UPDATE 07 0KTOBER 2007
Eindelijk! Sinds dat ik de Golf heb zit er al een vreselijk irritante deuk in het rechtervoorscherm. De vorige eigenaar heeft daar een keer een paaltje mee geraakt. Het deukje irriteerde me al anderhalf jaar mateloos. Ik heb vaak geinformeerd wat herstellen zou gaan kosten, maar daar sla je steil van achterover en zulke bedragen had ik er niet voor over!
Dit is het gemene deukje:
Dus het wachten op een voorscherm in de juiste kleur begon!
Dat scherm heb ik laatst gekregen van iemand die de Golf van zijn ouders ging slopen. Scherm is netjes en in de juiste kleur wat wil je nog meer?
Nu moest het er nog op
Gisteren dus een dagje (eigenlijk maar een paar uur) aan de grijze geklusd met Bugs.
Eerst het front maar demonteren, alles wat er af moest er af. Ik moet zeggen dat er dan niet veel van overbijft! Kijk maar!
Bumper eraf:
Nog meer eraf: keienvanger, grille en nog wat spul:
Dit lag er van af:
Toen kwam het belangrijkste. Het voorscherm moest er op een nette manier af. Dat ging vrij vlot. Zit met een hoop bouten en een bult kit vast. De kit doorgesneden en toen ging het er eigenlijk vrij snel af. Dan ziet het er zo uit:
Toen kon het opbouwen weer beginnen, kon ik meteen mijn nieuwe grille monteren (met chroomrandje, origineel VW!):
Scherm (zonder deuk!) erop:
En de boel weer in elkaar met de nieuwe grille en andere wieln voor de apk. Hij staat nu eigenlijk weer iets te hoog
Zie het resultaat:
Enige wat ik er nog aan moet doen is: de striping van het nieuwe scherm verwijderen (begin is al gemaakt) en een nieuwe dorpelsticker bestellen en laten plakken. Deze loopt namelijk door over het voorscherm en nu mist er dus een stukje!
Dat was het wel weer. Tot de volgende update!!!