Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

ik zou uhm subtiel tunen. dus een nette sportuitlaat zoals supersprint die heeft en een mooie verlaging en dan misschien nog wat andere wielen van bbs en dan er niks meer aan doen en ohja alle originele onderdelen netjes bewaren natuurlijk! (y)

Ik denk dat ie naar de grond gaat en zelf denk ik aan BBS RM ipv deze wielen. Dan is ie echt helemaal af!

Kleine update voor de grijze:

Bestuurdersstoel staat bij de bekleder en is eind van de week klaar. Er zat een gat in, aangezien ik nog zo'n stoel had staan had ik genoeg stof om het een en ander te laten herstellen. De wang wordt omgezet en de stoel wordt tevens gevuld! Tijdelijke een oude stoel erin nu.

Verder ben ik op zoek naar een oud type grille voor de GTI en een GL-grille voor de grijze. Er zit nu al een GL-grille in, maar daar is geen chroomrandje meer op te bekennen. Als iemand iets tegenkomt laat t me dan weten!

Vandaag was het weer eens raak.............

:(

Kwam ik vanochtend bij de auto, stond het portier aan de passagierszijde open. Ne, denk je dan, niet weer! Maar jah het was dus weer eens raak. Slot is geforceerd en beschadigd, hoop zooi in de auto en hoedenplank inclusief oude speakers die misschien nog 5 cent waard zijn gejat! Als kers op de taart hebben ze ook nog even mn antenne afgebroken.

Bedankt weer!

Een kennis van me heeft dit ook eens gehad met zijn Toyota Starslet uit 1991. Het raam van de achterklep ingetikt en hoedenplank er uit gehaald. Welke hals doet nu zo iets:confused: :x

Een andere kennis had een luxe Golf 3 GTI met leren stoelen, elektrisch verstelbaar en verwarmd enzovoorts.

Komt ze 's-ochtends bij haar auto, was het zitmeubilair uit de auto gejat (dit moet wel bestelwerk geweest zijn, aangezien de stekkertjes en dergelijke van de stoelen netjes waren afgekoppeld).

Ik leef met je mee, Mach1. :cry:

echt balen als je er weer is achter moet komen dat anderen nul respect hebben voor andermans bezittingen. schandalig.

Gaan er hier nog liefhebbers naar de GTI-open in Ter Apel? Vorig jaar geweest en was echt de moeite waard. Ik ga met m'n type 1, leuke meeting, veel auto's.

Pff, wat een gekloot weer, Ivo! Je ziet weer: het is veel te makkelijk om in te breken in die Golfjes II. :(

Succes met de eventuele reparaties!

Is ook veel te makkelijk idd. Ga er van de week ff weer een nette (hele klink) opzetten, hoedenplank heeft Bugs er waarschijnlijk nog 1 dus das ook mooi. Dan nog even een nieuwe antenne, maar das zo'n irritant werk om weer te monteren. Maar jah het is ff niet anders.

Mooie wagen kerel, ik zelf kon ze eigenlijk ook pas waarderen nadat ik zelf een tijdje in een golf2 uit 87 heb rondgereden. Reed erg fijn en nooit problemen ondanks de leeftijd.

Vervelend van de inbraak, ik heb ze een keer betrapt bij de auto van mijn vriendin toen ik op een donderdagnacht terugkwam van mn bijbaantje. Ze hebben niets meegenomen maar er zaten wel verschillende deuken in zijn auto daarna, voornamelijk gecreerd met zijn eigen hoofd.

Klote, vooral dat er mensen zijn die niet van je auto af kunnen blijven.:x

@ Ivo: ik heb ook nog wel een zwarte hoedenplank. Hangt wel ietsjes door en hangt aan veters ipv aan die rubber touwtjes...

@ Ivo: hier staat een gebruikte chrome grille te koop. Misschien dat ie mooier is dan die van jou: <https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=47068>

Grille is gekocht! Echt een supernette (en origineel uit 1986!). Ga m zondag even ophalen. Dank je Barri!!!!!

