Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heb tevens de ontbrekende onderdelen van de batmobiel nu, niet dat het nog wat uitmaakt aangezien ik toch een nieuwe ga kopen en dezelfde onderdelen erbij komen.....maar dan in betere staat, want dit is niet wat.

De neuspunt is wel goed...

Maar de delen voor op de zijkant (de lange delen dan) zij bagger slecht te noemen, eentje is zelfs al kapot.

De kleine delen missen ook een uitsparing waar een "clip" (geen idee hoe ik het moet noemen) om de neuspunt vast te zetten, zoals bijvoorbeeld een Jaguar E-type.

Zo horen ze te zijn, dit is overigens van het nieuwe body...

Nu de Avanti uit de US was binnen gekomen heb ik nu ook één van de ontbrekende meters voor het dashboard van de batmobiel.
Had er twee van besteld aangezien ik met het idee loop om ooit een tweede te bouwen.

Vandaag het metertje erin gemaakt en de tweede maar even op de plek gezet waar nog een ontbrekende meter moet komen, dus ze zijn even hetzelfde.
(de twee meters met chrome rand, de rechter moet een andere nog in komen en hij zit iets te veel naar links, dus moet dat nog even wijzigen, circa halve cm naar rechts en dan klopt het beter.)

Het onderste deel van het dashboard wat naar de midden console loopt moest ik nog de zijranden van dikker maken, dus heb daar ook een begin mee gemaakt.

De "shifter", het 40er jaren onderdeel van een bommenwerper zit nu ook op zijn juiste plek in de midden console die ik tevens nu in de correcte lengte heb kunnen maken, alleen de zijkanten nog inkorten en dan het voorfront maken.

Zit nog te wachten op degene van het nieuwe body, dus verder staat het nog even stil helaas.
Hoop dat er spoedig verandering in komt.

Volgens mij is het inmiddels alweer een tijdje geleden voor wat geks (onverwachts / niet te begrijpen) tussendoor, klopt het?

Ja, buiten de Batmobile om. :)

Ik heb alleen contact gehad met de neef van de verkoper van de Avanti, zijn ook heeft geen e-mail, etc.
Heb leuk contact met hem en vanwege het feit dat zijn oom de Avanti voor mij heeft willen vasthouden voor een tijd ga ik hem wat dingen van Nederland sturen, zoals set klompen in zijn maat, stroopwafels, hagelslag, etc.
Nu vroeg hij of ik hem tevens een modelautootje kan sturen uit NL, dus ben ik op zoek gegaan naar twee auto's die ik zelf ook leuk vind en ze (denk ik) niet kennen in de US, een Opel Calibra en uiteraard een Xedos 6. (De Xedos 9 kennen ze alleen onder de naam Millenia)
Tijdens mijn zoektocht kwam ik schaalmodel 1:1 tegen van de Xedos in Oostenrijk ( :p ) en in een zeldzamere kleur.
De prijs was nogal laag aangezien hij wat piepkleine deukjes heeft, lijkt wel hagelschade.
Hoe dan ook, voor mij maken mankementen, kleine schades, etc. niet zoveel uit, omdat een Xedos is om toe te voegen aan mijn nieuwe Xedos collectie, dus....je voelt hem waarschijnlijk al aankomen!...er komt weer een nieuw familielid bij!

Het is een '93 Xedos 6, 1.6 handgeschakeld.
De andere die ik heb zijn 2x '92 en '96, dus een nieuw jaartal erbij. :)

De bekleding is ook weer anders en het is een kleur die ik nog niet had in de verzameling ook al lijkt hij sterk op die van de Avanti maar voordat die zover is om zijn mooie licht blauwe kleurtje te krijgen duurt het nog wel even.
Begint langzaam weer wat te worden om weer een grote Xedos verzameling te realiseren. (4x Xedos 6 en 1 Xedos 9 op dit moment)

Leuk om je verhalen / avonturen weer even bij te lezen. Mooie Xedos ook zeg! Ik kan me niet herinneren dat ik een lichtblauwe eerder heb gezien.

Hele mooie kleur! Had je die ook in je vorige Xedos-collectie?

Dat vond ik ook, vandaar dat ik hem niet voorbij kon laten gaan..
Het is een originele kleur, maar veel zie je hem niet.

Zie geen roest bij de achterste wielkastranden, dus dan zit het meestal wel goed qua (roest) staat.
De foto's zijn een beetje donker, dus kon moeilijk de staat van de lak zien en hoeveel kleine deukjes hij precies heeft.
De verkoper zit op dit moment in het buitenland en kon geen nieuwe foto's maken van de auto buiten, begin juni is hij weer terug.

Leuk om je verhalen / avonturen weer even bij te lezen. Mooie Xedos ook zeg! Ik kan me niet herinneren dat ik een lichtblauwe eerder heb gezien.

