuwe voertuigen. Het is ronduit bizar dat die gifapparaten nog mogen worden verkocht.
Ja eens hoor. En dan ook gelijk een ban op benzine autos, want die zijn ook nogal schadelijk en als we nu iedereen verbieden te remmen, dan slijten er veel minder banden, om maar te zwijgen van remblokjes. Dat scheelt echt een kwak fijnstof, joh!!
revolution-nl zei:Boppie zei:revolution-nl zei:(..)
In een dorp is het niet erg als het een diesel is?
Het aantal bewegingen in een dorp is vaak niet zo groot waardoor de belasting op de leefomgeving lager is. (..).
Boppie zei:Een deal van een half miljard.....
En dan korting geven van €236,- op een auto....als je het doet, doe het dan goed.
Pjötr zei:Hier hebben we naast de Tourans, Transporters en Golf Varianten ook agenten op een fiets, wat ook veel gezag uitstraalt (het zou ongetwijfeld heel handig in het centrum zijn), maar het toppunt vind ik wel de agenten op een scooter die we hier ook hebben. Daar waar ik de fietsen dan nog kan begrijpen, kan ik dat echt niet snappen. Zouden die er zijn om E-bikes te bekeuren die geen licht voeren?
Moderator
Ik zag dit net op tv. Er wordt wel erg gezocht vind ik. Zo'n kleine korting is natuurlijk niet netjes, maar dat gebeurt echt overal. Je zou haast geen Volkswagen of Audi kunnen rijden als je vanuit de overheid/politie bij die deal betrokken bent geweest, want de kans op gezeik is gewoon aanwezig. En dat zie je nu dus ook.Boppie zei:Een deal van een half miljard.....
En dan korting geven van €236,- op een auto....als je het doet, doe het dan goed.
Barri zei:Ik zag dit net op tv. Er wordt wel erg gezocht vind ik. Zo'n kleine korting is natuurlijk niet netjes, maar dat gebeurt echt overal.
Moderator
Barri zei:Voor mij geldt exact hetzelfde. Als ik zou werken in een functie waarmee ik met zoiets te maken zou hebben, zou ik ook misschien expres iets anders gaan rijden om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.
Maarja, is zo'n kleine korting al een beïnvloeding? Zou ie bij Opel of Volvo niet eenzelfde korting krijgen omdat ie 'de minister is'?
De keuze voor de B-klasse begrijp ik niet zo goed. Ten opzichte van een Touran lever je dan qua ruimte toch wel in, waardoor ik het praktische voordeel t.o.v. een 'normale' personenauto (hatchback/station) niet zie. Ik vind het onsympathiek gezegd een beetje een bejaardenbank, waarbij comfort veel belangrijker is dan de wegligging. Dat lijkt me voor een politieauto toch ook niet onbelangrijk.RobEU zei:En Mercedes-Benz heeft (voorlopig) gewonnen! De komende jaren zullen er duizenden B-klasses en Vito's worden opgeleverd.
De discussie over elektrische auto's laat ik maar lekker in de andere topics die daar al over zijn, maar tussen elektrisch en diesel zitten nog wel wat alternatieven. Daar mag de overheid wat mij betreft wel het goede voorbeeld geven.B-Real zei:Elektrische politieauto's lijken me niet handig in noodsituaties. Actieradius is bij normaal gebruik al niet geweldig, laat staan wanneer je een beetje door moet rijden. Gewoon een diesel erin.
Kamp...Boppie zei:Een deal van een half miljard.....
Denk je echt dat PON voor een miljoenenschikking had gekozen als dit zo 'gezocht' was geweest?Barri zei:Ik zag dit net op tv. Er wordt wel erg gezocht vind ik. Zo'n kleine korting is natuurlijk niet netjes, maar dat gebeurt echt overal. Je zou haast geen Volkswagen of Audi kunnen rijden als je vanuit de overheid/politie bij die deal betrokken bent geweest, want de kans op gezeik is gewoon aanwezig. En dat zie je nu dus ook.
Dakloos zei:De keuze voor de B-klasse begrijp ik niet zo goed. Ten opzichte van een Touran lever je dan qua ruimte toch wel in, waardoor ik het praktische voordeel t.o.v. een 'normale' personenauto (hatchback/station) niet zie. Ik vind het onsympathiek gezegd een beetje een bejaardenbank, waarbij comfort veel belangrijker is dan de wegligging. Dat lijkt me voor een politieauto toch ook niet onbelangrijk.RobEU zei:En Mercedes-Benz heeft (voorlopig) gewonnen! De komende jaren zullen er duizenden B-klasses en Vito's worden opgeleverd.
Moderator
Haha nee. Maar daarom verwacht ik wel spannendere berichten dan een korting van €236.Dakloos zei:Denk je echt dat PON voor een miljoenenschikking had gekozen als dit zo 'gezocht' was geweest?Barri zei:Ik zag dit net op tv. Er wordt wel erg gezocht vind ik. Zo'n kleine korting is natuurlijk niet netjes, maar dat gebeurt echt overal. Je zou haast geen Volkswagen of Audi kunnen rijden als je vanuit de overheid/politie bij die deal betrokken bent geweest, want de kans op gezeik is gewoon aanwezig. En dat zie je nu dus ook.
Barri zei:Voor mij geldt exact hetzelfde. Als ik zou werken in een functie waarmee ik met zoiets te maken zou hebben, zou ik ook misschien expres iets anders gaan rijden om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.
Maarja, is zo'n kleine korting al een beïnvloeding? Zou ie bij Opel of Volvo niet eenzelfde korting krijgen omdat ie 'de minister is'?
Idefiqs zei:Barri zei:Ik zag dit net op tv. Er wordt wel erg gezocht vind ik. Zo'n kleine korting is natuurlijk niet netjes, maar dat gebeurt echt overal.
Het gebeurt in het bedrijfsleven, zeker. Maar bij overheidsaanbestedingen is het onacceptabel, ambtenaren dienen onkreukbaar te zijn en geen beïnvloeding te accepteren van marktpartijen. Om voor de hand liggende redenen.
(..).
Durashift" zei:Ja, en dat kan ook met het kopen van een auto. 1% korting regelen kan iedereen ook. Of het iedereen lukt, is een tweede. winking smiley
Roder zei:Durashift" zei:Ja, en dat kan ook met het kopen van een auto. 1% korting regelen kan iedereen ook. Of het iedereen lukt, is een tweede. winking smiley
1%?! Wie gaat er in Godsnaam akkoord met zo weinig korting?