Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Kijk… gave toevoeging weer. En gaat dan de SLK weg?

Mocht je de XK ooit willen verbouwen… :p
Jaguar-XKR-James-Bond-768x512.jpg

Laatst bewerkt:
De SLK blijft, geen plan om die weg te doen.

De Jaguar houdt ik zeker origineel, zie het niet zo zitten om met zo'n wapen op de achterbank te rijden. :giggle:
Vrijdag kan ik de auto pas ophalen, dus wordt vandaag niet poetsen in ieder geval waar ik op gehoopt had.

Gaat een mooi plaatje worden de Jaguar XK8 cabrio naast de Nissan 300ZX cabrio.

Laatst bewerkt:
Niet voor een Portugees, begint nu pas lekker te worden.
Voor het wassen zelf bedoelde ik, nu droogt alles op voordat je een doek kan pakken, allemaal watervlekken. Kleien en polijsten is al helemaal geen goed idee met zo'n felle zon.

Ah, op die fiets!

Ja, klopt, de auto zou dan in de schaduw moeten staan.
Het interieur had ik wel al kunnen doen qua uitzuigen en opruimen aangezien er een berg rommeltjes overal in ligt.
Vrijdag wordt een betere dag voor de buitenkant te doen.

Het onderhoudsboekje zit er ook bij en de gebruiksaanwijzing, dus hij is bijna compleet.
Tijdens het rijden heb ik eigenlijk geen last gehad van turbulentie in de auto, vraag mij af of ik dan nog een windscherm moet aanschaffen ervoor.
Wellicht komt het omdat de stoelen ook dicht zijn, geen losse hoofdsteunen zeg maar.
De Jaguar is ook uitzonderlijk stil als je het gas constant houdt, je hoort niets op de wind na.
Een heerlijke cruiser is het.

Toch grappig: elke keer als ik op je topic klik, heb ik toch wel bepaalde verwachtingen. Net zo vaak komen die verwachtingen helemaal niet uit, nu heb je opeens een Jaaaaaag gekocht? :D :D

Toch grappig: elke keer als ik op je topic klik, heb ik toch wel bepaalde verwachtingen. Net zo vaak komen die verwachtingen helemaal niet uit, nu heb je opeens een Jaaaaaag gekocht? :D :D

Denk dat mijn eigen verwachtingen ook regelmatig niet kloppen.

Het is puur dat ik toevallig bij de desbetreffende garage een APK heb gedaan met mijn SLK en de Jaguar er op dat moment stond met groene kentekenplaten.
Had eigenlijk eerst in mijn eigen woonplaats een APK afspraak staan, maar zat niet op te letten.
Was onder de indruk dat ik een afspraak had gemaakt voor eind juni, maar toen ik thuis op het kaartje keek stond 7...de maand juli.
Twee maanden wachten op een APK?...ehhh..nee, dus heb ik in een andere plaats APK laten doen waar ik al eerder geweest was voor wat reparaties aan mijn Mercedes CLK cabrio.

Toen ik de Jaguar zag staan had ik al zoiets van,
"Dit moois kan je toch niet laten staan", ik tenminste niet. :)

Vandaag de Jaguar opgehaald en alvast een klein beetje begonnen met schoonmaken oa alle losse troep eruit.
Normaal was ik een auto bij vrienden op de oprit maar die waren druk dus wou ze niet storen.

Maar het ziet er al een klein beetje beter uit op het ene stukje na die ik gemist heb te wassen.

Hij heeft een grote beurt gehad, motorolie is vervangen en tevens van de automaat.
Het weekend weer verder met poetsen, zodat hij volgende week er weer top bij staat, binnen en buiten.

Blijft een prachtige auto, wat een mooie gestrekte lijn.
Dat mooie blauw past voor mij er NOG beter bij dan het klassieke Racing Green.
Tof zeg, mooie aanwinst!

Blijft een prachtige auto, wat een mooie gestrekte lijn.
Dat mooie blauw past voor mij er NOG beter bij dan het klassieke Racing Green.
Tof zeg, mooie aanwinst!

Ik vond Racing Green ook mooi, mag die fellere kleur groen vind ik nóg mooier zoals deze...

Wellicht ooit nog een coupé erbij in die kleur. :)
De cabriokap op mijn blauwe is overigens zwart, zal volgende keer ook wat foto's maken als hij dicht is.

Leuk, hij is binnen!! Hij ligt wel laag op de voorwielen, zeg! Achter is het beter.

Ja dat idee had ik ook, waarschijnlijk moet er een nieuwe rubberen ring bovenop de voorveren komen en dan is het weer goed.
Dit is een Jaguar XK probleem, het spul vergaat heel snel.
Ben mij al aan het orïenteren wat goed is en wat niet, want anders is het na een korte tijd alweer aan het vergaan, wil het wel in één keer goed hebben voor vele jaren.