Hoop dat hij net zo mooi is in het echt als op de foto's, het is toch afwachten wat je krijgt als je iets van foto's koopt. :)
Ik verwacht geen gekke dingen, de auto rijdt en lijkt er op het eerste gezicht goed uit te zien.
Hoe dan ook, wordt extra leuk om op een dag alle Xedossen weer op een rijtje te hebben staan met deze mooie licht blauwe beauty ertussen! :)

Op foto's is altijd lastig oordelen vanwege spiegelingen enzo. Zie wel putje op de motorkap en achterklep. Linkerachtescherm lijken twee deuken in te zitten maar kan ook weerspiegeling zijn.

Lekker kleurtje!

Op foto's is altijd lastig oordelen vanwege spiegelingen enzo. Zie wel putje op de motorkap en achterklep. Linkerachtescherm lijken twee deuken in te zitten maar kan ook weerspiegeling zijn.

Lekker kleurtje!

Zat daar ook al naar te kijken, zijn het nou twee deuken of niet, maar had toch het idee dat het weerschiegeling was.
De motorkap heeft inderdaad kleine deukjes, lijkt op hagelschade, dus ik verwacht de achterklep ook en wellicht gewoon de bovenkant van de auto zelf.
Als het heel erg is vervang ik gewoon de motorkap en achterklep en de rest er professioneel uit laten drukken bijvoorbeeld.
Ben niet zo van het wegplamuren, moet wel goed gebeuren als hij op een dag overnieuw gespoten zou worden.

Gisteren twee vervangende draaiknoppen besteld voor de Mercedes Combi die kapot zijn (achterste deel waardoor ze nu los op de metalen draaipen liggen zeg maar.)

Eerste stap om de Combi technisch weer 100% te maken.
Als ik weer in Portugal ben dan gaat de Mercedes naar een garage van vrienden om de motorlekkage te verhelpen, de uitlaat dicht te lassen, alle banden vervangen en de remmen even goed gangbaar maken.

Enigste wat dan nog over blijft is de automatische niveauregeling, het heeft gewerkt maar nu niet meer.
Hoop dat het een kwestie van te weinig olie is.

Laatst bewerkt:
Je ziet ze inderdaad bijna niet meer rijden, jammer genoeg.
Het is een geweldig, lekker rijdende auto, heel relaxt, de kans is groot dat ik de Mercedes terug rij naar NL om er weer een tijdje mee te rijden en meteen nog wat meer dingen eraan kan doen, maar ook om de pratische reden.
Denk dat het tijd wordt dat ik mijn rijbewijs BE een keer ga halen, dan kan ik zelf auto's transporteren in plaats van het moeten uitbesteden.

Dat geloof ik gelijk dat het fijne auto’s zijn. Ik kan ze me zelfs nog herinneren dat ik nog wel eens met de taxi vervoerd werd. Ik denk dat met jouw hobby een BE-rijbewijs inderdaad best uitkan en handig is.

Ja BE is een must, als je veel sleept met auto's. Maar hoe doe je dat met APK op die auto's in Portugal? Vroeger kon je dat oa in Spanje regelen, maar nu niet meer.

Ja BE is een must, als je veel sleept met auto's. Maar hoe doe je dat met APK op die auto's in Portugal? Vroeger kon je dat oa in Spanje regelen, maar nu niet meer.

Dat kan nog steeds, in Sevilla.
Zou voor mij 300 km rijden zijn, dus dat is te doen.

Ik laat wel de auto eerst keuren in Portugal, zodat ik van tevoren al weet dat hij goed gekeurd gaat worden.

Degene die het nieuwe batmobiel body gaat aanbieden heeft inmiddels de mallen uit de US ontvangen en bij een polyesterbedrijf afgeleverd.
Ze gaan nu een prijs bepalen om een body te fabriceren, dus hopelijk is die goed en kan de eigenaar van de mallen de productie starten.
Zo niet, dan moet hij verder zoeken naar een ander polyesterbedrijf, we hopen beide van niet uiteraard, want dat is nog meer tijdsverlies.

Gisteren de twee knoppen voor de Mercedes Combi binnen gekregen.

Straks een kwestie van ze erop prikken en het probleem om de ventilatie en kachelstanden te kunnen bepalen is weer opgelost.

Inmiddels heb ik de console van de Batmobiel ingekort op de juiste lengte en al voorkant gemaakt met de juiste ronding erin. (moet nog afgewerkt worden)

Het weekend weer verder met afwerken en wellicht nog de console circa 7 mm smaller maken.

Morgen gaat er een leuk pakket de deur uit naar de verkoper van de Studebaker Avanti als verrassing, als dank dat hij de auto voor mij heeft willen vasthouden.

Een modelauto van de Opel Calibra (hij spaart modelauto's) allerlei lekkere dingen van The Netherlands...

