Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Mooi mooi mooi die Golfjes!

Hier weer een update van vandaag:

De motorkap is van de week al in de grondverf gezet.

Vandaag de voorschermen in de grondverf gezet en verder gegaan met de rechterzijkant. Onder de achterste wielrand zat aardig wat roest, hier is dus een nieuw stuk in gezet. Staat er nu weer strak bij. Volgende week zaterdag weer verder met de rechterzijkant. Vervolgens de achterkant en tja dacht ik, waarom pakken we dan niet gelijk alles mee........ dus ook de linkerzijkant gaat er aan geloven :) Hij wordt zo echt superstrak.

Ik heb trouwens ook een besluit genomen over de velgen..... Ik ga eerst voor het originele staal! Ik heb zulke wielen liggen en laat ze helemaal opknappen. Dan steek ik dat geld wat voor dikke wielen was nu even in een nog strakkere carosserie en dan kunnen de BBSen altijd in de toekomst nog dacht ik zo.

Hier de foto's:

Afb038.jpg

Afb039.jpg

Afb041.jpg

Afb042.jpg

Afb043.jpg

Afb044.jpg

Volgende week zaterdag weer een update!!!

Netjes hoor. Echt goed bezig. Ga je topic op de voet volgen.... ownee, dat deed ik al ;)

Succes!

Ik zie net op internet je grijze Golf te koop staan. Zééér schappelijk prijsje! Ik zou 'm bijna kopen voor het verlagingssetje :D

Ik heb al wat spul besteld en binnengekregen:

DSC00013.jpg

DSC00014.jpg

Een nieuwe onderlip en een nieuw randje voor onder de grille.

Ja idd! Ik ga ook nog de wielranden bestellen en dat rooster voor in de keienvanger! Nieuwe gril (origoneel) had ik al! Kan echt niet wachten tot ie weer klaar is!

Over de grijze: ik moet zeggen dat de interesse boven verwachting is! (y)

Daar ben ik weer met de wekelijkse update :D

Vandaag weer aan de gang geweest. Wat er gedaan is:

- rechter wielrand achter afgemaakt, die is nu weer compleet en vooral hard.
- gat waar de trekhaakbekabeling doorheen kan is dichtgelast
- linker wielrand achter netjes gemaakt. Deze kant was gelukkig een stuk minder slecht dan de
rechter. Een stukje is ingelast.
- de wielranden die af zijn helemaal antiroste behandeld
- vanuit de binnenkant de zijschermen helemaal ontvet zodat ik deze ook antiroest kan behandelen

Volgende week weer verder, dan gaan we verder met het achterpaneel en zijn we bijna helemaal rond. Dan nog strak maken ed. Daarna is het even twee zaterdagen stik want dan ben ik op vakantie :D

Dit zijn de foto's:

De neus:
DSC00022.jpg

DSC00021.jpg

De wielrand rechtsachter:
DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

Gat van de bekabeling:
DSC00023.jpg

DSC00024.jpg

Wielrand linksachter:
DSC00028.jpg

DSC00029.jpg

De twee projecten naast elkaar:
DSC00030.jpg

En een deur:
DSC00019.jpg

Tot de volgende update!!!

Goed bezig! Ik blijf het een rigoureuze klus vinden voor een op het oog zo strakke auto!

Je tweelingbroertje staat trouwens te koop: <https://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=58807>

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed bezig! Ik blijf het een rigoureuze klus
> vinden voor een op het oog zo strakke auto!
>
> Je tweelingbroertje staat trouwens te koop:

Ah dat ziet er ook goed uit!

Het is inderdaad een rigoreuze klus, maar ik weet nu wat er onder die wielranden zat en dan moet de roest gewoon weg. Is gewoon behoud van de auto. ALs ie straks weer klaar is is ie gewoon helemaal 100 % in orde en ik vind dat het wel waar dom deze klus nu te doen.

Op het oog was de gti ook al erg mooi, het zijn alleen die kleine dingetjes allemaal waar je je dan mateloos aan gaat storen. Het is een liefhebbers auto voor erbij en die wil ik dan ook helemaal sjiek hebben. Das zo'n beetje de gedachtegang.

Netjes hoor!! Echt goed bezig! Ik kom 'm zeker een keer bewonderen!

Die GTI die op het VWForum te koop staat vind ik wel wat. Maarja, ik heb het geld er nu niet voor (over)... Maar reken maar dat die GTI helemaal niets afschrijft! :)

Hoe is het trouwens met de grijze? Al verkocht?

Ik heb nu vijf reacties gehad waarvan een echt heel serieus overkomt. Die laat deze week weten wanneer ie wil komen kijken. Dus ik ben benieuwd!

OK, netjes! Ik ben ook wel benieuwd. Hoor het nog wel! En als ie niet te verkopen is neem ik je verlagingsset over ;)

De twee projecten naast elkaar

Volgens mij staat er nog een projectje in de hoek gedrukt :T

Ziet er leuk uit dat project van jou,

Ik heb zelf vorige week ook weer een Golf 2 gekocht om op te knappen.
Een rode 1.6 benzine uit 1991.

Moet aardig wat aan gebeuren maar gaat helemaal goedkomen (y).

@ Boerbosgoed: Klopt, maar die Trabant is van iemand anders!!!

