Mercedes-Benz EQS | Nieuw: facelift 2027

Gelukkig gedraag je je zelf als Jezus zelveo_O en speel je niet op de man of treft jezelf geen blaam.

Ik reageer inderdaad ook op de 'nonsense' hier, maar aangezien de discussie groter dreigt te worden dan de discussie over de EQS lijkt het me verstandig er hier niet over door te gaan.

Ik ervaar de woorden van joop als zeer motiverend. Al moet ik even wennen aan het idee: Als iets mislukt maar het vervolgens oplost, wordt het kennelijk gewoon een nog groter succes. Dit doet wel vermoeden dat joop in dienst is bij enkele vooraanstaande politici...

De vaart zit er wel in op EV-gebied bij Mercedes, begin volgend jaar komen de EQA, EQB en EQS en na de zomer de EQE. Voor eind 2022 staan er 6 nieuwe EV-modellen in de shoroom. Ik ben benieuwd naar de specs en naar hoe ze eruit zien.

mercedes-benz-eqs-teaser.jpg

mercedes-benz-eqs-teaser-charging-text.jpg

Alle info: https://www.motor1.com/news/461162/mercedes-teases-electric-eqs/

mercedes-benz-eqs-new-spy-photo-front.jpg

mercedes-benz-eqs-new-spy-photo-front-three-quarters.jpg

mercedes-benz-eqs-new-spy-photo-front-three-quarters.jpg

mercedes-benz-eqs-new-spy-photo-side-view.jpg

mercedes-benz-eqs-new-spy-photo-rear-three-quarters.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/464053/mercedes-eqs-spied-aero-wheels/

Hopelijk niet zo'n lompe zetpil als de EQC

MCW zei:
Hopelijk niet zo'n lompe zetpil als de EQC
Nou, de hoofdvorm lijkt mij vrij duidelijk dus die conclusie is nu al te trekken, toch? IMO veel zetpilvormiger dan de EQC juist. Maar (daardoor) ook een stuk mooier.

Lijkt een mooie auto te worden. Uiteraard wel heel anders dan een tradionele Benz-sedan maar dat is logisch. Er zal vast veel ruimte aanwezig zijn, wellicht ook voor in de neus.

Ik verwacht dat MB met deze auto de concurrentie weer flink op achterstand zet, want naast de knappe EV-specs zullen alle (inmiddels alom geprezen) technische hoogstandjes uit de nieuwe S-Klasse ongetwijfeld ook verwerkt worden in deze auto.

Sport Leicht zei:
Ik verwacht dat MB met deze auto de concurrentie weer flink op achterstand zet, want naast de knappe EV-specs zullen alle (inmiddels alom geprezen) technische hoogstandjes uit de nieuwe S-Klasse ongetwijfeld ook verwerkt worden in deze auto.

Onder andere het MBUX (niet M-bux, zoals AW het uitspreekt) Hyperscreen zal in de EQS debuteren. Belooft weer een innovatieve auto te worden! De S-klasse onder de EV's;)

mercedes-benz-mbux-hyperscreen.jpg

mercedes-benz-mbux-hyperscreen.jpg

mercedes-benz-mbux-hyperscreen-air-vents.jpg

mercedes-benz-mbux-hyperscreen-navigation-display.jpg

mercedes-benz-mbux-hyperscreen-climate-display.jpg

mercedes-benz-mbux-hyperscreen-instrument-cluster.jpg

Meer foto's en info: https://www.motor1.com/news/464674/mercedes-benz-mbux-hyperscreen-eqs/

Toch denk ik dat het ontwikkelen van knoppen goedkoper is dan de hele software van zo'n scherm...

Prachtig! De EQS belooft wat bijzonders te worden!

MCW zei:
Toch denk ik dat het ontwikkelen van knoppen goedkoper is dan de hele software van zo'n scherm...

Joh, anders was het wel als eerst in een Smart getoondo_O. Natuurlijk is een touchscreen en eco-systeem duurder om te ontwikkelen dan wat simpele knopjes.

Oef, behoorlijk uit proportie. Hele korte neus en dan een enorme dakboog. Dat belooft niet veel goeds.

Dat enorme touchscreem als dashboard....ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. In ieder geval niet zo'n goedkoop ogend losstaand iPadje achter het stuur zoals in de de S-klasse.