(hagelslag, stroopwafels, roze koeken, boterkoeken, jodekoeken, satésaus, Tony's Chocolonely chocolade reep, kaas en paprika chips, King pepermunt, roggebrood, mergpijpjes, speculaasbrokken, speculaaskoekjes, ontbijtkoek, beschuit, zoutstengels, borrelnootjes, pindakaas en chocomel.)
Dus genoeg om uit te proberen. :)

Oh ja, en natuurlijk een setje klompen in zijn maat!

Laatst bewerkt:
Ga vragen of hij een video kan maken bij het openen van het pakket en als hij alles gaat proeven, dat zou wel heel erg leuk zijn om zijn reactie te zien.

Ha, sommige van die spullen mis ik hier wel. Ik neem altijd wat willekeurige supermarktdingen (hagelslag, drop, zoutjes) mee als ik weer eens in Nederland ben. :p

Hmm
Ha, sommige van die spullen mis ik hier wel. Ik neem altijd wat willekeurige supermarktdingen (hagelslag, drop, zoutjes) mee als ik weer eens in Nederland ben. :p
Wij woonden ook even (8 jaar) in het buitenland - de VS - wij hadden daar de Heimwee winkel = www.thedutchstore.com. maar ook de Worldmarket had de dropjes en stroopwafels, Marieke's kaas in Thorp was ook wel iets waar ik 1-2 uurtjes voor om wilde rijden (toen ook nog Lays Paprika, en jawel de Frikandel). Good old days!!

Hmm

Wij woonden ook even (8 jaar) in het buitenland - de VS - wij hadden daar de Heimwee winkel = www.thedutchstore.com. maar ook de Worldmarket had de dropjes en stroopwafels, Marieke's kaas in Thorp was ook wel iets waar ik 1-2 uurtjes voor om wilde rijden (toen ook nog Lays Paprika, en jawel de Frikandel). Good old days!!
Ha, top!
Hier vind ik vooral 'Pennsylvania Dutch' en dat heeft echt niets met Nederland te maken. :D

Pakket is vandaag de deur uit gegaan, was net boven de 10 kg, dus heb er twee dingen uit moeten halen, de zoute pepsels en de pot pindakaas.

Had er nog wel een zak Joppie chips bij gedaan, dus de verkoper van de Avanti heeft genoeg goodies.

Had hem eigenlijk nog een modelauto willen sturen van de Xedos 6 maar die zijn best prijzig, misschien met kerst....samen met een zak pepernoten en een chocoladeletter.
Verwacht dat hij de stroopwafels het lekkers gaat vinden wat de meeste vinden (ik kijk tegenwoordig van die video's op Youtube van etenswaar proeven van Amerikanen, etc., leuk om de reactie's te zien en te weten wat het meeste in de smaak valt en wat niet.)
Zou dan ook nog een pak stroopwafels kunnen toevoegen bij zijn "kerstpakket". :)

Als het goed is wordt de Oostenrijkse Xedos 6 volgende week donderdag of vrijdag opgehaald.
Krijg ik eindelijk goeie foto's van de auto.

De licht blauwe Xedos uit Oostenrijk wordt aankomende maandag opgehaald!
Heb de kooppvereenkomst ontvangen waar ook het chassisnummer op staat, heb hem meteen even nagetrokken.
Het blijkt geen '93er te zijn maar een '92er.

Helaas geen nieuw jaartal voor de verzameling dus, heb nu drie '92ers.

De Xedos 6 in Oostenrijk is eindelijk opgehaald, het transportbedrijf was drie keer niet komen opdagen en daar was ik en de verkoper ook niet zo blij mee, die is meerdere keren naar zijn garage gereden voor niets.
Niet voor herhaling vatbaar dus dat bedrijf.

Maar gelukkig vandaag toch gelukt...

Zie dat er twee naafkappen missen, die wil ik wel even erbij regelen zodat dat in ieder geval netjes is.
De rest van de auto heeft een enorme poetsbeurt nodig.

Laatst bewerkt:
Nee, naar een (betrouwbare) klant in Duitsland, van hem heb ik mijn '82 Pontiac Firebird cabrio gekocht.
De Xedos is net afgeleverd bij hem en ik krijg morgen nieuwe foto's toegestuurd.

Eerst volgende wat op mijn lijst staat is meer ruimte realiseren in Portugal, zodat de auto ook die kant op kan gaan.

Was afgelopen week bij de garage voor de APK voor mijn SLK en achterin stond iets leuks op de brug, een auto die ik ook op mijn wenslijstje heb staan.
Het mooie was, er zaten groene kentekenplaten op.

Heb gevraagd of de auto ook te koop was en dat was hij inderdaad.
Heb nu leuk contact met de eigenaar en ga morgen (waarschijnlijk) even proefrijden en de auto beter bekijken.

