Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Cole Trickle zei:
Diante zei:
Als ik mijn droomoase daar op poten heb, dan is iedereen welkom voor gratis verblijf in de Algarve.

Mooi aanbod! Al moet je dan wel weer een interessante verzameling auto's hebben natuurlijk : )

Denk dat wat ik nu heb ook nog steeds leuk is + als ik alles een beetje op orde heb in Portugal, ga ik weer verder met mijn auto verzameling.

"Sketcher"

Had de Nissan laten uitlezen en toen hebben ze iets wat op 110% stond terug gezet naar 100% standaard fabrieksinstellingen, toen ik naar de stalling reed, reed de Nissan tot mijn verbazing perfect....geen enkele trilling meer te bekennen!!

Normaal als de automaat doorschakelde naar zijn laatste versnelling dan begon de auto te trillen, de shifter het allermeest, dat was na het terug zetten van de fabrieksinstellingen helemaal over.
De rit van de Nissan garage naar de stalling was circa 30km, maar ik ben heel benieuwd als ik de Nissan straks in april weer uit de stalling ga halen hoe hij dan rijdt en of de trilling weer terug komt.

Nieuwe bougie's gaan er sowieso in, tevens even nieuwe motorolie + filter.
Moet dan alleen nog de knocksensor vervangen (8 uur werk!), omdat bi het uitlezen eruit kwam dat die niet meer werkte.
Heb het verhaal tevens op het forum gegooid van de Nissan club in Engeland en daar zegt men dat het ook de bedrading kan zijn, want dan krijg je dezelfde foutmelding, de knocksensor.
Dus daar moet ik nog even dieper op induiken.

Verder moet ik de snelheidsmeter, km- en dagteller laten maken, die werken niet goed.
Km- en dagteller draaien wanneer ze zin hebben en de snelheidsmeter valt bijna direct dood neer als ik ga rijden.
Na een tijdje begint hij op en neer te springen, doet het dan heel even en valt weer neer.
Op een gegeven moment doet hij het weer en dan is het over.

Maar vorig jaar toen ik de Nissan voor het laatst gebruikte (dagelijks gereden) toen was het wel einde verhaal en kwam er helemaal geen leven meer in, dus dat moet ik niet hebben als ik straks naar Portugal ga.
Het probleem met gevonden en opgelost worden.
Hoor wel iets tikken in de kofferbak, net of er een relais schakelt op het moment dat de meter wil proberen te gaan werken weer (op en neer gaat).

Binnen gekregen van de sloop, goeie richtingaanwijzerschakelaar voor de Mercedes A140.
Deze was lam bij de mijne waardoor telkens het groot licht aan gaat als je hem even aanraakt, dus spoedig kan ik hem gaan inbouwen.

Aankomende zaterdag ga ik een serieuze koper op bezoek krijgen voor de Mustang, dus hoop dat het wat wordt.
Spannend!!

De belangstellenden voor de Mustang zijn vanmorgen geweest en stond 10.00 uur voor de deur.
Ze kwamen uit Duitsland en hebben 300 km ervoor moeten rijden.

Alles is heel positief verlopen en op korte termijn gaan ze een bod uitbrengen.
Heb heel sterk het gevoel dat we eruit gaan komen en dat de Mustang verkocht is.

Heb al een schitterend stuk grond op het oog in Portugal, dus het zou perfect overlopen als de Mustang inderdaad verkocht is.
Dan boek ik een vlucht en ga het terrein bekijken, als het inderdaad is wat ik wil....waar het wel naar uit ziet, dan zou het zomaar kunnen gebeuren dat ik dit jaar de basis van mijn droom heb. :)

Tevens vandaag meteen nog even de nieuwe schakelaar in de A140 ingebouwd.

Dat is goed nieuws! Voelt vast wel een beetje raar om iets zo tastbaar als een auto waar verschrikkelijk veel tijd en liefde in zit in te ruilen op een stuk grond.. maar het is inderdaad wel de basis, als je de grond hebt kunnen ze je dat in elk geval nooit meer afpakken en het "vergaat" niet zeg maar.

