Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Je bent steeds afhankelijk van andere partijen, toch wel spannend altijd. Ben benieuwd naar je Avanti in de toekomst. Heb je toevallig een voor/na-foto van je vorige project?

Dat dashboard is echt om te smullen.

Heb nu twee goede transportbedrijven die ik voortaan ga gebruiken, dus dat scheelt weer zoekwerk naar eentje met een goede transportprijs.
Ze reageren snel en altijd super aardig.
Die de Avanti opgehaald heeft gaat haar man nog even vragen of hij foto's heeft van de Avanti op de vrachtwagen, dus wellicht zijn ze er toch nog.

Help mij even, welk project bedoel je precies?...heb er zoveel lopen.

De Mustang was niet in slechte staat, integendeel...hij was best mooi al.
Heb er zelfs een bruiloft mee gereden...

Ik zal even een compilatie maken van de gewone foto's die ik heb van voor en na.
Dit kost wel even tijd, dus ben nog even bezig hiermee.
Zal proberen het vandaag nog te posten.

Van het begin van de restauratie heb ik alleen enkele foto's van foto's...

Ben begonnen met alle lak eraf te halen met afbijtmiddel, zodat hij zo min mogelijk nog gestaald hoefde te worden.
Hoe minder hoe beter ivm warmte waardoor plaatwerk krom kan trekken.

Wat foto's van het interieur na alles te hebben verwijderd...

Tussendoor de motor met bak eruit getakeld in de garage...

De Mustang werd opgehaald door het restauratiebedrijf...

Daar op de brug om het onderstel eraf te halen...

Na het stralen is hij in de primer gespoten...

Toen de werkplaats in om laswerk te doen.
Alle spatbordranden zijn vervangen, was dubbel en je weet nooit of er nog iets roest tussen zit.
Om te voorkomen dat een nieuw gespoten auto straks weer gaat roesten daardoor vervangd men het automatisch.
Ze wouden er een enkele rand van maken maar ik wou het origineel hebben, dus is het weer een dubbele geworden.

Laatst bewerkt:
De Mustang was strak gemaakt en in de grondverf gespoten...

En toen het afspuiten zelf... (de kleur is helaas niet zo duidelijk op de foto's)

Het nieuw gespoten onderstel er weer onder...

Origineel was hij Tropical Turquoise, naarna was hij ooit rood gespoten en toen bordeaux rood / bruin achtig, een hele chique kleur die de Mustang ontzettend goed stond.

Heb hem weer op dezelfde manier laten spuiten zoals het origneel was, dus achter de motor halverwege van zwart naar turqoise laten overgaan...

Toen kon het opbouwen weer beginnen...

Opnieuw uitlijnen...

Meteen wat foto's kunnen maken van de onderkant...

[url=https://postimg.cc/WFXRy5hv]

Nieuwe banden uiteraard erop...

Alles nieuw rondom de motor die ook gereviseerd is...

De koper uit Duitsland (voorzitter van de Duitse Mustang club) wilde graag de originele velgen met wieldoppen erop hebben, deze had ik ook gekocht en de velgen nieuw laten poeder coaten.
Ik wou de Mustang ook alleen met de originele velgen verkopen, zodat ik de chrome velgen kon houden, dus dat kwam goed uit.

De koplampen had ik er ook uit gehaald, omdat ik originele Amerikaanse erin had gezet, deze hadden niet het EU keurmerk, dus de koper ging er zelf de correcte in zetten.

Wat ik met de Mustang gedaan heb is ook het plan voor de Avanti, helemaal terug brengen naar zijn originele staat in perfectie.

Laatst bewerkt:
Wat een overtuigend inkijkje in jouw manier van aanpak Dante, heel fraai die Mustang.

En four-on-the-floor, handbak 4 vloerpook, lekker

Bij de zoektocht naar een Mustang cabrio was ik eigenlijk op zoek naar een automaat, maar toen deze voorbij kwam ik al een hele nette staat kon ik hem niet laten staan, dus het is uiteindelijk een handgeschakelde 3 bak geworden.

