Diante
Kilometervreter
Cole Trickle zei:Diante zei:Als ik mijn droomoase daar op poten heb, dan is iedereen welkom voor gratis verblijf in de Algarve.
Mooi aanbod! Al moet je dan wel weer een interessante verzameling auto's hebben natuurlijk : )
Denk dat wat ik nu heb ook nog steeds leuk is + als ik alles een beetje op orde heb in Portugal, ga ik weer verder met mijn auto verzameling.
"Sketcher"
Had de Nissan laten uitlezen en toen hebben ze iets wat op 110% stond terug gezet naar 100% standaard fabrieksinstellingen, toen ik naar de stalling reed, reed de Nissan tot mijn verbazing perfect....geen enkele trilling meer te bekennen!!
Normaal als de automaat doorschakelde naar zijn laatste versnelling dan begon de auto te trillen, de shifter het allermeest, dat was na het terug zetten van de fabrieksinstellingen helemaal over.
De rit van de Nissan garage naar de stalling was circa 30km, maar ik ben heel benieuwd als ik de Nissan straks in april weer uit de stalling ga halen hoe hij dan rijdt en of de trilling weer terug komt.
Nieuwe bougie's gaan er sowieso in, tevens even nieuwe motorolie + filter.
Moet dan alleen nog de knocksensor vervangen (8 uur werk!), omdat bi het uitlezen eruit kwam dat die niet meer werkte.
Heb het verhaal tevens op het forum gegooid van de Nissan club in Engeland en daar zegt men dat het ook de bedrading kan zijn, want dan krijg je dezelfde foutmelding, de knocksensor.
Dus daar moet ik nog even dieper op induiken.
Verder moet ik de snelheidsmeter, km- en dagteller laten maken, die werken niet goed.
Km- en dagteller draaien wanneer ze zin hebben en de snelheidsmeter valt bijna direct dood neer als ik ga rijden.
Na een tijdje begint hij op en neer te springen, doet het dan heel even en valt weer neer.
Op een gegeven moment doet hij het weer en dan is het over.
Maar vorig jaar toen ik de Nissan voor het laatst gebruikte (dagelijks gereden) toen was het wel einde verhaal en kwam er helemaal geen leven meer in, dus dat moet ik niet hebben als ik straks naar Portugal ga.
Het probleem met gevonden en opgelost worden.
Hoor wel iets tikken in de kofferbak, net of er een relais schakelt op het moment dat de meter wil proberen te gaan werken weer (op en neer gaat).