De reden waarom ik dit extra leuk vind is, omdat het deze keer geen Duitse, Amerikaanse of Japanse auto is.
Wat het precies is bewaar ik nog even totdat ik zeker weet of de deal lukt of niet.....waar het overigens wel naaruit ziet.
:)

Deze auto kan in het rijtje komen van de Nissan 300ZX cabrio, niet qua staat, maar wel in dezelfde klasse zeg maar.
De auto zal er serieus mooi op worden na een goede poetsbeurt enigste grote nadeel eraan, er zit één behoorlijk groot roestgat in, maar mede daarom kan ik de auto overnemen voor een hele leuke prijs.
Als dit wat wordt dan heb ik wederom een zeer gave auto bij de verzameling!!

Ongetwijfeld. Waarschijnlijk had ik in jouw positie hetzelfde gedaan hoor. Het is dat ik de ruimte niet heb, maar door de Coronaperiode ben ik ook echt een spaarder geworden. Als ik in staat was om mijn rijbewijs te halen kocht ik waarschijnlijk om de zoveel maanden een andere auto. :p

Ik ben altijd zo geweest, geen geld uitgeven aan dure vakantie's, kleding, vuurwerk, drank, uitgaan, etc. (wat mij ook niet interesseert) maar sparen en iets leuks kopen op autogebied.
De meeste auto's die ik leuk vind zijn waardevast of stijgen in prijs, dus geen weggegooit geld.

Ik heb de ruimte ook niet voor zoveel auto's eigenlijk, maar ik weet dat ik niet blijf wonen waar ik nu woon (midden in een rijtjeshuis), waar ik naartoe wil is een hoekwoning met een grote oprit, dan kan ik het ruimte probleem voor de auto's die ik in NL heb oplossen.
Dan kan de donkerblauwe en de lichtblauwe Xedos bij huis komen te staan, de batmobiel kan ik dan thuis afbouwen en de vierde (de nieuwe die eraan zit te komen) kan ik vast en zeker ook nog wel ergens kwijt.

De eerst volgende keer dat ik naar Portugal ga weer ga ik kijken of ik de garageboxen kan verdubbelen door er een stuk aan te bouwen op een simpele manier.
Dan kan ik de twee Xedossen 6 op transport zetten en wellicht de Avanti ook.

De stalling waar ik nu zit neemt geen nieuwe auto's meer aan, dus dat ik balen...anders had ik de Xedossen kunnen stallen.

Vandaag de proefrit gemaakt, de auto rijdt geweldig lekker, automaat schakeld perfect, weinig tot niets op aan te merken.
Dus heb een leuke deal kunnen maken aangezien beide kanten een roestgat hebben achterin de dorpel.

Ga morgen even de eigenaar benaderen om de zaken af te handelen en wanneer ik de auto kan ophalen.
Nu de grote vraag uiteraard, waar heb ik dan in proefgereden?

De eerste Engelse auto, een auto die je één keer gehad moet hebben, een Jaguar!

Zal even de foto's iets verkleinen en zo posten!

Ja, roest achterin de dorpel inderdaad.
Het is een '97 Jaguar XK8 convertible met 204.815 km op de teller...

Nog ongepoetst en schoongemaakt van binnen...

De cabriokap is als nieuw na een schoonmaakbeurt.
Zit een nieuwe APK op, motorolie is vervangen en verder moet ik de facturen nog even doornemen wat er nog meer aan gedaan is.

Een mede XK bezitter op het forum, wat leuk! Gefeliciteerd met de aanschaf van dit stuk Britse trots.(y)

Let even bij het doornemen van de facturen op of de kettingspanners zijn vervangen door rvs exemplaren, de kunstoffen exemplaren bij de 4 liter V8 zijn een zwak punt. En hij lijkt wat laag op z'n voorpoten te staan.

Ik had al wat aankoop filmpjes zitten te bekijken op Youtube, de kettingspanners wil ik zeker vervangen volgend jaar en tevens de plastic waterpomp als die ook nog niet vervangen is door een metalen versie.
Het schuim wat boven de voorste veren zit wil inderdaad ook vaak vergaan, dit ga ik ook nakijken.

Verder zijn er een paar kleine dingen aan het interieur, het ventilatierooster in het midden is stuk (zwak punt) linker raamstijl zit een klein lelijk plekje op, stelt niets voor maar ik wil het netjes hebben, de bestuurders zonneklep zit niet strak tegen de dakstijl aan en verder ga ik het zijstuk op de console weg halen, vind dat niets.
Verder is alles eigenlijk heel erg netjes, zelf de bekerhouder is nog heel.

Plan is om volgend jaar met de auto naar Portugal te gaan.
Daarvoor wil ik hem nog goed maken, nieuwe banden voorop en de motor even updaten met de dingen die moeten om het betrouwbaar te maken.

Terug
Bovenaan