Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie je wel!!! Ik wist het. Ik zat de autoweek te
> lezen en zag die Golf en dacht meteen "verrek dat
> ding komt me toch bekend voor". Nu snap ik waarom,
> hahaha. Mooie golf hoor (y)
>
> En de prijs is voor die auto echt dik in orde. Ik
> gok dat je die binnen een week kwijt bent...
>
> Succes!

Die is al weg :D Ik was alleen vergeten om m van de Bazaar te halen voordat ik op vakantie ging. Hij is 22 maart al verkocht, had m maar twee weekjes op internet staan :D

En...... hij is naar een liefhebber. Die heb ik ook maar even gemeld dat zn auto in Autoweek staat :D

Hahahaha, ok dan :)

Nouja, wel mooi (en logisch) dat ie zo snel weg was. (Volgens mij heb ik dat zelfs in je eigen topic gelezen..., maar goed...)

Wel leuk om te lezen dat hij naar een liefhebber is! (y)

hoever ben je eigenlijk al met de gti ga je hem laten spuiten of doe je alles zelf ?

wat een werk, wat een werk o_O wel heel erg gaaf dat je het allemaal doet. Golf II is echt een plaatje als ze af zijn (y)

Golfieden Schreef:
> hoever ben je eigenlijk al met de gti ga je hem
> laten spuiten of doe je alles zelf ?

Ik ben er zover mee als dat ie op de foto's staat. Volgende weeke zaterdag gaan we er weer mee verder. Ik probeer er wel zo veel mogelijk de vaart in te houden want ik wil m zo snel mogelijk weer klaar hebben.

Lassen, strak maken en spuiten doet een jongen die ik ken. We werken er samen aan.

Ik heb weer wat onderdelen en donorplaatwerk bij elkaar gezocht dus volgende week kan we weer even flink doorgepakt worden :D

Nog wel de laatste keer tegen flink wat rottigheid aangelopen bij de tankophanging en veerpoot. Das dus nog een 'projectje' tussen door. Echt alle Golfjes 2 zijn op die plek zo slecht.

Maar het gaat erom dat als ie straks klaar is dat ie dan ook helemaal tip top in orde is.

Nog wel de laatste keer tegen flink wat rottigheid aangelopen bij de tankophanging en veerpoot. Das dus nog een 'projectje' tussen door. Echt alle Golfjes 2 zijn op die plek zo slecht.
Kan je dat ook zien zonder de tank eronderuit te halen? Ben wel benieuwd hoe het bij mijn Golf is...

Nee, dan kun je het niet zien. Zo lang je alles op zijn plek laat zitten zit is het ook 'prima', maar als je eenmaal dingen gaat los halen kom je op die plek vast en zeker ellende tegen. Het is gewoon een erg zwak punt. Het is ook niet makkelijk om aan een tweedehands vervangend onderdeel te komen (tankophanging) omdat ze bij alle slopers rot zijn.

Gisteren weer de hele dag met de GTI aan de gang geweest! Foto's moeten nog volgen.

Het volgende is gedaan:
- rand waar het kofferbakslot op zit is vervangen. Dit was een keer lelijk 'hersteld'. Nu weer superstrak.
- begonnen met het gedoe bij d ebenzinetank: binnen kant op nieuw ingelast, volgende week komt de nieuwe rand voor het tankklepje erop.
- nieuwe keienvanger geschuurd en alvast antiroest behandeld, hetzelfde met het stripje voor onderaan de grille.
- ruitenwisserarmen heb ik weer terug, deze zijn mooi zwart gespoten.
- spoilertje van het schuifdak is ook opnieuw gespoten en klaar.

Van de week ga ik er nog een avondje aan werken en dan zal ik even foto's maken.

Volgende week zaterdag weer een update!

ben wel benieuwd hoor naar het eindresultaat.
volgens mij gaat hij super worden want je besteed er een hoop werk aan .
bijna niets wordt overgeslagen als ik het allemaal zo'n beetje lees .

(y)

Ik ben ook erg benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in :D

Ik pak nu gewoon alles in een keer goed aan, dat is de enige manier om m helemaal sjiek te krijgen. Vooral die details zoals dat spoilertje en zo wil ik dan niet overslaan.

Over de lak komt ook blanke lak trouwens!

Hier een update met foto's!

Gisteren weer de hele dag aan de gti gewerkt en weer een stuk verder gekomen :D

De rand bij het kofferbakslot heeft volgens mij een keer geroest, er was op een vage manier een nieuw stuk 'ingezet'. Een hoop plamuur, kit en leijk laswerk. Dat moest dus anders. Via via zo'n deel van een sloopgolf gekregen. Met dank aan Bugs voor het regelen en uitslijpen. Het binnenste deel (in de kofferbak) is dus vervangen (grijze):

DSC00048.jpg

DSC00047.jpg

DSC00046.jpg

Bij de tankvulhals zat aardig veel roest, de roest zat tot in de wielkuip (die foto's volgen zo). De rand waar het tankklepje op zit is er uitgehaald, toen is daarachter alles weer in orde gemaakt. Daarna ging het nieuwe stukje plaatwerk (kant en klaar te bestellen) weer op de goede plek.