@ Golfieden: Leuk, ik ben benieuwd! Wat moet er allemaal aan gebeuren?

Hij is helemaal origineel zelf de vw mattenset uit 1991 ligt er nog in haha.
binnenkant is echt als nieuw behalve de deurbakken die zijn niet zo best meer .
buitenkant zitten 2 kleine schades die gemaakt moeten worden en dan die kleur ,
volgens mij is hij nooit gepoetst rood is erg dof geworden evenals de wiellijsten.
Bumpers zijn nog wel mooi zwart.
De standaard velgen daar had ik de wieldoppen vanaf gehaald en schrok aardig van wat eronder zat.
een en al roest.
vanmiddag ga ik een mooi setje verbreed staal ophalen .

Het word een retro projectje.

zal binnenkort even foto's maken en een topic beginnen.

greetz

Leuk, ik ben benieuwd naar wat foto's! Toevallig heb ik ook een vaalrode Golf, alleen dan een 1.3 van 1990 :)
Ik ben benieuwd naar wat foto's en een topic van/over jouw Golf!!

Succes! :) Ik was vandaag bij Pieter en die vertelde ik over de zwarte Golf. Vond ie ook wel jammer, want volgens mij wilde ie 'm zelf ook wel weer terug :p

Ah vandaag wilde ik wat foto's maken maar in dit weer uhm laat ik het maar even heb liever een zonnetje erbij.
Ik zag heel veel pagina's terug dat je die stickers er netjes hebt afgehaald ik heb alleen zo'n witte NL sticker erop krijg hem er niet af.

Ik heb het setje verbreed staal eronder gelegd .
Staat leuk maar stuurt minder fijn zonder stuurbekrachtiging :D

@ Barri: dank je en de foto's van de zwarte komen eraan!

@ Golfieden: Hier is het heerlijk zonnig :D De sticker moet je met een fohn warm maken en dan gewoon oneindig pulken. Dan wil ie er wel af. Wat wasbenzine/stickerverwijderaar wil ook wel helpen.

Gisteren ook weer met de GTI aan de gang geweest. Die update volgt nog.

Topic gemaakt en een paar foto's .

Het is toch nog droog geworden het zonnetje schijnt nu lekker :D

Even een klein updateje voor de zwarte:

Het interieur vanuit de grijze (die dus is verkocht) zit erin! Ook heb ik de grille met chroomrand erin zitten. Volgende is het monteren van de bumpers met chroomrandje. Dan is het allemaal weer een mooi totaalplaatje!

DSC00036.jpg

DSC00037.jpg

Achterbank met hoofdsteunen blijft gaaf!! Grille vind ik iets minder. Chrome bumpers gaat wel lekker staan!
Welke velgen komen er onder de zwarte?

Ziet er goed uit allemaal.(y)
De sportstoelen van een GTI zullen vast beter zitten dan de standaard stoelen.:)

Inderdaad zit een stuk beter, maar dit interieur heb ik al twee jaar. Heb ik toen voor de grijze gekocht en daarin gehad. Nu heb ik de grijze verkocht met het zwarte skai erin en dit interieur overgezet naar de zwarte. Zit echt prima en is nog hardstikke netjes. Vorige zomer heb ik de slijtage in de bestuurders stoel (gat in de wang) laten wegwerken (ik had de stof nog liggen) en de stoel op laten vullen.

Daar kan ik dus nog wel even mee vooruit!

Oja de rode GTI wordt trouwens een totaal overspuit project :D

Jeps alle stickers zijn nog verkrijgbaar als imitatie, maar wel in precies hetzelfde materiaal. Ik heb alle striping rondom, dorpelstickers en achterklepsticker besteld.

Let wel op waar je die stickers besteld. Ik hoor wel eens dat ze soms van mindere kwaliteit zijn...

Je bent lekker bezig hoor, chapeau (y)

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Let wel op waar je die stickers besteld. Ik hoor
> wel eens dat ze soms van mindere kwaliteit
> zijn...
>
> Je bent lekker bezig hoor, chapeau (y)

Dank u! Kan echt niet wachten tot ie af is, maar dat duurt nog wel een poosje!

Klopt met die stickers moet je wel uitkijken waar je ze koopt. Over deze heb ik alleen nog goede verhalen gehoord dus ik denk dat het wel goed zit :D

idd, bij koopje van de week.
en ook nog op de Bazaar.
maar dat heeft natuurlijk met elkaar te maken :)

Ik zag het jah! Ik werd ineens weer gebeld een paar keer of de Golf er nog was. Ik was met vakantie maar keek op Schiphol net in de Autoweek en daar stond ie. Echt tof! Heb maar even de autoweek gekocht :D

Wat grappig, heeft ie ook in een blad gestaan, kun je naar vwschrootwarrior van vw forum mailen. voor in zijn topic van forumauto's die in een blad hebben gestaano_O:p;)

Zie je wel!!! Ik wist het. Ik zat de autoweek te lezen en zag die Golf en dacht meteen "verrek dat ding komt me toch bekend voor". Nu snap ik waarom, hahaha. Mooie golf hoor (y)

En de prijs is voor die auto echt dik in orde. Ik gok dat je die binnen een week kwijt bent...

Succes!

Hele strakke Golf zeg :eek:! Het is dat ik al 2 auto`s heb, maar anders...

:)

<MP>

Terug
Bovenaan