Is zo’n onderdeel niet zelf te (laten) maken of te printen van betere kwaliteit?

Geen idee.
Ik ga eerst kijken of er al iets goeds op de markt is, wellicht heeft een ander bedrijf al het werk gedaan.

De Jaguar is inmiddels uitgezogen en volledig in de was gezet, de ramen kan ik ook weer doorheen kijken.

DSC00192-5.jpg

De steun die aan de passagierszijkant zat op de midden console verwijderd.
Alleen nog even kijken hoe het zonneklepje van de bestuurderskant vastgezet moet worden, die zit gewoon los.

Bij de motorruimte moet ik één plastic kap op de motor vervangen die kapot is...

De motorruimte en de binnenkant van de motorkap en achterklep krijgen morgen een poetsbeurt.

De kofferbak is inmiddels al schoon.

Laatst bewerkt:
OMG hoe kunnen mensen zo omgaan met zo'n beauty. Een instant-klassieker vind ik het. Prachtige model waar ik ook weleens naar heb gekeken. De vrees voor garagerekeningen van + 2.000 euro houden me tegen.

Dat is al aardig opgefrist. Voor ligt 'ie wel een mm of 25, 30 te laag, lijkt het, dat zal niet alleen rubber zijn, zou je denken?

Heb je de roestschade al geïnspecteerd? Op het oog een prachtige wagen!

Daar knapt ie meteen heel erg van op!

Dat is geen vrees maar een gegeven. :ROFLMAO:

Ik heb gelukkig een privé monteur die een heel ander tarief rekend, als die een avondje aan het klussen is ben ik max circa 70,- euro kwijt. :)

Degene van wie ik de auto gekocht had was van zijn zusje die in Amersfoort woont, de auto zelf stond gestald in 't Harde.
Ze reed er bijna niet meer mee en naarna helemaal niet meer.
Hij heeft even buiten gestaat en daarna is hij gestald.
Een cabrio met een stoffen dak moet je altijd binnen stallen naar mijn idee maar goed...dat is niet altijd meteen mogelijk.

Er zijn een paar dingen die niet (goed) werken, het stuur is electrisch in hoogte en diepte verstelbaar, alleen de hoogte verstelling werkt, als ik de diepte doen dan hoor ik wel iets draaien maar er gebeurd niets.
Beide zijspiegels zijn ook electrisch inklapbaar, bestuurderskant werkt niet hiervan.
Hoor wederom iets draaien maar er gebeurd niets.
Geen dingen die erg zijn maar wel weer een keer in orde gemaakt moeten worden.

Ik ga straks even duidelijk kijken of ik kan zien waarom de auto laag ligt aan de voorkant, ik vermoet alleen het rubber materiaal boven de veer.

Ben al langs een autorestauratiebedrijf geweest in verband met de roest maar die deed eigenlijk alleen auto's die volledig gerestaureerd worden, zoals ik met mijn Mustang gedaan had.
Dus ik moet nog even langs enkele andere bedrijven gaan voor een offerte.

Laatst bewerkt:
Ben al langs een autorestauratiebedrijf geweest in verband met de roest maar die deed eigenlijk alleen auto's die volledig gerestaureerd worden, zoals ik met mijn Mustang gedaan had.
Dus ik moet nog even langs enkele andere bedrijven gaan voor een offerte.

Schadeherstelbedrijven willen dat nog wel eens doen. Hebben wij ook gedaan met onze Peugeot 107 destijds.

Mooie wagen zeg, gefeliciteerd met de aanschaf! Met een kleine poetsbeurt knapt 'ie al aardig op; ik kan me inderdaad goed voorstellen dat het rijdend houden van zo'n machine een heel stuk meer tijd en/of geld kost dan het kopen ervan, ook met het topic van 406c in mijn achterhoofd. Leuk om je voortgang te volgen!

Ja, dus gewoon de toplagers, die verrot zijn. Dat is prima te vervangen. Voor de roestherstel inderdaad een schadehersteller zoeken.

De bovenste veerrubbers :

Bedankt voor de link!

Had een stukje Youtube video bekeken die erover gaat, moet het nog afkijken om zeker te zijn dat ik niets verkeerts koop.

Inmiddels last van mijn vingers van het poetsen, voor vandaag ben ik weer klaar.
De binnenkant van de motorkap en motorruimte, achterklep,etc. zijn ook weer schoon, cabriodak ook schoon geprobeerd te krijgen, is deels gelukt maar moet cabriokap cleaner halen...dat werkt beter en dan wordt hij tevens weer mooi zwart.