Wat betreft de financiën en ik snap wel als je daar geen antwoord op wilt geven.. maar verdien je eigenlijk wat op de Mustang? Als je denkt aan aanschafprijs, materialen, manuren enzo. Kun je uiteindelijk zeggen dat het een investering geweest is of juist een kostenpost? Puur omdat ik me dat altijd afvraag met dit soort projecten.

Mooi, dat je zo een droom kunt laten uitkomen. Met zo'n mooie mustang kan ik me voorstellen dat het een afscheid gaat worden met een lach en een traan.

Volgens mij heb ik je auto (of een bijna identieke) dit jaar in Sittard kunnen bewonderen.

Ja, het is geen gemakkelijke keus, ik heb lang geleden al besloten om de Mustang te verkopen maar natuurlijk altijd tussendoor nog op een wondertje gehoopt dat hij toch kon blijven.
De auto werkte ook flink tegen, niets zat echt mee, dus dat leek ook bijna op een teken dat hij niet weg wilde.

Doordat ik de keus al lang geleden gemaakt had heb ik al lang afscheid genomen van de Mustang, dus dat maakt het wel iets makkelijker dan dat hij onverwachts weg gaat.

Weet nog niet precies wat het bedrag is wat ik uiteindelijk voor de Mustang ga krijgen, maar schat wel in dat het niet ver van mijn prijs (49.750,- euro) zal liggen.

Heb de Mustang nog voor een deel in de goede oude Gulden tijd gerestaureerd (plaatwerker & spuiter), dus dat scheelt wel maar was op zich nog steeds een gigantisch bedrag.

Dan de aankoop van de auto zelf nog, dus er hangt inmiddels al een aardig prijskaartje aan en dan heb ik alle nieuwe onderdelen, spuitwerk of poedercoat werk van losse onderdelen die van de auto zelf komen nog niet eens meegerekend...en alle ritten zelf om alle kanten op te moeten gaan voor de restauratie.

Ik ga er wel iets op verdienen, dus het is meer dan de moeite waard geweest....ook voor de ervaring die ik nu heb.
Het hangt ook van de auto zelf af die je restaureert, met een Kever of iets dergelijks ga je inderdaad de kosten niet meer terug krijgen.

Heb dit stuk grond op het oog...
https://www.casasdobarrocal.com/en/land-urbanagricultural-with-46540sqm-sao-marcos-da-serra-silves-25500351.html

Alles zit erbij wat ik wil, water, electra, 4,6 hectare, mooi uitzicht, rustige omgeving en er mag een huis gebouwd worden van 250 vierkante meter,....gewoon super, kan je echt iets heel moois van maken.

De Mustang is verkocht!!!

Hij gaat naar de buren, Duitsland.
Komt bij een goed persoon terecht, de voorzitter van de Duitse Mustang club.

De hele familie rijdt zo'n beetje al Mustang, dus ben blij dat hij bij een echte liefhebber terecht komt.
Aankomende week wordt de cabriokap er nog opnieuw op gezet en de banden worden nog op de originele velgen gemonteerd.

Zodra hij klaar staat, komt de nieuwe eigenaar hem ophalen.
Dus dat wordt spoedig een vlucht boeken naar Portugal om het stuk grond te gaan bekijken!!

Wauw wat gaaf man, gefeliciteerd!!

Nu kan je echt stappen gaan maken inderdaad! Ben benieuwd (y)

Bedankt allemaal!

Ja, fijn idee dat hij bij een echte liefhebber komt, wordt er tenminste zeker weten goed voor hem gezorgd.

Heb net mijn vliegticket geboekt en vlieg zaterdag de 20ste naar Faro!
Gaat allemaal opeens wel snel maar voelt positief en heerlijk dat er ergens de vaart in zit.

Heb in Portugal bij familie waar ik ga verblijven internet, dus kan lekker blijven posten met updates. :)

Kijk wel uit dat je niet te hard van stapel loopt. Dat je niet een stukje grond koopt dat gesaneerd moet worden of iets :p

Welcome_to_Lake_Springfield.jpg

Het contract moet sowieso nagekeken worden door een advocaat om zeker te zijn dat het allemaal klopt en waar is.
Moet niet hebben dat er een schuld op het terrein zit of ineens een erfgenaam opduikt.

Nu blijkt dat ik bij mijn familie in Portugal een advocate heb, ongelooflijk weer...wat ik nodig heb komt weer op mijn pad.