Graag gedaan Ivo. Ik wacht de foto's af! :p

En als je toch een stukje naar het westen rijdt, kom dan gelijk je GTI even showen hier ;) :p

Dit is de grille:

Foto-PXDLDZCM.jpg

Netjes he???

Ivo: exact de grille voor je GTI. Nieuw en te koop op Marktplaats!!
<https://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/115223198-vw-golf-ii-grill-met-rode-bies-ongebruikt.html>

@ Barri:

Dank! Ik heb al zo'n grille gekocht laatst voor heel weinig, maar deze is denk ik een stuk netter!!! En op de gti moet een hele nette! Ik heb even gemaild!!!

Oja, Die andere grille heb ik opgehaald, die is in zeer goede staat, klus ik er zaterdag even op en dan volgen foto's!

Ivo, die grille heb je zeker zonder lampen gekocht? Ik zoek namelijk nog een nette grille zoals ik nu heb, maar dan wel inclusief lampen. Bij mijn grille zijn de verstralers dof, maar ik krijg ze niet losgeschroefd van de grille...

Ja zonder verstralers gekocht, ik zet die andere verstralers om (die zijn nog helder). Ik heb dan nog wel een setje voor je over. Mag je zo hebben. Moet je maar even kijken welke netter zijn!

Ik ben trouwens ook nog aan het puzzelen met het loschroeven van de grille, ga daar morgenavond mee aan de slag. Als ik het weet post ik het! :D

Heb je die dan over met een grille? Ik zou d'r dan graag een fotootje van hebben, dan kan ik kijken welke netter zijn :)

Ik heb die over met een grille, maar dat is een niet al te fraaie grille van het oude type. Ik zal er een fotootje van maken! De grille die nu in de GTI zit is niet origineel, die van het nieuwe type. Daar zit een rode rand op die nep is.

Hmm, da's minder! Ik ga toch voor een nette nieuwe GTI grille. Dan kan ik 't beter zo laten als ik het nu heb!

Ivo, is jouw GTI net zoveel waard als deze?
<https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=47956>

o_O

Ho es! Dan kan ik er nog wel meer voor vragen :D Ik heb een oud type met veel minder km's op de klok en ook in absolute nette staat! Beetje veel geld, over een paar jaar ok............. Maar nu nee. Dacht zelf aan iets van 2500. Maar ik ga hem in de loop van volgend jaar laten taxeren.

En toch vind ik zulke Golfjes véél meer waard dan al dat dure getunede spul, maarja: dat is weer een kwestie van smaak...

UPDATE 07 0KTOBER 2007

Eindelijk! Sinds dat ik de Golf heb zit er al een vreselijk irritante deuk in het rechtervoorscherm. De vorige eigenaar heeft daar een keer een paaltje mee geraakt. Het deukje irriteerde me al anderhalf jaar mateloos. Ik heb vaak geinformeerd wat herstellen zou gaan kosten, maar daar sla je steil van achterover en zulke bedragen had ik er niet voor over!

Dit is het gemene deukje:

IMG_1911.jpg

IMG_1912.jpg

Dus het wachten op een voorscherm in de juiste kleur begon!

Dat scherm heb ik laatst gekregen van iemand die de Golf van zijn ouders ging slopen. Scherm is netjes en in de juiste kleur wat wil je nog meer? :D

Nu moest het er nog op :D

Gisteren dus een dagje (eigenlijk maar een paar uur) aan de grijze geklusd met Bugs.

Eerst het front maar demonteren, alles wat er af moest er af. Ik moet zeggen dat er dan niet veel van overbijft! Kijk maar!