Op de foto's lijkt hij blauw maar hij is toch echt zwart. (begin bijna zelf te twijfelen nu. LOL!!)

Het chrome deel in de grill moet ik nog poetsen...

Ik kan inderdaad ook even langs schadebedrijven gaan, alleen ik denk dat een restauratiebedrijf meer de juiste apparatuur hebben om het plaatwerk te herstellen.
Waar ik ook aan zat te denken om van een schadeauto (in Engeland bijvoorbeeld) waarvan de dorpel wel goed zijn eruit te laten slijpen, dan wordt het een kwestie van overzetten.

Mooie nieuwe aanwinst hoor (y)

Geen idee of je er wel of niet blij mee bent maar de auto ( en het dak ) zijn toch echt wel heel duidelijk donkerblauw!

Heb nog even gekeken naar het dak en denk inderdaad toch dat het een donkerblauwe kap is, het leek echt zwart vanmiddag.
Maakt op zich niet uit, beide kleuren zijn mooi. :)
Als er ooit een andere op moet dan ga ik wel voor een zwarte. (tenzij hij origineel met een blauwe uit de fabriek is gekomen)

Laatst bewerkt:
Ik zat net bij de auto reviews te kijken en mijn Jaguar staat ertussen!
Mocht de oude eigenaar mijn berichtje zien, zou je mij aub willen mailen please?!

Heb erop gereageerd maar weet niet of hij dan automatisch een melding krijgt, dus ik dacht om alsnog bij mijn post een berichtje te plaatsen.
2x kans op slagen. :)

Op zich positief, uiteraard is er altijd wel wat te doen met een oude auto, zo ook deze.
Hierbij de review...

Ah, dat is jammer zeg!
Is kijken of ik op een andere manier achter de eigenaar kan komen.

Heb nog wel facturen bij de auto met zijn adres, alleen Amstelveen is niet naast de deur om even naartoe te rijden.
Wellicht dat een garage waar hij is geweest voor reparaties, etc. hem nog in het systeem heeft staan en kan benaderen.
Is kijken of dat lukt.

Na het doorlezen van de manual ben ik erachter gekomen dat je de achterste zijramen ook kunt laten zakken door de knop van het cabriodak even naar achteren in te drukken, dus dat vroeg om nieuwe foto's. :giggle:

Een beauty is het! Maar ik word pas weer écht blij met berichten over een graafmachine in Portugal of een Batmobile in je achtertuin ; )

Ik moet effe opnieuw sparen om de graafmachine in Portugal te laten repareren, heb mijn geld nu uitgeven aan de Jaguar aangezien ik die echt niet voorbij kon laten gaan....maar dat gaat wel goed komen.

Plan is dat ik in mei of juni volgend jaar weer naar Portugal ga en de garageboxen in ieder geval ga verdubbelen.
Hangt ervan af of het mogelijk is aan de ruimte die ik nog voor de garageboxen heb tot het deel wat ik reeds afgegraven heb. Als ik nog een stuk van 5.30 meter ervoor heb, dan gaat het lukken, anders niet.
Had de Nederlander gevraagd om even te meten en hij zei, "het wordt krap", dus maar kijken als ik er zelf ben of het lukt of niet.

Als dat lukt, dan laat ik de Oostenrijkse Xedos 6 en de donker blauwe in NL samen met de Studebaker Avanti naar Portugal transporteren.
Heb al iemand gevonden die alle drie de auto's in één keer kan meenemen.
Deze keer niet het transportbedrijf uit Portugal, want de Avanti rijdt niet dus dat wordt wat moeilijk om hem mee te nemen.
Ik vertrouw ze ook niet zo om de auto van de vrachtwagen af te laten trekken met een sleepkabel, wil met zekerheid weten dat het met verstand en verantwoordelijkheid gebeurd.
Met de transport van de Pontiac Firebird cabrio was ik ook niet zo blij met de video die ik ontving van familie...

Het laden van de auto had wel met wat meer voorzichtigheid mogen gebeuren.

Ik ga tevens een groot keukenzeil in de gehele garageboxen leggen om het vocht tegen te houden, denk dat dat al het grootste vochtprobleem gaat oplossen.

Degene van het nieuwe Batmobiel body zit nog te wachten op de tweede offerte.
Dit is iemand die het dan bij degene zelf thuis maakt, wat handiger zou zijn aangezien het andere (polyester) bedrijf niet de mallen wil opslaan.
Dus degene waar de mallen van zijn zou dan elke keer een trailer moeten huren, de mallen transporteren naar het polyesterbedrijf wat niet alleen heel onhandig is maar ook de kans op beschadigen van de mallen vergroot.
Hij kan elk moment de offerte krijgen en dan maakt hij een keus.