Gefeliciteerd met de verkoop! En fijn dat je daar familie hebt zitten, een (Nederlandse) oom van mij heeft in Portugal een huis laten bouwen, die had er sowieso al weinig verstand van maar blijkbaar was het regelen van vergunningen en alles ook echt geen pretje, en moet je ook heel erg uitkijken met welke aannemer je inzet om het huis te bouwen want volgens hem lopen ze nogal de kantjes er vanaf daar. Ok, natuurlijk erg generaliserend dat laatste maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Maarre.. je voelt het geld nog niet branden in je zak? Weet nog wel een mooie Delorean te koop staan ;)

Hmmmm, een DeLorean of dit...

Moeilijk... :)

Een DeLorean zou ik uit de US halen, zijn daar toch wel goedkoper.

Als je iets moet regelen in Portugal kan inderdaad een ramp zijn, dus je geduld wordt dan flink op de proef gesteld.
Als alles klopt dan heb ik al een vergunning tot het bouwen van een huis van max 250 vierkante meter.

Wauw mooi! Dat je de mustang goed hebt kunnen verkopen aan een liefhebber en misschien een mooi stuk grond krijgt in Portugal! Het ziet er wel droog uit zo op de foto. Maarja, wij zijn groen grasland gewend hier natuurlijk. Zelf ooit, in 2001 in de Algarve geweest. Beviel me zeer goed want ze hebben daar veel visrestaurants en daar hou ik wel van :)

Mooie ontwikkelingen. Gefeliciteerd met de verkoop. En als de voorzitter van de Mustang club hem koopt, is dat volgens mij een groot compliment voor jouw werk aan de Mustang!

Succes met project Portugal, en blijf posten.

Oveazibi zei:
Wauw mooi! Dat je de mustang goed hebt kunnen verkopen aan een liefhebber en misschien een mooi stuk grond krijgt in Portugal! Het ziet er wel droog uit zo op de foto. Maarja, wij zijn groen grasland gewend hier natuurlijk. Zelf ooit, in 2001 in de Algarve geweest. Beviel me zeer goed want ze hebben daar veel visrestaurants en daar hou ik wel van :)

Wordt de laatste jaren steeds warmer in Portugal, vandaar ook de vele bosbranden. (waarschijnlijk dan, ze worden ook soms aangestoken door idioten)
Ben zelf ook dol op vis, vooral zalm kun je mij 's nachts voor wakker maken. :)

Het terrein is nog kaal maar als het doorgaat, dan gaat het er wel wat groener uitzien later.
Wil een mooi fruitbomenpark aanleggen.

Cole Trickle zei:
Mooie ontwikkelingen. Gefeliciteerd met de verkoop. En als de voorzitter van de Mustang club hem koopt, is dat volgens mij een groot compliment voor jouw werk aan de Mustang!

Succes met project Portugal, en blijf posten.

Hij is lang geweest, heeft van alles getest bij de motor en was een echte Mustang kenner, dan kon je wel merken.
Heb de cabriokap open (aangezien die er half nog op zat) maar die wouden ze ook even zien.
Bij het dichtdoen van de kap kreeg ik meteen al de eerste reactie te horen, "oh..mooi het wit met de turquoise kleur!" :)

Aankomende dinsdag wordt de cabriokap er opnieuw op gezet, dan alleen nog de banden bij de garage laten overzetten op de originele stalen velgen en dan is hij klaar om opgehaald te worden.
Maar dat zal nog wel eventjes duren, want is slecht weer voorspeld voor aankomende week en ik ga niet rijden met regen of nat wegdek.

Zaterdag ga ik al naar Portugal, dus voor die tijd gaat het niet meer lukken, maar gelukkig heeft de nieuwe eigenaar het druk de aankomende tijd met zijn werk (heeft een eigen bedrijf) en heeft ook geen haast, dus dat scheelt weer.

Zodra ik terug ben uit Portugal dan kan het afgehandeld worden.

Ga nog wel even voordat de Mustang weg gaat wat nieuwe foto's ervan maken en uiteraard ook met het ophalen van de Mustang + video.

