Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had precies hetzelfde problem en dezelfde
> oplossing, al had ik ook de bougiekabels
> vervangen. En dat alles hielp :)
>

Idd dat kan ook nog, maar eerst maar eens kijken of het nu over is.

Mach1 Schreef:
> Barri Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik had precies hetzelfde problem en dezelfde
> > oplossing, al had ik ook de bougiekabels
> > vervangen. En dat alles hielp :)
> >
>
> Idd dat kan ook nog, maar eerst maar eens kijken
> of het nu over is.

Het euvel is verholpen: de grijze loopt weer als een zonnetje! (y)

Ivo,
Ik weet niet of Bugs zijn topic op het VWForum volgt, maar iemand heeft een onderdeeltje voor 'm. Dat kan jij 'm vast wel even doorgeven:
<https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=52152>

Barri Schreef:
> Ivo,
> Ik weet niet of Bugs zijn topic op het VWForum
> volgt, maar iemand heeft een onderdeeltje voor 'm.
> Dat kan jij 'm vast wel even doorgeven:
>

dank je! heb ondertussen al gereageerd, en hij gaat van de week kijken of dat onderdeeltje nog goed is. (ik hoop het wel)

Mooi zo! Ik wil nog wel ns komen kijken naar dat projectje, of naar de GTI wanneer ie af is! En de GTI van Ivo heb ik ook nog nooit gezien... Moet maar 'ns gebeuren!

ALs de GTI mee moet dan wanneer de winter over is, met de grijze maakt niet uit wanneer en waar :D

Ivo, wat zeg je hiervan?
<https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=53814>

Zo'n computer, wat is dat? Beetje makkelijk en goedkoop te vinden, bijv. op de sloop? Utrecht is niet zo ver weg, dus ik zie het wel zitten hier iets mee te verdienen...

Lijkt me ook wel wat! voor 100 eurie. moet toch te vervangen en te krijgen zijn zo'n computer. en anders de onderdelen zijn bij elkaar al meer waard dan 100 euro! je kunt altijd eens een kijkje nemen, maar ik zou me eerst verdiepen in het hoe en wat met die computer.

Ik heb het idd even nagevraagd: een nieuwe computer kost ongeveer €1250,-! :eek: En tweedehands zijn ze nauwelijks te krijgen... Laat dus maar zitten... Want ruimte om dat ding te slopen heb ik ook niet.

Barri Schreef:
> Golf II minimeeting! :cool:
> Waar en wanneer? :p

kom maar een keer naar dinxperlo, kun je het project ook zien, deze is namelijk nog niet rijdend. hahahaha

Goed plan! Maar eerst ff de bumper repareren ;) Tegen die tijd zet jij de rode GTI ook wel buiten!

Hallo mensen,

Op verzoek van Mach1 (en omdat ik het zelf ook erg vet vind :T) hier een plaatje van mijn nieuwe Golf:
golf003zu6.jpg

golf005yn4.jpg

Gistermiddag nog wat aan zitten prutsen, alles mooi zwart gemaakt met Black chrome (ook hier gelezen, werkt perfect! zie de voorlip voor het vergelijk) Zijn nieuwe achterspeakers ingegaan, een fijne Pioneer radio, APK'tje, ori-reservewiel, kachelfan gefixt, oude NL sticker eraf en uiteraard even gewassen. Ik wil graag de achterruitenwisser platleggen, maar ondanks de prima uitleg van Mach1 is het me nog niet gelukt. Ik krijg de bout op de wissermotor wel los, maar kan dan het armpje er niet afwippen. :confused:
Ik ben er erg blij mee, ik kan er straks mooi mee naar stage.

Netjes hoor!!!! Wil het ook niet lukken met de laatste uitleg die ik je heb gestuurd???

Mach1 Schreef:
> Netjes hoor!!!! Wil het ook niet lukken met de
> laatste uitleg die ik je heb gestuurd???

Danku danku,:D. Nee nog niet geprebeerd, maar ga van het weekend wel verder.

Mach1 Schreef:
> ok! :D

Kleine update:
Vandaag is mijn auto uitgelijnd, stuurt een stuk rustiger zo (y).
Ook heb ik nog een technische vraag, de achterruitenwisser (die nog steeds niet plat ligt wegens lamballeritus mijnerzijds o_O ) wist de hele tijd door. Hoort dat? Of moet ie na 1 keer wissen gewoon weer naar de '0-stand' gaan?

Ja dat hoort! Je zet m aan door de 'stengel' van de ruitenwissers te duwen, om m uit te zetten moet je nog een keer duwen. Je moet m dus echt aan en uit zetten!

Divaninho Schreef:
> Ik mis de mooie dikke bumpers...Dat maakt een Golf
> GTI echt DIK

Dikke bumpers vind ik dus echt helemaal niks! En die horen zeker niet op een oud type! :)

Mach1 Schreef:
> Divaninho Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik mis de mooie dikke bumpers...Dat maakt een
> Golf
> > GTI echt DIK
>
> Dikke bumpers vind ik dus echt helemaal niks! En
> die horen zeker niet op een oud type! :)

idd, die horen op een G60 of een ander model waar ze standaard op zijn geleverd :D

Mach1 Schreef:
> Ja dat hoort! Je zet m aan door de 'stengel' van
> de ruitenwissers te duwen, om m uit te zetten moet
> je nog een keer duwen. Je moet m dus echt aan en
> uit zetten!