Gaaf zeg. Je pakt het dus echt goed aan. Was namelijk een beetje bang voor halfslachtig werk vanwege je auto's in Portugal :ROFLMAO: Dit topic zal alleen maar leuker worden met de Avanti erbij.
Als iets echt goed moet gebeuren dan moet dat gewoon, ongeacht wat de kosten zijn, dan duurt het maar wat langer voordat iets af komt, het gaat uiteindelijk om een perfect eindresultaat.
De Mustang moest weer origineel en in concoursstaat worden.

Ik weet wel wat ik koop, de meeste auto´s hebben opknapwerk of zoals mijn A-team bus volledige restauratie nodig.
Weet ook dat als ik iets koop, dat de ene auto een tig jaren project gaat worden, anderen waarschijnlijk blijven zoals ze zijn met alleen wat cosmetische dingen vervangen.
De meeste auto´s zijn meer voor de heb, gewoon omdat ik het leuk vind auto´s te sparen en ze op een rijtje te hebben staan, daar kan ik enorm van genieten.
Beetje poetsen, mooie foto´s maken, etc.

De Avanti heeft een speciaal plekje in mijn hart, vind het zo´n aparte auto om te zien, het heeft zijn eigen identiteit en lijkt op geen enkele andere auto.

Nu eerst de batmobiel, ook al kom ik straks even stil te staan vanwege moeten wachten op het nieuwe body.
Maar zodra ik het heb, dan kan ik weer al mijn tijd en energie erin steken om hem af te bouwen.
Hierna staat eigenlijk de Xedos 9 Miller versie die ik had op mijn lijst om terug te kopen, de eigenaar had mij er al naar gevraagd of ik zover was.
Daarna even kijken wat ik ga doen, mis mijn Jeep Wrangler ook wel die ik wou ombouwen naar een Jurassic Park Jeep, heb daar wel spijt van dat ik hem verkocht heb.

Als ik straks de Avanti heb haal ik alle onderdelen eruit en bewaar ik thuis, de Avanti gaat naar de stalling.
Dan kan ik af en toe alvast wat onderdelen laten stralen en poeder coaten, de achterbumper waar twee gaten in zitten laten repareren en opnieuw verchromen en ik wil de ontbrekende onderdelen aanschaffen, zodat ik de auto weer compleet heb.
Als het moment komt dat ik hem volledig body off ga restaureren, dan heb ik al veel klaar liggen.

Knight Rider bumpers worden regelmatig aangeboden, ik heb de echte originele in Portugal liggen bij mijn Pontiac, hij moet alleen nog afgesteld worden op de auto en dan maak ik er een mal van.

Wil mijn rode Trans AM nog wel een keer gaan ombouwen tot een KITT replica maar dat begin ik pas als ik een garage gebouwd heb, zodat ik een goede en vooral schone ruimte heb om te werken.

Enkele dagen geleden de naad die ik doorgezaagd had weer dichtgemaakt met speciale polyesterlijm / pasta.

Het deel aan de zijkant die totaal niet op hetzelfde niveau was ook nog gecorrigeerd en gelijmd.

De achterwand is ook redelijk klaar, heb een houten frame gemaakt om het onderste deel op te kunnen monteren...

Heb ook de midden console iets ingekort, hij was niet langer dan de stoelen zag ik op foto's.

De temperatuur was vandaag perfect om polyesterwerk te doen, dus heb het body in twee delen gezaagd en de naad die ik doorgezaagd had van binnenuit met glasmatten versterkt met twee lagen. (spoedig nog twee extra)

Spoedig kan ik gaan beginnen om deze rand te maken...