Don't worry, ik blijf gewoon lekker door posten! :)

Vandaag is de cabriokap er opnieuw op gezet bij de Mustang, ziet er stukke beter uit.
Foto's houden jullie nog even tegoed, ben er niet meer aan toe gekomen en wordt te kort dag om nog een keer naar de Mustang te gaan aangezien ik aankomende zaterdag al naar Portugal vertrek.

Ja ik denk dat turquoise met witte kap wel dé klassieke combinatie is voor een Mustang cabrio uit deze periode dus dat heb je goed gedaan zo (y)
Veel succes zaterdag!

Het is de originele kleur en ik vind hem helemaal GE-WEL-DIG!!

Eerst was hij bordeaux rood, ook heel mooi en chique...

Ik ga hem wel missen, denk dat bovenaan mijn lijstje een nieuwe 1964 Mustang cabrio gaat staan om later weer in dezelfde turquoise kleur te laten spuiten met zwart interieur, maar dat zijn op dit moment nog toekomst dromen. :)

Wat tof dat de Mustang goed terecht komt, en Portugal pfff..... Wij komen er al jaren en nu komende vakantie zal het het derde achtereenvolgende jaar worden. Komende vakantie zullen we ons onder andere begeven in de Algarve, toch wel een plek waar we echt graag komen! :cool:

In welke omgeving zit jij te kijken als ik vragen mag?

Brent® zei:
Wat tof dat de Mustang goed terecht komt, en Portugal pfff..... Wij komen er al jaren en nu komende vakantie zal het het derde achtereenvolgende jaar worden. Komende vakantie zullen we ons onder andere begeven in de Algarve, toch wel een plek waar we echt graag komen! :cool:

In welke omgeving zit jij te kijken als ik vragen mag?

Op zich had ik de Mustang voor meer kunnen verkopen, maar dan heb ik er meer tijd voor moeten nemen.
Ik zat met het stuk terrein in mijn hoofd waar ik aankomende zondag al bij ga kijken, dus had zoiets van doe maar...de auto gaat naar een echte liefhebber, komt goed terecht, hoe niet meer met de Mustang naar autoshows te rijden, wat ook weer geld kost en het risico loop dat als een gek er tegenaan rijdt en hij total loss is, dan heb ik bijna niets meer.

Degene die de cabriokap erop gemonteerd hebben zeiden ook al, dit was de mooiste die ze ooit gezien hadden en was zeker 50.000,- euro waard.
Maar ja, ik denk dat ik de juiste keus gemaakt heb, aangezien de kans vrij groot is dat ik het stuk terrein nu ga en kan aanschaffen.

Het ligt een stukje boven Albufeira, je krijgt eerst nog Silves en dan São Marcos da Serra waar de grond gelegen is.
Wou perse niet in een heel dicht bebost gebied in geval van bosbranden, maar het moest ook voldoen aan de drie standaard dingen die je nodig hebt, water, electra en een ruïne / bouwvergunning...anders kun je er weinig mee.
Verder vond ik een mooi uitzicht belangrijk, wou graag een klein meertje of iets dergelijks erbij wat er ook nog bij zit en aan één kant een hoge wand.
Stom idee misschien, maar als ik alles een beetje voor elkaar heb dan zou ik wel een kleine waterval erbij willen maken.

Ook verschillende niveau's wou ik in plaats van alles plat, want dat hebben we hier in Nederland al genoeg.
Dan kun je leuk met de hoogteverschillen werken en trappetjes.

Je hoort het al, genoeg ideeën!

Ben je al is in Sintra geweest bij Lisboa?
Een plek die je echt niet mag misschien om in rond te rijden!

Nico GTR zei:
Goed bezig Diante, lijkt mij ook erg fijn dat de Mustang naar een liefhebber gaat.

Bedankt! :)

Dat is wel een mooi gebied! Herinner me wel veel bosbranden gezien te hebben inderdaad. Wij zaten een paar jaar geleden een weekje in Lagos en zijn ook naar Lissabon gereden toen. Heenweg niet over de snelweg, dus langs São Marcos da Serra volgens Google Maps.

Eigenlijk is het net boven het toeristische gebied, circa een uurtje rijden naar Faro en 40 a 45 minuten naar Albufeira / Portimão / kust, dus vond de afstanden nog wel te doen.

Binnendoor rijden is leuker, zie je meer van de omgeving en kom je leuke kleine plaatsjes tegen.