DSC00050.jpg

DSC00056.jpg

Toen dat eenmaal zover klaar was zijn we begonnen aan het grootste probleem. Een hoop roest bij de wielkuip en daar waar de veerpoot aan vast zit. Wat een bult roest zeg.

DSC00051.jpg

DSC00052.jpg

Veerpoot eronderuit en toen dat geval waar de grodel aan vast zit en dat geval waar de veerpoot aan vast zit erafgehaald. Die worden waar nodig gerepareerd en hergebruikt.

DSC00053.jpg

Daarna al het rotte eruit geslepen, toen was het volgende over :D

DSC00058.jpg

DSC00061.jpg

Daar gaan we volgende keer dus mee verder!

Wat er gisteren verder is gebeurd:

De nieuwe keienvanger in de antiroest gezet, deze wordt aan de binnenkant uiteindelijk zwart van kleur. De buitenkant wordt in de coating gezet.

DSC00049.jpg

Verder heb ik antiroestspul in de dorpels gespoten en de achterschermen van binnen behandeld.

Dit was m voor deze week. Volgende week gebeurt er even niks, maar de week daarna gaan we verder met het lassen van die wielkuip rechtsachter! Wanneer dit klaar is alles wat gelast moest worden gelast en kunnen we verder :D

Grote kolere, wat een klus! Ik dacht: die spuit eventjes de wat mindere plekjes over, maar dit wordt bijna een complete restauratie! :)
Ik weet iig waar ik mijn Golf heenbreng als ie eraan toe is, hahaha :D

:D

Idd je kunt wel spreken van een restauratieproject! Ik hoop dat ik m met 2 maanden weer op de weg heb!

ik heb echt respect voor je dat je de GTI zo netjes op knapt. wat is de officiele kleur van de auto? tornado rood?

steven_86 Schreef:
> ik heb echt respect voor je dat je de GTI zo
> netjes op knapt. wat is de officiele kleur van de
> auto? tornado rood?

Inderdaad, tornado rood (LY3D).

@ Carkiller: het is een flinke klus, maar het is de moeite waard!

Weer even een update!

Gisteren weer aan de gti gewerkt en we zijn aardig opgeschoten. De wielkup is klaar (het lassen) en dus is het laswerk nu eindelijk allemaal gedaan!

Binnenkant wordt nu eerst helemaal klaargemaakt en weer in kleur gezet, dan verder met de buitenkant. En dan spuiten.

Zie hier wat slechte plaatjes. Mooie moet ik nog even maken met een goede camera.

gtimei2008060.jpg

gtimei2008061.jpg

Opz ich juist niet. Aan de andere kant van die roest zat de ophanging van de tank. Door dat die is gaan rotten is het zo naar binnen gegeaan. Viel me mee hoe snel dit hersteld was. Zat er met een uurtje of drie allemaal weer op :D Nu is het laswerk klaar (y)

dit word echt de perfecte VW golf II GTI als de auto klaar is, echt alles word weer zo goed als nieuw gemaakt. wie weet misschien wel beter dan nieuw. respect :D

Barri Schreef:
> Rigoureus! Vreemde plek om roest te hebben
> overigens, zo middenop de wielkast!

er rijden meer golfjes 2 met roest op deze plek. hij hoeft maar een klein tikje hebben gehad in de zijkant, of een lasje net niet goed en je hebt er zo vocht tussen zitten met de gevolgen van dien...

maar dit is weer supernetjes hersteld! ben benieuwd hoe de auto er uit ziet met de nieuwe laklaag.

Zo daar ben ik weer met een update! :D

Afgelopen zaterdag weer flink aan de gang geweest met de GTI. Weer een stuk verder gekomen.

De wielkuip is weer helemaal in orde: gekit en antiroest behandeld, aanstaande zaterdag wordt de binnenkant weer in kleur gespoten. De tankophanging is ook weer aanwezig dus dat is gefikst. De coating volgt volgende week.

Ook de ingelaste rand van de kofferbak geschuurd en antiroest behandeld.

Vandaag een schroefset besteld die er zaterdag onder gaat. De 2 achterste veerpoten zijn er al onderuit dus dan kan ik beter maar gelijk het goede er onder zetten. Dan staat ie weer op de wielen!