Het nieuwe polyester body die ik straks krijg uit Canada mist deze rand helaas, ondanks dat het body al in twee delen komt.
Dus dan heb ik hem al klaar en kan ik de rand makkelijk erin polyesteren.
Alleen dan nog een rand toevoegen aan de neuspunt zelf, zodat die ook goed in vorm blijft.

Ik heb ook vier mallen gemaakt van de "verdiepingen" aan de zijkanten...

De reden hiervoor is, bij het nieuwe body is één kant niet gelijk, ze horen op dezelfde hoogte te liggen, zoals deze...

Aan de bestuurderskant ligt de onderste lijn niet gelijk, dus dat is één klein dingetje wat aangepast moet worden.

De meters zijn gearriveerd bij het transportbedrijf en de Avanti gaat heel spoedig de container in, verwachtte aankomst is 16 april.

Dus die nieuwe body, die van een echte filmauto is gemald, die klopt ook niet?
Alleen één "verdieping" niet aan de onderkant, die met de ronde hoek erin.
De onderste rand ligt iets hoger.

Er komt een plaatje in te liggen.
Degene die het body heeft strak gemaakt heeft dit aangepast, zodat zijn plaatje erin past.
Beetje dom, pas dan het plaatje aan zou ik zeggen.

Het is gelukkig een hele makkelijke aanpassing om het weer origineel te maken, gewoon de onderste lijn doorstrekken van de lange "verdieping" en dan klopt het weer.

Hoe zit het eigenlijk met het chassis wat eronder ligt van de yellow cab. Gaat dat 'm worden? En moet die dan nog aangepast worden?

Hoe zit het eigenlijk met het chassis wat eronder ligt van de yellow cab. Gaat dat 'm worden? En moet die dan nog aangepast worden?

Ja, dat gaat hem zeker worden!
Hij moet nog met circa 55 cm verlengd worden en er komt nog een buizenframe op.
Was de laatste dagen alvast aan het rondkijken voor een dubbele RVS uitlaat te laten maken ervoor.
Prijzen lopen nogal uiteen, ene kost circa 900,- euro andere weer rond de 2000,- euro.

Ja, dat gaat hem zeker worden!
Hij moet nog met circa 55 cm verlengd worden en er komt nog een buizenframe op.
Was de laatste dagen alvast aan het rondkijken voor een dubbele RVS uitlaat te laten maken ervoor.
Prijzen lopen nogal uiteen, ene kost circa 900,- euro andere weer rond de 2000,- euro.
Een project als deze verdient natuurlijk topkwaliteit, lijkt me. Ben wel benieuwd naar wat het wordt. Custom made uitlaten hebben wel erg mijn interesse.

Alles moet perfect worden, hij zal straks volop in de belangstelling staan, dus het moet goed gebeuren.
Het leuke aan een uitlaat laten maken is dat je het geluid zulf kunt bepalen, het geluid van een Avanti vind ik echt geweldig klinken, dus wil het eigenlijk zo dicht mogelijk daarbij proberen te laten maken.

Zoals deze...

Weet helaas niet hoe de originele Batmobiel klinkt, dus moet wat kiezen.

Ja, die klinken ook mooi, meestal wel wat zwaar.

Heb een begin gemaakt met de rand toe te voegen...

De hoogte is aan de bijrijderskant iets hoger,...

Even kijken of ik de hoogte van de rand nog iets moet inkorten, dit kan altijd nog.

Ik ga er vanuit dat het nieuwe body wellichts iets anders is qua maten maar dan heb ik de hele rand al gemaakt en kan ik die op een eenvoudige manier wijzigen indien nodig, dus spaar toch veel tijd uit.
Iets wijzigen is altijd nog sneller dan de gehele rand nog moeten maken.

Laatst bewerkt:
Ben bezig geweest met de randen maar het gaat niet werken zo, heb het achterste deel van de Batmobiel van het chassis gehaald en recht gezet om de randen af te kunnen maken, maar nu is de stand weer anders.