Zit op dit moment buiten achter mijn laptop, heerlijk in de warme zon (is gewoon zomer hier al in Portugal) , vogeltjes fluiten om mij heen, wat een leven!

Over twee uur ga ik het terrein bekijken en filmen. :)

Precies! :)

Bij aankomst van het terrein wat in een schitterende omgeving ligt was ik al verkocht.
Hierbij enkele video's maar dit geeft niet echt weer hoe mooi het eigenlijk is.

https://www.youtube.com/watch?v=ZncLykRkke4
https://www.youtube.com/watch?v=iHqLUV2oYqI
https://www.youtube.com/watch?v=thAM8XIMhPU
https://www.youtube.com/watch?v=JSr2aLdk3n8&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=_8wXZsZ2DXM&feature=youtu.be

Het terrein is kort geleden vrij gemaakt van onkruid, dus er is geen begroeiing op dit moment.
Ga nu verder met de aanschaf ervan, wat positief moet gaan uitpakken.

Maar spoedig weer terug naar auto verhalen uiteraard!

Wat er nu toch allemaal gebeurd!

Had een bezichtiging van het terrein in São Marcos da Serra met de eigenaar erbij.
Om de één of andere reden moest hij even iets navragen bij de makelaar en belde hem op.

Toen kreeg de eigenaar te horen dat de volgende ochtend een koppel uit Engeland zou komen kijken die een jaar geleden ook al het terrein bezichtigd hadden.
Afgesproken met de eigenaar dat we even zouden kijken of ze een bod gingen uitbrengen of verder geen belangstelling meer ervoor zouden hebben.

De volgende dag kreeg ik te horen dat het engelse stel de vraagprijs hadden geboden, de makelaar heeft meteen de zaak afgerond en het dossier gesloten.
Ik heb contact met een vrouw in verband met het terrein en zij heeft weer contact met de eigenaar. (zijn vrienden)

Heb veel e-mails naar haar gestuurd en gezegd dat dit wel heel raar is en niet kan, etc., zomaar het dossier sluiten terwijl ik de kans niet eens heb gekregen een tegenbod te doen of verder met de eigenaar iets heb kunnen uitwerken.

De eigenaar, de vrouw, ik zelf en mijn familie waren niet blij met de actie van de makelaar.
De vrouw is zeer boos geworden om de eigenaar, mede hierom is hij naar de makelaar gegaan en heeft hij het op de één of andere manier voor elkaar gekregen dat het geannuleerd werd met het engelse stel.

De eigenaar heeft toen gebeld naar mijn familie en de situatie uitgelegd, dus ik had nu een kans om het terrein alsnog in handen te krijgen!

Gister avond zijn we direct met mijn hele familie en de eigenaar naar een solicitador gegaan (ze heeft 16 jaar ervaring) om alles op papier te zetten en af te ronden.
Alle documenten zijn al officieel nagekeken geweest en getekend maar het wordt nu door de solicitador (soort advocaat) nogmaals gedaan.

Gelukkig heb ik mijn portugese familie die mij helpt en precies weet welke documenten nodig zijn.
Dus het gaat nu helemaal goed komen. :)

Lijkt erop dat spoedig de Ierse Xedos wordt opgehaald door een klant van mij.
De Mustang wordt hoogst waarschijnlijk 9 februari opgehaald, hangt er een beetje vanaf of de nieuwe eigenaar een gesloten aanhanger kan huren.

Raar verhaal van dag Engelse stel. Hoop maar dat het geen bullshit verhaal was om nog even wat extra Euro's uit je zak te kloppen.

Nee, het geen truc om de prijs hoog te houden wat wel heel vaak gedaan wordt overigens.
Stond erbij toen de eigenaar de makelaar belde en die hem vertelde dat er de volgende ochtend 9.00 het stel uit Engeland kwam kijken, dus zodoende weet ik dat het waar is.

Ah mooi dat de droom wat dichterbij komt!

Ik vind het makelaars-verhaal ook vreemd, maar goed hier in Nederland gebeuren ook wel soortgelijke praktijken hoor.

Mooi van de Ierse Xedos! Die wordt dan zeg maar thuis gebracht? of slechts "afgezet" in de haven?