Okeewee, het werkt ook bij mij. Ik was al bang dat er iets stuk was.o_O vandaag of zondag nog maar eens met die ruitenwisser aan de gang...

mooie kar! hoe krijg je de bumpers zo mooi zwart en egaal?? die 1.6.. mvg floris

De bumpers op de grijze zijn pas twee jaar oud. Toen heeft de auto bij de vorige eigenaar (kennis) een paaltje geraakt en zijn ze vervangen door imitatiebumpers, maar wel hele nette.

Ik onderhoud ze met Valma Black Chrome. Dat is goed spul om je bumpers op te frissen.

Er zit een klein updateje aan te komen. Ik ga een nieuwe onderlip bestellen, deze is nog al versleten door drempels :D

Mach1 Schreef:
> De bumpers op de grijze zijn pas twee jaar oud.
> Toen heeft de auto bij de vorige eigenaar (kennis)
> een paaltje geraakt en zijn ze vervangen door
> imitatiebumpers, maar wel hele nette.
>
> Ik onderhoud ze met Valma Black Chrome. Dat is
> goed spul om je bumpers op te frissen.
>
> Er zit een klein updateje aan te komen. Ik ga een
> nieuwe onderlip bestellen, deze is nog al
> versleten door drempels :D

Hallo mensen,

Vandaag heb ik hem op mn werk gepoetst, hij glimt als nooit tevoren!(y).
Ik gebruik TurtleWax Blackchrome, werkt super. Alleen wel opassen met morsen.

Deze Golf II staat bij mij in het dorp te koop:

https://auto.marktplaats.nl/volkswagen/144896483-zeer-mooie-volkswagen-golf-1-6-cl-51kw-u9.html?return=eJwljEsKwzAMRO8SSJZO3NBFbUJxb2ISFxt%2FIiyFlpbevTLZaN48Blkl1TeoSaOSV6k6dLauXnsiUOMYd3BFZFsjQbKWUJQ0nhMBHu7vtMhhw4X2fjaynx%2BJj7k12gJTM8T5CcCIzw1PCU1ODJm9KUd2Naxc44trDa4w79g%2BXAaAY5k6%2FfsDEoM0xQ%3D%3D&df=1&fta=eNo1jlFuwyAQRO%2ByH%2Fk2Do3xrHyFXMFCgaao2EaAEzeW7x6o2p%2FVajQzbzQU9lQOrdGPD%2B0TcUIvQJsfxMmkIS8Q7EXR2Diwz3i5wOnTJHDIaHgKmNfJRndjv0F0rZI9%2Bx98XDolO%2F5%2BIjo785Ic2lMI69BUhAQFfbfErtQnnEHOFLaGwO5KaxkBElKq%2FiLVmfhIEMWUl6BNGr2d7%2FmrhqtTNKDbGuPoZmO3f7XkJ72NlVKKzS%2BmBekn8fXvfVRgg%2F043kYRUN0%3D&fta_ind=1&fs=1

:)

@Charger, die ziet er op de foto's netjes uit. Bijna een verdacht lage prijs dan...

@Bartholomeus, hele nette golf hoor (y)
Alleen bij de laatste foto lijkt de Madison-striping erg te golven... Is er ooit schade aan geweest of zijn de strepen er ooit afgegaan? Ziet er echt prima uit voor z'n leeftijd!

CorZa Schreef:
> @Charger, die ziet er op de foto's netjes uit.
> Bijna een verdacht lage prijs dan...
>
> @Bartholomeus, hele nette golf hoor (y)
> Alleen bij de laatste foto lijkt de
> Madison-striping erg te golven... Is er ooit
> schade aan geweest of zijn de strepen er ooit
> afgegaan? Ziet er echt prima uit voor z'n
> leeftijd!

Ik zou het niet weten, misschien dat het weer (warm en koud weer afgewisseld) zijn weerslag heeft gehad op de stickers.

CorZa Schreef:
> @Charger, die ziet er op de foto's netjes uit.
> Bijna een verdacht lage prijs dan...

Inderdaad, maar er is al gezakt met de prijs, eerst moest de auto iets van 1200 euro kosten.

Ik zit in dubio.........

Kameraad van mij heeft een dieseltje gekocht, nu kan ik een Golf II 1800I met nog geen twee ton op de teller overnemen. Heerlijke auto, zwart en net groot onderhoud gehad. Als ik dit doe betekent het dat de grijze weg moet, maar daar ben ika ardig aan gehecht.

Moet zeggen dat het wel erg aantrekkelijk is om voor 5 versnellingen te gaan ipv van de drietraps automaat. Dit ook om dat ik steeds vaker voor het werk verder weg moet en de automaat zuipt als een gek.