Dus ik laat het toch maar eventjes voor wat het is en wacht op het nieuwe body.
Die zal ik dan eerst op het chassis moeten zetten met een buizenframe aan het chassis gelast, zodat het achterste deel al op zijn definitieve plek komt te zitten, dan pas kan ik de randen afmaken.

De Studebaker Avanti is inmiddels geladen, spoedig foto's!!

Het was wel te tillen...aan één kant tenminste, maar omdat het zo groot is moest ik het elke keer een stukje doen per kant.
Twee extra handen was wel makkelijker geweest.

Als het body in één deel was geweest, dan heb ik zeker vier mensen nodig, het is een onhandig ding.
Zal ook wel aan mijn tuin liggen, die is te klein. LOL!!

Wat een operatie! Heel dapper dat je dit allemaal doet.

Inmiddels heb ik al wat ervaring opgedaan na vier auto's uit de US laten overkomen.
Heb het in no time geregeld, aangezien ik nu dezelfde transportbedrijven gebruik.
Dus voor elke toekomstige auto, kan ik het weer in een fluitje van een cent regelen. :)
Volgende wordt het nieuwe batmobiel body.

De Studebaker Avanti is afgelopen donderdag in de haven van Rotterdam aangekomen.
Duurt circa 1-5 dagen voor het lossen en invoeren voordat ik hem kan ophalen, dus ik verwacht begin aankomende week een mailtje te krijgen van SCL Rotterdam waar ik hem kan ophalen.
Heb hem via een bedrijf in de US laten overvaren maar hij komt bij SCL Rotterdam binnen.
Vorige keer (de batmobiel) wat bij Marlog in Roosendaal binnen gekomen, maar voor mij is Rotterdam dichterbij dus handiger.

Transport heb ik al geregeld, wordt donderdag (als de Avanti tenminste klaar staat voor die tijd) en anders de maandag (29ste) erop.

Wordt weer genieten om het volgende nieuwe familielid op te halen!

Het invoeren is voor de douane om de invoerkosten te bepalen oa, zelf ben ik daar niet bij.
Het invoeren om de auto op kenteken te zetten gaat niet gebeuren, ga de Avanti alleen compleet restaureren en dan wordt het voor mij een showroom auto, puur om van te genieten.
Enigste verschil met een kuntschilderij is dat er geen lijstje omheen zit! LOL!!
(voor een keuring om de auto op kenteken te zetten mag je wel bij zijn)

Ondanks dat ik nog niet zover ben, ben ik al wel offertes aan het opvragen voor beton, hout, metaal en hempcrete waar ik de garage van ga bouwen.
Voor het beton (voor de gewapende betonvloer) en de hemcrete heb ik al binnen.
Gaat een ruimte worden van circa 300 m2...

De muren worden 30 cm dik, wellicht dat ik links nog iets meer vloer erbij trek, in die hoek komen later nog twee bruggen, dus wat ruimte er omheen is wel handig.

Wil wel meteen een poetsbrug erin hebben ook aangezien deze in de vloer komt te liggen en ik de exacte maten ervan nodig heb.

Zoiets...

Laatst bewerkt:
Kijk. Weer wat om naar uit te kijken. Zowel voor jouw als ons. Waar ga je hem stallen of heb ik dat ergens gemist?

:giggle:

De Avanti gaat naar de stalling in Bant waar ik mijn Mazda Xedos 6 en Nissan 300ZX cabrio heb staan.
De Xedos 6 neem ik op de terugweg mee, want de stalling zit vol, dus die moet ik zolang op een openbare parkeerplaats zetten.
Mag niet maar het is even niet anders.
Ga wel kijken of ik een plek kan vinden ervoor, zodat hij weer binnen kan staan voordat de winter weer komt.

Nou daar is hij dan hoor, het grote en bijzondere restauratieobject!

Het is allemaal heel snel gegaan, ik was ruim een uur te vroeg bij SCL Rotterdam, was er amper 1 minuut en de transporteur kwam ook al aanrijden, ook een uur te vroeg.