Bumper eraf:

IMG_1913.jpg

Nog meer eraf: keienvanger, grille en nog wat spul:

IMG_1914.jpg

Dit lag er van af:

IMG_1918.jpg

Toen kwam het belangrijkste. Het voorscherm moest er op een nette manier af. Dat ging vrij vlot. Zit met een hoop bouten en een bult kit vast. De kit doorgesneden en toen ging het er eigenlijk vrij snel af. Dan ziet het er zo uit:

IMG_1915.jpg

Toen kon het opbouwen weer beginnen, kon ik meteen mijn nieuwe grille monteren (met chroomrandje, origineel VW!):

Scherm (zonder deuk!) erop:

IMG_1917.jpg

En de boel weer in elkaar met de nieuwe grille en andere wieln voor de apk. Hij staat nu eigenlijk weer iets te hoog :D

Zie het resultaat:

IMG_1919.jpg

IMG_1920.jpg

Enige wat ik er nog aan moet doen is: de striping van het nieuwe scherm verwijderen (begin is al gemaakt) en een nieuwe dorpelsticker bestellen en laten plakken. Deze loopt namelijk door over het voorscherm en nu mist er dus een stukje!

Dat was het wel weer. Tot de volgende update!!!

Dat oogt al een stuk netter! Nu idd wel die striping eraf :) En zonde dat er ook nog een deukje in je keienvanger zit :)
De keienvanger van mij had een roestgaatje zag ik gister, dus dat heb ik meteen even aangepakt.

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoeveel bodemspeling heb je onder je GTI lip
> vooraan? 7cm gok ik? Ik had nl. 13cm...

Teveel in ieder geval :D Normaal heb ik een centimetertje of 4 (met de andere wielen).

Deze week is de grijze weer vlekkeloos door de APK gekomen!

Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF CL 51KW AUT. U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1595 cm3
Vermogen 51 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 924 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.400 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 05-01-1990
Datum eerste toelating 05-01-1990
Datum aanvang tenaamstelling 18-02-2006

Vervaldatum APK 11-10-2008
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 462 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.

Gefeliciteerd :)

Op de foto's hierboven, staat ie daar op 185/60/14? Dan zou die van mij net zo staan bij 60/40. Ik zit eigenlijk toch wel te denken aan een vaste Supersport set. Wat heb jij eronder zitten?

Thanks!

Hij staat nu op 175/65/14. Hieronder zit nu een FK set van 60/40. Is perfect moet ik zeggen. Ik ga voor de GTI een schroefset aanschaffen. Dan kun je nog eens wisselen als je andere wielen koopt :D

Ik weet!!!! Deze zijn van jou :D

En van t weekend even striping eraf en goede poetsbeurt. Audi-wielen weer even terug eronder of dat andere setje, maar die moeten we dan eerst ff spuiten!

Ow die winterwielen van vorig jaar, die zwarte. Maar in het zwart komen ze er niet meer onder! Dus even zilver spuiten dan ist goed zat voor de winter!

De GTI is voor de apk geweest: er waren twee dingen niet goed: veerschotel rechtsachter en een aandrijfashoes linksvoor. Nu weer in orde!

064.jpg

Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF GTI 79KW K6
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 15-12-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 02-06-2007

BPM € 3332
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Mooi zo! (y)

mbt winterwielen: op verschillende VW fora staan soms wel wat nette setjes, bijv. normaal 14" GTI-staal. Stuk beter dan die rare zwarte dingen die je vorig jaar had ;)

Dat staal heb ik ook wel liggen, maar het probleem is dat de banden op de andere velgen zitten en een andere maat hebben :) Ik heb de zwarte er weer op liggen, maar eigenlijk moeten ze gewoon even gespoten worden...........

Heb je linkjes van die advertenties? ;)

mooie wagentjes! vind de oude golf veel meer hebben dan de nieuwe rondere modellen! goed bezig!:D

Updateje:

De grijze had al een tijdje last van inhouden en slecht lopen bij vochtig weer.

Heb vandaag de rotor en verdelerkap vervangen en nu hopen dat het over is. Als ik zo naar de oude verdelerkap en rotor kijk waren die ook wel aan vervanging toe :D

GTI heeft inmiddels al een tijdje een oud type grille, zoals er standaard in hoort. Het is een gloedjenieuw origineel exemplaar!

Ik had precies hetzelfde problem en dezelfde oplossing, al had ik ook de bougiekabels vervangen. En dat alles hielp :)

De oude grille op de GTI staat mooi origineel, al vind ik de nieuwe grille een stuk mooier :)

Terug
Bovenaan