Zaterdag erop (31 mei) gaat ie naar de spuiter. Daar wordt ie verder strakgemaakt en gespoten. Dan kunnen we hem daarna eindelijk weer opbouwen!

Zie de foto's:

DSC00066.jpg

DSC00071.jpg

DSC00074.jpg

DSC00072.jpg

DSC00078.jpg

DSC00079.jpg

DSC00080.jpg

DSC00077.jpg

Tot de volgende update!!!!

Netjes, Ivo!

Waar ik je over belde: die witte Golf (zie VW topic) had een roestplek precies recht onder dat steunding van de veerpoot, op de wielkast. Zeg maar verticaal op het smalste stuk van de kofferbak. Met m'n sleutel prikte ik er doorheen...

Barri Schreef:
> Netjes, Ivo!
>
> Waar ik je over belde: die witte Golf (zie VW
> topic) had een roestplek precies recht onder dat
> steunding van de veerpoot, op de wielkast. Zeg
> maar verticaal op het smalste stuk van de
> kofferbak. Met m'n sleutel prikte ik er
> doorheen...

Aha, dan denk ik dat je er goed aan doet dat ie blijft staan. Dan is ie gewoon bij de tankophanging gaan rotten jammergenoeg. Verder een net ding inderdaad! Kijk als het nu een speciale auto was, maar als er gewoon een leuke daily wordt gezocht zou ik aan zoiets niet beginnen. Jammer!

Ziet er goed uit.(y)
Blijft toch wel 1 van de mooiste GTI's, van het type 2, samen met de GTI type 1.:)

Knap werk hoor. Gaat echt helemaal dik in orde komen met de Golf!

Succes en blijf updates posten ;)

Hier een update van wat er allemaal afgelopen zaterdag aan de GTI gebeurd is!

- wielkast gecoat
- wielkast zwart gemaakt (over de coating heen)
- kofferbakrand en wielkast in kleur gespoten
- schroefset gemonteerd

De GTI staat nu dus weer op de wielen en heeft alweer even gelopen (y)

Zaterdag gaat ie naar de spuiter. Daar wordt ie verder strakgemaakt en gespoten! Daarna weer lekker de GTI opbouwen. Kan niet wachten! :D

Zie hier de foto's:

De binnenkant weer in kleur:

DSC00087.jpg

DSC00090.jpg

DSC00088.jpg

De tank zit er weer onder:

DSC00084.jpg

De schroefset gemonteerd:

DSC00085.jpg

DSC00086.jpg

Tot de volgende update!

Waarom laat je de auto niet compleet gestript spuiten en dan alle carrosseriepanelen ook los laten spuiten? Ik bedoel als je het doet doe het dan goed, toch? :) Verder ziet het er behoorlijk indrukwekkend uit! Veel succes zaterdag.

Neuj dat denk ik niet! Ga m straks rustig aan weer opbouwen. Ik doe het maar een keer zo grondig dus dan wil ik het ook goed doen! Schroefset is van Raceland.

Is dat Raceland wat? Ik hoor daar niet al te beste berichten over helaas. Qua prijs zijn ze wel ok, maar schijnt dat het voor geen ene meter rijdt. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik vind je project echt super! Ik volg het graag en vind het knap dat je het allemaal doet (y)

Op zich is het prima. Ik had eigenlijk een van tec tuning besteld, maar die waren ff uitverkocht. Voor de kilometers die ik er mee rijdt zal het best voldoen. Das een afweging die ik moest maken wat betreft kosten. Kan er wel een hele dure set onder zetten, maar dat vind ik zonde voor die hooguit paar 1000km per jaar. De verhalen die ik erover hoor zijn gelukkig wel in ordnung! :D Ik ben ook beniwud naar mn bevindingen :D. Duurt helaas nog even voor we weer rond gaan rijden, maar gelukkig zit er nu flink schot in de zaak!

Jep klopt! En die Audi 80 op de flyer is van bugs! Die grijze rechts vooraan. Dat weekend ben ik in Frankrijk 'helaas'!

Zo, naar al dat GTI-geweld in dit topic ff iets over de zwarte. Die heb ik net eens even gewassen, wat zag ie eruit. Al dat zand........ Nu eens kijken hoe lang ie schoon blijft.

Ik ga trouwens als de GTI klaar is bumpers met chroomstrips bestellen voor op de zwarte.

Nog wel... tot er weer een kuub zand overheen gestrooid wordt :rolleyes:

Ik ga vanmiddag de mijne ook een stukje doen. Ik ben benieuwd of het uberhaupt droog blijft hier...

Sorry, nog geen foto's van de zwarte gemaakt! De GTI is wel naar de spuiter. Foto van dat ie op de ambulance staat volgt nog :D

Zaterdag as ga ik even kijken en foto's nemen!

Terug
Bovenaan