Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Super dat je de auto helemaal perfect wilt zetten. Dat is de enig juiste manier eigenlijk om deze auto in ere te houden. Top! (y)

succes zaterdag! vind de audi het leuk om uit logeren te zijn?

De GTI vond het gezellig bij de trabant en de 16V zei hij :D

Vandaag de zwarte op naam gezet! Nu even kijken wanneer we de boel om kunnen zetten :)

Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF CL 66KW U9
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 15-07-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 26-02-2008

En wel een foto verslagje erbij he!
En heb je het 60/40 setje dan over? Zoja, dan kom ik langs en mag je het onder mijn Golf monteren ;)

Ik moet ff kijken hoe ik dat doe, dan moek namelijk eerst originele dempers voor de grijze hebben en moet ie weer worden uitgelijnd enzo.... en als ik die dan heb en het setje over heb ben je de eerste gegadigde :D Ik wil onder de GTI namelijk toch echt een schroefsetje. Maar laten we die eerst maar even helemaal strak maken.

Fotoverslagje komt er zeker, maar ik denk dat ik er dit weekend helaas nog niet aan toe kom! Zaterdag is de gti aan de beurt en zondag midwintermeeting van speed.nl

Hey. da's dezelfde Golf als de onze ;)

Ook een Golf CL 66KW U9 op kenteken :D

Ik zal snel een foto posten, heb er alleen geen hier op de laptop helaas. Die houden jullie tegoed.

Ivo, ik heb dat 40/40 setje. Kunnen we ruilen, zet je dit setje onder de grijze :)

@Marco: en in dezelfde kleur!

Ik heb nog wel een fotootje van die zwarte, maar wel een redelijk oude foto:
DSCN3583.JPG

:)

:D

Dat is m jah. Tijdje geleden :)

Wat betreft verlagingsset dat laat ik je nog weten hoe en wat!

@Barri, je foto werkt niet.

Mooie lakkleur he? Ik vind het een mooie kleur iig. Zeker als ie schoon is en de zon er mooi op schijnt... Typische kleur.

Verlagingsetje onder de onze is van eibach dacht ik... is alleen wel meer dan 40/40 ;)

Bij mij werkt ie ook! De zwarte is 60/40 verlaagd.

Te doen:
- interieur inbouwen
- bumpers met chroomstripje
- trekhaak verwijderen
- mn zomerwielen eronder
- grille wisselen

Sorry, nu werkt ie wel. Maar is idd zowat een kopie van de onze. Zelfde wielen (alleen bij de onze mist helaas 1 centerkapje), ook een snokbobbel achterop, zelfde kleur ook (mooi). Netjes!

Alleen de bumpers hebben bij jou een rood biesje en de onze zijn helemaal zwart. En jij hebt nog een NL sticker. Die zit er bij de onze niet meer op ;) Owja, en de uitlaat natuurlijk, hahaha :)

Die wielen zitten er nu niet meer op, die heeft de verkoper (2 eigenaren terug) zelf gehouden.

@Ivo: toevallig binnenkort dan ook nog een nette achterbumper over? :)

Stickers enzo zijn er al anderhalf jaar af. Dit is een oude foto van toen Bugs m had gekocht en de wielen zijn toen niet gekocht.

GTI-bumpers gaan er van af. Die heb ik al op de gti en das genoeg ;) Demper wil ik ook vervangen door mn S-rohr.

GTI bumpers (met trekhaak) zijn dus over? Mooi! :D

Demper vervangen: hm, lastig! S-rohr staat idd erg gaaf op een mkII, maar die dubbele schuine pijpjes vind ik ook geweldig!

Het is zo: ik haal in ieder geval de demper van de grijze af, ding was duur zat en dan kan ik m in de toekokmst altijd nog op de zwarte zetten :D

Bumpers zijn nog niet helemaal over......... eesrt ff kijken welke mooier zijn voor op het opknapproject. Deze voorbumper is wel fraai, maar achter is ie wat minder mooi vind ik zelf.

GTI Bumpers over? Da's heel mooi. Die zaten eerst ook op deze, maar zijn eraf gegaan bij het plaatsen van de trekhaak, dus kan nog wel een setje gebruiken ;)
(Vriendinlief vindt dat rode randje zo mooi..........:))

Dubbele schuine pijpjes horen eigenlijk op een MkII vind ik... Maar S-rohr smoelt ook lekker. Lastig, persoonlijke voorkeur denk ik.

En dan neem ik jouw achterbumper weer over Marco! :)

Dubbele schuine pijpjes horen eigenlijk op een MkII vind ik... Maar S-rohr smoelt ook lekker. Lastig, persoonlijke voorkeur denk ik.
Alles beter dan zo'n idiote schoorsteen onder de auto! :)

Whahahahaha, mee eens ;)

Maar vriendin wilt er niks van weten hoor. Sjonnie is geen sjonnie meer zonder z'n kachelpijpen zegt ze...

Ivo, hier staat een Manhattan interieur te koop. Interessant om terug te zetten in je grijze? Ik heb zelfs het gevoel dat dit interieur het interieur is dat origineel uit jouw Golf komt en ik dus heb overgenomen! Ik ga zondag die bumpers bij 'm ophalen dus kijk gelijk even naar het interieur. Ben wel benieuwd :)

Er kwam toch nog meer in de verkoop? Die bumpers is mss wel wat voor op de CL... Als ik zo doorga heb ik binnekort 10 grillen en 20 bumpers liggen :p

Nja, garage is toch groot genoeg, hehe :LOL:

@Marco, ik heb in totaal ook 4 grilles liggen, haha :D

@Ivo: ik weet 90% zeker dat dit jouw setje is. Want ik had die lelijke deurbak er volgens mij nog ingezet (even gewisseld met het GTI interieur). Achteraf niet nodig, want ik kwam op de zolder van de garage nog een paar deurbakken tegen...