Ziet er gaaf uit, en zal ongetwijfeld voor een touch screen goed te bedienen zijn. Toch blijf ik me afvragen: Zou je nou op deze interface wél 2 functies tegelijkertijd kunnen bedienen? Dus dat je even de achterruitverwarming aanzet terwijl de bijrijder bezig is een navigatiebestemming in te voeren, bijvoorbeeld? Of zou de ene handeling de andere onderbreken?

Verdiep je maar eens in de technologie in de nieuwe S-Klasse, dan denk ik dat jouw vragen wel beantwoord zijn.

Sport Leicht zei:
Verdiep je maar eens in de technologie in de nieuwe S-Klasse, dan denk ik dat jouw vragen wel beantwoord zijn.
Lekker nuffig doen maar geen fatsoenlijk antwoord hebben. Je hoeft niet te reageren hoor.

Ja, natuurlijk kan dat los van elkaaro_O. Het is geen Mercedes uit 2005...

Joop 5528328 zei:
Nuffige reactie #2...Ik stel kennelijk een heel gekke vraag. Maar bij de meeste auto's met een touch screen kun je op dat ding toch echt maar 1 functie tegelijkertijd bedienen. Heeft Mercedes dan meerdere bedieningsclusters achter hetzelfde scherm gestopt ofzo?

MBdoubleyou zei:
Oef, behoorlijk uit proportie. Hele korte neus en dan een enorme dakboog. Dat belooft niet veel goeds.

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, hoe pakken die verhoudingen uit?

De dakboog van het Vision EQS concept geeft hoop, alhoewel de dakboog van dat concept iets mooier loopt. Minder hoog, en mooier afgerond

09-mercedes-benz-vision-eqs-show-car-mercedes-benz-eq-3400x1440.jpeg

Het is logisch dat de verhoudingen bij een 100% elektrische auto anders zijn dan bij een traditionele auto. Het accupakket zit in de bodem en een langgerekte neus is niet nodig om er een dikke V8 (of groter) in kwijt te kunnen. Het schijnt dat de EQS ook een stuk korter wordt dan de S-Klasse, terwijl de interieurruimte juist groter is.

Sport Leicht zei:
Het is logisch dat de verhoudingen bij een 100% elektrische auto anders zijn dan bij een traditionele auto. Het accupakket zit in de bodem en een langgerekte neus is niet nodig om er een dikke V8 (of groter) in kwijt te kunnen. Het schijnt dat de EQS ook een stuk korter wordt dan de S-Klasse, terwijl de interieurruimte juist groter is.

Logisch, misschien, maar het is wel een keuze. Je kunt ook 'gewoon' kiezen voor meer traditionele verhoudingen, zoals bij de Polar 2.
Ook een Tesla S ziet er qua verhoudingen best traditioneel uit, overigens.
Dus hier lijkt het mij eerder een bewuste keuze om de neus en kofferbak kleiner te houden.
Vooral dat laatste, die kofferbak, vind ik wel heul klein overkomen, vooral in verhouding tot die dakboog..

Passchier zei:
MBdoubleyou zei:

https://cdn.motor1.com/images/mgl/P4KbG/s1/mercedes-benz-eqs-new-spy-photo-side-view.jpg

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, hoe pakken die verhoudingen uit?

De dakboog van het Vision EQS concept geeft hoop, alhoewel de dakboog van dat concept iets mooier loopt. Minder hoog, en mooier afgerond

https://www.mercedes-benz.com/en/eq/concept-cars/vision-eqs/_jcr_content/root/slider_copy_copy/sliderchilditems/slideritem/image/MQ7-0-image-20190910094828/09-mercedes-benz-vision-eqs-show-car-mercedes-benz-eq-3400x1440.jpeg

Tsja, de proporties van de concept car hebben het zo te zien niet gehaald. De daklijn loop bij de testauto een stuk verder door naar achter, vast iets met hoofdruimte. En de frameloze portierruiten waren natuurlijk ook een loze belofte zoals ze dat meestal zijn bij concept cars. Maar de testauto heeft meteen wel heel veel spijltjes in de portierruiten zitten. Lijkt vooralsnog niet echt mooi te zijn geworden. Ach, als ie ook nog mooier dan de S-klasse zou worden zou ook een beetje flauw zijn geweest.

DeeTwee zei:
Joop 5528328 zei:
Nuffige reactie #2...Ik stel kennelijk een heel gekke vraag. Maar bij de meeste auto's met een touch screen kun je op dat ding toch echt maar 1 functie tegelijkertijd bedienen. Heeft Mercedes dan meerdere bedieningsclusters achter hetzelfde scherm gestopt ofzo?