Hij staat nu voor de deur bij de stalling, de eigenaar zet hem straks binnen met een hoes erover.

Meteen ook even foto's gemaakt van de Nissan 300ZX cabrio...

Heb daar ook een hoes voor gekocht, dus hij is nu goed beschermd tegen de vleermuizenpoep.

De Xedos 6 is mee terug gekomen, en staat nog stoffig op de parkeerplaats, dus heb weer wat poetswerk te doen.

Heb tevens spullen uit de Avanti meegenomen, wellicht kan ik af en toe al wat laten poedercoaten.
Maar even kijken, want het heeft geen prioriteit, de batmobiel gaat voor uiteraard.

Moet de doos nog openen van de super zeldzame bommenwerper hendel.
Heb trouwens lekker zuinig gereden met mijn SLK, 1:15,6! :)

Gefeliciteerd! Weer een nieuwe ster aan het firmament!

Over de batmobile, heb je die nieuwe body al bijna onderweg?

Blijft ook een erg fraaie auto in een erg fraaie kleur, die 300ZX!

Een iets normaler mens zou die projecten weg doen en de hele zomer lekker in die Nissan rijden ;)

Gefeliciteerd! Weer een nieuwe ster aan het firmament!

Over de batmobile, heb je die nieuwe body al bijna onderweg?

Ik zit te wachten op degene in Canada totdat hij de betaling kan ontvangen, hoe moet nog enkele dingen opzetten.
Hij wil het niet eerder ontvangen voordat hij het nieuwe body kan produceren.

Hij denkt dat het juni wordt. (hoop deze maand nog eigenlijk des te sneller heb ik het)
Heb inmiddels al een tweede klant in Engeland voor mijn batmobiel body.

Blijft ook een erg fraaie auto in een erg fraaie kleur, die 300ZX!

Een iets normaler mens zou die projecten weg doen en de hele zomer lekker in die Nissan rijden ;)

De kleur begin ik steeds meer van nummer 2 naar de eerste plaats te schuiven die ik mooi vind, het past wel heel goed bij de auto.

Ik zou wat graag in de Nissan willen rijden alleen ik vind het geen auto om gewoon op een openbare parkeerplaats te parkeren, zeker niet met de buren die ik heb.
Had mijn Mercedes A140 altijd direct achter mijn huis staan en de buren stonden er zo goed als altijd naast aan bijrijderskant.
Aan die kant heb ik allemaal deukjes en beschadigen gekregen, terwijl de auto maar één piepklein deukje had bovenop het dak bij een zijraam, verder was hij smetteloos.
Dus ik zet nu mijn auto al niet meer pal achter mijn huis, omdat ik niet meer naast hun wil staan.
Buiten dit om, het is ook geen auto die in de regen moet staan maar onder een afdak of beter...in een garage, droog en veilig, en dat heb ik helaas niet.
Het kriebelt wel aan alle kanten om er weer mee te gaan rijden, maar voorlopig gaat dat niet gebeuren, de batmobiel slurpt grotendeel al mijn geld op en die is belangrijker.
Wil doorstomen met dat ding, zodat hij in zo'n kort mogelijk tijd klaar is. (met rijdbaar ben ik ook al heel blij) :)
Een gele twin turbo staat ook wel redelijk hoog op mijn lijstje, en nee...heb geen spijt dat ik de andere verkocht heb, omdat ik weet dat uiteindelijk al mijn auto's naar Portugal gaan en degene die ik had was een bijzondere aangezien het de vierde van NL was, ik vond dat hij daarom ook hier moest blijven, dat is de enigste reden dat ik hem verkocht heb.

Zie wel dat de prijzen voor de 300ZX enorm aan het stijgen zijn.
Zal er waarschijnlijk wel eentje uit de US halen worden, maar ook daar zijn ze duur maar het aanbod is groter.

Terug
Bovenaan