Ik heb twee grilles liggen :D

Welke deurbakken heb jij er nu opzitten? Oud type of nieuwe? Ik ben een voorstander van de oude versie, die zijn wat subtieler.

Ik heb het even nagevraagd Ivo, en heb is idd jouw oude interieur!!

Wat is het verschil in deurbakken? Ik heb er 13cm speakers in, dus dat is de nieuwe versie?

Jeps jij hebt de nieuwe deurbakken. Dit zijn de oude:

084.jpg

Kan ik ook als ik wil het originele er weer inzetten........ maar das zo lelijk!

Hoort wel bij de Manhattan he. En ik moet zeggen: ik vind het een mooi interieur, dat Manhattan interieur!

Damn, Mach1, heb even het topic doorgelezen. En die grijze Golf II ziet er toch wel erg netjes uit zeg! :eek:

Ook die rode GTI is helemaal super. Maar heb je nou 3 Golf II'tjes? :)

Jah :)

Maar die zwarte is voor de grijze in de plaats. Was echt een buitenkansje : D

Dus straks heb ik ernog 'maar' 2 :D

Haha, oké dan. Ik heb toch wel besloten dat ik ook zo'n Golfje wil. Als ik die topics van jou en Barri zo doorlees. :cool:

@Barri, hele verzameling dus? Maareuh, die middelste van de foto laatst is voor ons he ;)
Wel met logo natuurlijk :T

@PG, Golfje II is zooo leuk en volgens mij de beste auto om mee te beginnen (en blijven rijden).

Ja, idd. Hij komt er echt wel. Ze zijn ook heel gaaf te tunen door kleine aanpassingen. (Bijv. de GTI lip en GTI grille)

En zóveel hoeven ze niet te kosten.

Iemand tips qua punten waar ik op moet letten?

Ze zijn idd oerdegelijk. Wordt ook niet voor niks de meest degelijke Golf ooit genoemd...

Puntjes:
Roest bij de schermen
schakelen van 1 naar 2 (syncromeshringen willen nogal eens slijten, zeker met hoge km-standen
geluidjes onder de kap (motor, dynamo, brandstofpomp)
verder gewoon goed voelen, luisteren en natuurlijk kijken

let ook op roest op de hoeken achter onder de bumper, als ie daar begonnen is zit het zeer waarschijnlijk ook onder de wielranden.

Kijk ook goed of er geen roest onder de raamrubbers uit komt.

edit: oja koop minimaal een 1600 5 bak.

edit: oja koop minimaal een 1600 5 bak.
Maar de 1300 4-bak rijdt ook niet vervelend hoor! Alleen is ie niet echt gemaakt voor de snelweg. Ik ben er al mee naar België (tegen de Franse grens zelfs) geweest en dat doet ie perfect! Alleen maakt ie wel wat meer herrie door de 4-bak!

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze zijn idd oerdegelijk. Wordt ook niet voor niks
> de meest degelijke Golf ooit genoemd...
>
> Puntjes:
> Roest bij de schermen
> schakelen van 1 naar 2 (syncromeshringen willen
> nogal eens slijten, zeker met hoge km-standen
> geluidjes onder de kap (motor, dynamo,
> brandstofpomp)
> verder gewoon goed voelen, luisteren en natuurlijk
> kijken

Klopt helemaal CorZa; ze zijn idd oerdegelijk. Verbaas me er wel eens over hoeveel nette Golfs 2 er nog zijn. Terwijl ze toch 17 jaar niet gemaakt worden... Heb zelf nog een Golf 2 GTI uit 1986, in opperbeste staat. Fijne karretjes zijn het.

Wat een nette Golf zeg. Die ziet er echt uit zoals hij er ongeveer uit hoort te zien. Zag de onze er nog maar zo netjes uit ;)

Zelfde verlaging als de onze heb ik het idee. Ziet er ook ongeveer zo uit. Alleen dan zitten er bij ons Sebrings onder, dat staat wat anders.

golf1gf8.jpg

golf2ac1.jpg

Erg nette Golf Mach1! Mag ik nou vragen wat je er voor betaald hebt? (Voor mij een indicatie. ;))

@autocratie. Dat valt mij ook op. Op meetings staan heel veel Golf II's (tegenwoordig standaard met een 1.8 20VT blok erin, maar dat terzijde) in echt perfecte staat.

Ik kom veel op cleaned.be en als je daar ziet hoe sommige Golfjes een tweede leven krijgen na 3 ton op de teller... echt respect hoor. Worden he-le-maal gestript en zien er dan vaak nog steeds piekfijn uit. Zegt toch wel iets over de Golf II vind ik...

Ik vind het model nog altijd mooi overigens. Gezien de leeftijd he. Een Golf III vind ik minder mooi dan de II.

Ja, idd, echt prachtig om te zien! Als ik er tijd voor kan vinden wil ik dat ook doen. :) (Of de auto moet al piekfijn zijn. :D)

Dank Porsche Gek!

@ Corza: die van jullie is ook fraai hoor! Gaaf ook dat er niet van die plastic wielranden opzitten! Het liefst zie ik een Golf II zonder die lijsten en zonder de strips op de deuren. Dat is erg fraai.

Zoals deze die van Bugs was:

IMG_1279.jpg

Ik blijf de Golf II ook nog steeds een erg mooi model vinden, idd de III vin dik ook minder fraai. Die vind ik echt alleen in de juiste kleur met de juiste subtiele aanpassingen te pruimen.

Terug
Bovenaan