De Ierse Xedos gaat naar het adres van mijn klant, zodat hij in ieder geval weg is bij de verkoper.
Mijn klant heeft plek genoeg en zit in de auto handel.

Moet heel goed gaan nadenken over alles, heb nu een groot stuk grond maar het tweede project wordt een huis realiseren.
Ben daar nu naar aan het informeren wat de kosten zijn, wil namelijk het huis bouwen van Hempcrete, is iets wat nog niet zo lang op de markt is.

Liefste wil ik natuurlijk geen auto's gaan verkopen meer, heb er al zoveel weg gedaan.
Maar wil ook niet dat het nog eens 10 jaar of zo gaat duren.

Wat ik nu heb aan auto's wil ik heel graag houden, als ik ze zou verkopen heb ik wel een aardig bedrag bij elkaar voor een huis.
Is kijken wat de nabije toekomst gaat doen.

De Ierse Xedos 6 is opgehaald door een klant van mij en zet hem bij hem thuis neer.
Had al gezegd dat hij hem met een trailer op moest halen en er niet met de auto gereden kon worden.

Hij wou hem rijdend overbrengen (rit van 4,5 uur!).
Bij aankomst van de verkoper ziet hij deze band...

Niet ál te best dus!!
Vind dit behoorlijk gevaarlijk om er zo mee te gaan rijden.
Hoop dat alles goed gaat en de band het vol houdt.

Mijn klant is gelukkig heelhuids thuis gekomen met de Ierse Xedos! :)

Nu staat hij in ieder geval niet meer bij de verkoper in de weg en kan de auto zo lang als ik wil bij mijn klant blijven staan.

De cabriokap is opnieuw gemonteerd en de chrome velgen zijn vervangen door de originele standaard versie, de wieldoppen liggen achterin de kofferbak.
De Mustang is klaar om opgehaald te worden (vrijdag 9 februari wordt het).

Is gerealiseerd! :cool:

Moet nog één keer terug naar Portugal voor een handtekening te zetten op het definitieve koopcontract.
Ga dan meteen nog een keer naar mijn nieuwe aanwinst om foto's te maken en meer video's.
Heb nog niet eens alles gezien.

Verwacht dat ik in maart weer terug moet, moet ook even kijken in verband met een vliegticket, ze zijn nu behoorlijk prijzig deze maand.

De Ierse Xedos ziet er uit als een solide basis, wel wat poetswerk aan maar dat is hobby natuurlijk. Mustang staat er ook goed bij zo, de nieuwe eigenaar zal in z'n nopjes zijn. De Mustang staat in een andere garage nu toch? Welke auto mag daar straks gaan slapen wanneer de Mustang weg is?

De Ierse Xedos is niet smetteloos, maar dat geeft niet, wil nog wel wat om te doen hebben inderdaad. :)

De Mustang staat bij mijn ouders in de garage, hoop dat ik er later een andere auto in mag zitten om aan te klussen, denk dat het de CLK cabrio wordt, want die heeft een hele lijst met kleine technische dingentjes die opgelost moeten worden.

Maar wellicht veranderd dat zo weer, dat ik toch voor een andere auto ga kiezen.

Bedankt!

Ga nog niet emigreren, wordt eerst een vakantieadres maar later uiteindelijk mijn definitieve woonplek.
Ben van plan om deze zomer met de Nissan 300ZX TT te gaan, maar moet nog kijken of dat doorgaat, want de makelaar in Portugal heeft nog een stuk grond van 1,4 hectare te koop die grenst aan de mijne.
Als het het stuk is wat ik denk dat hij bedoeld, dan wil ik proberen die er ook nog bij te kopen.
(denk dat het ongeveer het stuk is wat ik omcirkeld heb in geel)...

Het zou dan alleen inhouden dat ik een auto moet opgeven weer, wat dan mijn rode Trans AM zou zijn.
Deze auto is niet zo heel moeilijk om te vinden later indien ik er weer eentje wil kopen.

Zit nog op antwoord te wachten van de makelaar ter bevestiging om welk stuk grond het precies gaat.

Maar het zullen voornamelijk reizen worden met het vliegtuig en af en toe de auto.

Ja! :)

Heb net bericht terug van de makelaar, het is nog iets groter dan ik dacht wat ik erbij kan kopen...

Terug
Bovenaan