Mocht de zwarte er komen dan is het wel de bedoeling eerst mijn eigen interiuer, bumpers en grille en de hele mikmak over te zetten.

Wat denken jullie?

Ik zou het doen. Meer auto vind ik dan je huidige (sorry). Als je dan alle goeie onderdelen van je eigen auto overzet of bewaart heb je meteen een knappe Golf over ;)

Owja, als je nog onderdelen over hebt dan heb ik wel interesse ;)

CorZa Schreef:
> Ik zou het doen. Meer auto vind ik dan je huidige
> (sorry). Als je dan alle goeie onderdelen van je
> eigen auto overzet of bewaart heb je meteen een
> knappe Golf over ;)
>
> Owja, als je nog onderdelen over hebt dan heb ik
> wel interesse ;)

Het is ook meer auto, daarom denk ik erover na om die te nemen! Vijfbak in combinatie met de 1800 is gewoon een hele grote plus tov de 1600 automaat.

Als ik de zwarte neem dan komt het volgende erop van mijn auto:

- bumpers met chroomlijst
- grille
- interieur
- uitlaat hoogstwaarschijnlijk
- mijn zomerwielen

Verlagingsset zit er al onder, net als bij de grijze 60/40 dus netjes! Oja er zit een trekhaak op, maar die gaat eraf.

Denk denk denk. Deze week neem ik een beslissing.

Ik denk dat het minder moeilijk is dan je denkt. Je hebt dan meer auto onder je gat, die ongetwijfeld fijner gaat rijden en meer heeft. Daarbij kun je die 1800 'compleet' maken met onderdelen van je huidige Golf... je kunt er volgens mij in principe nooit een miskoop aan doen. Blijk je het niks te vinden... verkoop je hem toch weer? ;)

Dat is ook zo. De keuze is ook echt niet moeilijk :D, maar daarna moet ik nog wel even van de grijze af, dat is het punt. Miskoop wordt het zeker niet, de auto is nu van mn beste kameraad en ik ken de auto net zo goed als mijn eigen auto en heb er ook al heel wat kilometers in gemaakt naar Zuid Frankrijk zelfs.

Ik houd jullie op de hoogte!

Ik zou het doen, Ivo! Die zwarte is namelijk een leuk ding! Je automaatje is wel goed te verkopen denk ik! Wel aantrekkelijk om dat 60/40 setje dan over te nemen :)

:D

Ik ben er ook al wel over uit eigenlijk :)

Maar wel al mijn spul gaat er dan in. Interiuer en zo. Ik wil de zwarte in dezelfde stijl maken als ik nu de grijze heb. Gewoon met mn eigen spullen.

Wat denk je daarvan?

En ik zat alweer te denken............. de zwarte is verlaagd, de grijze ook. Als ik nu de grijze op de gti dempers en veren zet en het verlagingssetje onder de gti. Dat zou wel mooi zijn. Ik wil de gti toch om laag gooien.

Geen slecht plan idd! Maar ik zou het GTI setje toch bij de GTI aanwezig houden om 'm zo weer origineel te maken. Dan moet je dus ergens nog een standaard setje vandaan zien te halen.

ps: toevallig al een nette achterbumper over? :D

Nope nog niks over :)

Over die demperset heb je wel gelijk, die kan ik beter bij de GTI bewaren.

Binnenkort trouwens een uodate voor de GTI:

Paar lelijke plekjes/krassen (een op linkervoorscherm en op achterkant vlakbij GTI logo) worden aangepakt.

Dan is ie helemaal sjiek, van het voorjaar wat mooie wielen scoren en dan is ie klaar. Ik hou natuurlijk wel de originele wielen erbij.

Aanstaande zaterdag gaan we beginnen aan de GTI:

Er zijn een paar plekjes op de auto die me niet zinnen, die worden weggehaald. Ik wil m helemaal perfect hebben dus het volgende gaat gebeuren:

- motorkap, linker en rechterzijscherm, strip onder de koplampen en keienvanger worden helemaal netjes gemaakt en gespoten. Er zitten nu wat steenslagplekjes en krasjes op.

- rechterachterscherm en achterscherm (rand onder de kofferbak waar logo's zitten) en achter de bumper worden ontdaan van de minimale parkeerdeukjes en gespoten.

- Wanneer dit allemaal gebeurt is wordt de auto gepoleist.

Het voordeel is dat ik veel zelf mee help met demonteren en dergelijke. Verder gaan we ook dingen doen zoals even de voorruit eruit om de randjes daaronder (waar ze nog weleens willen roesten) te behandelen om te voorkomen dat dit gaat gebeuren.

Als ie klaar is is ie echt helemaal top zo als ik het wil wat betreft de carrosserie.

Ik zal foto's posten van de werkzaamheden volgende week.

Ik ook! Maar het wordt erg fraai denk ik!!! Dan is ie gewoon heeeeelemaal strak!! De auto is nu ook heel netjes, maar juist dan ga je je aan die kleine dingetjes storen en dus moet dat verholpen worden :)

Terug
Bovenaan