Mercedes-Benz EQS | Nieuw: facelift 2027

DeeTwee zei:
Die doorlopende LED-balk vind ik maar niks, maar verder lijkt die neus nog niet zo verkeerd. Voordeel is ook dat er niet al een ICE-versie van deze auto is. Elektrificatie van bestaande modellen levert nu niet echt de fraaiste resultaten op imo.

Tja, zonder doorlopend lichtbalkje durf je de buurman toch niet meer onder ogen te komen, wel opletten dat die je wagen niet met een ID van Voltswagen verwart :).
Ik vind het ook maar niks. Lijkt me niet het sterkste deel van het ontwerp dit front...maar effe afwachten tot 1 april gepasseerd is.

Absoluut DE nieuwe benchmark.
100kW accu, 200kW laadsnelheid bij 20-50% accu capaciteit.
En die 4 wiel besturing...
Met de efficiëntie ook nog zeer hoog, dus bv 25kW verbruik bij 150kmu in de winter. 13kW in de stad.

AMG EQS

mercedes-amg-eqs-spy-shots.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/5834010/mercedes-amg-eqs-spy-shots/

In Spanje liep ik letterlijk bijna tegen deze auto's aan. Lijkt een marketingactie, omdat ze op de drukste dag, gewoon aan het strand bij een hotel stonden...
IMG-2287.jpg

IMG-2288.jpg

IMG-2289.jpg

IMG-2291.jpg

IMG-2292.jpg

IMG-2293.jpg

IMG-2294.jpg

De testfase wordt al geruime tijd gebruikt als marketing; gratis publiciteit voor een toekomstig model. Steeds iets meer plakkertjes eraf halen zodat publiek het er weer over gaat hebben.

Doe niet zo aangebrand joh.

Het lijkt dat Mercedes met de facelift meer de uniforme Mercedes look erover wil gieten, maar de hoofdvorm wijzig je er niet mee. Ben benieuwd hoe ie wordt en of ie de MB EV reeks wat succesvoller kan maken.

Een halfjaartje verder lijkt er weinig nieuws onder de zon. Maar blijkbaar genoeg om toch wat te melden voor de redactie (ik denk dat de foto's hierboven voldoende blootgeven ;) ). Oktober 2026 wordt genoemd als moment voor de presentatie van de gefacelifte EQS. Zou de ontwikkeling om bijvoorbeeld 800V-techniek in te bouwen voor de vertraging hebben gezorgd?

268537004

268536996

268536999

Terug
Bovenaan