Retorische vragen zijn een hobby van je?
Kijk anders even het introductiefilmpje, of gebruik Google, als je er niks van snapt.

DeeTwee zei:
En de frameloze portierruiten waren natuurlijk ook een loze belofte zoals ze dat meestal zijn bij concept cars.

Die hebben het productiestadium gewoon gehaald:rolleyes:. Kijk nog maar een keer naar de foto...

Passchier zei:
Vooral dat laatste, die kofferbak, vind ik wel heul klein overkomen, vooral in verhouding tot die dakboog..

Ik denk juist dat de bagageruimte enorm zal zijn. Er zit een flink stuk achter het achterportier (de dakboog loopt daar overheen), en het zal me niet verbazen als daar nog een bergruimte in de neus bij komt.

Joop, probeer eens normaal te doen.

Zou inderdaad kunnen dat die portierruiten frameloos zijn, maar erg fraai is het niet gedaan met al die verticale spijlen.

DeeTwee zei:
Zou inderdaad kunnen dat die portierruiten frameloos zijn, maar erg fraai is het niet gedaan met al die verticale spijlen.

Het kan niet alleen, het is zo. Vandaar dat er geen frame boven de ramen zit...

DeeTwee zei:

We willen toch wel dat de ramen ook geheel open kunnen? Bij de concept kun je dat vergeten, die zullen halverwege blijven hangen.

Joop 5528328 zei:
Retorische vragen zijn een hobby van je?
Kijk anders even het introductiefilmpje, of gebruik Google, als je er niks van snapt.

Je kunt de informatie toch ook gewoon geven, ipv zo belerend te reageren?

Ontopic en recap:

Het is in ieder geval geen sedan:

c64dbd82-2021-mercedes-eqs-spy-shots-27.jpg

Ik zie verder geen foto van een openstaand portier. Hoe weten we zeker dat de portieren stijlloos zijn?

Passchier zei:
c64dbd82-2021-mercedes-eqs-spy-shots-27.jpg

Ik zie verder geen foto van een openstaand portier. Hoe weten we zeker dat de portieren stijlloos zijn?

Kijk nou nog eens goed naar de door jezelf geplaatste foto.... :)

Alleen je eigen foto laat het al zien. Die deur staat open en nog steeds zien we meneer's streepjesshirt.

Kijken jullie vanaf een smartwatch scherm of zijn jullie eigen glazen niet op de juiste scherpte?

Joop 5528328 zei:
Kijken jullie vanaf een smartwatch scherm of zijn jullie eigen glazen niet op de juiste scherpte?

Jemig, precies dat. Ik keek effe niet goed en meteen zo'n sneer erover heen.

De onkunde verbaast me. Ook op 'alle' andere foto's is het te zien. Geen naden door de chroomrand of ergens anders, geen zwarte randen rondom het raam. Wat geeft dan in godsnaam weg dat ze niet stijlloos zijn?

Joop, waar het gaat om stijlloze dingen staat jouw deskundigheid eens te meer buiten kijf.

Wat een wagen, als prototype al bloedmooi. Ben erg benieuwd naar de specs.

Joop 5528328 zei:
De onkunde verbaast me.

Ok, dat kan. Misschien goed om dan vanaf nu te onthouden dat er mensen op dit forum rondlopen die minder kundig zijn dan verwacht? Komt de sfeer vast wel ten goede, toch? ;)

@Paschier: Iets verder kijken dan de neus lang is voor je reageert zou ook een overweging kunnen zijn;) De kleuterklas zijn we inmiddels wel ontgroeid, toch? ;)

OT: Ben benieuwd of er een velgdesign komt dat dicht bij dat van de concept komt. Een two-tone EQS met die velgen, prachtig!

Joop 5528328 zei:
@Paschier: Iets verder kijken dan de neus lang is voor je reageert zou ook een overweging kunnen zijn;) De kleuterklas zijn we inmiddels wel ontgroeit, toch? ;)

Ik zie eigenlijk maar 1 persoon als een kleuter reageren, als ik heel eerlijk moet zijn. ;)

Je mag me prima een PM sturen, als op de man spelen je stijl is. Hoef je er verder het topic niet mee te vervuilen;)

Waarom niet gewoon ontopic over de EQS?

Terug
Bovenaan