Ik heb inmiddels de midden console smaller gemaakt en al afgewerkt, ook het voorste deel.
Foto's moet ik nog maken.
Enigste wat ik er nu nog aan moet doen is voor en achter de shifter een klein opstaand randje maken en dan is hij klaar voor nu.

Had geen schade of zo gelukkig.
Aan de onderkant zit een grote lip om lucht naar boven te geleiden, deze was ook nog intact.
Maar de echt mooie auto's die ik heb ga ik niet met hun transporteren, zoals de Jaguar of de Nissan, als die een keer naar Portugal gaan dan rij ik die zelf over....wat ook het leukst is om te doen.
Bijna 2500 km puur genieten. :)

Gisteren een berichtje ontvangen van degene die het nieuwe batmobiel body gaat aanbieden, hij denkt dat het september wordt dat het geproduceerd kan gaan worden.
Hopelijk lukt dat.

De midden console is ook redelijk klaar...

Het voorste deel moet nog even open blijven, want dan kan ik de schuine hoek eventueel nog iets aanpassen.

Vandaag ben ik naar de stalling geweest om een klein stukje met de Nissan 300ZX cabrio te rijden, zodat hij weer even de beentjes kan strekken.
Hij rijdt stiekem toch wel lekkerder dan de Jaguar. :rolleyes::giggle:

Meteen mijn eerste verbruik kunnen berekenen, 1:9,93.
Hopelijk wordt dat nog wat beter als de motor straks weer goed loopt.
Heb er injectorreiniger in gedaan, dus hopelijk gaat dat ook iets doen.

Ik verwachtte eigenlijk een nieuwe aanwinst bij het openen van dit topic. Valt toch een beetje tegen. :ROFLMAO:

Hmm...is kijken, heb ik nog wat in de verrassingsdoos zitten,.........nee helaas, voor nu niet. :giggle:

Ben nu bezig mij voor te bereiden om de garageboxen te vergroten. (dakpanelen zoeken, waar is het goedkoper, in Portugal of Nederland + transport,...kijken naar alle mogelijkheden.

Moet ook kijken met welke auto ik ga wat ik nu nog niet weet.
Met de Jaguar zou leuk zijn om zo'n lange rit mee te maken, maar wil voor die reis wel enkele updates doen met de motor en automaat.
Ga ik met de Jaguar, dan laat ik hem hoogst waarschijnlijk in Portugal staan.
Aan de andere kant wil ik hem liever eerst perfect hebben, paar dingen die niet werken repareren (diepteverstelling van het stuur, één zijspiegel die niet inklapt en de radio) en dan nog het las en spuitwerk aan de dorpels.

Met de Nissan gaan is geen optie, want die nodigd uit om mee te gaan toeren en daar heb ik de tijd niet echt voor en heeft tevens nieuwe banden en remschijven nodig.
De Nissan laat ik niet in Portugal staan, want wil hem zeker nog in Nederland gaan rijden.
Dat blijft toch de mooiste en gaafste auto.

Andere mogelijkheid is de Mercedes SLK 200 wat de goedkoopste oplossing zou zijn.
Maar ook wel een beetje de saaiste vergeleken met de Jaguar of Nissan. :sneaky:

Ik wil de graafmachine ook weer werkend krijgen, dat hij goed start, goed loopt en kan draaien.
De remmen zou ik later eventueel kunnen laten repareren, die heb ik niet echt nodig aangezien ik nu op een vlak terrein graafwerk moet doen.
En dan heb ik nog twee lekke banden, zou mooi zijn als ik die ook nog kan vervangen maar dat schijnt nogal een ramp te worden vanwege het vastzitten van de velgmoeren.
Heb ze wel ingespoten de laatste keer, dus wellicht helpt het.

Augustus en september ga ik met de Jaguar rijden en dan wil ik een keus maken, blijf ik ermee rijden en maak ik hem klaar voor Portugal (technisch), of stal ik hem en ga met de SLK rijden.
Dan heb ik wat meer tijd om de Jaguar later geheel in orde te maken en heb ik een plaatje staan.
Op dit moment neig ik daar wat meer naartoe, wordt ook hoog nodig tijd dat ik de belangrijkste auto's die ik echt gebruik technisch 100% ga maken, de Jaguar en Nissan dan ook cosmetisch, zodat ze echt helemaal af zijn.

Dus veel om over na te denken en te puzzelen hoe ik het ga doen.

Heb ook een bedrijf in Portugal gevonden die houten prefab woningen kan maken en mij kunnen helpen met het realiseren van het frame wat nodig is.
Ze gaan een offerte maken voor de eerste verdieping.

Terug
Bovenaan